Kanin silmä vuotaa

rasputin_

Heipä hei!
Mun kanilla vuoti toinen silmä tossa alkukesästä ja käytin sitä eläinlääkärillä, jossa ei lääkäri-setä edes läheltä kania katsonut, vaan istui pöytänsä ääressä ja määräsi silmätipat, joita tulisi käyttää viikon. Ei edes neuvonut, miten silmätipat saa parhaiten laitettua. Hinta tästä korkeintaan 5 minuuttia kestävästä käynnistä ei ollut järin halpa ja huono makukin siitä jäi. No nyt kanilla vuotaa taas sama silmä. Joten ilmeisesti taas lääkäriin mentävä?!
Millaisia kokemuksia teillä muilla on kanin silmien vuotamisesta? Onko viikon silmätippakuuri auttanut?

p.s. Kyseinen kanitukseni poseeraa täällä:
http://playamobile.com/monster/index/index/page/2

Saa äänestää, jos siltä tuntuu ;) Äänestäjien keskenkin arvotaan digikamera...

19

8937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tania78

      Kanin silmän vuotamiseen voi olla 100 eri syytä...

      Kerroppa nyt millaista vuoto on ?
      Kauanko sitä on jatkunut?
      Oletko jo kokeillut pyyhkiä silmää keitetyllä vedellä?

      PS. Älä enää käytä samaa el.lääk:ä...

      • HUOM!!

        Keitetyllä vedellä Tania tarkoittaa keitettyä, mutta jäähdytettyä vettä!!


      • tania78
        HUOM!! kirjoitti:

        Keitetyllä vedellä Tania tarkoittaa keitettyä, mutta jäähdytettyä vettä!!

        Eli siis "desinfioitua" vettä...
        JÄÄHDYTETTYNÄ tosiaan.

        Kiitos huomiosta !


      • rasputin_
        tania78 kirjoitti:

        Eli siis "desinfioitua" vettä...
        JÄÄHDYTETTYNÄ tosiaan.

        Kiitos huomiosta !

        Kiitos neuvoista. Ja joo, tuo nyt on selvä asia, että vesi jäähdytetään ennen silmään laittoa...

        Mutta siis miten mä putsaan sen silmän sillä keitetyllä vedellä? Eihän nyt varmaankaan silmämunaan voi vanulla tuputtaa..? Olisin kiitollinen, jos vastaisitte vielä tähän.


      • tania78
        rasputin_ kirjoitti:

        Kiitos neuvoista. Ja joo, tuo nyt on selvä asia, että vesi jäähdytetään ennen silmään laittoa...

        Mutta siis miten mä putsaan sen silmän sillä keitetyllä vedellä? Eihän nyt varmaankaan silmämunaan voi vanulla tuputtaa..? Olisin kiitollinen, jos vastaisitte vielä tähän.

        Helpoin on laittaa vettä johonkin "steriiliin", eli paperiin tai apteekista saataviin vanulappuihin !

        Tuolla sitten vain pyyhit vuotavaa silmää, eli kaikki rähmät pois.
        Jos ei mene ohi, (1-2 Viikoa)kannattaa varata aika lääkäristä ja tutkia asia !
        (veiras asia silmässä, pöly, siitepöly, tuuli, pasteurella...)


    • aseptista

      keittosuolaliuosta jolla voit putsata pupun silmää. Se auttoi meidän kanille. Pyyhin keittosuolaliuoksella kostutetulla vanulla niin kauan, että lakkasi vuotamasta (muutama päivä). Silmätulehdus ei koskaan mennyt niin pahaksi, että pupu olisi joutunut kunnon kuurille.

      • kanifani

        minun kanini silmät vuotavat läpinäkyvää nestettä. miten putsaan keittosuolaliuoksella sen silmän? pitääkö töpöttää silmän reunoille vai silmämunaan???


    • kaniz

      meillä kanin silmät vuotaa, toinen enemmän. lääkäri määräs 2 viikon kuurin ( 10 päivää) silmätippoja.. mutta, eivät auttaneet. Ollut nyt muutaman päivän kuurin jälkeen ilman tippoja ja silmät vuotaa uudestaan. kani on muuten ihan virkee ja puuhastee normaalisti. Pitää varmaan pyytää uus kuuri?

    • vaavi kanin omistaja

      Kanini on ollut meillä 3pv ja toinen silmä on silleen punainen reunalta ja ei niin auki kuin toinen silmä mitä tehdä??

    • kan'i

      Mene eläinlääkärille se on ensimmäinen asia!

    • ,,,,,

      hei--eihän sulla ole purua kuivikkeena???itse pidän kynnysmattoa josta ei saa irti mitään häkin pohjalla ja kulma vessa laatikossa hotti lämpöpellettiä kuivikkeena saa k raudasta 20 kg n.7e)imuoin aina maton ettei mene silmiin roskia:))))saako kani vetoa??eihän ole ikkunan luona-tässä mitä tuli mieleen ei ole kokemusta silmätulehduksesta oma kani ollut terve 1vuotias. leijonaharjas rist.toivott.paranee!!!

    • KaniKuume(::

      Eläilääkärille.
      Paranemista kanillesi!

      • KaniKuume(::

        Siis Eläinlääkärille


    • Kanikuumees;)

      Mun kaverilla on kaninpoikasia ja yhellä niistä rähmii toinen silmä;'/ nyt ne miettii et viekö lääkäriin, toivottavasti ei pahempaa... mutta onko se normaalia että kanin slmä rähmii joskus?

    • siirilydia

      ^
      No päivittäin on normaalia että tulee ihan vähän sellasta märkää rähmää kuten ihmisilläkin, mutta ei tietenkään oo sitten normaalia jos sitä tulee todella paljon. Kyllä kannattaisi sille ell viedä.

    • minni-15

      hei minulla on kanin poikasia ja tyttö poikasella on alkanu rähmimää toinen silmä. . on siis vetisempi mitä ei pitäisi olla. . . ollaan haudottu kuumalla vanulla sitä ja putsattu mutte ei auta onko kyseessä siis silmätulehdus. . . ?

      • ewwujuju

        Tarkista onko silmän pinnassa kuoppia tai viiltoja, jos jokin olisi siihen tökännyt. Apu löytyy osaavalta eläinlääkäriltä :) Mieluiten eksoottisten eläinten lääkäriltä, jonka pitäisi tietää myös mahdollisten hammasten vaikutukset silmän vuotamiseen. Niinkuin ketjussa aiemmin manittiin silmän vuotamisen syitä voi olla monia. Harvoin silmäongelmat paranevat itsekseen


    • tarvitsen äkkiä apua

      Jos kanin silmä rähmii melko pahasti, voiko se silti asustaa kesän pihalla lämpimässä leikkimökissä?

    • Tesssuuu

      Hei, meijän dumblen silmä vuotaa. kokeiltu tippoja yms eikä näytä ottavan efektiä. mietin onko teidän pupuilla tän näköisiä oireita silmässä, pitäiskö olla huolissaan ja viedä pupu uudestaan lääkärille vai tietääkö joku hyviä kotikonsteja http://aijaa.com/BVDGNI

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe