Hei!
Kyselisin tässä kun kävin kaksi viikkoa sitten neuvolassa ja otettiin ne verikokeet niin kauan kestää tulla tulokset?Ilmeisesti jos mahdollsesti olisin positiivinen hiv niin olisivat soitelleet jo ?voinko siis huokaista... en nyt sanoisi et on ollut mitään riskiä, kolmen ihmisen kanssa olen ollut sängyssä ja kaikkien heidän kanssa olen kuitenkin seurustellut että ei ole ollut mitään yhden illan juttuja mutta koskaanhan ei vöi tietää.. olen rv 7 5 ja mahdollisesta riskitilanteesta on neljä vuotta.eli olisinko jo saanut tiedon ?huomasin vaan kun kävin katsomassa hiv tilastoa niin sairaanhoitopiiriini on ilmestynyt yksi hiv lisää mutta luultavastii tietäisin jos se olisin minä?
hiv-testin tulos kauan kestää
12
12972
Vastaukset
- ilmottaa heti
jos on jotain poikkeavaa, muuten saat tiedon vasta seuraavassa neuvolassa.
- pelokas---------
mutta kuinka kauan yleensä kestää.. kaksi viikkoa siis positiivisen tuloksen saamiseen??
- en osaa sanoa
pelokas--------- kirjoitti:
mutta kuinka kauan yleensä kestää.. kaksi viikkoa siis positiivisen tuloksen saamiseen??
voithan soittaa neuvolaan ja varmistaa asian jos se kovasti vaivaa mieltä.
- sinulle------------------
Hiv-vasta-ainetestejä voidaan tehdä joko kyynärtaipeen laskimoverestä tai sormenpään veripisarasta. Suoniverinäytteen vastauksen saamiseen menee 1 – 2 viikkoa. Sormenpäästä otetusta veripisarasta tehdään pikatesti, jolloin vastauksen voi saada näytteenoton yhteydessä 15 minuutissa
ja linkki http://www.aidstukikeskus.fi/sivut/index.php?Itemid=38&id=23&option=com_content&task=view - epätodennäköistä
kuitenkin olisi että tartuntaa olisit saanut, jos sairaanhoitopiirissä on ilmoitettu uudesta hiv tartunnasta olisi siitä jo välittömästi sinulle tullut tieto. Tänäpäivänä on kuitenkin ihan syytä ollakin varovainen ja huolissaan, sillä koskaanhan ei voi olla liian varma. Mutta kuten sanoin eika epätodennäköistä että sinä olisit se hiv tapaus. Onnea valtavan paljon odotukseen
- ei varmasti hätää
Itse kans silloin jännitin ensimmäisessä neuvolassa otettua hiv testin tulosta. aikalailla 2 viikkoa myöhemmin testin otosta soitin neuvolaan ja sanoin ihan suoraan että tulos jännitti minua ihan sikana ja ja siksi haluaisin jo malttamattomana tuloksen tietää. Negaa se oli näyttänyt ja kivi tippui sydämeltä jotan soita ehdottomasti omaan neuvolaasi ja kysy, tulokset ovat varmasti jo tulleet!
- luulen että
luulen että he kyllä soittavat heti jos tulos koska sinut täytyisi ohjata hoitoon ja muutenkin tarvittaisiin se uusintatesti ilmesisesti kuukauden sisällä edellisestä joten ole huoleti.....
- hiv-testi otetaan
luulen että kirjoitti:
luulen että he kyllä soittavat heti jos tulos koska sinut täytyisi ohjata hoitoon ja muutenkin tarvittaisiin se uusintatesti ilmesisesti kuukauden sisällä edellisestä joten ole huoleti.....
neuvolassa? Siis automaattisestiko? Itse vasta vauva suunnitteilla mutta en minä ainakaan halua itseäni noin vaan testattavan, vaikka ei tosin HIV:iä varmasti olekaan. Mitä helvettiä tuo oikein on?
- otetaan
hiv-testi otetaan kirjoitti:
neuvolassa? Siis automaattisestiko? Itse vasta vauva suunnitteilla mutta en minä ainakaan halua itseäni noin vaan testattavan, vaikka ei tosin HIV:iä varmasti olekaan. Mitä helvettiä tuo oikein on?
kun odottava äiti menee neuvolaan ekan kerran niin otetaan verikoe josta katsotaan mm.veriryhmä, hepatiitti, kuppa ja hiv. mun piti ainakin joku spr:n lappu allekirjoittaa ja siinä samalla hyväksyin et musta katsotaan hiv. muuten neuvolan täti vain ilmoitti et siitä katsotaan nämä... onhan se lapsen parhaaksi, vaikka paniikissa tässä olenkin vaikkei tosiaan pitäisi riskiä olla... ei vieläkään ole puhelin soinut ...
- minä vaan
Synnytyssairaala vaatii sen. Vielä se ei ole pakollista, joten siitä voi kieltäytyä. Tulevaisuudessa tulee pakolliseksi kokeeksi.
- vielä jokaisesta
raskaana olevasta automaattisesti kuppatesti! Ja totta kai on hyvä että HIV testatan, sillä jos äidillä on se, niin lapsi ei saa tartuntaa JOS ÄITI ALOITTAA LÄÄKITYKSEN!
- nykyäänkin
vielä jokaisesta kirjoitti:
raskaana olevasta automaattisesti kuppatesti! Ja totta kai on hyvä että HIV testatan, sillä jos äidillä on se, niin lapsi ei saa tartuntaa JOS ÄITI ALOITTAA LÄÄKITYKSEN!
automaattisesti myös kuppatesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161382Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658