Solifer Speed -skootteri

Minäpäminä.

Tekniset tiedot »
SOLIFER SPEED: • Moottori: 1-sylinterinen, nelitahtinen, ilmajäähdytteinen; iskutilavuus: 50 cm³; teho: 2,7 kW (7500 kierr./min); maks.vääntö: 3,7 Nm (6500 kierr./min) • Bensiini: 95E • Sytytys: CDI • Voimansiirto: variaattori • Huippunopeus: 45 km/h • Käynnistys: sähkö/poljin • Levyjarru edessä ja takana • Akseliväli: 134 cm • Edessä ja takana 12”:n alumiinivanteet • Etu- ja takarengas: 120/70–12” • Paino: 87,5 kg • VUODEN TAKUU.

Olisiko tässä hyvä skootteri 15 vuotiaalle likalle? Vauhdilla ei niin väliä ole, kunhan skopo liikkuu..

46

10905

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei menestynyt edes

testeissä, jäi häntäpäähän helkaman kanssa.

Hyvä skootteri on VESPA.

• rge

TM:n testin mukaan huonoa on:
      - Jarrut
      - Kiihtyvyys
      - Ajettavuus
      - Ajoasento
      - valot
      Muuten kai ihan hyvä ostos.

• kiinalainen skootteri!!!!!!!!

tollaset joutas romuttamolle. KIINANPASKA!

• ewr

- Jousitus oli myös ala-arvoinen TM vertailun mukaan.

• KOKOEMUSTA
        kiinalainen skootteri!!!!!!!! kirjoitti:

tollaset joutas romuttamolle. KIINANPASKA!

Hei
        KANNAATTAISI ENSIN SELVITTÄÄ MITÄ PUHUU.............
        Toiminut kuin ENKELI. Turvallinen ei mitään vikoja ja jos niitä ilmenee, SUOMALAINEN menopeli MERKKIKORJAAMOJA löytyy suomesta n.100
        Joten menopelin saa helposti kuntoon, luotettavasti ja edullisesti..........
        TIETÄMÄTTÖMÄT MIETTIKÄÄ MITÄ SANOTTE ja ottakaapa asioista selvää ja sitten vasta puhukaa.

• KOKOEMUSTA kirjoitti:

Hei
        Toiminut kuin ENKELI. Turvallinen ei mitään vikoja ja jos niitä ilmenee, SUOMALAINEN menopeli MERKKIKORJAAMOJA löytyy suomesta n.100
        TIETÄMÄTTÖMÄT MIETTIKÄÄ MITÄ SANOTTE ja ottakaapa asioista selvää ja sitten vasta puhukaa.

Soliferit kasataan Kiinassa ja ovat sees Kinupaskoja, jotka saattavat hyvällä tuurilla ja oikealla käytöllä kestää pari vuottakin, mutta harvoin

• hhl
        KOKOEMUSTA kirjoitti:

Hei

Startti ei toimi, monta aina joutu polkemaan.... Se tita ollakin ainoa ongelma sen kans

• kiinanihme
        KOKOEMUSTA kirjoitti:

Hei

Joo en olisi niin varma nuista huolloista koska ei ole edullista eikä niinkään varmaan itse olen ajanut n.2000km eikä ole ikinä toiminut kunnolla. Ja sitten taas kaverillani on samanlainen ja toimii aina että kyllä huomaa minkä laista maanantaityötä kiinassa on!!

• no kyl se lähtee
        hhl kirjoitti:

Startti ei toimi, monta aina joutu polkemaan.... Se tita ollakin ainoa ongelma sen kans

lataa akku munapää

• korjaan
        kirjoitti:

Soliferit kasataan Kiinassa ja ovat sees Kinupaskoja, jotka saattavat hyvällä tuurilla ja oikealla käytöllä kestää pari vuottakin, mutta harvoin

OSAT tulee kiinasta, kootaan suomessa

• Palstanlukija
        korjaan kirjoitti:

OSAT tulee kiinasta, kootaan suomessa

Jos vain eturengas vanteineen kiinnitetään suomessa paikoilleen niin ei voida puhua kasaamisesta.

• maailman.

koeajajat eivät voi kehua sitä millään muotoa, kannattaa käydä kirjastossa lukemassa arvostelut ja jos haluat sijoittaa ostohinnan verran rahaa varaosiin joita takuu ei korvaa niin onnellisia ajopäiviä polkupyörällä, mopo kun viettää paljon aikaa korjaamolla.

