Yritin jo kysellä, että miten saisin terveysviranomaisten asunnontarkastuksen paperit käsiini. Sain vastauksen, että ne on julkiset ja saan ne pyytäessäni. Koskeeko tämä myös yksityisten ihmisten asuntoja?
Entä hometutkimus? Luin netistä, että tarkastus on ilmainen, mutta hometutkimukset maksaa asunnon omistaja. Eikö tällöin tutkimustulokset ole asunnon omistajan omaisuutta, ja näin ne eivät ole saatavilla terveysviranomaisilta? Miten etenen?
hometutkimus
1
522
Vastaukset
- ppoliisi
Mä teen itsekin elääkseni terveystarkastajan hommia. Mitään asuntoihin liittyvää erikoisosaamista mulla ei ole, mut vastaan ihan perstuntumalla.
Mihin ihmeeseen oikein pyrit ?
Parhaiten tietoa asuntoon tehdyistä tutkimuksista saat asunnon omistajalta. Terveystarkastajan käynti ei tarkoita suoraan sitä että siellä olisi tehty asunnontarkastus.
Asunnon omistaja voi pyytää neuvoa tai teettää tutkimuksia omaan asuntoosa liittyen kenellä tahansa, eikä nämä ole mun käsittääkseni mitään viranomaisen laatimia julkisia dokumentteja.
Kiinteistön omistajasta tulee silloin maksumies jos terveydensuojeluviranomainen katsoo asunnotarkastuksessa, että terveyshaittojen arviointi/selvittäminen edellyttää lisätutkimuksia. Näitä tuloksia sitten viranomainen käyttää hyväkseen arvioidessa mahdollista terveyshaittaa ja nämä ovat mielestäni julkisia.(ainakin asianosaisille)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411359
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289966- 43855
- 33641
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145633- 38597
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528528Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44511- 107498