Mitä maksaa öljynerotuskaivot? Vaaditaanko aina, jos autotallissa on lattiakaivo tai vesipiste, esim. painepesuria varten? Onko jotain muuta huomioon otettavaa, muuta kuin kaivon hinta?
Öljynerotuskaivo
15
39867
Vastaukset
- wilperi...
että jos autotalli on yli 40 neliöö niin tarvii ö-erotuskaivon??? korjatkaa jos olen väärässä...
- KoVo
..tulee yli. Kahden auton reilu talli, jossa voi pestä autoa ja joskus hamassa tulevaisuudessa (jollei pankkilaina luhista ennen sitä) taas rakennella harrasteautoa.
- Jocu
Autotallin viemäröinti vaatii aina öljynerotuksen.
Vaati jo 20 vuotta sitten, ja tuskin määräykset ovat löystyneet. - Wilperi
Jocu kirjoitti:
Vaati jo 20 vuotta sitten, ja tuskin määräykset ovat löystyneet.no sitten ei lvi- suunnittelija tiennyt mitä teki...
- MieVaan
Jocu kirjoitti:
Vaati jo 20 vuotta sitten, ja tuskin määräykset ovat löystyneet.se öljynerotuskaivo vaaditaan aina, kun autotalliin tulee viemäri. Sillä ei ole väliä, onko vesipistettä vai ei.
Tämä tieto on tuoretta, tänään saatua, omista kuvista :) - KoVo
MieVaan kirjoitti:
se öljynerotuskaivo vaaditaan aina, kun autotalliin tulee viemäri. Sillä ei ole väliä, onko vesipistettä vai ei.
Tämä tieto on tuoretta, tänään saatua, omista kuvista :)Mikä on moisen erottelijan kustannukset?
- putkessa
Ainakin jos D1 tulkitaan löytyy seuraavaa:
auto- tai moottorikorjaamo: hiekan-, bensiinin- ja öljyn erotin
auton pesupaikka: kuten edellä
autosuoja lattiakaivolla: hiekanerotin sekä lisäksi bens. ja öljynerotin jos ala yli 40m².
Kunnan KVV-viranomaisella voi tietysti olla omia näkemyksiä ja tulkintoja. Mutta näin määräysten mukaan... - talli
KoVo kirjoitti:
Mikä on moisen erottelijan kustannukset?
Heinäkuussa 2003 280€ sis. alv
- KoVo
talli kirjoitti:
Heinäkuussa 2003 280€ sis. alv
Onhan vaikeeta saada vastaus kysymykseen. Eihän tuo ihan älyttömän hintainen ole, joku vaan mulle joskus sanoi, että jätti erotuskaivon tallista pois, kun oli niin sikahintainen. Tietty toisen mielestä halpa ei ole kaikkien mielestä sitä. Saapahan touhuta tallissa ainakin levollisemmilla mielillä, kun on vermeet pykälien mukaan.
- Tee se itse
KoVo kirjoitti:
Onhan vaikeeta saada vastaus kysymykseen. Eihän tuo ihan älyttömän hintainen ole, joku vaan mulle joskus sanoi, että jätti erotuskaivon tallista pois, kun oli niin sikahintainen. Tietty toisen mielestä halpa ei ole kaikkien mielestä sitä. Saapahan touhuta tallissa ainakin levollisemmilla mielillä, kun on vermeet pykälien mukaan.
Jos haluat päästä hieman edullisemmin niin täysin hyväksyttyä on ainakin pääkaupunkiseudulla tehdä itse öljynerotuskaivo pohjallinen betoninen kaivonrengas ja siihen renkaan yläreunasta 90 mutkalla putki alaspäin niin että putki ei ota pohjaan saakka tästä saat valmiin kuvan esim faxilla pyytämällä esim Vantaan vesi& viemärilaitokselta kustannukset jäävät alle tonnin vanhaa rahaa
- KoVo
Tee se itse kirjoitti:
Jos haluat päästä hieman edullisemmin niin täysin hyväksyttyä on ainakin pääkaupunkiseudulla tehdä itse öljynerotuskaivo pohjallinen betoninen kaivonrengas ja siihen renkaan yläreunasta 90 mutkalla putki alaspäin niin että putki ei ota pohjaan saakka tästä saat valmiin kuvan esim faxilla pyytämällä esim Vantaan vesi& viemärilaitokselta kustannukset jäävät alle tonnin vanhaa rahaa
Kiitti hyvästä neuvosta. Taidanpa sitten tehdä itse kaivon. Sattuu vielä kaupunkikin olemaan oikea.
- putki-paavo
KoVo kirjoitti:
Kiitti hyvästä neuvosta. Taidanpa sitten tehdä itse kaivon. Sattuu vielä kaupunkikin olemaan oikea.
Jos kyseessä on uusi talo ei mene läpi tarkastuksessa .jos on vanha talo ei kukaan puutu asiaan ellei naapuri käräytä.jos teet itse vastaat myös mahdollisista vuodoitsta ei ole halpaa vaihtaa maata.
- Virkamies
putkessa kirjoitti:
Ainakin jos D1 tulkitaan löytyy seuraavaa:
auto- tai moottorikorjaamo: hiekan-, bensiinin- ja öljyn erotin
auton pesupaikka: kuten edellä
autosuoja lattiakaivolla: hiekanerotin sekä lisäksi bens. ja öljynerotin jos ala yli 40m².
Kunnan KVV-viranomaisella voi tietysti olla omia näkemyksiä ja tulkintoja. Mutta näin määräysten mukaan... - 55ttggb--
Virkamies kirjoitti:
"Virkamies" vois vähän kattoo koska kysymys esitetty(9v. sitten).
Taitaa erottelukaiovo olla jo asennettu:)
- kari789
Tuosta edellisestä ei minulle selvinnyt, saako autotallin tehdä ilman lattiakaivoa.
Jos saisikin, niin älä tee ilman kaivoa, koska talvella autosta sulaa lumet ja lattia on sitten lammikoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791