• solikka2

joo toi solikka haukuttiin ihan pystyyn. Ihan susi

• osti soliferin
        solikka2 kirjoitti:

joo toi solikka haukuttiin ihan pystyyn. Ihan susi

ja heti oli kaasari ja variaattori laitettava uusiks ,eikä näytä koskaan toimivan kunnolla. ei ihme ettei se pärjää testeissä ollenkaan. silti porukka ostaa niintä ongelmikseen. ilman suomalaista tuotemerkkiä tuskin menisi kaupaksi

• mies ja solifer

soliferista,ainakin itsellä soliferi toimii ilman ongelmia ja vikoja,eli ei ymmärrä ketjun valituksia.Oisko vaan syy: on taas "itse viritelty ja korjailtu ymmärtämättä mitään ,tai mitä tekee".Ainakin hyvänä kulkupelinä omien kokemusten mukaan sitä voin suositella.

• niiii

veikkaan että solikoista alle prosentti toimii kunnolla. En oo koskaan nähny yhtään tyytyväistä solifer omistajaa. Kymco ja Helkama on ok kinkkejä muut syvältä. Merkkiskodut on sit omalukunsa..

• Vikaa

Jus ostettu ja alle 100 km ajettu ja heti ongelmia. Moottorista kuuluu räminä ja kun antaa kaasua sammuu. Ajettaessa kaasu pätkii että välillä vetää kunnolla ja välillä jarruttaa, vaikka kaasu on vakio asennossa. Toinen on peilit, säätö on niin löysä että valahtaa heti alaasentoon ja muuta ei näe kuin takarenkaan.

Tyypillistä kiinan laatua. Virittämisestä, ei ole mihinkään koskettu joten se on pois suljettu.

Pitää viedä takuu korjaukseen heti vai onko noilla takuuta.

• solifer speed

hän ei ole sitä virittäny ja on todella hyvä skootteri vakiona kiihtyy tosi hyvin ja on mukava ajaa sillä.

• vs:taaja

itselläni on juuri tuo, olen 15 ja hyvä on ^^ tykkään. helppo ja kevyt ajaa, ihan nätti ja toimii

• vs.:taaja

luinpa itte jostai gallupin et soli on suomen suosituimpia skoottereita. kiinassa tehdään mutta suomalaiset vahtii työtä ja suunnittelee. ja tosiaan itsellä toimii, kaipa johtuu siitä yksinkertaisesta syystä että mulla on lukutaito: ohjekirjakin ihan sanoo itsestäänselvyyden, että kun käytetään oikein, käyttöikä on pidempi.

• os..

Nimestään huolimatta KIINALAISTA PASKAA!!!!!

SIIS TÄYTTÄ PASKAA !!!!!!!

• .

...Mutta solikalla on kohta 1000km ajettu ilman MITÄÄN ongelmia...

• kröhöhöm...

itellä tossa kyseisen mallinen solikka jolla ajettu 18tkm, ilman suurempia ongelmia... Kyllähä kiinanpaskaki toimii mikäli vaa osaa huolta pitää...

• jojojjel

Toiminut noin 9000km ei kertaakaan vikaa... On kyllä viritetty n. 1000km sitten jolloin laitoin uuden kaasarin,putken,rullat jne... Luotettava peli 4kaverilla saman lainen toiminut aina. Yhdellä on ajettu jtn 22000km ja toiminut tehty huollot ajallaan 12000km.

• vai 9000km eikä vikaa, ja lehmät lentää :)

• Luu kurkkuun
        Scooterguy kirjoitti:

vai 9000km eikä vikaa, ja lehmät lentää :)

Itse olen ajanut keeway focus 07 mallilla jo pari vuotta, kilometrejä kertynyt 50000 (usko tai älä, sillä sillä ei ole mitään väliä mitä ajattelet) Hyvin pelittää, vaikka onkin "kiinapaska" nämä haukkujat eivät ikinä ole näillä edes ajaneet ja heti käydään valittamaan, ajakaa niillä edes joskus, kun se on vähän vaikeata teillä tulla haukkumaan, jos ette ole edes ikinä ajaneet! Olen taas todistanut niiden toimivan täydellisestä, vaikka kuuluukin näihin kiinalaisiin tuotantoihin.

• Repe Sorsa

Täällä Solifer XTR vm. 2006 ja ajettu 16000km. Kaasari ja kaikki kumiletkut vaihdettu. Itse aina huollettu, moottoriöljyt vaihdettu 500-1000km välein. Hyvin toiminut.
        Jonkin aikaa sitten alkoi pölläyttelemään sinistä savua, eli öljyä palaa, öljyä ei kuitenkaan ole tarvinnut lisäillä vaihtovälillä, eli venttiilivarrenkumit lienee kovettuneet. Valvolinen maxlifet vaihdan huomenna koneeseen, jos vaikka toisi vähän apua.

• jätkäjätkä
        Repe Sorsa kirjoitti:

Täällä Solifer XTR vm. 2006 ja ajettu 16000km. Kaasari ja kaikki kumiletkut vaihdettu. Itse aina huollettu, moottoriöljyt vaihdettu 500-1000km välein. Hyvin toiminut.
        Jonkin aikaa sitten alkoi pölläyttelemään sinistä savua, eli öljyä palaa, öljyä ei kuitenkaan ole tarvinnut lisäillä vaihtovälillä, eli venttiilivarrenkumit lienee kovettuneet. Valvolinen maxlifet vaihdan huomenna koneeseen, jos vaikka toisi vähän apua.

Miten se takaraudan saa pois siit takant, pitääks siin vaa aukasta ne mutterit ja nykässä irti kertokaa! kyseessä siis solifer xtr 2006

• jätkäjätkä
        jätkäjätkä kirjoitti:

Miten se takaraudan saa pois siit takant, pitääks siin vaa aukasta ne mutterit ja nykässä irti kertokaa! kyseessä siis solifer xtr 2006

En kyl itseasias tiiä mitä vittuu nää pellet selittää meikäläisen solikka on vakio ja jätti piaggio nrg:n tulemaa vaik siit oli otettu prikka pois, jätti lähös sekä suoral tulemaa:)

• mm
        jätkäjätkä kirjoitti:

En kyl itseasias tiiä mitä vittuu nää pellet selittää meikäläisen solikka on vakio ja jätti piaggio nrg:n tulemaa vaik siit oli otettu prikka pois, jätti lähös sekä suoral tulemaa:)

Mulla on itellä ollu tuo vuoden, ja hyvin on menny.Ei vikoja, huollot tehty enkä nuiden päälle mitään tajua eli en oo ees virittäny.Onhna nuo nykyään aika kiinalaisia, mutta voi neki kestää jos ajaa kunnolla.(Kunnolla ajaminen ei tarkota aina 30km/h lasissa ja pientareeen oikeaa laitaa) Äänet on mitä on, muttei niistä kannata välittää ;) Jos ei osta mopo pelkästään muille vaan itelle ja hinta vielä ratkasee nii ossstappa itelleski.Ei paha.

• xq7

Minua kiinnostaisi miten solier speedin saa lataamaan? Muuten on toiminut hienosti ainakin edellisen vuoden.

• Udo Skokku

Suosittelen ostamaan keewayn tai kymcon. Ne ovat halpoja, mutta toimivat paljon paremmin, kuin nämä kiinalaiset 4-t mopot. Olipa kyseessä sitten Helkama, Baotian, Fude, Solifer.... Kaikissa näissä on sama kone (BT139QMA), erilaisuudet tulevat vain siitä, että niissä on erilaiset katteet ja kokoeroa saattaa olla. Ja toinen voi kestää 15tkm, toinen mopo 3tkm :/
      Mulla oli ennen Helkama SC1 ja se toimi, kuin ajatus mut kiihty niin perkuleen huonosti. Nykyään omistan Keeway Hurricanen. Maksoi alle tonnin! Hyvin menee ja kiihtyy ihan vakionakin. Ja kokonsa puolesta sopii hyvin just 15 vuotiaalle flikallekin :)
      P.S: Itse olen 35 vee ukonköntys.
      Tässä linkki: http://keeway.fi/web/page.aspx?pageid=100818

• Tuo on ihmeellistä tuo valehtelu siitä että nuo olisi suunniteltu tai tehty tai noilla ois mitään tekemistä Suomen kanssa paitsi tietty toi Soliferin tarra. Baotian on ollu monta vuotta kauemmin markkinoilla kuin "solifer" ja TÄYSIN samalla tekniikalla. Ja varsinkin Sport malli ja classic ovat katteiltaankin aivan samoja kuin Baotianit, Solifer on vain kuluttajan kusetusta. Jos joku yrittää äpättää asiasta niin on kyllä sokea hölmö. Itelläni on ollu nyt 4 vuotta kiinanskode, ja täytyy sanoa että kyllähän tolla ajaa, mutta ongelmia on kyllä jatkuvasti ja varaosiin on todellakin mennyt enemmän rahaa kuin skootterin meni ostohetkellä. Totuus on karu, mutta siitä ei pääse mihinkään.

• joohan68
        hevari91-kpo kirjoitti:

Tuo on ihmeellistä tuo valehtelu siitä että nuo olisi suunniteltu tai tehty tai noilla ois mitään tekemistä Suomen kanssa paitsi tietty toi Soliferin tarra. Baotian on ollu monta vuotta kauemmin markkinoilla kuin "solifer" ja TÄYSIN samalla tekniikalla. Ja varsinkin Sport malli ja classic ovat katteiltaankin aivan samoja kuin Baotianit, Solifer on vain kuluttajan kusetusta. Jos joku yrittää äpättää asiasta niin on kyllä sokea hölmö. Itelläni on ollu nyt 4 vuotta kiinanskode, ja täytyy sanoa että kyllähän tolla ajaa, mutta ongelmia on kyllä jatkuvasti ja varaosiin on todellakin mennyt enemmän rahaa kuin skootterin meni ostohetkellä. Totuus on karu, mutta siitä ei pääse mihinkään.

ei taida solikat olla baotianilta, oisko iso B sít helkaman valmistajana tänä vuonna.
        ainakin akkiseltään katottuna

• Udo Skokku
        joohan68 kirjoitti:

ei taida solikat olla baotianilta, oisko iso B sít helkaman valmistajana tänä vuonna.
        ainakin akkiseltään katottuna

Baotian valmistaa suurimman osan nykysolikoista, katoppa seuraavalla kerralla valmistajan kilpeä ohjaustangon alapuolella.

• Udo Skokku
        Udo Skokku kirjoitti:

Baotian valmistaa suurimman osan nykysolikoista, katoppa seuraavalla kerralla valmistajan kilpeä ohjaustangon alapuolella.

Ja Helkamat valmistaa Huatian, eli samat osat-eri tehdas!

• monkisti
        Udo Skokku kirjoitti:

Ja Helkamat valmistaa Huatian, eli samat osat-eri tehdas!

nää on kyl aika alitehosia...
        kulkee 45 eikä oo yhtään mitään kureja rajottimia tai mitään...

• monkisti kirjoitti:

nää on kyl aika alitehosia...
        kulkee 45 eikä oo yhtään mitään kureja rajottimia tai mitään...

Kyllä nää kurittomina kulkee 60km/h. Ja sen enempää ei kannatakkaan. Muistahan että kurit voi myös olla liian painavat variaattorin rullat tai sit liian pieni suutin. Noilla se sitten kulkis olevinaan "kurittomana" 45km/h

• Solifergirl

Ite olin vasta täyttäny 14, kun isäni osti minulle, minulta kysymättä skoden mulle. Isä on sitä ajanu, ja mun kaverit joilla on kortti. Toiminut kuin unelma. Isä otti kurit pois ja ääntä kyllä lähtee. Hyvä skootteri, mutta mun solikassa on iskarit vähä mitä on. Kakspäällä ei voi vielä ajaa, ku ottaa iskarit välittömästi kiinni. Kuuluu kauhia rusahus siitä, eikä sillä oikeen uskalla ajaa. Nyt ku kevät tuli ja lumet on sulanu, nii tänää otin tallista ja alotin rassaamisen. Akun oon asettanu takasin paikoilleen, pitäis varmaan ladata ennen ajamista, ku ei meinaa käyntiin skopo lähtiä. Iskareita pitäs katella ja laittaa niitäki. Ajettu semmoset noin 225km vasta. Kurakelillä meni se akku vähä, ja pesinki sen siinä seuraavana päivänä. Ei oo sen jälkee ajettu. Ja tosiaan, oon tyttö ja iha tyytyväine siihe, että on ees jonkun näkönen peli alla, ku ei sitä tarvi ajaa ku noin 3 vuotta, sit saa ajokortin autoon. Ja te jotka haukutte solikat välittömästi paskaksi, on iha teijä oma vika, ettette oo osannu oikein sillä ajaa. ja käyttää

• minäääää

jos haluat oikeesti luotettavan ni osta Aprilia. Siitä saatat joutua maksamaa vähä enemmä, mutta ainaki on luotettava merkki.

• solifergirl
        minäääää kirjoitti:

jos haluat oikeesti luotettavan ni osta Aprilia. Siitä saatat joutua maksamaa vähä enemmä, mutta ainaki on luotettava merkki.

nyt ollaan kaverin kans sofe laitettu kuntoon, ei sen puoleen. ainut mikä on huonossa kunnossa, on tällä hetkellä takaiskari, pitäs uus hommata. akun korjaantumisen jälkeen, ollaan ajettu sillä jo 300km yliki, no problem. öljyt vaa pitäsi vaihtaa nyt tässä. ja oon ajanu sofella mettärallia, jäin suohon kiini, ei oo ongelmia siinä. jäin kiveen, pieniä naarmuja vaa pohjassa, ei muuta. että kestävä on !

• Tommi86.:
        solifergirl kirjoitti:

nyt ollaan kaverin kans sofe laitettu kuntoon, ei sen puoleen. ainut mikä on huonossa kunnossa, on tällä hetkellä takaiskari, pitäs uus hommata. akun korjaantumisen jälkeen, ollaan ajettu sillä jo 300km yliki, no problem. öljyt vaa pitäsi vaihtaa nyt tässä. ja oon ajanu sofella mettärallia, jäin suohon kiini, ei oo ongelmia siinä. jäin kiveen, pieniä naarmuja vaa pohjassa, ei muuta. että kestävä on !

Huomatkaa, että Soliferit jotka myydään hinnalla 799 tai alempi, eivät ole mitään Solifereita vaan baotianeita. Katsokaapa sitä metallista tyyppilätkää siellä jossain, "Vehicle Trade Mark: Baotian"
        Rekisteriotteessa ei lue soliferista sanaakaan, vaan Baotian.
        Ne ovat Baotianeita joissa Soliferin lätkä kyljessä = Saadaan lisää myyntihintaa

Kuten sitten taas, kalliimmat Soliferit (2-3 mallia 1000€ ylöspäin) eivät ole mitään Baotianeja. Tyyppilätkässä lukee ihan Solifer, samoin rekisteriotteessa. Laadusta ja muotoilusta näkee heti kun vertaa niitä 699 laitteita ja esim jotain 1400€ maksavaa. Kiinasta tulee toki osat, niinkuin kaikkiin mopoihin, myös Aprilia. MUTTA KALLIIMMAT SOLIFERIT KASATAAN SUOMESSA! Siitä tulee mopon mukana todistus.

Turha yrittää puhua mitään skeidaa siitä, että Apriliat olisivat muka sen laadukkaampia. Samaa tavaraa, eri kasaajat ja merkki.

Koittakaa jo tajuta

• Tommi86.: kirjoitti:

Huomatkaa, että Soliferit jotka myydään hinnalla 799 tai alempi, eivät ole mitään Solifereita vaan baotianeita. Katsokaapa sitä metallista tyyppilätkää siellä jossain, "Vehicle Trade Mark: Baotian"
        Rekisteriotteessa ei lue soliferista sanaakaan, vaan Baotian.
        Ne ovat Baotianeita joissa Soliferin lätkä kyljessä = Saadaan lisää myyntihintaa

Kuten sitten taas, kalliimmat Soliferit (2-3 mallia 1000€ ylöspäin) eivät ole mitään Baotianeja. Tyyppilätkässä lukee ihan Solifer, samoin rekisteriotteessa. Laadusta ja muotoilusta näkee heti kun vertaa niitä 699 laitteita ja esim jotain 1400€ maksavaa. Kiinasta tulee toki osat, niinkuin kaikkiin mopoihin, myös Aprilia. MUTTA KALLIIMMAT SOLIFERIT KASATAAN SUOMESSA! Siitä tulee mopon mukana todistus.

Turha yrittää puhua mitään skeidaa siitä, että Apriliat olisivat muka sen laadukkaampia. Samaa tavaraa, eri kasaajat ja merkki.

Koittakaa jo tajuta

Sua on kyllä niin pahasti kusetettu kun muka kasattas suomessa osista. No okjei, myönnetään, kyllä ne laittaa etupyörän kiinni ja iskee tarraa tarvittaessa =) Mutta kannattas ne faktat lukee ekana tarkasti, eikä sokeana väärää tietoa levittää.

• 45457812

Solifer-skoottereita ei kasata Suomessa.

• 451245

Lisään vielä edelliseen viestiini: Aprilian osat eivät tule Kiinasta, vaan ne valmistetaan Italiassa, jossa skootteri myös kasataan.

• sdfsdf

Buahhahha. Solikat on 100% kaikki ihan perus Kiinan skeidaa. Jaa että kun hinta muuttuu niin valmistusmaa samalla :). juup. Ei jumankauta mitä shaissea, taidat olla joku myyjä tai maahantuoja kun tollasta shittiä tänne kehtaat edes kirjottaa. Ja tän palstan käyttäjät varmast tietää Soliferin laadun. hohhoijaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      338
      11756
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7966
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      3083
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2258
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      156
      2219
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1656
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      55
      1103
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      793
    Aihe