vaihdoin akvaarion sorahiekan hyvin hienojakoiseen hiekkaan. yritin pestä uuden hiekan kyllä huolellisesti, mutta kun laitoin sen akvaarioon ja lisäsin veden, vesi on todella sameaa vielä odottelunkin jälkeen. homma pielessä? :/
normaalia?
6
456
Vastaukset
- kirkastuu
parissa päivässä. Näin ainakin minulla teki.
- -Rihma-
Muutama päivä suodattimen kanssa niin pölyn pitäisi hävitä. Oliko akvaariossa kaloja?
- diudaupiu
Ei ole kaloja. Ei kai niitä nyt sinne voi pistää?! Ikävä kyllä minulla ei ole toista akvaariota, jonne olisin sijouttanut kalat, joten laitoin ne isoon ämpäriin lämmittimen pienen hapettimen. Pärjäävätköhän siellä nyt sen aikaa, että vesi selkeytyy? Milloin akvaarioon voi sijoittaa kalat? Onneksi ainakin bakteerikanta ehtii hyvin tulla normaaliksi tässä parin päivän aikana :) varmistin sen vanhan hiekan ja juurakoiden avulla. Milloinkohan kalat voisi aikvaarioon laittaa? olen lisännyt akvaarioon jo vedenparannusainetta sekä ainetta, joka poistaa "saasteita" kuten nitriitin a ammoniumin..
- fish KING
diudaupiu kirjoitti:
Ei ole kaloja. Ei kai niitä nyt sinne voi pistää?! Ikävä kyllä minulla ei ole toista akvaariota, jonne olisin sijouttanut kalat, joten laitoin ne isoon ämpäriin lämmittimen pienen hapettimen. Pärjäävätköhän siellä nyt sen aikaa, että vesi selkeytyy? Milloin akvaarioon voi sijoittaa kalat? Onneksi ainakin bakteerikanta ehtii hyvin tulla normaaliksi tässä parin päivän aikana :) varmistin sen vanhan hiekan ja juurakoiden avulla. Milloinkohan kalat voisi aikvaarioon laittaa? olen lisännyt akvaarioon jo vedenparannusainetta sekä ainetta, joka poistaa "saasteita" kuten nitriitin a ammoniumin..
Kyllä ne siellä pärjäävät, ovat luonnostaan tottuneet sedimentti kerrostumien liikkeisiin ja sameaan veteen luonnossakin... ;)
Voithan vaihtaa vettä joka toinen päivä n. kolmanneksen, se pitää vettä hieman kirkkaampana mutta pese suodatin vasta kun sameus on laskeutunut.
Ethän pessyt akvan laseja samaan aikaan hiekan vaihdon kanssa...
Istuta kasvit ja laita niille uudet ravinteet.
Akvan tilavuus ja kalasto... lukiko ne jo tuolla... meen kattomaan, jos ei, kirjota tähän perään... suodatin merkki ja malli. - piupaudau
fish KING kirjoitti:
Kyllä ne siellä pärjäävät, ovat luonnostaan tottuneet sedimentti kerrostumien liikkeisiin ja sameaan veteen luonnossakin... ;)
Voithan vaihtaa vettä joka toinen päivä n. kolmanneksen, se pitää vettä hieman kirkkaampana mutta pese suodatin vasta kun sameus on laskeutunut.
Ethän pessyt akvan laseja samaan aikaan hiekan vaihdon kanssa...
Istuta kasvit ja laita niille uudet ravinteet.
Akvan tilavuus ja kalasto... lukiko ne jo tuolla... meen kattomaan, jos ei, kirjota tähän perään... suodatin merkki ja malli.en pessyt laseja, raaputin vain osaa levistä pois. akvaario on noin satalitranen, joka sisältää kaksi partamonnia ja parven miljoonakaloja. pumpun merkki on resun magi 700 "magic-jet filter"
ei ollut tänäänkään selkeytynyt vesi (ei sitten tippaakaan). pitäisikö aloittaa hiekan pesuprosessi alusta? - fish KING
piupaudau kirjoitti:
en pessyt laseja, raaputin vain osaa levistä pois. akvaario on noin satalitranen, joka sisältää kaksi partamonnia ja parven miljoonakaloja. pumpun merkki on resun magi 700 "magic-jet filter"
ei ollut tänäänkään selkeytynyt vesi (ei sitten tippaakaan). pitäisikö aloittaa hiekan pesuprosessi alusta?Kalat taas ämpäriin... veden sameus ei niitä haittaa...
Hiekat pois ja pesua niin kauan ettei vesi ole enää samea psun jälkeen.
Ite pesen hiekkoja n. tunnin kymmentä kiloa kohden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1182302- 1321856
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631226Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K971172En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k721070Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311050Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.441024Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉78981HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio23965Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932