Miten "kovettaa" itseään?

surullinen vaakanainen

Olen merkiltäni siis vaaka, oikeastaan stereotyyppivaaka. Nousevalta leijona.
Aurani on sininen.

Tuntuuko teistäkin välillä ihan mahdottomalta asua tässä maailmassa? Murehditteko tekin asioita, mille ette voi itse mitään, välillä niin paljon, että rintakehään koskee? Otatteko tekin asiat aina henkilökohtaisesti ja reagoitteko asioihin voimakkaasti, vaikkei asia millään tavalla teille kuuluisikaan? Itse syyllistyn jokaiseen. Ja tämä käy raskaaksi.. Välillä toivon olevani hiukan huolettomampi kaksonen, tai vaikkapa vesimies (rakkaudella teitä onnellisia kohtaan :D ). Tuntuu niin pahalle tuntea kaikki aina niin täysillä. Varsinkin nämä negatiiviset tuntemukset.
Loukkaannun ja ennen kaikkea pahoitan mieleni ihan turhista asioista. Voi kunpa voisi irrottautua toisinaan ruumistaan ja katsoa asiaa "sivullisen silmin", saisi hiukan suhteellisuuden tajua..

Miten ihmeessä kovetan itseni tähän maailmaan? Miten ihmeessä voin olla välittämättä jokaisesta ihmisten sanomisista ja tekemisistä? Tämä käy pian aivan liian raskaaksi. :(

32

2634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k-auris

      Lähestyt mielestäni "ongelmaa" hieman väärin, jos luulet, että vain kovettamalla itsensä selviää helpolla. Mitäpä jos ottaisit huumorintajun käyttöön. Se jos mikä auttaa asioitten suhteuttamisessa oikeisiin mittoihin.

      • surullinen vaakanainen

        Kokeiltu on, olenhan minä huumorintajuinen. :)
        Ei vaan huumori aina pelastaa, kun murehtii niin paljon.
        "Itsensä kovettamisella" tarkoitan jotain, jolla saisi näitä negatiivisiä tunteita hiukan pienemmäksi, olisi edes vähän turta..


    • ei kuulu

      astrologiaan, joten sen kertominen ei hyödytä mitään. Sinä et ole mikään Vaaka, stereotyyppivaaka, tai nouseva leijona tai mikään muukaan, mitä jotkut rahanahneet paskaiset ovat sinulle valehdelleet. Sinä olet SINÄ!

      "Miten ihmeessä kovetan itseni tähän maailmaan? Miten ihmeessä voin olla välittämättä jokaisesta ihmisten sanomisista ja tekemisistä? Tämä käy pian aivan liian raskaaksi. :("

      Ensimmäiseksi unohdat astrologiat ja aurat ja muut hörhöilyt. Ne eivät missään tapauksessa kohota sinun itsetuntemustasi.

      Vai ajattelitko tosiaan että saisit sitkeämmän nahan itsellesi jos luet vähän astrologin tekemiä tulkintoja itsestäsi, astrologin joka ei ole koskaan aiemmin sinua tavannut? Siitä nyt puhumattakaan että joku hörhö tarkastelisi sinun auraasi ja satuilisi sinulle sellaista mitä haluat kuulla?

      Ei ei ei. Ei onnistu tuolla tavalla.

      Nyt aivan ensimmäiseksi menet vaikka astron sivuille, otat sieltä ihan summamutikassa jonkun astrologisen merkin selityksen ja luet sen läpikotaisin. Tämän jälkeen ajattelet että et voi olla Vaaka, koska tämä merkki sopii minulle myös niin hyvin. Sen jälkeen unohdat kaikenlaiset astrohömpät ja ymmärrät sen, että et ole mitään sellaista, koska sinä olet ihan oma itsesi!

      Se sattuu ja ihan perkeleesti sattuukin, koska sitten vasta huomaat että olet pelkkä tyhjä kuori. Sinulle on vuosikaudet valehdeltu tällaisesta astrohömpästä ja muusta höpinästä ja olet täyttänyt oman mielikuvasi itsestäsi pelkällä valheella.

      Sen jälkeen alat pikkuhiljaa kasaamaan itseäsi uudelleen ja kasvattamaan itsetuntemustasi.

      Ymmärrät sen että ihmiset ovat kaikki erilaisia, ei ole mitään vesimiestyyppejä, tai kaksostyyppejä, vaan ihmisiä jotka reagoivat eri tavoilla eri ihmisiin.

      Ellet tuohon suostu, sinun itsetuntemustasi ei kannata lähteä rakentamaan ja hankkimaan sinulle sen seurauksena sitkeämpää nahkaa.

      Ja kysymyksiisi vastauksena on: Kyllä. Jokainen meistä saa paskaa niskaan, et sinä siinä mielessä ole yhtään erikoinen.

      Ellet irrottaudu kirjaimellisesti siitä valheesta mitä sinulle on syötetty ja mihin uskot itsekin, sinä et saa karistettua sitä paskaa harteiltasi.

      • kunkin uskoa..

        siihen, mihin haluaa uskoa.

        Olen itse ateisti, sinä uskot mahdollisesti Jumalaan? Haluaisitko siinä tapauksessa, että pitäisin sinulle saman saarnan, jonka pidät ap:lle? Miten se hyödyttäisi sinua, minua, ketään?

        Sitä paitsi ap:n kysymyksessä ei millään tavalla näy, että hänelle olisi "syötetty" jotain valhetta, jonka vallassa hän on. Ap. esittää ihan asiallisia kysymyksiä, jotka voidaan esittää riippumatta siitä, uskooko horoskooppeihin tai ei.


      • syotetä
        kunkin uskoa.. kirjoitti:

        siihen, mihin haluaa uskoa.

        Olen itse ateisti, sinä uskot mahdollisesti Jumalaan? Haluaisitko siinä tapauksessa, että pitäisin sinulle saman saarnan, jonka pidät ap:lle? Miten se hyödyttäisi sinua, minua, ketään?

        Sitä paitsi ap:n kysymyksessä ei millään tavalla näy, että hänelle olisi "syötetty" jotain valhetta, jonka vallassa hän on. Ap. esittää ihan asiallisia kysymyksiä, jotka voidaan esittää riippumatta siitä, uskooko horoskooppeihin tai ei.

        valheita.

        Lue vaikka Paija09 vastaus, se on ihan selvää paskapuhetta alusta loppuun asti!


      • ateisti?
        kunkin uskoa.. kirjoitti:

        siihen, mihin haluaa uskoa.

        Olen itse ateisti, sinä uskot mahdollisesti Jumalaan? Haluaisitko siinä tapauksessa, että pitäisin sinulle saman saarnan, jonka pidät ap:lle? Miten se hyödyttäisi sinua, minua, ketään?

        Sitä paitsi ap:n kysymyksessä ei millään tavalla näy, että hänelle olisi "syötetty" jotain valhetta, jonka vallassa hän on. Ap. esittää ihan asiallisia kysymyksiä, jotka voidaan esittää riippumatta siitä, uskooko horoskooppeihin tai ei.

        jos sinuun uppoaa astrologiahömpötys?

        Vai oletko sellainen wannabe ateisti, että Jumalaan et usko, mutta planeettojen ja horoskooppien voimiin uskot?


      • sinä...
        ateisti? kirjoitti:

        jos sinuun uppoaa astrologiahömpötys?

        Vai oletko sellainen wannabe ateisti, että Jumalaan et usko, mutta planeettojen ja horoskooppien voimiin uskot?

        sitten Jumalaan uskova mutta et horoskooppeihin uskova? Jos olisit vähän objektiivisempi, niin tajuaisit, että itse asiassa olet ihan samanlainen hömppä kuin me muutkin kuolevaiset :)


      • tähän sen Jumalan
        sinä... kirjoitti:

        sitten Jumalaan uskova mutta et horoskooppeihin uskova? Jos olisit vähän objektiivisempi, niin tajuaisit, että itse asiassa olet ihan samanlainen hömppä kuin me muutkin kuolevaiset :)

        vedit?

