asiasta, taisin olla joskus alulle panija tuossa näyttöön kohdistuvassa asiassa ja silloin naurettiin päin naamaa, miten on nyt asian laita..?
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=66&t=95836
Sen enenpää asiaan kantaa ottavana haluaisin vaan kuulla palstan Mac-ihmisten kantoja asiaan, oltiinko väärillä teillä, mielestäni ei oltu..!!
Mitäpä
3
440
Vastaukset
- hopeisessa omenassa
Mikset juttele asiasta Hopeisessa omenassa?
Omasta mielestäni 20" iMac koneissa on hintaansa nähden ihan kohtuullinen näyttö.- mika2
... keskustelua aiheutti se, että 24 tuumaisen näyttö oli saanut ihan erityistä kiitosta ja sitten kekattiin taistavalossa sitä epätasaisuutta ja valovuoto myös nousi esille, mitkä yhdessä nostivat tunteet pintaan. Tietty tällä foorumilla macismia inhoavat tahot tarttuivet tuohon hanakasti. 20 tuumaisessa imacissa käsittääkseni samanlaisia ongelmia ei ilmennyt tai ainakaan niihin ei kiinnitetty huomiota.
- mika2
.... väärillä teillä. Muistaakseni osallistuin siihen aloittamaasi keskusteluun olen osallistunut myös tuohon hompun topikkiin. Valon vuotaminen ja taustavon epätasaisuus on todennettu moneen kertaan tuolla hompun topikissa ja mulla on nokan edessä tommonen 24 tuumainen imacci joten kyllä voit olla varma, että olen tiiraillut sen jokseenkin tarkkaan ja kyllä sen epätasaisuuden taustavalossa voi huomata tarkkasilmäinen samoin kuin mainitut valovuodot.
Täytyy tunnustaa, että kun olin juuri ostanut omassa mittapuussani kalliin koneen, niin meinasin mennä ihan tolaltani tuon asian kanssa. Tilannettani pahensi se, että imac oli ensimmäinen lcd, kun siihen asti olin käyttänyt jokseenkin hyvää kuvaputkinäyttöä. Ahdistuksissani yritin ensin kiistää koko ongelman ja sitten vähätellä sitä ja sitten olinkin jo melkein viiltelemässä ranteita;-)
Sitten sain päähäni tehdä vähän vertailuja ja ravasin kaikki lähitienoon lcdnäytöt läpi ja vielä kaupoissa mustatpörssit ja veikonkoneet ja sain mielestäni aika hyvän yleiskäsityksen kuluttajaluokan lcd:istä mitä tuolla marketeissa on tarjolla ja muutenkin vähän perspektiiviä asiaan. Minä päätin vain olla välittämättä koko asiasta ja ei se sen jälkeen ole häirinnyt. Paitsi nyt tietysti sää perkele tulit taas tökkimään arkaan paikkaan, taidat olla sadisti;-)
Sen verran pitää sanoa, että mun mielestä tämä iMacin näyttö reilun puolenvuoden kokemuksella on edelleen oivallinen ja sävytoistoltaan hakee vertaistaan. Kunnollista grafiikkanäyttöähän ei edes saisi tämmösen rupulimacin hinnalla;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446