Älkää asentako Windowsia!

Älkää asentako Windowsia! Koneesi täyttyy äkkiä viruksista ja torjuntaohjelmiin ja huoltoihin menee rahaa enemmän kuin koko tietokoneeseen!

19

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M-kar:in..

      kone mutta me muutpa osaamme hommat joten kone pysyy puhtaana. Kaikki eivät ole pervoja jotka surffaa kaikenmaailman paska-sivuilla.

      • Mulla ei ole Windowsia. Korjailen niitä kyllä.


      • M-Kar kirjoitti:

        Mulla ei ole Windowsia. Korjailen niitä kyllä.

        Filosofiasi mukaan toimien sulla ei sitten olisi kohta korjattavaa.....hehh....No, edellinen vastaaja oli mielestäni ENEMMÄN oikeassa; Hölmö koneenkäyttäjä sotkee minkä vaan käyttiksen ja masiinan, fiksumpi tulee toimeen millä vaan.


      • ThreeMice kirjoitti:

        Filosofiasi mukaan toimien sulla ei sitten olisi kohta korjattavaa.....hehh....No, edellinen vastaaja oli mielestäni ENEMMÄN oikeassa; Hölmö koneenkäyttäjä sotkee minkä vaan käyttiksen ja masiinan, fiksumpi tulee toimeen millä vaan.

        >Hölmö koneenkäyttäjä sotkee minkä vaan käyttiksen ja masiinan, fiksumpi tulee toimeen millä vaan.

        ...ja sille enemmistölle joka sijoittuu noiden kahden ryhmän väliin on tietysti Mac paras. ;)


      • kurkkua myöden täynnä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Hölmö koneenkäyttäjä sotkee minkä vaan käyttiksen ja masiinan, fiksumpi tulee toimeen millä vaan.

        ...ja sille enemmistölle joka sijoittuu noiden kahden ryhmän väliin on tietysti Mac paras. ;)

        tota mac-hypetystä, alkaa saamaan samat mittasuhteet kuin tuo steve pallomeren suomalaisen version vista-hypetyksetkin!!! ELI SUOMEKSI SANOTTUNA ÄRSYTTÄÄ!!!


      • kurkkua myöden täynnä kirjoitti:

        tota mac-hypetystä, alkaa saamaan samat mittasuhteet kuin tuo steve pallomeren suomalaisen version vista-hypetyksetkin!!! ELI SUOMEKSI SANOTTUNA ÄRSYTTÄÄ!!!

        sitten mahtaa. Muakin ärsyttää moni asia, mutta harvalle niistä mitään voi. Parempi sopeutua. ;)


      • 2.loV ikkremimiN
        M-Kar kirjoitti:

        Mulla ei ole Windowsia. Korjailen niitä kyllä.

        "Mulla ei ole Windowsia. Korjailen niitä kyllä. "

        En usko hetkeäkään sinun moisia oikeasti korjaavan mitenkään. Joko rutiinin omaisesti poistat itsesi kaltaisilta käyttäjiltä käyttäjien asentamia viruksia, tai sitten asennat jonkun linuxin.

        Minkäänlaista oikeaa tietotaitoa windows käyttiksen kuntoon laittamiseen en usko sinulta löytyvän... Tai jos löytyy, niin sitten asiattomat ja pääosin valheelliset viestisi windowsien ominaisuuksista pitkin suoli24:jää ovat vain sinun showta


      • pena fani
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Hölmö koneenkäyttäjä sotkee minkä vaan käyttiksen ja masiinan, fiksumpi tulee toimeen millä vaan.

        ...ja sille enemmistölle joka sijoittuu noiden kahden ryhmän väliin on tietysti Mac paras. ;)

        vittu ei ees oo! windows on paras, windows on paras


    • Vista_fani

      Oletko seonnut vai onko joku haksoroinut salasanasi?


      • minäkin...
        M-Kar kirjoitti:

        http://www.helpson.fi/

        ...laitan minkä tahansa Windowsin käyntikuntoon jos joku maksaa siitä 120€/h !!!


      • minäkin... kirjoitti:

        ...laitan minkä tahansa Windowsin käyntikuntoon jos joku maksaa siitä 120€/h !!!

        Sama homma. Ubuntun asennukset teen lähipiirille halvemmalla. Sen verran helppoa hommaa.


    • PowerPC1

      Avast ei ole maksanut mitään, kone ei ole täyttynyt viruksista eikä huoltoon ole mennyt euroakaan. Siehän puhut ihan paskaa Linux-trolli.

      • Virheellinen turvallisuuden tunne kun ei se torju kuin 50-80% haittaohjelmista.


      • Ex pentti fani nro.1
        M-Kar kirjoitti:

        Virheellinen turvallisuuden tunne kun ei se torju kuin 50-80% haittaohjelmista.

        http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews/main-tests

        Tuolla ainakin väitetään että esim. avira torjuu 99,4% ja avast torjuu 98% mutta jos kerran sanot että torjuu vain 50-80" niin näinhän sen täytyy olla.


      • Ex pentti fani nro.1 kirjoitti:

        http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews/main-tests

        Tuolla ainakin väitetään että esim. avira torjuu 99,4% ja avast torjuu 98% mutta jos kerran sanot että torjuu vain 50-80" niin näinhän sen täytyy olla.

        Et ymmärrä. Kyseinen testi on tehty niin, että on kerätty vuosien aikana viruksia ja niitä sitten skannaillaan. Mutta eihän ne virukset mitä levitetään ole mitään vanhoja vaan uusia, ja niitä ei edes ole noissa testeissä.

        Jos ne uudet virukset olisi noilla, ne olisi silloin melkein kaikilla tietoturvataloillakin ja virustorjuntaohjelmat tunnistaisi ne mutta kun eihän se virus itsestään näille mene tai tietoturvataloille kun se tehdään vaan siinä on viivettä. Viruksistahan yritetään tehdä huomaamattomia, ja jos sellainen löydetään niin tunnisteiden teko vie aikaa.

        Ne virukset mitä on liikkeellä, ei ohjelmat tunnista kaikkea. On niitä sellaisiakin testejä nähty että oli koitettu etsiä haittaohjelmasivuja oikein kunnolla ja ladattu jotain piraattia ja muuta hommaa niin olikos se joku Windows Defender tajunnut vain 1/10 erilaisista hyökkäysyrityksistä.. Ei se viruskokoelmien skannailu kerro mitään todellisuudesta. Se kertoo että hienosta kokoelmasta tunnistetaan noin paljon kun on tunnisteita ja torjuntamekanismeja tehty ja on tunnetut virukset siellä.


      • Ex pentti fani nro.1
        M-Kar kirjoitti:

        Et ymmärrä. Kyseinen testi on tehty niin, että on kerätty vuosien aikana viruksia ja niitä sitten skannaillaan. Mutta eihän ne virukset mitä levitetään ole mitään vanhoja vaan uusia, ja niitä ei edes ole noissa testeissä.

        Jos ne uudet virukset olisi noilla, ne olisi silloin melkein kaikilla tietoturvataloillakin ja virustorjuntaohjelmat tunnistaisi ne mutta kun eihän se virus itsestään näille mene tai tietoturvataloille kun se tehdään vaan siinä on viivettä. Viruksistahan yritetään tehdä huomaamattomia, ja jos sellainen löydetään niin tunnisteiden teko vie aikaa.

        Ne virukset mitä on liikkeellä, ei ohjelmat tunnista kaikkea. On niitä sellaisiakin testejä nähty että oli koitettu etsiä haittaohjelmasivuja oikein kunnolla ja ladattu jotain piraattia ja muuta hommaa niin olikos se joku Windows Defender tajunnut vain 1/10 erilaisista hyökkäysyrityksistä.. Ei se viruskokoelmien skannailu kerro mitään todellisuudesta. Se kertoo että hienosta kokoelmasta tunnistetaan noin paljon kun on tunnisteita ja torjuntamekanismeja tehty ja on tunnetut virukset siellä.

        katoin minä nekin tilastot missä kokeiltiin virustorjuntaohjelmien tunnistamista uusia viruksia vastaan ja parhaimpana avira blokkasi 69% käyttäen heuretiikkaa vai mikä se nyt oli. Mutta siinä oli käytetty hirmu tuoreita viruksia, niin uskaltaisin väittää että päästään yli 90% kokonaisuudessaan. mene ja tiedä.


      • Ex pentti fani nro.1 kirjoitti:

        katoin minä nekin tilastot missä kokeiltiin virustorjuntaohjelmien tunnistamista uusia viruksia vastaan ja parhaimpana avira blokkasi 69% käyttäen heuretiikkaa vai mikä se nyt oli. Mutta siinä oli käytetty hirmu tuoreita viruksia, niin uskaltaisin väittää että päästään yli 90% kokonaisuudessaan. mene ja tiedä.

        Kyllä ne haittaohjelmat tehdään niin, että testataan jokaisella virustutkalla mitä saadaan käsiin ettei mikään tunnista niitä millään tavalla ja sitten vasta levitetään. Kestää sitten oma aikansa ennen kuin virustorjuntaohjelmiin päivitetään heuristiikkaa ja tehdään tunnisteita, ja nekin pitää testata.


      • Ex pentti fani nro.1
        M-Kar kirjoitti:

        Kyllä ne haittaohjelmat tehdään niin, että testataan jokaisella virustutkalla mitä saadaan käsiin ettei mikään tunnista niitä millään tavalla ja sitten vasta levitetään. Kestää sitten oma aikansa ennen kuin virustorjuntaohjelmiin päivitetään heuristiikkaa ja tehdään tunnisteita, ja nekin pitää testata.

        siihen mennessä kun ne tavoittaa allekirjoittaneen koneen, siihen mennessä luultavasti tullut jo tunnisteet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1228
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      88
      800
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      759
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      517
    Aihe