Hei.
Mulla on viime päivinä tuntunut selvää arkuutta pallean seudulla. Aluksi luulin, että vatsalihakset on herkkänä, kun treenasin viime perjantaina, mutta arkuutta ei tunnu ollenkaan vatsalihasten keski- ja alaosissa.
Olen viimeiset kaksi kuukautta elänyt paljon tavallista epäterveellisemmin; kuntoilu on jäänyt melkein kokonaan, syön mitä sattuu ja aloitin taas polttamisenkin tuona ajanjaksona. Lisäksi työni on stressaavaa, kuten elämäntilanteeni muutenkin.
Luuletteko, että tämä tilanne helpottuisi elämäntapojen äkkikäännöksellä(se on työn alla) vai pitäisikö marssia lääkäriin? En haluaisi alkaa murehtimaan turhista...
Kiitos vastanneille jo etukäteen!
Arkuutta ylävatsassa/pallean seudulla
3
2619
Vastaukset
- etenkin töissä
ja näin kesän myötä jokseenkin epäterveellisemmät ruokailutottumukset minulla ainakin tuon mahakivun ylävatsalla laukaisi. Aluksi oli ajoittaista ja melko harmitonta, sitten meni kovaksi yhtäjaksoiseksi kivuksi. Katarri ilmeisesti ja stressistä aiheutnut. Lääkäriin oli aivan pakko mennä, kipu niin kovaa. Sain happosalpaajia, jotta tuo limakalvoturvotus nyt pääsisi rauhoittumaan.Ja tarkka ruokavalio 5 pientä ateriaa/päivä. Nyt helpottamaan päin. Saas nähdä uskaltaudunko letkua nieleen, selviääköhän siitä hengissä?
Olisihan se hyvä tietää tarkalleen mikä vaivana on, voi myös olla palleatyrä. Jatkossa sitten helpompi lääkitä kun tarkka syy tiedossa. Suosittelen lääkärillä käyntiä, eihän nuo vatsavaivatkaan koskaan ole leikin asia pidemmän päälle. - vaivalta
itellä oli just tuota pallean seudun kipua. välillä jouduin kävelemään ihan kippurassa ja söinpä buranaakin joskus, että kärsisin istua. luulin oikeasti, että lihakset on vaan kipeet, enkä tosiaan osannut yhdistää kipuja syömisiin... ennen ku tuli sit eka kunnon sappikohtaus... on muuten niin karsee vaiva, että suosittelen lääkäriin menemistä.
- sairaalloisen sairas
Minulla on tutkittu kaikki veriarvot, helikobakteeri, mahahaava/tulehdus sekä ultrattu koko ylävatsa. Polttelevaa kipua pallean kohdalla, lievää mutta ärsyttävää. Toistuu etenkin kun juo happamia juomia tai kun on pidempään syömättä. Epäilen refluksitautia.
Hodgkinin lymfooman ensioireet voivat myös olla arkuus pallean kohdalla, yöhikoilu, vatsakivut jne. Ilmaantuu usein 20-30v ikähaarukassa, sen jälkeen aina 40-50v ennen kuin alkaa taas ilmaantua, joten jos vähänkään siltä tuntuu niin kannattaa käydä lekurissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754861
- 494793
- 753564
- 502828
- 602531
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274