        Olenko jossain viestissäni sanonut että olen uskovainen?

        Jos olisit itse vähän objektiivisempi niin lukisit mitä ihmiset kirjoittavat.


      • rauhallinen
        tähän sen Jumalan kirjoitti:

        vedit?

        Olenko jossain viestissäni sanonut että olen uskovainen?

        Jos olisit itse vähän objektiivisempi niin lukisit mitä ihmiset kirjoittavat.

        TULIN VAIN SANOMAAN, ETTÄ KUKAAN TEISTÄ EI OLE TOISTANNE PAREMPI, TURHA TÄÄLLÄ SOITTAA SUUTA.
        KIRJOITUKSENNE OSOITTAVAT, KUINKA KATKERIA JA ITSEENNE SULKEUTUVIA TYYPPEJÄ OLETTE JOKAINEN.
        HAKEKAA MALKA ENSIN OMASTA SILMÄSTÄNNE - SIITÄ SE NÄKY SITTEN KIRKASTUUKIN!

        JA TURHA KIRJOITTAA VASTAUKSEKSI, ETTÄ ÄLÄ HUUDA,
        KOSKA NYT OLI JO AIKA HUUTAA!


      • varmaan
        rauhallinen kirjoitti:

        TULIN VAIN SANOMAAN, ETTÄ KUKAAN TEISTÄ EI OLE TOISTANNE PAREMPI, TURHA TÄÄLLÄ SOITTAA SUUTA.
        KIRJOITUKSENNE OSOITTAVAT, KUINKA KATKERIA JA ITSEENNE SULKEUTUVIA TYYPPEJÄ OLETTE JOKAINEN.
        HAKEKAA MALKA ENSIN OMASTA SILMÄSTÄNNE - SIITÄ SE NÄKY SITTEN KIRKASTUUKIN!

        JA TURHA KIRJOITTAA VASTAUKSEKSI, ETTÄ ÄLÄ HUUDA,
        KOSKA NYT OLI JO AIKA HUUTAA!

        harmittaa, että vieläkin isompia kirjaimia ei ole käytettävissä.
        jk. mä ainakin tunnen useita, jotka on selvästi itseäni parempia ihmisiä hyvin monessa asiassa.
        kesäterkuin, kaurist.


    • tuntemusta

      Vaakojen heikkous on ihmistuntemuksen puute. Tästä puutteesta kumpuavat vaa'an ongelmat.

      Vaaka ei pysty analysoimaan muita ihmisiä, ymmärtämään heidän käytöksensä motiiveja, suhteuttamaan niitä omaan käytökseensä. Vaaka tuijottaa itseään ja märehtii omassa itsessään. Tämäkin johtuu juuri siitä, että vaaka ei edes uskalla katsoa sitä kaikkea "negatiivista", mitä on olemassa, kun vaaka usein lähtökohtaisesti ajattelee, että sellaista EI SAA olla. Kaiken pitää olla pelkkää "harmoniaa". Ja mitä se harmonia sitten on? Vaa'an kohdalla usein todellisuuden pakoilua.

      Olemalla realisti ja hyväksymällä tosiasiat ja sen, että kaikki ei ihmisten välillä ole aina niin ruusuista, voi oppia elämään kivuttomammin. Vaa'an on syytä hyväksyä myös se tosiasia, että muutkin ihmiset ovat vain ihmisiä omine hyvine ja huonoine puolineen - kukaan ei ole täydellinen. Jos joku ihminen sanoo asioita suoraan, suuttuu tms., niin vaa'an kannattaa miettiä asioita myös tämän toisen ihmisen kannalta. Ei hän välttämättä näin käyttäydy pelkkää "pahuuttaan" - niinkuin vaaka tuppaa kuvittelemaan.

      Mitään erityistä "kovettumista" ei realismin taju sinänsä edellytä.

      • mistään "vaakuudesta...

        ole kiinni. Kaikki ihmiset ovat ihan samanlaisia kuin mitä tuossa selitit, oli kyseessä sitten Vesimiehet, Skorpionit, Kauriit jne.


      • paija09
        mistään "vaakuudesta... kirjoitti:

        ole kiinni. Kaikki ihmiset ovat ihan samanlaisia kuin mitä tuossa selitit, oli kyseessä sitten Vesimiehet, Skorpionit, Kauriit jne.

        Mainitsemasi kauris, vesimies ja skorpioni ovat ihmistuntijoita, toisin kuin vaaka, joten eipä todellakaan pidä yhtään paikaansa mitä sanot.

        Merkkien välillä on selviä eroja, ja vaaka ei kuulu kaikkein realistisimpiin ihmisiin. Vaa'an on suorastaan vaikeaa kestää totuutta. Jos vaaka vähän harjoittelisi niiden ikävienkin puolien näkemistä sellaisina kuin ne oikeasti ovat, niin siinä olisi ratkaisua tähän ap:n ongelmaan.

        Vaa'oissa on hyvänä puolena huumorintaju ja suurpiirteisyys; eivät niuhota joka asiasta.


      • lukematta
        paija09 kirjoitti:

        Mainitsemasi kauris, vesimies ja skorpioni ovat ihmistuntijoita, toisin kuin vaaka, joten eipä todellakaan pidä yhtään paikaansa mitä sanot.

        Merkkien välillä on selviä eroja, ja vaaka ei kuulu kaikkein realistisimpiin ihmisiin. Vaa'an on suorastaan vaikeaa kestää totuutta. Jos vaaka vähän harjoittelisi niiden ikävienkin puolien näkemistä sellaisina kuin ne oikeasti ovat, niin siinä olisi ratkaisua tähän ap:n ongelmaan.

        Vaa'oissa on hyvänä puolena huumorintaju ja suurpiirteisyys; eivät niuhota joka asiasta.

        lopun "Ja niin edelleen".

        Että se siitä ihmistuntevuudesta. Sinä tässä et tunne ihmisiä lainkaan, minä tunnen, ja kaikki horoskooppityypit ovat lopultakin täsmälleen samanlaisia riippumatta lainkaan siitä milloin ovat syntyneet.


      • sivuseuraaja

        ETTÄ ASIA ON JUST PÄINVASTAINEN. JOTEN ÄLÄ OTA KANTAA ASIOIHIN, JOISTA SINULLA EI OLE OIKEAA KUVAA!
        OLETTAMUKSESI JÄÄKÖÖN OMAAN ARVOONSA.
        JOS EI TIEDÄ MITÄÄN ASIOISTA MISTÄ KIRJOITTAA, PAREMPI PYSYÄ VAITI!


      • elämä ja
        sivuseuraaja kirjoitti:

        ETTÄ ASIA ON JUST PÄINVASTAINEN. JOTEN ÄLÄ OTA KANTAA ASIOIHIN, JOISTA SINULLA EI OLE OIKEAA KUVAA!
        OLETTAMUKSESI JÄÄKÖÖN OMAAN ARVOONSA.
        JOS EI TIEDÄ MITÄÄN ASIOISTA MISTÄ KIRJOITTAA, PAREMPI PYSYÄ VAITI!

        lopeta huutaminen.


      • ihminen...
        elämä ja kirjoitti:

        lopeta huutaminen.

        joka on kirjoittanut kaikki nämä huutavat, saarnaavat ja aggressiiviset viestit tässä ketjussa. En yhtään ihmettele, että viestin aloittaja ei ota kantaa - vaa'at eivät tykkää aggressiivisista ihmisistä. (eipä silti, ei tällä huutajalla ole edes mitään sanottavaa, kunhan huutaa...)


      • nyt olet väärässä
        ihminen... kirjoitti:

        joka on kirjoittanut kaikki nämä huutavat, saarnaavat ja aggressiiviset viestit tässä ketjussa. En yhtään ihmettele, että viestin aloittaja ei ota kantaa - vaa'at eivät tykkää aggressiivisista ihmisistä. (eipä silti, ei tällä huutajalla ole edes mitään sanottavaa, kunhan huutaa...)

        Jos tarkoitat tämän ketjun saarnaavia viestejä, niin ne kirjoitin minä.

        Minä myös kirjoitin tuolle huutavalle tyypille että hankkisi elämän. Huutaja on siis joku ihan toinen henkilö.


    • Njah jnahh

      Et ymmärrä elämän realiteetteja. Haluaisit suojautua kaikelta pahalta ja vastenmieliseltä. Jopa paskalla käyminen on sulle kauhistus.

      Et ymmärrä sitä, että elämä on hyyvän ja pahan vuoropuhelua. Kaunis kukka tarvitsee paskaa.

    • Rampses

      Mulla on nouseva merkki Jousimies, eli elämäni tarkoitus on etsiä totuutta.

      Kaikki mikä ei minua mielytä heitän pois elämästäni. Siis valtava velvollisuuden tuntoisuus, ihmiset etsivät ongelmiinsa ratkaisua minun kautta. Jonkin aikaa sitä jaksaa sietää, poistan ne asiat pois roskikseen elämästäni. En ole toisten ihmisten roskaämpäri, johon kaikki kaadetaan.

      Tuntuu vain siltä että meiltä Vaaka-ihmisiltä vaaditaan ns. yli-ihmisen ymmärrystä. Miksiköhän - olisikohan muilla niin suuria ongelmia, että ei itse itsenäisesti osaa niitä ratkaista?

      • vaikutelman

        henkilöstä, jolla on tarve päteä vaan ei kykyä siihen.


      • llkk.

        "yli-ymmärrystä" yhtään mihinkään. Et vaikuta yhtään empaattiselta ihmiseltä. Vihjaat lisäksi, että muiden ongelmat ovat "niin suuria" (- siis omiasi suurempia?!). Voi pyhä lehmä, onko sinulla yhtään elämänkokemusta?! Kaikilla ihmisillä on ongelmia, pieniä ja suuria, ja toisten ihmisten on hyvä olla joskus tukena. Mitään "yli-ymmärrystä" ei tällaiseen tulemiseen tarvita, ihan normaali ymmärrys riittää.

        Koska alat ymmärtää itseäsi paremmin?


    • jee

      juomalla ku sitte ku on tarpeeks sekona kun on juonu niin kauan niin sitten ei oo millään mitään väliä. se tehosi minulle. ei ollut tarkotus kovettaa itseäni mutta niin kävi tässä vuoden sisällä, hehe.

      • vaakanainen

        Tuollaisella juomisella siirrät kyllä vain "kovettumistasi". Henkistä kasvua ei tapahdu mihinkään suuntaa, ehkä vain taaksepäin, jos sitä on millään muotoa edes ollut...;)


    • surullinen vaakanainen

      Kurjaa, kun tämäkin keskustelu meni muiden syyttelyyn ja tappeluksi, ei ollut tarkoitus. Ja taas eksyttiin aiheesta.

      Noh, hauskaa ja iloisempaa ja rauhallisempaa kesän jatkoa kaikille teille. :)

      • terk. n.

        Minusta tämä ketju ei ole ollenkaan huono. Olisi kiva, jos joku Vaaka ottaisi osaa itse keskustelunaiheeseen, joka on sinänsä mielenkiintoinen. Mitä Vaaka vastaisi vakkapa seuraaviin:

        - miksi Vaaka kokee, että muut hyökkävät hänen persoonaansa vastaan?

        - miksi Vaa'asta tuntuu, että maailman ongelmat hyökyvät hänen päällensä?

        Kaikkihan me koemme, että muut kaatavt ongelmat niskaamme - miksi vaa'at te koette, että elämä on tässä suhteessa erityisen vaikeaa?

        Ystävyydellä, yksi Neitsyt


      • Vaakoja on
        terk. n. kirjoitti:

        Minusta tämä ketju ei ole ollenkaan huono. Olisi kiva, jos joku Vaaka ottaisi osaa itse keskustelunaiheeseen, joka on sinänsä mielenkiintoinen. Mitä Vaaka vastaisi vakkapa seuraaviin:

        - miksi Vaaka kokee, että muut hyökkävät hänen persoonaansa vastaan?

        - miksi Vaa'asta tuntuu, että maailman ongelmat hyökyvät hänen päällensä?

        Kaikkihan me koemme, että muut kaatavt ongelmat niskaamme - miksi vaa'at te koette, että elämä on tässä suhteessa erityisen vaikeaa?

        Ystävyydellä, yksi Neitsyt

        99.99% ihmisistä.


      • terk. n.
        Vaakoja on kirjoitti:

        99.99% ihmisistä.

        ...sitähän minä tarkoitinkin :) - 99,9% ihmisistä on varmasti kokenut joskus, että ongelmat kaatuvat juuri heidän niskaansa...


      • 99.99%
        terk. n. kirjoitti:

        ...sitähän minä tarkoitinkin :) - 99,9% ihmisistä on varmasti kokenut joskus, että ongelmat kaatuvat juuri heidän niskaansa...

        ihmisistä on sitä mieltä että vaikeudet kaatuvat nimenomaan Vaakojen niskaan.


      • yksi vastaus tuohon
        terk. n. kirjoitti:

        Minusta tämä ketju ei ole ollenkaan huono. Olisi kiva, jos joku Vaaka ottaisi osaa itse keskustelunaiheeseen, joka on sinänsä mielenkiintoinen. Mitä Vaaka vastaisi vakkapa seuraaviin:

        - miksi Vaaka kokee, että muut hyökkävät hänen persoonaansa vastaan?

        - miksi Vaa'asta tuntuu, että maailman ongelmat hyökyvät hänen päällensä?

        Kaikkihan me koemme, että muut kaatavt ongelmat niskaamme - miksi vaa'at te koette, että elämä on tässä suhteessa erityisen vaikeaa?

        Ystävyydellä, yksi Neitsyt

        Moi neitsyt!

        En tiedä liittyykö tämä siihen, että on vaaka mitenkään, mutta näin vastaisin. Tosin yhdyn myös sen KalaN:n kommenttiin, että alkuperäisen olo johtunee enemmän lapsellisuudesta..mutmut..silti vastaan näin:

        Itse ainakin olen ja koen olevani kovin "auki" ja vastaanottavainen asioille. Se tekee musta kenties joidenkin mielestä viehättävän, toisten mielestä naiivin. Se vaikuttaa myös siihen, että kun olen kovin herkillä olen myös negatiivisille asioille herkillä :( Alkuperäiselle sanoisin siis, että ratkaisu EI ole kovettaa..kenties oppia arvioimaan asioita niin, että osaa sulkea itsensä siltä mikä satuttaa. Älä ota vastaan kaikkea.

        Tuo ei ole helppoa, koska ainakin itse koen, että juuri se avoimuus tekee elämästä mielenkiintoisen. Näkee ja kokee asioita voimakkaasti, koska ei jarruta. Voi myös kokea syviä suuria juttuja. Tarvitaan kumminkin arviointikykyä sen suhteen mikä on hyvää ja mikä ei (ainakin itselle)...

        Tämmöstä jotain koitin sanoa :D Moix kaikille!


    • kalaN

      vaan lapsellisuudesta.

      ihmiset, jotka murehtivat kaikkea, kuvittelevat että voisivat muka tehdä jotain tämän maailman hyväksi, ts. illuusio omasta jumaluudesta. monet voivatkin tehdä paljon, mutta se ei koskaan lähde suremisesta tai voivottelusta. lapsihan kuvittelee olevansa se suuri kuningas, joka kykenee kaikkeen. on viisautta ymmärtää, miten vähän, ja kuitenkin paljon, voimme tässä elämässä tehdä.

      mutta älä sure. voit omalla esimerkilläsi tuoda paljon valoa lähimmäistesi elämään. ensin sinun pitää vain oppia itse nauttimaan elämästä. tiedosta asiat, älä takerru niihin.

      tsemppiä.

      • sanottu

        ei muuta, toivottavasti muutkin ymmärtävät mitä sanoit, eivätkä ainoastaan "lue" sanojasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe