ilma raikkaaksi

ominaishaju

milläs saa ilmaston veneessä raikkaaksi?

9

1343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietysti hyvällä ilman vaihdolla ja veneen pohjalla ei saa olla yhtään vettä eikä kosteutta, koska sieltä kosteus haihtuu ja aiheuttaa hometta ja ummehtunutta hajua.
      (miksikähän tällaista muuten pitää kysyä???)

      • mielestäni

        esim autossa saa kotieläinten hajut pois hajunpoisto spray pullolla suihkuttamalla. Muuten jokaiseen kysymykseen näillä palstoilla voi vastata , miksi tälläistä yleensä kysytään" saattaa olla ettei ole huomannut ,ettei esim ilmanvaihto ole riittävä, tai polttoaine putken liitos vuotaa jne


      • ymmärtää kysymys
        mielestäni kirjoitti:

        esim autossa saa kotieläinten hajut pois hajunpoisto spray pullolla suihkuttamalla. Muuten jokaiseen kysymykseen näillä palstoilla voi vastata , miksi tälläistä yleensä kysytään" saattaa olla ettei ole huomannut ,ettei esim ilmanvaihto ole riittävä, tai polttoaine putken liitos vuotaa jne

        on eri asia peittää haju jollain raikasteella, kuin poistaa ongelman aiheuttaja. veneen kohdalla olisi hyvä tietää mistä haju aiheutuu ja korjata ongelma mahdollisten home tms vaurioiden välttämiseksi. mikäli tällaista vikaa ei ole voi ruiskutella raikasteita ajankuluksi.


      • ----

        Osta pussi lehtipuuhiiliä, laita ne ämpäriin ja kaada noin puolikas pullo omenaviinietikkaa päälle. Muutaman päivän päästä veneessä on puhdas ja raikas tuoksu.

        Oli käytössä koko talven, toimii!!!


      • -cole
        ---- kirjoitti:

        Osta pussi lehtipuuhiiliä, laita ne ämpäriin ja kaada noin puolikas pullo omenaviinietikkaa päälle. Muutaman päivän päästä veneessä on puhdas ja raikas tuoksu.

        Oli käytössä koko talven, toimii!!!

        Se hiilten osuus siinä hajunpoistossa on?


      • minä vastasin
        ymmärtää kysymys kirjoitti:

        on eri asia peittää haju jollain raikasteella, kuin poistaa ongelman aiheuttaja. veneen kohdalla olisi hyvä tietää mistä haju aiheutuu ja korjata ongelma mahdollisten home tms vaurioiden välttämiseksi. mikäli tällaista vikaa ei ole voi ruiskutella raikasteita ajankuluksi.

        lue uudelleen


      • lukea
        minä vastasin kirjoitti:

        lue uudelleen

        uudelleen, kun oli sellasta soopaa


    • Katsastusmies-1

      Tunkkainen - homeen/kostean kellarin haju? Vai esimerkiksi tyypillinen "lasikuituveneen haju? jne
      Jokaiseen hajuongelmaan on omanlainen ratkaisunsa.
      Esimerkiksi tyypillistä Styreenin hajua ei saa pois lasikuitut
      veneen suljetuista tiloista millään. Tuuletus saattaa auttaa mutta kun avaa jonkun laatikon tai lokeron pöllähtää haju vastaan. Polyesterihartsi vapauttaa styreeniä vuosikymmenien ajan.
      Tunkkaisuuteen vaikuttaa kosteus, mutta myös esimerkiksi se tehdäänkö veneessä ruokaa paljon esimerkiksi paistamalla. Paistinrasvojen ja käryjen haju muuttuu aikaa myöten veneen kosteissa tiloissa tunkkaiseksi yleisummehtuneeksi hajuksi.
      Ongelmaan auttaa vain kaikkien tekstiilien pesu.
      Yleiskostea kellarinhaju saattaa johtua puutteellisesta ilamnvaihdosta - tiiviistä rakenteesta. Ongelmaan auttaa tuuletusventtiilien asentaminen.
      jne jne

      • ominaishaju

        Hajun lähde taisi olla pakokaasunsekaista jäähdytysvettä pilssiin roiskutteleva laponestoventtiili josta tuli siis naftanhajuista vettä pilssiin. Pienikin määrä haisee. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe