Hei.
Onko kielletty että kaksi 15 vuotiasta ei saisi muuttaa omaan kotiin? Nyt ei ole kyse rahasta vaan siitä että saako ylipäätänsä 15 vuotiaana muuttaa omaan?
15 v omaan kotiin?
11
1423
Vastaukset
- tyttönendfkjds
15 vuotias voi muuttaa omaan asuntoon vanhemman suostumuksella. Elikkäs huoltajan pitää kirjoittaa vuokrasopimus.
- ainakaan antaisi
vuokralle noin nuorille, en sitten millään. Vaikka vanhemmat ovat vastuussa kaikesta mitä tämän ikäiset tekee. Enkä äitinä antaisi tuon ikäisen muuttaa mihinkään yksin (tai kaksin).
- nuunuunuu
ainakaan antaisi kirjoitti:
vuokralle noin nuorille, en sitten millään. Vaikka vanhemmat ovat vastuussa kaikesta mitä tämän ikäiset tekee. Enkä äitinä antaisi tuon ikäisen muuttaa mihinkään yksin (tai kaksin).
Ei tässä aiheessa vissiin ollu tarkotus moralisoida, mutta tottahan se on. Ehkä huonot kotiolot olis hyvä syy ton ikäsenä lähtemiselle, mut sillonkin on ne jotkut turvamestat olemassa. Toisaalta voihan olla, että alottaja menee vaikka kauas opiskelemaan, tms.
Mut semmonen "muutetaan, koska halutaan pitää hauskaa" o aika pyllyst. - villikersa<3
nuunuunuu kirjoitti:
Ei tässä aiheessa vissiin ollu tarkotus moralisoida, mutta tottahan se on. Ehkä huonot kotiolot olis hyvä syy ton ikäsenä lähtemiselle, mut sillonkin on ne jotkut turvamestat olemassa. Toisaalta voihan olla, että alottaja menee vaikka kauas opiskelemaan, tms.
Mut semmonen "muutetaan, koska halutaan pitää hauskaa" o aika pyllyst.No joo ei se varmaan kauheen viisaalta kuulosta et 15 vuotias asuu jo yksin tai kaksin.. ite muutin jo 15 vee yksin asuun ku halusin vaa. mut jotkut on aikuistuneempia jo ku toiset ja pystyy asuun yksin jo ton ikäsenä.. vuoden asunu ja ihan hyvin menny
- aananna
ainakaan antaisi kirjoitti:
Itse muutin vähän alle 16vuotiaana asuntolaan, jossa asuin ne 5kuukautta, meno kuiteki lähti käsistä ja asuntolas alettiin käyttää jopa huumeita!! tosi on. sen jälkeen muutin omaan yksiöön missä olen nyt asunut vuoden. oon nyt kohta 17v.
miul ainakii menny tosi hyvi, se on kasvattanu ja antanu lisää varmuutta ja tuntumaa asioihi. pelkkää hyötyy, jos vaa uskaltaa irrottautuu "äiskän" helmoista;) suosittelen niille muuttoo, ketkä on valmiita siihe..
- kärsivälapsi
itse olen muuttamassa heti kuukauden päästä kun täytän 16 v. syynä alkoholisti-isä ;//
- Elä unelmaasi...
Onnea sinulle omaan asuntoon!!! Älä sitten tee tyhmyyksiä ettei elämäsi mene pilalle.
Käy kunnolla koulut loppuun ja hanki ammatti, niin tulevaisuus on turvattu siltä osin:)
- näin lellipennut
ei kait siinä mitää estettä ole. Maksat asunnon omasta pussista tai iskä maksaa. Jos maksaa, niin vielä helpompaa. saat luvankin eli allekirjoituksen.
Ja sitten jos vanhemmat eivät anna suostumustaan, niin poliisi kyllä palauttaa karkurin kotiin. Alle 18 vuotias asuu tasan tarkkaan siellä missä vanhemmat tai viranomaiset määräävät. 18 vuotias saa sitten itse päättää asiasta.
- Ei lakia tuollaiseen
Tottakai saa muuttaa omaan kotiin :)
Niin saa, samana päivänä kun täyttää 18 v. Ennen sitä asiassa ei ole omaa päätäntävaltaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.424786- 612595
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2691749Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2611716Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151659Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531216Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ941197Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331127- 681121
Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2721106