Olisin kiinnostunut tietämään, kuinka moni tänne kirjoittava on itse:
a) syntyperäinen juutalainen
b) käännynnäinen (juutalainen)
c) messiaaninen juutalainen
d) ns. "Israelin ystävä" kristitty
e) kristitty luterilainen
f) vapaakirkkolainen kristitty
g) satunnainen palstoilla surffailija
h) muu; mikä?
Vastauksia, kiitos!
Gallup: kuinka moni tänne kirjoittava on...
89
3016
Vastaukset
- Bar-Ilan
-Onko kyseessä jokin laajempi tutkimus,vai mikä?
Mihin kategoriaan ketjun aloittaja itse kuuluu?
No,itse kuulun (tuon listan) -ryhmään a).- Jan Pearl
ja kehtaat vielä tuollaisella tulla tänne julkisesti kehuskelemaan. Sama kuin menisit torille ja huutaisit kovalla äänellä: MINULLA EI OLE ESINAHKAA
- rasismia vastaan
Jan Pearl kirjoitti:
ja kehtaat vielä tuollaisella tulla tänne julkisesti kehuskelemaan. Sama kuin menisit torille ja huutaisit kovalla äänellä: MINULLA EI OLE ESINAHKAA
omasi että pääsisit mieliaiheeseesi? Laitapa vielä rastit sille onko aikuinen vai ei.
- ...mistä puhe.
Jan Pearl kirjoitti:
Sinulla taitaa olla joku fobia tai olet muuten vain sairaalloisen kiinnostunut esinahasta.En ymmärrä,miten se voi jotain noin paljon kiinnostaa, että pitää mainita se joka lauseessa.
- Jan Pearl
...mistä puhe. kirjoitti:
Sinulla taitaa olla joku fobia tai olet muuten vain sairaalloisen kiinnostunut esinahasta.En ymmärrä,miten se voi jotain noin paljon kiinnostaa, että pitää mainita se joka lauseessa.
kummempaa fobiaa ole vaan ymmärryksen puutetta sille, kun pikkulapsia pitää silpoa. Leikelköön itse kukin aikuisena niin paljon kuin haluaa itsestään irti palasia, mutta annettakoon lasten olla rauhassa.
- Jan Pearl
rasismia vastaan kirjoitti:
omasi että pääsisit mieliaiheeseesi? Laitapa vielä rastit sille onko aikuinen vai ei.
minun avaukseni, mutta tuo ensimmäinen kommentti vain haiskahti niin ylimieliseltä.
- rasismia vastaan
Jan Pearl kirjoitti:
kummempaa fobiaa ole vaan ymmärryksen puutetta sille, kun pikkulapsia pitää silpoa. Leikelköön itse kukin aikuisena niin paljon kuin haluaa itsestään irti palasia, mutta annettakoon lasten olla rauhassa.
kun jo olet täällä moneen kertaan tuonut esiin kantasi ympärileikkaukseen, voisiko aiheen antaa olla?
- Jan Pearl
kun jo olet täällä moneen kertaan tuonut esiin kantasi ympärileikkaukseen, voisiko aiheen antaa olla?
passaa. Minun osalta asiaa jää vielä ymmärrystä vailla olevaksi.
- argumentointia
Jan Pearl kirjoitti:
Itsellänikin on poistettu se turha nahanpala jo varhain lapsena ja ihan pelkästään lääketieteellisestä syystä. Mitään vahinkoa ei koitunut, enkä todellakaan ole kaivannut "puuttuvaa palasta" sen enmpää kuin leikattuja kynsiäkään.
- voisit
argumentointia kirjoitti:
Itsellänikin on poistettu se turha nahanpala jo varhain lapsena ja ihan pelkästään lääketieteellisestä syystä. Mitään vahinkoa ei koitunut, enkä todellakaan ole kaivannut "puuttuvaa palasta" sen enmpää kuin leikattuja kynsiäkään.
poistaa vaikkapa korvalehtesikin, jotteivat ne turhaa tuulessa lepattaisi.
- Bar-Ilan
Jan Pearl kirjoitti:
minun avaukseni, mutta tuo ensimmäinen kommentti vain haiskahti niin ylimieliseltä.
vaiko juutalaiselta?
Olisiko oikea vastaus mielestäsi ollut olla vastaamatta lainkaan, -ja jos,niin miksi?
- Degh
Kirjoitan joskus, en viime aikoina. Mutta gallup-tulos minun osaltani on d-e-g-h. H on sitä että kaikki uskonnollinen aina välillä kiinnostaa :)
Israelilla on vähintään miljardi vihollista, itse en halua olla yksi niistä. - ,,,
Minä olen tuo (h) aikaisemmin kirjoitin tällä jonkun verran.Seuraan tätä palsta mutta en ole aktiivinen, nimimerkkiä en paljastaa. Olen nimikristitty ja on kiinnostunut juuri (c) se on mielenkiintoinen uskonto, varhaiskristillisyys on se aito kiristinuskonto, missä Tora seurattiin. Tästä syystä on (c) kaikista lähempänä varhaiskristillisyyttä. Suosikki kirjoittaja tällä palstalla on RV, hän kirjoita asiallisesti ja loogisesti ja viestissä loista sympatia ja ymmärrys. En häpeä sanoa etttä ottaan hänesta esimerkkiä kun keskustellen muissa palstoilla. Hän pyöritä kaikkia kuin hidenhyrrä, eikä anna omat ajatukset sumentaa ajattelukykyä.
- h) muu
mutta mulle sopii parhaiten tuo hoo-kohta ja tarkennukseksi laitan, että olen juutalaisen vaimo, siis seka-avioliitto.
- ......
Kristittynä kunnioitan juutalaisuutta. Pidän myös nimim. "rasismia vastaan" tyylistä olla provosoitumatta typeryyksistä, ja silti aina jaksaa vastata asiakysymyksiin asiallisesti. Käännyttäminen ei ole minun tehtäväni. Uskon tietenkin omaan Raamattuuni ja sen tietoihin. Silti katson että tällä palstalla keskustellaan juutalaisuudesta, eikä solvata tai yritetä käännyttää muita.
- kuin
hihhuleita kristittyjä ja höyrypäisiä rasisteja, sehän on jo nähty. Kysypä jotain juutalaisuudesta, niin kukaan ei oikeasti osaa vastata.
Juutalaiset fiksuina ihmisinä käyttävät aikansa muuhun kuin tällä surkealla palstalla notkumiseen.- TOTTA JOKASA.
uskonnottomalta juutalaiselta jotakin jutalaisuudesta niin huomaat ,että kristityt tietävät jopa ennemmän siitä,tai ovat tietävinään.
- Elena
..noista vaihtoehdoistasi, olisi se hieman vaikeaa, kun minun on vaikea samastua mihinkään kovin ahtaisiin rajoihin suljettuihin uskonnollisiin ryhmiin. Juutalainen en ole, mutta olen aina tuntenut poikkeuksellista sympatiaa juutalaisia kohtaan ja pidän heitä kohtaan osoitettua syrjintää josta historiakin kertoo, täysin kohtuuttomana. Lisäksi koen, että alkuseurakunnan kristinusko ei ole tyhjästä keksittyä, vaan erittäin ankkuroitunut juutalaisuuden olennaiseen sisältöön ja traditioihin. Tässä mielessä me jotka arvostamme alkukristillisiä näkemyksiä, arvostamme juutalaisuuden hengellistä aarteistoa.
Se on osa meitä ja siinä mielessä meissä saattaa asua ainakin pieni juutalainen.
Tunnen ystävyyttä myös Israelia ja sen kansaa kohtaan, mutta se on yksilöllistä, en jaa kaikkien ns. Israelin ystävien näkemyksiä, ja uskonnollisten pitäisi karttaa liikaa sekaantumasta poliittisiin yksityiskohtiin. Kuten sanottu ihmisiä voi rakastaa muttei heidän syntejään tule rakastaa, tämä tarkoittaa myös että Israelissa voi arvostaa sitä hyvää mikä siellä on ja pyrkiä edistämään hyvää senkin kansan kohdalla. Eihän Suomessakaan kukaan kannata esim. kaikkien poliitikkojen ajatuksia, vaan valitsee mieleisensä, samoin ei ole mielekästä sokeasti ihannoida mitään muutakaan maata, valtiota tai kansaa, vaan arvioida asia kerrallaan. Raamatun sanan valossa Israel on erityisasemassa Jumalan silmissä, ja sitä asiaa on viisasta kunnioittaa, sillä havaintojeni ja kokemusteni mukaan Raamattu on erittäin luotettava kirja, olkoonkin jokunen käännösvirhe tms. mukana, ei haittaa. Niitäkin korjataan koko ajan. Sen yleinen sanoma on varsin selkeä sille, joka haluaa syvällisemmin sen totuuksia selvittää.
Olisinko luterilainen, olen ollut ev.l. kirkon jäsen vuosia, ja tiedän että siinä on myös vilpittömiä juutalaisten ystäviä. En kuitenkaan pidä itseäni luterilaisena, vaikka Luther tietysti oppineena teologina omasi paljon hyviäkin tulkintoja Raamatusta. Hänen juutalaisvastaisuutensa, jota on ruokkinut yleinen oppimattomien ja joskus karkeidenkin kansanihmisten taikauskoinen ja ennakkoluuloinen ajattelu erilaisia vähemmistöjä kohtaan, oli todella rankkaa, ja vastenmielistä, ja siinä on yksi syy miksi en ole enää luterilainen.
Arvostan silti sen kirkon nykyistä suvaitsevuutta mutta joissain asioissa sekin menee överiksi, ja sen pyrkimystä yhä parempiin tulkointoihin Raamatusta, sekä monenlaista auttamistyötä yms.
Vapaakirkkolainen? Tarkoitatkohan Vapaakirkkoa?
Olen kastettu helluntaiseurakunnassa nuorena, ja käyn joskus vapaiden kristillisten seurakuntien tilaisuuksissa, ja seuraan niitä TV:stäkin, tai netistä. Pidän raamatullisimpana karismaattisia ryhmiä, joissa toimivat Apostolien teot, ja Pyhän Hengen lahjat, esimerkkinä Nokiamissio, ja messiaaniset kristityt ovat samoin mielestäni Raamatuntulkitsijoista parhaimpia.
Tosin ne ovat herätysliikkeitä, ja tavallaan tarkoitettu kristinuskon alkeita oppiville, siksi kiinnostaa enemmänkin esim. raamattuluennot, joissa on syventävää opetusta.
Raamattua tulkitaan myös väärin, ja juutalaiset ovat hyviä tulkitsemaan vanhoja tekstejä historiallisessa valossa, mutta vaikka kristityt erehtyvät joskus VT:n tulkinnoissa, he ovat usein oivaltaneet oikein tärkeitä eksistentiaalisia kysymyksiä eli VT:n ja UT:n psykologisen, filosofisen, moraalisen yms. ytimen.He eivät jää märehtimään kovin usein siis, onko jänis märehtijä vai ei (VT:ssa kuulemma lukee että on, ja löytyy joku tiedemies joka senkin voi todistaa!), ts. monet tutkijat ja muut oppineet eksyvät miettimään usein kovasti sivupolkuja, kun Jumalan sanan perusoppi on yksinkertainen, suora, kirkas tie. Jumala ei vaadi, että pitää ymmärtää Raamattu kaikkia detaljeja myöten, vaan tahtoo että oivaltaisimme sen tärkeimmät pointit ja eläisimme niiden mukaan, eiväthän pyhät tekstit ole tarkoitettu vain muutamille vaan kaikille.
Ajattelen että on erilaisia liikkeitä niin juutalaisuudessa kuin kristillisyydessäkin, jokaisessa on enemmän tai vähemmän oikeamielisiä, ratkaisevaa on sydämen asenne, vilpitön pyrkimys tehdä kuten Jumala tahtoo eikä niinkuin ihmiset tahtovat, ja olla hyvä toisia kohtaan, koska Jumala itse on Hyvä, ja niinpä jokaisessa liikkeessä on enemmän ja vähemmän oikeamielisiä. Niinpä ei olekaan enää niin ratkaisevaa, mitä ryhmäkuntaa kannattaa, vaan minkälainen ihminen on suhteessa Jumalaan ja toisiin ihmisiin.
Tässä on jotain universaalia, kuten Jumalakin on koko maailmankaikkeuden Jumala. Ei hänelle ole niin tärkeää mihin kuppikuntaan kuuluu, tai ei kuulu, vaan onko yksilö kiinnostunut etsimään totuutta hänestä itsestään, ja toteuttamaan hänen tahtoaan niin suhteessa häneen kuin kanssaihmisiinkin.
Tällainen ihminen on Jumalalle erityisen rakas.
Näillä näkymin olen kotonani erilaisissa seurakunnissa, ratkaisevaa on, millainen henki niissä on.- on aina
näiden kristittyjen huulilla... Eiköhän se lähinnä ärsytä juutalaisia? Miksi heitä pitäisi sääliä ("voi, voi, mikä syrjitty ja kovia kokenut kansa!"), kun kuitenkin juutalaiset ovat keskimäärin onnellisempaa ja menestyvämpää porukkaa kuin nössöt kristityt? Ja jos edes lopettaisitte käännyttämisyrityt, niin tuosta ystävyyydestä tulisi hiukkasen uskottavampaa...
- Elena
on aina kirjoitti:
näiden kristittyjen huulilla... Eiköhän se lähinnä ärsytä juutalaisia? Miksi heitä pitäisi sääliä ("voi, voi, mikä syrjitty ja kovia kokenut kansa!"), kun kuitenkin juutalaiset ovat keskimäärin onnellisempaa ja menestyvämpää porukkaa kuin nössöt kristityt? Ja jos edes lopettaisitte käännyttämisyrityt, niin tuosta ystävyyydestä tulisi hiukkasen uskottavampaa...
Kirjoitan täällä jotta ymmärtäisin paremmin sekä juutalaisuutta että kristinuskoa ja etenkin sen alkuvaiheita Pyhällä maalla Koska pyrin kirjoittamaan joskus aika syvällisesti, ja ilmaisen itseäni vilpittömästi kuten käsitän asiat, voi joku kuvitella että se on käännytystä, mutta minun kohdallani ei ole niin, joidenkin täällä on. Päinvastoin juutalaiset täällä saavat minut ajattelemaan asioita uudella tavalla, ja opin heiltä erilaisia suhtautumistapoja. Näköjään juutalaisilla on pelkoa kristinuskon tuntemiseen vaikka se perustuu heidän omaan uskonnolliseen taustaansa ja minusta kuuluisi lähinnä yleissivistykseen tuntea useampia tulkintalinjoja Raamatusta.
Keskustelen täällä lähinnä sellaisten asioista kiinnostuneiden kuten Tinotiton ja muiden kanssa, jotka ovat avoimia selvittämään asioita ja kun minulta jotain kysytään, vastaan mitä ajattelen.
Juutalaiset olkoon puolestani juutalaisia, sehän on UT:ssakin, ei kristinusko ole kaikille. Eivät terveet tarvitse parantajaa. On kuitenkin joitakin juutalaisia joilla on rohkeutta ja uteliaisuutta selvittää myös niitä asioita jotka ovat juutalaisuutta sivuavia enemmän tai vähemmän. Muualla maailmassa keskustelu on avoimempaa, tämän palstan saisi kai muuttaa otsikolle "Ortodoksinen juutalaisuus" jos kerran juutalaisuuteen liittyvät virtaukset eivät sopisi käsiteltäviksi täällä.
"Nössö kristitty", tosi ennakkoluuloisesti sanottu. Ehkä muutaman vuoden kuluttua ajattelet toisin, toivon mukaan. Suomessa juutalaisten asiat ovat ehkä hyvin nyt, ja tämä ilmeisesti myös siksi, että Suomen kulttuuri ja lainsäädäntökin pohjimmiltaan perustuu Raamattuun Agricolan päivistä lähtien.
Mitä vikaa ystävyydessä on, tämä maailma osoittaa että uskontojen varjolla tapahtuneet konfliktit, jotka perustuvat huonoon ymmärtämykseen naapuriuskonnoista ja -ideologioista, saavat vain tuhoa aikaan.
On juutalaisia, joille Jumalan palveleminen on myös lähimmäisistä välittämistä, lukuun ottaen ns. muukalaiset.
Kirjoitat että juutalaiset olisivat onnellisempaa ja menestyvämpää porukkaa?
Hyvä jos ovat elämäänsä tyytyväisiä, mutta saisiko perustelut kiitos. Tiedän kuitenkin että heillä on samantapaisia iloja ja suruja kuin muillakin. - Donna_Quijote
hyvin ajateltu on selkeästi sanottavissa. Siinäpä on jotain syvämielisen universaaliuden huipulta..Minusta tuossa kirjoituksessa ei varsinaisesti sanottu mitään. Mitä hitsiä tällaisella huttu-helinällä olisi annettavaa juutalaisuudelle? ???
Nimitän tuntematonta 'universalistiksi'(en ole saanut mitään tuntumaa että 'elena' olisi muuta kuin trolli, anteeksi nyt. Kyllästyminen on syynä tähän, ei mikään 'vihamielisyys'). Tietenkin jossakin on joku 'yksityisjattelija', joka haluaa vain kaikkien hyvää - mutta niinhän fundamentalistitkin haluavat. Eivätkä he väsy oikeassa olemiseen, eivät toistoon eivätkä toisten manipulointiin, loputtomaan vedättämiseen toisten saamiseksi tarttumaan milloin mihinkin väitelause- ja lainauskimaraan, linkkehin, artikkeleihin, joka hän niin auliisti osoittaa toisten luettavaksi tai videioita katsottavaksi. ITSE hän ei ole mitään mieltä mistään. Mutta odottaa että toiset selvittävät häntä vaivaavat kysymykset. 'Vastatkaa, minä kysyn, te vastaatte, minä vien, vikiskää'! Todella vapaata ajattelua, häikälemätöntä toisia ja palstaa kohtaan.
Universalisti ei siis halua kuulua mihinkään tuollaiseen:"...kovin ahtaisiin rajoihin suljettuihin uskonnollisiin ryhmiin". Eli ne jotka kuuluvat 'maailman tunnettujen uskojen piiriin', ovatkin yhtäkkiä 'ahtaasti rajattujen seinien vankeja'. Samoin ne jotka eivät kuulu minkään uskonnon piiriin, ja jotka eivät jaksa kuunnella 'universalistejakaan' ovat samanlaisia - ahdasmielisiä. Eivät ota vastaan universalistin ah, niin kevyttä (!) sanomaa!
Kaikki muut paitsi hän itse, joku jossakin jolla on unelma omasta todellisesta itsestä, turvassa oman kuplansa sisällä, ovat universalistin lintuperspektiivi-maailmasta katsoen hänen ulkopuolellaan, alhaalla, poissa, ihan sama missä, mutta tietämättömiä, ymmärtämättömiä, ahdasmielisiä, kapea-alaisia epäuniversalisteja - ulkopuolisia.
Hyi miten rumaa ja julmaa: eivät kiittele universalistin ajatuskiehkuroita! UNiversalisti voi vain paisuttaa rintaansa: nuo eivät ymmärrä, minä ymmärrän, selvähän se, siis he tarvitsevat minua!
Hän on kaikkien yläpuolella, alapuolella ja takana, mutta aina ulkopuolella tavallisten ihmisten maailman. Sieltä ei-mistään hän näkee kaiken ja ymmärtää kaikkien puolesta, missä toiset menevät, mitä heidän olisi kuultava juuri hänen suustaan, - mutta kaikki todelliset ihmiset ovat poissa, siellä jossakin liian ahtaitten rajojen sisällä.
Just joo, ja se, joka sanoo tämän, ei jaksa universalistin paasausta kuunnella, lukea, 'ottaa kantaa' hänen detaljeja pursuaviin ilmoitussioihinsa, joissa ei ihan oikeasti, ole mitään sisältöä, konkretiaa, vain lainauksia sieltä täältä, - on yksi kaikkein pahimmista. Ilkeä, tyrmäävä, julma se joka tämän sanoo.
Uskontojen teologiaa (siis yleisellä tasolla, eli on selvitetty hyväksyykö jokin uskonto, mikä vain, ja sen opit, jonkun toisen uskonnon tasavertaiseksi itsensä kanssa vai ei)selvitelleet tutkijat ovat tehneet kiistattoman havainnon, että tuon kaltaisessa 'universalismissa' on palattu takaisin AHDASMIELISYYTEEN - tiukimman mukaan. Jokainen, joka ei niele heidän kasteisia ilmoituksiaan, on ahdasmielinen!
Olen sataprosenttisesti samaa mieltä noitten tutkijoitten kanssa. Tällä palstalla asia on tullut konkreettisesti näkyviin jatkuvasti, vuosikausia. 'Universalistien' asenteella ja fundamentalistien asenteella toisin uskoviin tai ei-uskoviin, aivan samantekevää universalistille, ei ole keskenään mitään eroa.
Mutta universalistipa ei väsy toimittamaan 'vapaan ajattelun sanomaansa'(tosin hän vain yhdistelee kaikkea mitä jossain muualla on jo sanottu, pyörittelee palapeliä). Hän jatkaa, jatkaa, hän uuvuttaa, puuduttaa sana-diarreellaan kaikki normaalit ihmiset. Ja kapuloi kaiken normaalin tavallisen keskustelun loputtomalla erilaisten puoli-ilmoitusten detaljivyöryllä. Sillä päättymättömällä litanialla, missä edellisen sanarypäleen mitätöi seuraava sanarypäle. JOkaiselle jotakin, kaikille kaikkea, kenellekään ei mitään. Mikä tahansa on ihan mitä tahansa, mikään ei ole mitään.
Tämä palsta on täysin tolkuton loukko. Pelkkä sekavuuksia pursuava tuutti, jossa pyörivät samat juutalaisuutta koskevat ennakkoluulot päällimmäisenä kuin aina, pelkkä rasisminsa tunnistamattomien rasistien pelto, - ei muuta kuin kökköä kökön perään.
rv:tä tämä kirjoitus ei koske. - Donna_Quijote
KTS kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä mm . noista Lutherin ja luterilaisuuden hyvistä ja huonoista puolista.
vesiperän, - kuplasta pursunnutta tyhjää kiittelet. Mutta kun ihan itse hoitelee hommat, niin käyhän se, ihan mikä vain käy, tällaisella täysin naurettavalla palstalla.
- Elena
Donna_Quijote kirjoitti:
hyvin ajateltu on selkeästi sanottavissa. Siinäpä on jotain syvämielisen universaaliuden huipulta..Minusta tuossa kirjoituksessa ei varsinaisesti sanottu mitään. Mitä hitsiä tällaisella huttu-helinällä olisi annettavaa juutalaisuudelle? ???
Nimitän tuntematonta 'universalistiksi'(en ole saanut mitään tuntumaa että 'elena' olisi muuta kuin trolli, anteeksi nyt. Kyllästyminen on syynä tähän, ei mikään 'vihamielisyys'). Tietenkin jossakin on joku 'yksityisjattelija', joka haluaa vain kaikkien hyvää - mutta niinhän fundamentalistitkin haluavat. Eivätkä he väsy oikeassa olemiseen, eivät toistoon eivätkä toisten manipulointiin, loputtomaan vedättämiseen toisten saamiseksi tarttumaan milloin mihinkin väitelause- ja lainauskimaraan, linkkehin, artikkeleihin, joka hän niin auliisti osoittaa toisten luettavaksi tai videioita katsottavaksi. ITSE hän ei ole mitään mieltä mistään. Mutta odottaa että toiset selvittävät häntä vaivaavat kysymykset. 'Vastatkaa, minä kysyn, te vastaatte, minä vien, vikiskää'! Todella vapaata ajattelua, häikälemätöntä toisia ja palstaa kohtaan.
Universalisti ei siis halua kuulua mihinkään tuollaiseen:"...kovin ahtaisiin rajoihin suljettuihin uskonnollisiin ryhmiin". Eli ne jotka kuuluvat 'maailman tunnettujen uskojen piiriin', ovatkin yhtäkkiä 'ahtaasti rajattujen seinien vankeja'. Samoin ne jotka eivät kuulu minkään uskonnon piiriin, ja jotka eivät jaksa kuunnella 'universalistejakaan' ovat samanlaisia - ahdasmielisiä. Eivät ota vastaan universalistin ah, niin kevyttä (!) sanomaa!
Kaikki muut paitsi hän itse, joku jossakin jolla on unelma omasta todellisesta itsestä, turvassa oman kuplansa sisällä, ovat universalistin lintuperspektiivi-maailmasta katsoen hänen ulkopuolellaan, alhaalla, poissa, ihan sama missä, mutta tietämättömiä, ymmärtämättömiä, ahdasmielisiä, kapea-alaisia epäuniversalisteja - ulkopuolisia.
Hyi miten rumaa ja julmaa: eivät kiittele universalistin ajatuskiehkuroita! UNiversalisti voi vain paisuttaa rintaansa: nuo eivät ymmärrä, minä ymmärrän, selvähän se, siis he tarvitsevat minua!
Hän on kaikkien yläpuolella, alapuolella ja takana, mutta aina ulkopuolella tavallisten ihmisten maailman. Sieltä ei-mistään hän näkee kaiken ja ymmärtää kaikkien puolesta, missä toiset menevät, mitä heidän olisi kuultava juuri hänen suustaan, - mutta kaikki todelliset ihmiset ovat poissa, siellä jossakin liian ahtaitten rajojen sisällä.
Just joo, ja se, joka sanoo tämän, ei jaksa universalistin paasausta kuunnella, lukea, 'ottaa kantaa' hänen detaljeja pursuaviin ilmoitussioihinsa, joissa ei ihan oikeasti, ole mitään sisältöä, konkretiaa, vain lainauksia sieltä täältä, - on yksi kaikkein pahimmista. Ilkeä, tyrmäävä, julma se joka tämän sanoo.
Uskontojen teologiaa (siis yleisellä tasolla, eli on selvitetty hyväksyykö jokin uskonto, mikä vain, ja sen opit, jonkun toisen uskonnon tasavertaiseksi itsensä kanssa vai ei)selvitelleet tutkijat ovat tehneet kiistattoman havainnon, että tuon kaltaisessa 'universalismissa' on palattu takaisin AHDASMIELISYYTEEN - tiukimman mukaan. Jokainen, joka ei niele heidän kasteisia ilmoituksiaan, on ahdasmielinen!
Olen sataprosenttisesti samaa mieltä noitten tutkijoitten kanssa. Tällä palstalla asia on tullut konkreettisesti näkyviin jatkuvasti, vuosikausia. 'Universalistien' asenteella ja fundamentalistien asenteella toisin uskoviin tai ei-uskoviin, aivan samantekevää universalistille, ei ole keskenään mitään eroa.
Mutta universalistipa ei väsy toimittamaan 'vapaan ajattelun sanomaansa'(tosin hän vain yhdistelee kaikkea mitä jossain muualla on jo sanottu, pyörittelee palapeliä). Hän jatkaa, jatkaa, hän uuvuttaa, puuduttaa sana-diarreellaan kaikki normaalit ihmiset. Ja kapuloi kaiken normaalin tavallisen keskustelun loputtomalla erilaisten puoli-ilmoitusten detaljivyöryllä. Sillä päättymättömällä litanialla, missä edellisen sanarypäleen mitätöi seuraava sanarypäle. JOkaiselle jotakin, kaikille kaikkea, kenellekään ei mitään. Mikä tahansa on ihan mitä tahansa, mikään ei ole mitään.
Tämä palsta on täysin tolkuton loukko. Pelkkä sekavuuksia pursuava tuutti, jossa pyörivät samat juutalaisuutta koskevat ennakkoluulot päällimmäisenä kuin aina, pelkkä rasisminsa tunnistamattomien rasistien pelto, - ei muuta kuin kökköä kökön perään.
rv:tä tämä kirjoitus ei koske.Mitä mieltä on tuhlata elämäänsä tuollaiseen suunnattoman negatiiviseen, vähättelevään, ylimieliseen, misantrooppiseen valittamiseen ja toisen ihmisen mitätöimiseen, henkiseen nujertamiseen ja turhanpäiväiseen ruikutukseen?
anteeksi nyt mutta sitä saa mitä tilaa.
Sillä sinulle mitataan millä mittaat muille.
En kirjoittanut tähän tyyliin kun olit poissa,
täällä oli myönteinen ja hyvä henki.
Maltillisellakin ihmisellä alkaa keittää joskus.
Juttusi on monelta kohdin painokelvotonta tekstiä, mutta täältä puuttuu asiallinen valvoja, varsinkin siksi että olet nujertanut ne vähät, sinänsä usein ihan fiksut ihmiset joita täällä on kirjoitellut. Täällä on sinua paljon oppineempiakin vieraillut, mutta heitäkin sinun piti haavoittaa. Vähänpä enää kirjoittelevat.
Hyväksyt vain yhden, kaikista muista olet laatinut kitkeriä kirjoituksia.
Eräs juutalainen kirjoitti sinusta, täällä on eräs joka ..ttuilee kaikille, ja tämän on moni todennut murheellisella mielellä.
Kelpuutat oikeastaan vain yhden kirjoittajan, kaikkia muita olet kohdellut epäoikeudenmukaisesti halveksien, morkkaamiseen tuhlaat aikaa ja vaivaa, asiakirjoituksia harvemmin näkee.Mutta elämä ei ole täynnä eksperttejä, joilla on loistava kirjoitustaito ja aikaa ja halua kirjoittaa hyviä tekstejä, varsinkaan palstalle, jossa on odotettavissa jatkuvasti negatiivista ryöpytystä ja mielivaltaista tekstien poistattelua, ylläpidolla olisi varmaan parempaakin tekemistä.
Ehkä sinusta on tärkeää, että osaa nokkelin sanakääntein olla kelju muita kohtaan, ja tehdä siitä oikein elämäntehtävä. Vallanhalua? Ehkä saat siitä jotain vastinetta pätemisen tarpeellesi.
Voisitko keksiä itsellesi mielekkäämpää sisältöä
kuin ihmisten haukkumisen?
Tuo tapasi valittaa ja sättiä muita on kuitenkin merkki, että et voi hyvin, et ole onnellinen, tuskin edes tyytyväinen elämääsi. Se on surullista, toivoisin että saisit parempaa sisältöä elämääsi. Tuolla menolla niin ei käy, sillä se, joka menee suusta ulos, saastuttaa ihmisen, sanoi Hän, jota sinä vainoat, vainoamalla niitä jotka uskovat hänen olevan Jumalan lähettämä maailman valoksi.
Mitä enemmän morkkaat, sitä likaisemmaksi sielusi pinttyy. Lopulta vain Jumala voi sinut siitä ahdingosta auttaa pois.
Nythän sinulla ei ole Jumalaa minkäänlaista, on vain uskonnon ideaan takertuminen, puolustamaan jotain ajatusrakennelmaa, josta itsekään et ole kovin kiinnostunut, jos olisit, keskittyisit kirjoittamaan siitä, etkä meistä jotka luokittelet lähes alimpaan hornan tuuttiin kun emme kuulu juuri oikeaan kastiin.
Muuten, en ole mikään trolli, ohimennen sanoen, olen vain yksittäinen totuuden etsijä, ja valmis tarkistamaan mielipiteitäni, mitään monoliittista totuutta minulla ei ole, enkä sitä muille tarjoa, vaan ainoastaan tarttumapintaa, mistä voisi käydä dialogia, ja sitä voi käydä hedelmällisesti, jos ihmisillä on kohtuullisesti myötätuntoa ja kunnioitusta toisia kohtaan.
Oletkohan kasvanut vailla näitä, vaikuttaa että lapsuutesi ja nuoruutesi on ollut vaikea, koska purat jatkuvalla syötöllä huonoa oloasi toisiin.
Sinun mielestäsi me jotka näemme kristinuskossa hyvää, olemme antisemitisteja ja ties mitä roistoja, tämä kertoo vain pinnallisuudestasi ja siitä että kykysi käsitellä tiedon tulvaa ei ole kovin kehittynyt.
Se kertoo myös siitä ettei sinulla ole syvällistä Tanachin tuntemustakaan, ei juutalaisten vaihtoehtoliikkeidenkään
Eräs ystävistäni on juutalainen, erittäin syvällinen juutalainen uskova ja oppinut, hän arvostaa suuresti myös kristinuskoa ja minunkin mielipiteitäni. Luepa Flusseria välillä kun tutkijoita arvostat, niiden ankeiden natsikirjojesi sijaan, avartaisi näköalojasi.
Surullista että kaikki keskustelut tyrehtyvät kun dq & kumpp. astuu areenalle ja alkaa mätkiä muita vyöryttämällä negatiivista sanavarastoaan niin että palstalta katoaa kaikki ilo ja mielekkyys.
Kysymys: miksi pyörit täällä kun tämä on sinulle tolkuton loukko, kökköä ja muuta roskaa?
Olisit parempi ihminen jos antaisit edes toisten jutella rauhassa omassa mitättömyydessään, menisit sinä vaikka urheilemaan sillä aikaa, saisit purettua oloasi rakentavammin.
Anteeksi etten jaksanut olla kohtelias, olet stressannut minua pidempään ja se näkyy nyt. - Mitä hän
Elena kirjoitti:
Mitä mieltä on tuhlata elämäänsä tuollaiseen suunnattoman negatiiviseen, vähättelevään, ylimieliseen, misantrooppiseen valittamiseen ja toisen ihmisen mitätöimiseen, henkiseen nujertamiseen ja turhanpäiväiseen ruikutukseen?
anteeksi nyt mutta sitä saa mitä tilaa.
Sillä sinulle mitataan millä mittaat muille.
En kirjoittanut tähän tyyliin kun olit poissa,
täällä oli myönteinen ja hyvä henki.
Maltillisellakin ihmisellä alkaa keittää joskus.
Juttusi on monelta kohdin painokelvotonta tekstiä, mutta täältä puuttuu asiallinen valvoja, varsinkin siksi että olet nujertanut ne vähät, sinänsä usein ihan fiksut ihmiset joita täällä on kirjoitellut. Täällä on sinua paljon oppineempiakin vieraillut, mutta heitäkin sinun piti haavoittaa. Vähänpä enää kirjoittelevat.
Hyväksyt vain yhden, kaikista muista olet laatinut kitkeriä kirjoituksia.
Eräs juutalainen kirjoitti sinusta, täällä on eräs joka ..ttuilee kaikille, ja tämän on moni todennut murheellisella mielellä.
Kelpuutat oikeastaan vain yhden kirjoittajan, kaikkia muita olet kohdellut epäoikeudenmukaisesti halveksien, morkkaamiseen tuhlaat aikaa ja vaivaa, asiakirjoituksia harvemmin näkee.Mutta elämä ei ole täynnä eksperttejä, joilla on loistava kirjoitustaito ja aikaa ja halua kirjoittaa hyviä tekstejä, varsinkaan palstalle, jossa on odotettavissa jatkuvasti negatiivista ryöpytystä ja mielivaltaista tekstien poistattelua, ylläpidolla olisi varmaan parempaakin tekemistä.
Ehkä sinusta on tärkeää, että osaa nokkelin sanakääntein olla kelju muita kohtaan, ja tehdä siitä oikein elämäntehtävä. Vallanhalua? Ehkä saat siitä jotain vastinetta pätemisen tarpeellesi.
Voisitko keksiä itsellesi mielekkäämpää sisältöä
kuin ihmisten haukkumisen?
Tuo tapasi valittaa ja sättiä muita on kuitenkin merkki, että et voi hyvin, et ole onnellinen, tuskin edes tyytyväinen elämääsi. Se on surullista, toivoisin että saisit parempaa sisältöä elämääsi. Tuolla menolla niin ei käy, sillä se, joka menee suusta ulos, saastuttaa ihmisen, sanoi Hän, jota sinä vainoat, vainoamalla niitä jotka uskovat hänen olevan Jumalan lähettämä maailman valoksi.
Mitä enemmän morkkaat, sitä likaisemmaksi sielusi pinttyy. Lopulta vain Jumala voi sinut siitä ahdingosta auttaa pois.
Nythän sinulla ei ole Jumalaa minkäänlaista, on vain uskonnon ideaan takertuminen, puolustamaan jotain ajatusrakennelmaa, josta itsekään et ole kovin kiinnostunut, jos olisit, keskittyisit kirjoittamaan siitä, etkä meistä jotka luokittelet lähes alimpaan hornan tuuttiin kun emme kuulu juuri oikeaan kastiin.
Muuten, en ole mikään trolli, ohimennen sanoen, olen vain yksittäinen totuuden etsijä, ja valmis tarkistamaan mielipiteitäni, mitään monoliittista totuutta minulla ei ole, enkä sitä muille tarjoa, vaan ainoastaan tarttumapintaa, mistä voisi käydä dialogia, ja sitä voi käydä hedelmällisesti, jos ihmisillä on kohtuullisesti myötätuntoa ja kunnioitusta toisia kohtaan.
Oletkohan kasvanut vailla näitä, vaikuttaa että lapsuutesi ja nuoruutesi on ollut vaikea, koska purat jatkuvalla syötöllä huonoa oloasi toisiin.
Sinun mielestäsi me jotka näemme kristinuskossa hyvää, olemme antisemitisteja ja ties mitä roistoja, tämä kertoo vain pinnallisuudestasi ja siitä että kykysi käsitellä tiedon tulvaa ei ole kovin kehittynyt.
Se kertoo myös siitä ettei sinulla ole syvällistä Tanachin tuntemustakaan, ei juutalaisten vaihtoehtoliikkeidenkään
Eräs ystävistäni on juutalainen, erittäin syvällinen juutalainen uskova ja oppinut, hän arvostaa suuresti myös kristinuskoa ja minunkin mielipiteitäni. Luepa Flusseria välillä kun tutkijoita arvostat, niiden ankeiden natsikirjojesi sijaan, avartaisi näköalojasi.
Surullista että kaikki keskustelut tyrehtyvät kun dq & kumpp. astuu areenalle ja alkaa mätkiä muita vyöryttämällä negatiivista sanavarastoaan niin että palstalta katoaa kaikki ilo ja mielekkyys.
Kysymys: miksi pyörit täällä kun tämä on sinulle tolkuton loukko, kökköä ja muuta roskaa?
Olisit parempi ihminen jos antaisit edes toisten jutella rauhassa omassa mitättömyydessään, menisit sinä vaikka urheilemaan sillä aikaa, saisit purettua oloasi rakentavammin.
Anteeksi etten jaksanut olla kohtelias, olet stressannut minua pidempään ja se näkyy nyt.ajattelee sinusta.
- Minä pidän sinua
Mitä hän kirjoitti:
ajattelee sinusta.
ystävällisenä ihmisenä, kirjoitat järkevästi ja asiaa,etkä turhaan käytä tätä kirjoittelu mahdollisuutta ainoastaan agressioiden purkuun!
- Huh hu
Donna_Quijote kirjoitti:
rv:tä tämä kirjoitus ei koske.Tämä palsta on hyvin rauhallinen jos vertaat muihin suomi24 palstoihin, Ramano palsta on kaikista pahin siis rasistisesti,ja myös muutenkin tappouhkauksia ovat päivittäinen uutinen tai pitäiskö sanoa trendi. Ihan mitään vaan tappouhkauksista (romaanihenkilöä uhkailtiin lyödä puukko kehkuoista läpi,oli se viimeinen uhkaus, noin tunti sitten) ja rasistisen hyökkäyksen kohteeksi juotavat romanit sekä apinaraivolla haukkuvat toinen toisia. Hävettää olla suomalainen kun käyn siellä välillä. Tyhjä sinun on tällä itkeä ja valitella.
- Elena
Minä pidän sinua kirjoitti:
ystävällisenä ihmisenä, kirjoitat järkevästi ja asiaa,etkä turhaan käytä tätä kirjoittelu mahdollisuutta ainoastaan agressioiden purkuun!
Minulla on ystävällinen perusluonne ja tulen yleensä kaikkialla ihmisten kanssa mukavasti toimeen, mutta täällä olen tuon kanssa joutunut tilanteeseen, joka muistuttaa koulukiusaamista, lisäksi moni muukin joutuu kärsimään hänen sisäisistä ongelmistaan,hankkisi itselleen apua ennen kuin on liian myöhäistä.
- Bar-Ilan
Elena kirjoitti:
Minulla on ystävällinen perusluonne ja tulen yleensä kaikkialla ihmisten kanssa mukavasti toimeen, mutta täällä olen tuon kanssa joutunut tilanteeseen, joka muistuttaa koulukiusaamista, lisäksi moni muukin joutuu kärsimään hänen sisäisistä ongelmistaan,hankkisi itselleen apua ennen kuin on liian myöhäistä.
ollut sheriffiä? Olen huomannut,että tuo kysymys pulpahtaa pintaan näissä keskusteluissa aina silloin tällöin.Jotenkin voisin kuvitella (näitä sivuja kotvan aikaa seurattuani) ettei kyseinen ´virka´ mahda lukeutua niihin kaikkein kiitollisimpiin auringon alla.
Ei ihme,ettei tinatähden kantaminen kiehdo.
Paradoksaalista on tosin sekin,että juuri ne ihmiset,joille tehtävä ilmeisimmin sopisi,eivät ole siihen syystä tai toisesta käytettävissä.
Tarkoitan tällä henkilöitä,jotka ovat tänne jo vuosia -pitkiä aikoja kuitenkin- kirjoittaneet asiallisesti,rakentavasti,sekä palstan varsinaiseen aiheeseen pitäytyen. - rasismia vastaan
Bar-Ilan kirjoitti:
ollut sheriffiä? Olen huomannut,että tuo kysymys pulpahtaa pintaan näissä keskusteluissa aina silloin tällöin.Jotenkin voisin kuvitella (näitä sivuja kotvan aikaa seurattuani) ettei kyseinen ´virka´ mahda lukeutua niihin kaikkein kiitollisimpiin auringon alla.
Paradoksaalista on tosin sekin,että juuri ne ihmiset,joille tehtävä ilmeisimmin sopisi,eivät ole siihen syystä tai toisesta käytettävissä.
Tarkoitan tällä henkilöitä,jotka ovat tänne jo vuosia -pitkiä aikoja kuitenkin- kirjoittaneet asiallisesti,rakentavasti,sekä palstan varsinaiseen aiheeseen pitäytyen.pitkään aikaan ja parempi niin.Ehkä joku jonkun toisen palstan sheriffi joka jo tunnetaan ottaisi hoitaakseen tämänkin palstan? Kirjoittelua ei täällä ole kovin paljon, mutta ongelma on että ei siinäkään pysytä asiassa, jämäkkä ulkopuolinen saisi parhaiten pidettyä keskustelun annetun aiheen puitteissa.
pitkään aikaan ja parempi niin.Ehkä joku jonkun toisen palstan sheriffi joka jo tunnetaan ottaisi hoitaakseen tämänkin palstan? Kirjoittelua ei täällä ole kovin paljon, mutta ongelma on että ei siinäkään pysytä asiassa, jämäkkä ulkopuolinen saisi parhaiten pidettyä keskustelun annetun aiheen puitteissa.
Sää oot ainoo jota ei vastusta edes DQ mut sanoit ettei aika riitä...
- Elena
Bar-Ilan kirjoitti:
Tarkoitan tällä henkilöitä,jotka ovat tänne jo vuosia -pitkiä aikoja kuitenkin- kirjoittaneet asiallisesti,rakentavasti,sekä palstan varsinaiseen aiheeseen pitäytyen...vuosi pari sitten, ja sen jälkeen on ollut jokunen ehdokas, mutta seriffiehdokkaat ovat vetäytyneet yksi toisensa jälkeen, mahdollisesti siksi,kun joutuivat erinäisten tosi epäasiallisten ryöpytysten kohteeksi. Hyviä kiinnostavia kirjoituksia heiltä on tullut.
Olisi toivottavaa jos joku asiallinen henkilö hakisi tehtävään, että sääntöjenvastainen, esim. muita palstalaisia loukkaava häirikkökirjoittelu saataisiin vihdoin loppumaan.
Silloin myös palstalla alkaisivat viihtyä sellaiset teemaa tuntevat kirjoittajat, jotka nyttemmin näyttävät vetäytyneen aika tavalla pois. - Bar-Ilan
Elena kirjoitti:
..vuosi pari sitten, ja sen jälkeen on ollut jokunen ehdokas, mutta seriffiehdokkaat ovat vetäytyneet yksi toisensa jälkeen, mahdollisesti siksi,kun joutuivat erinäisten tosi epäasiallisten ryöpytysten kohteeksi. Hyviä kiinnostavia kirjoituksia heiltä on tullut.
Olisi toivottavaa jos joku asiallinen henkilö hakisi tehtävään, että sääntöjenvastainen, esim. muita palstalaisia loukkaava häirikkökirjoittelu saataisiin vihdoin loppumaan.
Silloin myös palstalla alkaisivat viihtyä sellaiset teemaa tuntevat kirjoittajat, jotka nyttemmin näyttävät vetäytyneen aika tavalla pois.tosin sellaista henkilöä ei taida todellakaan aivan puusta poimien löytyä,jotensakin siihen tapaan olen alkanut jo aavistella.
Voin hyvin kuvitella,että tietynlaiset ´´mediahenkilöt´´ tälläkin palstalla suorastaan odottavat sormi liipasimella skeet-ampujan tavoin että uusi sheriffintekele lingotaan taivaalle ja että saavat ampua alas moisen pyrkijän. - Bar-Ilan
pitkään aikaan ja parempi niin.Ehkä joku jonkun toisen palstan sheriffi joka jo tunnetaan ottaisi hoitaakseen tämänkin palstan? Kirjoittelua ei täällä ole kovin paljon, mutta ongelma on että ei siinäkään pysytä asiassa, jämäkkä ulkopuolinen saisi parhaiten pidettyä keskustelun annetun aiheen puitteissa.
ole ajankäytöllisessäkin mielessä varsin vaativa posti? Vastuu on suuri,eikä mahdollinen palautekaan usein saane tähtirintaa riemusta hypähtelemään.Siihen täytyisi varmaankin -pätevyyden etc ohella- olla jonkinlainen talkoohenkinen kutsumus ja vähintäänkin pitkä pinna.Muuten ´kuppi kaatuu´ turhan usein.
- rasismia vastaan
Bar-Ilan kirjoitti:
tosin sellaista henkilöä ei taida todellakaan aivan puusta poimien löytyä,jotensakin siihen tapaan olen alkanut jo aavistella.
Voin hyvin kuvitella,että tietynlaiset ´´mediahenkilöt´´ tälläkin palstalla suorastaan odottavat sormi liipasimella skeet-ampujan tavoin että uusi sheriffintekele lingotaan taivaalle ja että saavat ampua alas moisen pyrkijän.myös tämän palstan, eivät palstalaiset.Kolmesta edellisestä ensimmäinen yhtäkkiä luopui jo haettuaan, muut kaksi kannatettua joko hakivat tai eivät, ei ole kerrottu ja asia ei muille kuulukaan.Ei sheriffiä myöskään voi lingota mihinkään,sheriffi voi kyllä lingota asiattomat kirjoittajat bittiroskikseen. Pyrkijää ei liioin voi ampua, jos kerran pyrkijä on asiallinen, ja sen selville ottaminen taas on yksin ylläpidon tehtävä.
- Bar-Ilan
myös tämän palstan, eivät palstalaiset.Kolmesta edellisestä ensimmäinen yhtäkkiä luopui jo haettuaan, muut kaksi kannatettua joko hakivat tai eivät, ei ole kerrottu ja asia ei muille kuulukaan.Ei sheriffiä myöskään voi lingota mihinkään,sheriffi voi kyllä lingota asiattomat kirjoittajat bittiroskikseen. Pyrkijää ei liioin voi ampua, jos kerran pyrkijä on asiallinen, ja sen selville ottaminen taas on yksin ylläpidon tehtävä.
ajattelinpa vain kysyä.Olen ollut täällä vasta niin vähän aikaa,että monetkin asiat askarruttavat.Onhan hyvä kuitenkin tutustua palstaa koskeviin seikkoihin,kun tänne itsekin kirjoitan.Kysymällähän asiat selviävät,tiemmä.
Voisitko samalla kertoa minulle,mitä pitänee sisällään tällä palstalla jatkuvasti käynnissä oleva ´multipersoonallisuuskeskustelu´?
Minusta tuntuisi lievästikin ilmaisten hämmentävältä jos vastaisin tai kirjoittaisin jollekin nimimerkille,joka sitten osoittautuisikin jonkun muun keskustelijan alteregoksi,joka puolestaan antaa ymmärtää olevansa vain tämän ´kaveri´,jota kolmas osapuoli syyttää edellisestä jne..
Eikö olisi yksinkertaisempaa,jos jokaisella kirjoittajalla olisi rekisteröity nimimerkki,jolla vain hän itse voi kirjoittaa,vai veisikö sellainen sitten jotakin täysin olennaista koko formaatin ideasta pois? - Mikimalekin aikaan
Elena kirjoitti:
..vuosi pari sitten, ja sen jälkeen on ollut jokunen ehdokas, mutta seriffiehdokkaat ovat vetäytyneet yksi toisensa jälkeen, mahdollisesti siksi,kun joutuivat erinäisten tosi epäasiallisten ryöpytysten kohteeksi. Hyviä kiinnostavia kirjoituksia heiltä on tullut.
Silloin myös palstalla alkaisivat viihtyä sellaiset teemaa tuntevat kirjoittajat, jotka nyttemmin näyttävät vetäytyneen aika tavalla pois.sellaisia halukkaita, joitten mielestä Mikimalek ei ollut sopiva, tietenkin juuri he pyrkivät seriffiksi pian myös Mikin lähdön jälkeen, kai sen nyt ymmärsi kuka tahansa monesta seikasta. Mikiä syytettiin, että hänellä on 'kansallissosialistinen itsesensuuri' kun hän oli poistanut joitain avauksia, missä juutalaisia syytettiin yleisesti kaikista palstalle edelleenkin tipahtelevista rasistisista aiheista. Syyttäjinä tietenkin 'nikittömät', jotka vakionikeillään ovat lillun-lällyn. Mikin 'toiminta seriffinä vain todisti näille sala-rasisteille, että juutalaiset hallitsevat mediaa' ym ym.. Mikään EI ole muuttunut noista ajoista miksikään tähän päivään mennessä. En usko että ne siellä ylläpidossa on tyhmempiä kuin minä.
- Elena
Mikimalekin aikaan kirjoitti:
sellaisia halukkaita, joitten mielestä Mikimalek ei ollut sopiva, tietenkin juuri he pyrkivät seriffiksi pian myös Mikin lähdön jälkeen, kai sen nyt ymmärsi kuka tahansa monesta seikasta. Mikiä syytettiin, että hänellä on 'kansallissosialistinen itsesensuuri' kun hän oli poistanut joitain avauksia, missä juutalaisia syytettiin yleisesti kaikista palstalle edelleenkin tipahtelevista rasistisista aiheista. Syyttäjinä tietenkin 'nikittömät', jotka vakionikeillään ovat lillun-lällyn. Mikin 'toiminta seriffinä vain todisti näille sala-rasisteille, että juutalaiset hallitsevat mediaa' ym ym.. Mikään EI ole muuttunut noista ajoista miksikään tähän päivään mennessä. En usko että ne siellä ylläpidossa on tyhmempiä kuin minä.
..edellisessä viestissä vain aikaa Mikimalekin lähdettyä, pari kolme ehdokasta muistaakseni vain oli, ja hekin vetäytyivät, mietipä vähän mikä mahtoi olla syynä ettei homma ollut tarpeeksi vetovoimainen.
Miki hoiti tehtävän kohtuullisen hyvin, mutta mielestäni olisi saanut poistaa myös pelkästään ilkeät tekstit sääntöjenvastaisina. Perusteena jo se, että on epäkorrekti, toisia loukkaava kirjoitustapa. Tämäkin sääntö on Suomi24:ssa. Ehkei poistanut koska oli aika ajoin itsekin vähän liiankin teräväsanainen, ts. ei ollut erityisen diplomaattista moderaattorityyppiä.
Esim. tasokkaissa sanomalehdissä ei hyväksyttäisi ollenkaan kaikkea sitä mitä täällä näkee. Ymmärrän kyllä että seura saattoi tehdä häntä vähän kaltaisekseen, kun joutui lukemaan mitä tahansa kansalaisilta voi tulla. Olisi siis saanut poistella enemmänkin, ottaen huomioon tuon käytöskriteerin. Kun oli ilmaisutapojen suhteen liian salliva, tulos oli että tänne on päässyt pesiytymään eräänlainen piittaamattoman ja huonon käytöksen alakulttuuri, joka olisi pitänyt kitkeä jo mahdollisimman ajoissa pois. Elena kirjoitti:
..edellisessä viestissä vain aikaa Mikimalekin lähdettyä, pari kolme ehdokasta muistaakseni vain oli, ja hekin vetäytyivät, mietipä vähän mikä mahtoi olla syynä ettei homma ollut tarpeeksi vetovoimainen.
Miki hoiti tehtävän kohtuullisen hyvin, mutta mielestäni olisi saanut poistaa myös pelkästään ilkeät tekstit sääntöjenvastaisina. Perusteena jo se, että on epäkorrekti, toisia loukkaava kirjoitustapa. Tämäkin sääntö on Suomi24:ssa. Ehkei poistanut koska oli aika ajoin itsekin vähän liiankin teräväsanainen, ts. ei ollut erityisen diplomaattista moderaattorityyppiä.
Esim. tasokkaissa sanomalehdissä ei hyväksyttäisi ollenkaan kaikkea sitä mitä täällä näkee. Ymmärrän kyllä että seura saattoi tehdä häntä vähän kaltaisekseen, kun joutui lukemaan mitä tahansa kansalaisilta voi tulla. Olisi siis saanut poistella enemmänkin, ottaen huomioon tuon käytöskriteerin. Kun oli ilmaisutapojen suhteen liian salliva, tulos oli että tänne on päässyt pesiytymään eräänlainen piittaamattoman ja huonon käytöksen alakulttuuri, joka olisi pitänyt kitkeä jo mahdollisimman ajoissa pois.Haluan kertoa Elenalle, että tuolla helluntaiherätyksen Netmissionissa Sinun kirjoituksiasi täällä suomi24:ssa on kiitelty kovasti. Se on minun varsinainen foorumini ja siellä minun henkilökohtaisesti hyvin tuntemani helluntailaiset, luterilaiset ja vapaakirkkolaiset ovat olleet ERITTÄIN otettuja sinun hienostuneesta ja kauniista kirjoitustyylistäsi. Heidän mielestään edustat täällä kristinuskoa parhaimmillaan.
Sinusta heijastuu jotakin sellaista, joka ei ole Sinusta itsestäsi, vaan paljon korkeammalta, kuten pitääkin...- ,,,
Elena kirjoitti:
Esim. tasokkaissa sanomalehdissä ei hyväksyttäisi ollenkaan kaikkea sitä mitä täällä näkee. Ymmärrän kyllä että seura saattoi tehdä häntä vähän kaltaisekseen, kun joutui lukemaan mitä tahansa kansalaisilta voi tulla. Olisi siis saanut poistella enemmänkin, ottaen huomioon tuon käytöskriteerin. Kun oli ilmaisutapojen suhteen liian salliva, tulos oli että tänne on päässyt pesiytymään eräänlainen piittaamattoman ja huonon käytöksen alakulttuuri, joka olisi pitänyt kitkeä jo mahdollisimman ajoissa pois."tulos oli että tänne on päässyt pesiytymään eräänlainen piittaamattoman ja huonon käytöksen alakulttuuri, joka olisi pitänyt kitkeä jo mahdollisimman ajoissa pois"... ah-haha.. hah..apuvaa.. alakulttuuri!..
- ,,,
,,, kirjoitti:
"tulos oli että tänne on päässyt pesiytymään eräänlainen piittaamattoman ja huonon käytöksen alakulttuuri, joka olisi pitänyt kitkeä jo mahdollisimman ajoissa pois"... ah-haha.. hah..apuvaa.. alakulttuuri!..
tuotta kommenttia, älä käyttää minun nikkiä,kiltisti pyydän, tämän nikkin merkitys on hyvä.
- RoundPop
,,, kirjoitti:
tuotta kommenttia, älä käyttää minun nikkiä,kiltisti pyydän, tämän nikkin merkitys on hyvä.
jospa tuo ylläkommentoimani ottaisi pullonsuusta korkin kokonaan. Tulisi sitä spirituualia hengenkaasua tänne enemmän! Niin saisivat ilkeät mutta iloiset rikkaruohotkin mitä tilaavat, kitkemättäkin! Jaloa kasvustoa sen olla pitää, sitä se suurpuutarhurikin varmaan toivoopi.
- ,,,
RoundPop kirjoitti:
jospa tuo ylläkommentoimani ottaisi pullonsuusta korkin kokonaan. Tulisi sitä spirituualia hengenkaasua tänne enemmän! Niin saisivat ilkeät mutta iloiset rikkaruohotkin mitä tilaavat, kitkemättäkin! Jaloa kasvustoa sen olla pitää, sitä se suurpuutarhurikin varmaan toivoopi.
tapahtuu, kiitos ja hyvää päivän jatkoa.
,,, kirjoitti:
tapahtuu, kiitos ja hyvää päivän jatkoa.
Pitäsköhän se rekisteröinti tehä pakollisex ku puolet kirjoittajien ajasta ja energiasta kuluu sen pohdiskeluun, että kuka on kuka...
/..\
O- ,,,
KTS kirjoitti:
Pitäsköhän se rekisteröinti tehä pakollisex ku puolet kirjoittajien ajasta ja energiasta kuluu sen pohdiskeluun, että kuka on kuka...
/..\
Otuollaisia kerrot, aika ei kuluisi niihin asioihin jos yksinkertaisesti lopetaisit multinikkien käyttämiseen. Rohkeasti astu esiin nyt vaan...pyytäkö anteeksi jo?
,,, kirjoitti:
tuollaisia kerrot, aika ei kuluisi niihin asioihin jos yksinkertaisesti lopetaisit multinikkien käyttämiseen. Rohkeasti astu esiin nyt vaan...pyytäkö anteeksi jo?
Tuota kolmea pilkkuasi on ainakin kaksi henkilöä jo todistettavasti täällä käyttänyt ja oikein sinunkin piti riidellä niiden oikeuksista...
:OD- ,,,
KTS kirjoitti:
Tuota kolmea pilkkuasi on ainakin kaksi henkilöä jo todistettavasti täällä käyttänyt ja oikein sinunkin piti riidellä niiden oikeuksista...
:ODkuin joku käytti minun nikkiä (,,,) kyllähän minut erotetaan omasta kirjoitustyylistä,ainakin luulisin.
- ruttojuurikas
Elena kirjoitti:
Esim. tasokkaissa sanomalehdissä ei hyväksyttäisi ollenkaan kaikkea sitä mitä täällä näkee. Ymmärrän kyllä että seura saattoi tehdä häntä vähän kaltaisekseen, kun joutui lukemaan mitä tahansa kansalaisilta voi tulla. Olisi siis saanut poistella enemmänkin, ottaen huomioon tuon käytöskriteerin. Kun oli ilmaisutapojen suhteen liian salliva, tulos oli että tänne on päässyt pesiytymään eräänlainen piittaamattoman ja huonon käytöksen alakulttuuri, joka olisi pitänyt kitkeä jo mahdollisimman ajoissa pois.Shomer Miztviootti haki- ja muitakin ehdokkaita oli ilmaantunut jo ennen Mikin lähtövaroitusta - Mikin aikana, - Taas muunneltua juttua. Pokkaa riittää siellä. SM-vottikaan ei syyttänyt vetätymisestään tänne pesiytynyttä alakulttuuria, tai ilkeitä rikkaruohoja, vaan sen että hänet hyäksyttiin johonkin opinahjoon, mihin en musita enää.
Kun noin varmasti vihjaat tietäväsi mistä syystä kolmekin hakijaa on luovuttanut, siihen voi olla syynä se, että olet itse ollut hakijoiten joukossa! himpsulisvei!..ja mirrinviikset vieköön, mistä ihmeestä tuo 'liiankin' tipahtaa kuin rastaankakka joka väliin.
Missä se menee se raja mikä ON 'liiankin jotakin'? ;O Ei .. että olisi kauhea hinku joillain päästä kontrolloimaan mikä on hänelle mieluista, yleisesti sovinnaista kielenkäyttöä, valvoa jopa ihmisten ihan arkista puhetta,.. pimpsis-pomps, kaunokielen vesikiharoita. Mikset tyydy runouteen, kaunosieluinen kielenkäytön gestapo. Saarikoskea vaikka. Hänellä on runo, jossa hän paljastaa kammoavansa jopa ruohonleikkureita, juoksi pakoon henkensä edestä sen äänen kuullessaan. - kihokki-kokki
KTS kirjoitti:
:OD..että itseäsikin askarruttaa kuka on kuka. Ainahan se askarrutaa, tällaisella palstalla. Jos rekisteröinti tulee pakolliseksi voit jatkaa vanhaan malliin. Rejisteröidä voi vaikka kuinka monta nikkiä. Ehkä sitten ei erilaiset räpätädit vain ehdi puuttua joka kissankikkarakielikuvaan yhtä joutuisaan.
- Elena
KTS kirjoitti:
Haluan kertoa Elenalle, että tuolla helluntaiherätyksen Netmissionissa Sinun kirjoituksiasi täällä suomi24:ssa on kiitelty kovasti. Se on minun varsinainen foorumini ja siellä minun henkilökohtaisesti hyvin tuntemani helluntailaiset, luterilaiset ja vapaakirkkolaiset ovat olleet ERITTÄIN otettuja sinun hienostuneesta ja kauniista kirjoitustyylistäsi. Heidän mielestään edustat täällä kristinuskoa parhaimmillaan.
Sinusta heijastuu jotakin sellaista, joka ei ole Sinusta itsestäsi, vaan paljon korkeammalta, kuten pitääkin...En tiennytkään että Netmission-foorumilla on minunkin juttujani täällä kommentoitu, ja noin positiivisesti, sepä hauska kuulla! Tulenpa kun ehdin, seuraamaan minkälainen palsta se on, ja koska siellä on paljon uskovia, valoisia ja rakkaudellisia kristittyjä, sellaisia lämminhenkisiä kuin sinäkin olet,siellä on varmastikin yleensä hyvä ilmapiiri. Jos olen pystynyt välittämään jotain hyvästä ja oikeamielisestä Jumalasta, kiitos kuuluu Hänelle ennen kaikkea.
Kiitos tuestasi ja kiitos myös niille muille jotka ovat olleet hengessä mukana silloinkin kun elon myrskyt korkeina käyvät. - tillinjuuri
ruttojuurikas kirjoitti:
Shomer Miztviootti haki- ja muitakin ehdokkaita oli ilmaantunut jo ennen Mikin lähtövaroitusta - Mikin aikana, - Taas muunneltua juttua. Pokkaa riittää siellä. SM-vottikaan ei syyttänyt vetätymisestään tänne pesiytynyttä alakulttuuria, tai ilkeitä rikkaruohoja, vaan sen että hänet hyäksyttiin johonkin opinahjoon, mihin en musita enää.
Kun noin varmasti vihjaat tietäväsi mistä syystä kolmekin hakijaa on luovuttanut, siihen voi olla syynä se, että olet itse ollut hakijoiten joukossa! himpsulisvei!..ja mirrinviikset vieköön, mistä ihmeestä tuo 'liiankin' tipahtaa kuin rastaankakka joka väliin.
Missä se menee se raja mikä ON 'liiankin jotakin'? ;O Ei .. että olisi kauhea hinku joillain päästä kontrolloimaan mikä on hänelle mieluista, yleisesti sovinnaista kielenkäyttöä, valvoa jopa ihmisten ihan arkista puhetta,.. pimpsis-pomps, kaunokielen vesikiharoita. Mikset tyydy runouteen, kaunosieluinen kielenkäytön gestapo. Saarikoskea vaikka. Hänellä on runo, jossa hän paljastaa kammoavansa jopa ruohonleikkureita, juoksi pakoon henkensä edestä sen äänen kuullessaan.kitkemiskielikuvaa käytti Jörkki Heider, Itävallan oikeistolainen mikä se oli, pääministeri, kuvaillessaan Itävallan huolestuttavaa maahanmuuttajamäärää, että 'kunkin maan kansa ja sen valtion rajat ovat kuin puutarha, _kitkeminen_ pitää tehdä ajoissa'.
Onko tämä nyt sitten joku 'aito-kristityn' elenan maaperä, hänen peltonsa, jossa hän olisi joku kuuluttamaan millainen kielenkäyttö täällä on soveliasta ja mikä kitkettävää, KTS, toinen 'aito-kristitty' apurinaan, ai niin, ajurinaan. - rautalankaleikkuri
Elena kirjoitti:
En tiennytkään että Netmission-foorumilla on minunkin juttujani täällä kommentoitu, ja noin positiivisesti, sepä hauska kuulla! Tulenpa kun ehdin, seuraamaan minkälainen palsta se on, ja koska siellä on paljon uskovia, valoisia ja rakkaudellisia kristittyjä, sellaisia lämminhenkisiä kuin sinäkin olet,siellä on varmastikin yleensä hyvä ilmapiiri. Jos olen pystynyt välittämään jotain hyvästä ja oikeamielisestä Jumalasta, kiitos kuuluu Hänelle ennen kaikkea.
Kiitos tuestasi ja kiitos myös niille muille jotka ovat olleet hengessä mukana silloinkin kun elon myrskyt korkeina käyvät.läpinäkyvää menosi on, kuin paita ja kalsarit, mutta samaa percettä peittämässä, kaarnanruckeita molemmat
Elena kirjoitti:
En tiennytkään että Netmission-foorumilla on minunkin juttujani täällä kommentoitu, ja noin positiivisesti, sepä hauska kuulla! Tulenpa kun ehdin, seuraamaan minkälainen palsta se on, ja koska siellä on paljon uskovia, valoisia ja rakkaudellisia kristittyjä, sellaisia lämminhenkisiä kuin sinäkin olet,siellä on varmastikin yleensä hyvä ilmapiiri. Jos olen pystynyt välittämään jotain hyvästä ja oikeamielisestä Jumalasta, kiitos kuuluu Hänelle ennen kaikkea.
Kiitos tuestasi ja kiitos myös niille muille jotka ovat olleet hengessä mukana silloinkin kun elon myrskyt korkeina käyvät.Kyllähän se on mennyt ilmapiiriltään koko ajan parempaan suuntaan. Toki yhteenottojakin on kuten nyt tämä Floridan Lakeland ilmiö jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan. Mutta se siitä. Lakelandin herätys ei kuulu tämän palstan aiheisiin. ;o)
- rasismia vastaan
KTS kirjoitti:
Haluan kertoa Elenalle, että tuolla helluntaiherätyksen Netmissionissa Sinun kirjoituksiasi täällä suomi24:ssa on kiitelty kovasti. Se on minun varsinainen foorumini ja siellä minun henkilökohtaisesti hyvin tuntemani helluntailaiset, luterilaiset ja vapaakirkkolaiset ovat olleet ERITTÄIN otettuja sinun hienostuneesta ja kauniista kirjoitustyylistäsi. Heidän mielestään edustat täällä kristinuskoa parhaimmillaan.
Sinusta heijastuu jotakin sellaista, joka ei ole Sinusta itsestäsi, vaan paljon korkeammalta, kuten pitääkin...jos tätä palstaa joku viitsii kommentoida helluntailaisten Netmissionissa niin jo on kumma. Ehkä minullekin selviää sieltä onko Jeesus kristinuskossa opettaja vai Jumala,elenan kanssa asia jäi auki.
- aiheena
jos tätä palstaa joku viitsii kommentoida helluntailaisten Netmissionissa niin jo on kumma. Ehkä minullekin selviää sieltä onko Jeesus kristinuskossa opettaja vai Jumala,elenan kanssa asia jäi auki.
Eva Braun, KTS
http://www.netmission.fi/fi/index.php?show=messages&tid=390&selPage=2 aiheena kirjoitti:
Eva Braun, KTS
http://www.netmission.fi/fi/index.php?show=messages&tid=390&selPage=2Siinä on Netmissionin keskustelun aiheena ollut näköjään romantiikka.
Eva Braun oli esimerkkinä "blondista" mitä sillä nyt sitten tarkoitetaankin.
Jutun aiheet ovat miltei kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Mitä juutalaisuuteen tulee, siellä on paljon myös Israel-ystäviä mutta vaikuttaa siltä, että heistä te pidätte kaikkein vähiten kun epäilette heidän koko ajan pitävän käännyttäjän ketunhäntää kainalossa.
Kyllähän monella tälläinen häntä onkin mutta älkää kaikkia niputtako samaan nippuun. Eiväthän juutalaisetkaan oe kaikki samanlaisia.- saittia
KTS kirjoitti:
Kyllähän se on mennyt ilmapiiriltään koko ajan parempaan suuntaan. Toki yhteenottojakin on kuten nyt tämä Floridan Lakeland ilmiö jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan. Mutta se siitä. Lakelandin herätys ei kuulu tämän palstan aiheisiin. ;o)
selostat siellä että kai se demokratia on aina enemmistön valtaa. Ei hyvä mies, sitä se ei ole. Se on sitä että myös vähemmistöt ovat tasa-arvoisia enemmistön kanssa, siinäkin, että myös vähemmistöt voivat ajaa asioita, jotka vaikuttavat KAIKKIIN, heidän ääntään kuullaan kuten muittenkin. Siis ei kuten 30-luvulla saksassa jossa vähemmistöt pantiin puutarha-aidan taakse ja sitä rataa! Nyyt riitti, kiitti. Olin alusta asti oikeasa kohdallasi. Olet mikä olet, ja se tulee aina esiin, esität mitä hyvänsä, kuinka paljon vaivaa näetkin, minulla on suurennuslasi, jolle sinä et mahda mitään.
ei se ole iso 'kriisi' että islam valtaa euroopan, voihan..aidon kristityn oivalluksia
2.7. KTS http://www.netmission.fi/fi/index.php?show=messages&tid=1226&q=KTS tillinjuuri kirjoitti:
kitkemiskielikuvaa käytti Jörkki Heider, Itävallan oikeistolainen mikä se oli, pääministeri, kuvaillessaan Itävallan huolestuttavaa maahanmuuttajamäärää, että 'kunkin maan kansa ja sen valtion rajat ovat kuin puutarha, _kitkeminen_ pitää tehdä ajoissa'.
Onko tämä nyt sitten joku 'aito-kristityn' elenan maaperä, hänen peltonsa, jossa hän olisi joku kuuluttamaan millainen kielenkäyttö täällä on soveliasta ja mikä kitkettävää, KTS, toinen 'aito-kristitty' apurinaan, ai niin, ajurinaan.Jörg Heider ei tainnut päästä ministeriksi koskaan, vaikka puolueensa saikin silloin kerran sen kuuluisan vaalivoiton. Siirtyi itse sivuun ja antoi ministerinpaikat alaisilleen, kun oli tosiaan nuo hänen kannanottonsa olleet aikoinaan vähän niinkuin sanoisinko sellaisia, että mopo karkasi välillä tuon äärioikealla olevan ojan kautta kohti Lebensraumin lepikkoa...:D
saittia kirjoitti:
selostat siellä että kai se demokratia on aina enemmistön valtaa. Ei hyvä mies, sitä se ei ole. Se on sitä että myös vähemmistöt ovat tasa-arvoisia enemmistön kanssa, siinäkin, että myös vähemmistöt voivat ajaa asioita, jotka vaikuttavat KAIKKIIN, heidän ääntään kuullaan kuten muittenkin. Siis ei kuten 30-luvulla saksassa jossa vähemmistöt pantiin puutarha-aidan taakse ja sitä rataa! Nyyt riitti, kiitti. Olin alusta asti oikeasa kohdallasi. Olet mikä olet, ja se tulee aina esiin, esität mitä hyvänsä, kuinka paljon vaivaa näetkin, minulla on suurennuslasi, jolle sinä et mahda mitään.
ei se ole iso 'kriisi' että islam valtaa euroopan, voihan..aidon kristityn oivalluksia
2.7. KTS http://www.netmission.fi/fi/index.php?show=messages&tid=1226&q=KTSMut se on totta, että vähemmistösuoja on olennainen osa demokratiaa.
- merkitys-
KTS kirjoitti:
Mut se on totta, että vähemmistösuoja on olennainen osa demokratiaa.
tasoja! puhut aivan braunia. DEmokratia ei ole kuin työkalu, se ei ole mikään itseisarvo sinänsä, se on vain prosessi, ja sinä ET käsitä siitä mitään. Sen osoittaa halvatun hattaramaiset höpinäsi, monivuotinen mesoamisesi täällä. Tämä palstan tila osoittaa millainen käsitys sinulla on demokratiaan kuuluvasta vähemmistöjen suojasta. Ihmisoikeudet ovat itseisarvo, ei se väline, jolla se turvataan. Sinulle tällaisella ei ole mitään merkitystä. Sen näkee kaikesta mitä kirjoitat. Puhut aivan päättömiä. Ja sellaista on jälkesi tällä palstalla. Kiistatonta.
jos tätä palstaa joku viitsii kommentoida helluntailaisten Netmissionissa niin jo on kumma. Ehkä minullekin selviää sieltä onko Jeesus kristinuskossa opettaja vai Jumala,elenan kanssa asia jäi auki.
Tuossa jo moni taisi linkin antaakin. Etusivu on tässä:
http://www.netmission.fi
Sinä olisit mielenkiintoinen keskustelija siellä mutta saisit varautua vääntöihin Jeesuksesta. Kysellä voisit ja mielipiteesikin esitätä mutta jos alkaisit kovin julistaa ja mesota kristinuskon vastaisesti, saattaisit saada kirjoitusrajoituksia koska foorumin tarkoitus on toki hengellinen.
Elena olisi siellä kuin kotonaan.- Donna_Quijote
merkitys- kirjoitti:
tasoja! puhut aivan braunia. DEmokratia ei ole kuin työkalu, se ei ole mikään itseisarvo sinänsä, se on vain prosessi, ja sinä ET käsitä siitä mitään. Sen osoittaa halvatun hattaramaiset höpinäsi, monivuotinen mesoamisesi täällä. Tämä palstan tila osoittaa millainen käsitys sinulla on demokratiaan kuuluvasta vähemmistöjen suojasta. Ihmisoikeudet ovat itseisarvo, ei se väline, jolla se turvataan. Sinulle tällaisella ei ole mitään merkitystä. Sen näkee kaikesta mitä kirjoitat. Puhut aivan päättömiä. Ja sellaista on jälkesi tällä palstalla. Kiistatonta.
kirjoitin minä. ei tarvitse KTS:n eikä kenenkään ihmetellä - jos se nyt jotakuta askarruttaa.
- ,,,
KTS kirjoitti:
Siinä on Netmissionin keskustelun aiheena ollut näköjään romantiikka.
Mitä juutalaisuuteen tulee, siellä on paljon myös Israel-ystäviä mutta vaikuttaa siltä, että heistä te pidätte kaikkein vähiten kun epäilette heidän koko ajan pitävän käännyttäjän ketunhäntää kainalossa.
Kyllähän monella tälläinen häntä onkin mutta älkää kaikkia niputtako samaan nippuun. Eiväthän juutalaisetkaan oe kaikki samanlaisia.http://www.netmission.fi/fi/?id=15&profile=10207&img=719&folder=107
- Donna_Quijote
KTS kirjoitti:
Tuossa jo moni taisi linkin antaakin. Etusivu on tässä:
http://www.netmission.fi
Sinä olisit mielenkiintoinen keskustelija siellä mutta saisit varautua vääntöihin Jeesuksesta. Kysellä voisit ja mielipiteesikin esitätä mutta jos alkaisit kovin julistaa ja mesota kristinuskon vastaisesti, saattaisit saada kirjoitusrajoituksia koska foorumin tarkoitus on toki hengellinen.
Elena olisi siellä kuin kotonaan.tiedät, historianlatteuksia vääntämässä, renesanssista lätinää.
,,, kirjoitti:
http://www.netmission.fi/fi/?id=15&profile=10207&img=719&folder=107
Se on erään toisen keskustelijan leikkimielinen näkemys minusta, kun minusta saa helposti kuulemma kuvan sellaisesta itämaan tietäjästä. :D
Niinpä laitoin sen galleriaani.
Siellä kukkii huumori! Eikös se ole osa juutalaistakin kulttuuria.- Donna_Quijote
KTS kirjoitti:
Jörg Heider ei tainnut päästä ministeriksi koskaan, vaikka puolueensa saikin silloin kerran sen kuuluisan vaalivoiton. Siirtyi itse sivuun ja antoi ministerinpaikat alaisilleen, kun oli tosiaan nuo hänen kannanottonsa olleet aikoinaan vähän niinkuin sanoisinko sellaisia, että mopo karkasi välillä tuon äärioikealla olevan ojan kautta kohti Lebensraumin lepikkoa...:D
tyypilliseen tapaasi tartut nippeliin, sivuseikkaan, ja mitätöit sillä keksustelun, väännät sen pois siitä mistä oli kysymys. sileäksi vain.
Donna_Quijote kirjoitti:
kirjoitin minä. ei tarvitse KTS:n eikä kenenkään ihmetellä - jos se nyt jotakuta askarruttaa.
Olihan siinä vähän sinun tyyliäsi kyllä... :o)
- Donna_Quijote
KTS kirjoitti:
Se on erään toisen keskustelijan leikkimielinen näkemys minusta, kun minusta saa helposti kuulemma kuvan sellaisesta itämaan tietäjästä. :D
Siellä kukkii huumori! Eikös se ole osa juutalaistakin kulttuuria.paremmin kuin ne vetistelevät aito-kristittysepustukset, kaikki ne teennäiset vaikutelmat joita eri nikeillä olet kehitellyt täällä esillepantavaksi, sinun trollit jos mitä lajia, roskaa kaikki. Hyvä. Mainio kuva. Huumori ei ole sinun lajiasi, suo anteeksi. Ei ainakaan juutalainen huumori, sehän on kaukana siitä mitä sinä, ehkä, ymmärrät. Asia selvä.
Donna_Quijote kirjoitti:
paremmin kuin ne vetistelevät aito-kristittysepustukset, kaikki ne teennäiset vaikutelmat joita eri nikeillä olet kehitellyt täällä esillepantavaksi, sinun trollit jos mitä lajia, roskaa kaikki. Hyvä. Mainio kuva. Huumori ei ole sinun lajiasi, suo anteeksi. Ei ainakaan juutalainen huumori, sehän on kaukana siitä mitä sinä, ehkä, ymmärrät. Asia selvä.
Sano vielä mistä asiasta...
- Donna_Quijote
Donna_Quijote kirjoitti:
paremmin kuin ne vetistelevät aito-kristittysepustukset, kaikki ne teennäiset vaikutelmat joita eri nikeillä olet kehitellyt täällä esillepantavaksi, sinun trollit jos mitä lajia, roskaa kaikki. Hyvä. Mainio kuva. Huumori ei ole sinun lajiasi, suo anteeksi. Ei ainakaan juutalainen huumori, sehän on kaukana siitä mitä sinä, ehkä, ymmärrät. Asia selvä.
tähän:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000036622162
Tyyli ei ole minulle ongelma, enkä le siitä ikinä kantanut huolta, mutta sinä noita olet koetellut kehitellä aina nikin mukaan, - et onnistunut. Se johtuu varmaan tyylitajusta.
Mitä jos jatkaisit harjoituksia jossain muualla? Tekisit merkittävän teon tälle palstalle, osoittaisit ymmärtäväsi jotakin demokratiaan kuuluvista vähemmistöjen oikeuksista - ihmisille kuuluvista oikeuksista. jos ne jäävä vain lillukkapuheen tasolle, niillä ei ole mitään merkitystä. Tee hyvä teko, häviä.
Nyt minulle riittää. Tuntuuko ihan siltä että sait paistatella huomionkohteena, oikein keskeishenkilönä palstalla, kuin jättiläis-KTS, oikea koko palstan isopoika Esko, josta kaikki ovat kiinnostuneita?
erehdyt, tunnen jo kaltaisesi, ei tarvitse minulle enempää selitellä.
Niin muuttuu maailma, Eskosesi. Donna_Quijote kirjoitti:
...tämän palstan sheriffiksi?
- Donna_Quijote
Donna_Quijote kirjoitti:
teit väärän tulkinnan, sinulta puuttuu eri kontekstien erottelukyky. En pyydä sinulta mitään anteeksi. Ymmärsitkö nyt?
Tartuit vain taas nippeliin, retoriseen sivuseikkaan, oljenkorteen, uskotellaksesi itsellesi, että homma on sinulla vielä hanskassa. Ei ole. Minulla on. Menen muualle. Se on minun vapaa valintani, - sellaista vapautta sinulla ei ole. Se on kurja juttu, jolle et mahtane mitään. Donna_Quijote kirjoitti:
En sitä ajatellut aikaisemmin mutta tuolla energialla pitäisit vielä minuakin pahemmat rosvot täältä poissa. :)
Mut nyt, suonet anteeksi on mentävä minunkin toisaalle. Moikka!- Donna_Quijote
Donna_Quijote kirjoitti:
En ole koskaan harkinnut minkään palstan seriffiksi ryhtymistä.
- Elena
KTS kirjoitti:
Siellä kukkii huumori! Eikös se ole osa juutalaistakin kulttuuria.KTS - Kaukomaan Tietäjä Suuri vai,
taitaisit sopia myös Tiernapojaksi:)
Tuosta kuvasta tuli jotenkin mieleeni Leo Tolstoi, vaikka tuo onkin eri näköinen. Ehkäpä muistutat myös Tolstoita jossain kuvaannollisessa mielessä, hänhän kehitteli omanlaisensa juutalaiskristillis-filosofisen oppinäkemyksen naapurissamme itäisellä maalla. - ,,,
KTS kirjoitti:
Siellä kukkii huumori! Eikös se ole osa juutalaistakin kulttuuria.netmissionissa toimii, siis aloitus viesti? Olen rekisteröinyt nimimerkin mutta en osaa käyttää. Haluan nähdä minkälaisia ns kristittyjä siellä on(laitetaan vaikeita kysymyksiä). Ja miten minä vastaan?
- edes sitä
Elena kirjoitti:
KTS - Kaukomaan Tietäjä Suuri vai,
Tuosta kuvasta tuli jotenkin mieleeni Leo Tolstoi, vaikka tuo onkin eri näköinen. Ehkäpä muistutat myös Tolstoita jossain kuvaannollisessa mielessä, hänhän kehitteli omanlaisensa juutalaiskristillis-filosofisen oppinäkemyksen naapurissamme itäisellä maalla.milloin lakkaa saamasta, mutta kaipa tänne sitten on pesiytynyt niitä jotka naamaa katsomalla ovat ennenkin tehneet pitkälle meneviä päätelmiään ja peruuttamattomia ratkaisuja niitten puolesta, joitten naamasta eivät pitäneet. 'Koukkunokka' on esim näille naamasta lukijoille huono, pahanenteinen merkki. Alatko taas lavertelusi? Näytä oma naamasi, missä on reksiteröity nikkisi. Missä 'aito', epäilyä herättämätön keskustelusi KTS:n, palstan pääpallomiehen kanssa? Ei missään. Sen arvaa. Housunlahkeesta pudonneet ovat samaa lajia kaikki, aikä naamalla ole mitään merkitystä siinä asiassa. Vain sillä on merkitystämitä siiä naamasta tipahtaa näkyviin. Putosiko korkki?
- ,,,
,,, kirjoitti:
netmissionissa toimii, siis aloitus viesti? Olen rekisteröinyt nimimerkin mutta en osaa käyttää. Haluan nähdä minkälaisia ns kristittyjä siellä on(laitetaan vaikeita kysymyksiä). Ja miten minä vastaan?
piti vaan käyttää järkeä.
- rasismia vastaan
KTS kirjoitti:
Siinä on Netmissionin keskustelun aiheena ollut näköjään romantiikka.
Kyllähän monella tälläinen häntä onkin mutta älkää kaikkia niputtako samaan nippuun. Eiväthän juutalaisetkaan oe kaikki samanlaisia.missä Netmissionin keskustelussa on käsitelty tai sivuttu tätä palstaa?
- ,,,
missä Netmissionin keskustelussa on käsitelty tai sivuttu tätä palstaa?
mutta en löytänyt, ja minä on aika hyvä etsimään, kerta kuin en löytänyt vedän johtopäätökset että siellä ei ole ollut semmoista keskustelua.
- rasismia vastaan
,,, kirjoitti:
mutta en löytänyt, ja minä on aika hyvä etsimään, kerta kuin en löytänyt vedän johtopäätökset että siellä ei ole ollut semmoista keskustelua.
erikoiselta että tämä palsta kirjoittajineen olisi siellä kenenkään aihe tai kiinnostuksen kohde. KTS vastannee jossain vaiheessa.
,,, kirjoitti:
netmissionissa toimii, siis aloitus viesti? Olen rekisteröinyt nimimerkin mutta en osaa käyttää. Haluan nähdä minkälaisia ns kristittyjä siellä on(laitetaan vaikeita kysymyksiä). Ja miten minä vastaan?
En ollut tässä koko iltana paikalla enkä pystynyt neuvomaan mutta huomasinkin että olit jo löytänyt sinne tiesi. Hyviä keskusteluhetkiä.
erikoiselta että tämä palsta kirjoittajineen olisi siellä kenenkään aihe tai kiinnostuksen kohde. KTS vastannee jossain vaiheessa.
Keskustelimme pääosin yksityisviesteinä tästä foorumista.
Yksi keskustelu oli äskettäin julkinen mutta se oli vain sellaista leikkimielistä jutustelua. Voin kaivaa sen toki esiin jos se kiinnostaa mutta mitään pahaa ei ole puhuttu tästä foorumista eikä kenestäkään täällä.
Emme me nyt sentään idiootteja ole.Elena kirjoitti:
Tuosta kuvasta tuli jotenkin mieleeni Leo Tolstoi, vaikka tuo onkin eri näköinen. Ehkäpä muistutat myös Tolstoita jossain kuvaannollisessa mielessä, hänhän kehitteli omanlaisensa juutalaiskristillis-filosofisen oppinäkemyksen naapurissamme itäisellä maalla.Tolstoin kirja "Mikä on uskoni" kertoo parhaiten hänen uskonkäsityksistään.
Hän jakoi vuorisaarnan viiteen käskyyn:
1.
Älä suutu.
2.
Älä ajatuksissasikaan ole epäpuhdas.
3.
Älä vanno.
4.
Älä ole pahaa vastaan.
5.
Älä sodi, vaan rakasta kaikkia ihmisiä
Hän tunsi hyvin Uuden Testamentin kreikan kielen ja myös juutalaisuuden.- rasismia vastaan
"Keskustelimme pääosin yksityisviesteinä tästä foorumista.
Yksi keskustelu oli äskettäin julkinen mutta se oli vain sellaista leikkimielistä jutustelua. Voin kaivaa sen toki esiin jos se kiinnostaa mutta mitään pahaa ei ole puhuttu tästä foorumista eikä kenestäkään täällä.
Emme me nyt sentään idiootteja ole. " En minä pahaa puhetta ajatellutkaan, vaan ihmetelen kuka siellä ylipäänsä viitsisi- sinun lisäksesi ehkä- puhua tästä palstasta? Vielä kun kerroit että elenan kirjoituksia on kehuttu "opillisesti oikeiksi" ja ties mitä kummaa (tuota kirjoitustasi en nyt enää löydä kai se täällä vielä on?). Jos jutustelu oli leikkimielistä pölinää, miksi ollenkaan tuoda sitä täällä esiin Netmissionin keskusteluna? - Elena
Elena kirjoitti:
Tuosta kuvasta tuli jotenkin mieleeni Leo Tolstoi, vaikka tuo onkin eri näköinen. Ehkäpä muistutat myös Tolstoita jossain kuvaannollisessa mielessä, hänhän kehitteli omanlaisensa juutalaiskristillis-filosofisen oppinäkemyksen naapurissamme itäisellä maalla.Tolstoilaisuudessa Kristus oli esikuva, muttei Jumalaksi asti korotettu. Sen kannattajathan pyrkivät itsekin elämään kuten opettivat, palvellen toisia, melko askeettisin elintavoin, ja se oli täysin sodan- ja väkivallan vastainen pasifistinen liike. Tolstoi kirjoitteli myös toisen rauhanmiehen Mahatma Gandhin kanssa.
- &&&
missä Netmissionin keskustelussa on käsitelty tai sivuttu tätä palstaa?
Tarkoittaako kirjoittaja keskusteluita suomi24:stä ja juuri tästä juutalaisuusaiheesta vai yleensä juutalaisuudesta? en ole huomannut, että netmission mitenkään kummemmin noteerattais näitä palstoja, jollei sitten KTS tuo itse terveisiä täältä?
Harmillista sinänsä, mutta ei taida uutiskynnys ylittyä.
e) kristitty luterilainen
- on...
..että tehtyäsi selväksi KUINKA luterilainen olet, poistit oman selvityksesi myönteisestä suhteestasi Lutheriin ja myös hänen juutalaisvastaisiin kirjoituksiinsa. Miksi juuri sen halusit piilottaa? Kun ensin olit tehnyt asiasta numeron. Mitäs peliä palstan tirehtööri oikeastaan pelaa? Sinullahan on kokonainen sirkus näillä palstoilla, eikö eikö totta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604736Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362169Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti541773- 1841722
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1671557Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2811401Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2011242- 881169
- 2061158
- 651104