Viewsonic n3260w kokemuksia

jamppe

Huonoja kokemuksia kyseisestä LCD TV:stä. Juuri kun takuu menee umpeen kone hajoaa käsiin (2 vuotta vanha kampe). Oirehti jonkin aikaa siten, että kun virran laittoi päälle kuva välkkyi jonkin aikaa ja lämmettyyään lopetti välkkymisen. Nykyään kuva välkkyy koko ajan. Jos jollain sattuu olemaan vastaavia oireita ja takuu on menossa umpeen, niin suosittelen koneen pikaista roudaamista huoltoon.

37

5182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virhevastuu

      Ei virhevastuu pääty takuun päättymiseen.

    • mulla

      viewsonic sanoi että rahalla huoltoon.

      Ei enään ikinä viewsonic merkkiä

      • Racer

        Oletteko olleet yhteydessä kuluttajavirastoon tms. ?
        Itse ostin kyseisen firman töllön 2v 11kk (35kk)sitten, annettiin 36kk:n takuu, ja nyt lcd-paneeli paskana, niin VS ilmoitti, että laitteella oli 24kk:n takuu???? Ei kuulemma ikinä ole ollut 36:kkn takuuta, kuitissa lukee perus - takuu 1 vuosi. Kysyin silloin myyjältä, että eikö tässä ole 3 vuoden takuuta, niin sanoi että juu juu, se VS:n antama takuu, tyhmä tyydyin pelkkään sanaan.
        Tosin ajattelin itse kokeilla vielä tuota kuluttajaneuvontaa, luulisi että paneelin pitäisi kestää enemmän kuin 2 v.
        Kaotaan mitä tapahtuu...
        Niin se ainakin tapahtuu, että kävi miten kävi, VS:n tuotteita en enää ikinä osta.


    • jamppe

      No niin, käytin korjaamolla ja powerista oli kaksi konkkaa kuivunu. Putki töllöisähän näitä vastaavia vikoja on esiintynyt jo iät ajat. On se perhana, että noita ei osata mitoittaa niin, että ne kestäs pitempään kuin päivästä puoleentoista.

      • Viewsonic

        Mites paljon maksoi nuiden konkkien vaihto? Itsellä hiukka alle 3v vanha ViewSonic N3260w ja sama vika myös täällä.

        Ajattelin vaan että kannattaisikohan tuota alkaa itse aukomaan ja vaihtamaan konkkia.. Kolvi pysyy kädessä ja konkkia saa kaupasta...


      • håhå
        Viewsonic kirjoitti:

        Mites paljon maksoi nuiden konkkien vaihto? Itsellä hiukka alle 3v vanha ViewSonic N3260w ja sama vika myös täällä.

        Ajattelin vaan että kannattaisikohan tuota alkaa itse aukomaan ja vaihtamaan konkkia.. Kolvi pysyy kädessä ja konkkia saa kaupasta...

        Hyvä Asiakas

        ViewSonic Europe Ltd antaa loppuasiakkaalle 2 vuoden korjaamotakuun LCD-televisioille.

        Koska ViewSonic Europe Ltd antama takuuaika on umpeutunut emme voi hyväksyä takuukorjausta.

        Olemme kuitenkin velvollisia tarjoamaan loppukäyttäjälle mahdollisuutta korjauttaa ViewSonic tuote valtuutetussa huollossa, tällöin loppukäyttäjä sitoutuu maksamaan kaikki korjauskustannukset.

        Yställisin terveisin,

        ViewSonic Tekninen tuki

        Työ 120€ & varaosa 80€,
        hinnat sis. alv.
        kuljetukset.
        Asiakas laskutamme.

        Jari Hyvärinen


    • ..vika täällä

      Aion kysyä asiaa kuluttaja-asiamieheltä. Mielestäni vika on sen luontoinen, ettei sen korjaus voi jäädä kuluttajan vastuulle.

      • Jeison

        Mun vastaava laite rupes kans välkkyyn jatkuvasti. Kyseessähän on aivan selkeä valmistusvirhe, koska kaikilla on sama ongelma. Takuuajallahan ei tällöin ole suoranaista väliä, kunhan ei oo tuote kohtuuttoman vanha. Pitäis ottaa kuluttajaasiamieheen yhteys asian tiimoilta.


      • tääl myös
        Jeison kirjoitti:

        Mun vastaava laite rupes kans välkkyyn jatkuvasti. Kyseessähän on aivan selkeä valmistusvirhe, koska kaikilla on sama ongelma. Takuuajallahan ei tällöin ole suoranaista väliä, kunhan ei oo tuote kohtuuttoman vanha. Pitäis ottaa kuluttajaasiamieheen yhteys asian tiimoilta.

        Sama ongelma täälläkin, onko kukaan saanut mitään vastauksia maahantuojalta?


    • viimeinen VS

      Itselläni sama homma. Mites paljon korjaus maksoi? Tässä näyttäisi olevan nyt niin monella juuri sama ongelma 2,5-3v käytön jälkeen että kyllä tämä pitäisi valmistajan piikkiin mennä.

    • :-(

      Sama vika täälläkin. laite 3v ja 2kk vanha. Pakko mennä viewsonicin piikkiin, ei se ollut niin halpa vehke.

    • reino reppu

      juu eli ittellä VX924 ja nyt räpsyillyt sen 4-5kk...VS huollosta sanoivat että harmillisesti juuri 2kk sitten mennyt takuu umpeen kun sinne soitin tässä jokin aika sitten. Vois olla vaikka joku joukkokanne tuota VS vastaan...ulos koko maasta tuommonen laatumerkki! :)

    • vika sama

      N3260W sama vika, kesti 3v 4kk. Miten ovat korjaukset hoituneet?

    • paska mikä paska

      juu täälläkin meni telkku mykäksi just suomen jäkispelin aikaan meinasin heittää koko toosan pihalle. ei tuu virtaa ollenkaan.

      • äkänen

        jooh tv alko vilkkuu just ku takuu mennyt umpeen... ensin kesti minuutin, nyt jo 30min.. kohta varmaan kuva välkkyy kokoajan, itse ajoin ainakin ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon virhevastuu asioissa, tämä on ilmeisesti tyyppivika, jonka vs pitäisi kustantaa omasta lompakosta...


      • voihan p******
        äkänen kirjoitti:

        jooh tv alko vilkkuu just ku takuu mennyt umpeen... ensin kesti minuutin, nyt jo 30min.. kohta varmaan kuva välkkyy kokoajan, itse ajoin ainakin ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon virhevastuu asioissa, tämä on ilmeisesti tyyppivika, jonka vs pitäisi kustantaa omasta lompakosta...

        Itellä ihan sama homma tuon n3260w:n kanssa ja taitaa ihan jokaisessa n3260w töllössä tulla sama välkkyminen eteen tuon 3 vuoden jälkeen. Onko kellään tietoa että mitä kannattas tehdä?? heittää vesilintua vai saisko kikkailtua mitenkään takuuseen??


      • KKKKKKKKK
        voihan p****** kirjoitti:

        Itellä ihan sama homma tuon n3260w:n kanssa ja taitaa ihan jokaisessa n3260w töllössä tulla sama välkkyminen eteen tuon 3 vuoden jälkeen. Onko kellään tietoa että mitä kannattas tehdä?? heittää vesilintua vai saisko kikkailtua mitenkään takuuseen??

        sama juttu täällä, oliko ketjussa aiemmin esiintynyt 200€ summa, jolla sen virtalähteen sais korjattua. Jos oli niin vesilintua lentää laite.
        Meillä laite täyttää 3,5 vuotta.

        KKK


      • Tyytymätön asiakas.
        KKKKKKKKK kirjoitti:

        sama juttu täällä, oliko ketjussa aiemmin esiintynyt 200€ summa, jolla sen virtalähteen sais korjattua. Jos oli niin vesilintua lentää laite.
        Meillä laite täyttää 3,5 vuotta.

        KKK

        Ostin oman n3260w -televisioni 2005 tammikuussa. Vuosi sitten tuohon kuva-alan eteen tippui tiiviste näyttöruudun ja tuon suojamuovin välistä. Tuota tiivistettä ei saa nostettua ilman täydellistä purkamista, hyvin kun ovat tuon paketin suunnitelleet ja kaikki elektroniikkaosat on nidottu peltilaatikon sisälle. Tämän lisäksi nyt 1kk sitten alkoi tuo kaikkia muitakin vaivannut kuvan välkkyminen. Itse koitan ainakin ensi alkuun ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä asian tiimoilta, televisio maksoi sen 1400e, niin luulisi sen kestävän yli 3,5v. Tämän lisäksi kyseessä on ihan selvä tuote/valmistusvika kun se kerran vaivaa näin montaa tuotteen omistajaa. Kertokaa ihmeessä mitä kuluttaja-asiamies on muille sanonut, mikäli sinne joku on ollut jo yhteydessä?


      • Tyytymätön asiakas
        Tyytymätön asiakas. kirjoitti:

        Ostin oman n3260w -televisioni 2005 tammikuussa. Vuosi sitten tuohon kuva-alan eteen tippui tiiviste näyttöruudun ja tuon suojamuovin välistä. Tuota tiivistettä ei saa nostettua ilman täydellistä purkamista, hyvin kun ovat tuon paketin suunnitelleet ja kaikki elektroniikkaosat on nidottu peltilaatikon sisälle. Tämän lisäksi nyt 1kk sitten alkoi tuo kaikkia muitakin vaivannut kuvan välkkyminen. Itse koitan ainakin ensi alkuun ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä asian tiimoilta, televisio maksoi sen 1400e, niin luulisi sen kestävän yli 3,5v. Tämän lisäksi kyseessä on ihan selvä tuote/valmistusvika kun se kerran vaivaa näin montaa tuotteen omistajaa. Kertokaa ihmeessä mitä kuluttaja-asiamies on muille sanonut, mikäli sinne joku on ollut jo yhteydessä?

        Olen koittanut useamman kertaa tässä saada Viewsonicilta jonkun kiinni ja vastaamaan kysymyksiini, en kuitenkaan ole saanut vielä yhtään järkevää vastausta lähettämääni sähköposteihin. Olen saanut kaksi vastausta ja kummassakin tapauksessa minua on kehotettu ottamaan yhteyttä johonkin toiseen Viewsonicilla työskentelemään ihmiseen. Olen nyt ainakin kolme postia tuonne annettuun osoitteeseen laitettua ja sieltä ei ole vastattu yhtään mitään.

        Tästä syystä päädyin sitten vaihtamaan nuo kondensaattorit itse ja voin suositella sitä myös kaikille muille tämän asian kanssa painiville. Mikäli kolvi pysyy vähänkin kädessä ja jaksaa uhrata 1h aikaa asialle, niin tämän ongelman saa helposti korjattua. Tämän lisäksi välttyy turhalta television lähettelyltä ja se on kokoajan käytössäsi. Itselläni oli ainakin kaksi 35v 1000µf elkoa kuivunut virtalähteen ohjainkortilta. Tämä ei tosiaankaan ollut kovin kummoinen korjausoperaatorio.

        Joka tapauksessa tästä viisastuneena en kyllä jatkossa koske pitkällä tikullakaan näihin Viewsonicin laitteisiin.


      • Juhiz75
        Tyytymätön asiakas kirjoitti:

        Olen koittanut useamman kertaa tässä saada Viewsonicilta jonkun kiinni ja vastaamaan kysymyksiini, en kuitenkaan ole saanut vielä yhtään järkevää vastausta lähettämääni sähköposteihin. Olen saanut kaksi vastausta ja kummassakin tapauksessa minua on kehotettu ottamaan yhteyttä johonkin toiseen Viewsonicilla työskentelemään ihmiseen. Olen nyt ainakin kolme postia tuonne annettuun osoitteeseen laitettua ja sieltä ei ole vastattu yhtään mitään.

        Tästä syystä päädyin sitten vaihtamaan nuo kondensaattorit itse ja voin suositella sitä myös kaikille muille tämän asian kanssa painiville. Mikäli kolvi pysyy vähänkin kädessä ja jaksaa uhrata 1h aikaa asialle, niin tämän ongelman saa helposti korjattua. Tämän lisäksi välttyy turhalta television lähettelyltä ja se on kokoajan käytössäsi. Itselläni oli ainakin kaksi 35v 1000µf elkoa kuivunut virtalähteen ohjainkortilta. Tämä ei tosiaankaan ollut kovin kummoinen korjausoperaatorio.

        Joka tapauksessa tästä viisastuneena en kyllä jatkossa koske pitkällä tikullakaan näihin Viewsonicin laitteisiin.

        Takuuta ei tarvitsisi myyjän edes antaa, mutta ettei kaikki tapaukset menisi maahantuojalle, niin siksi takuu annetaan. Kuten aiemmin oli maininta, niin virhevastuu jatkuu takuun jälkeenkin.
        Eräs tarina: http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/2005/07/philipsin-vastuu-tuotteistaan.html

        Kuluttajansuojalaki, 20.1.1978/38, 5-luku, 12§, Yleinen virhesäännös
        "Jos muuta ei voida katsoa sovitun, tavaran tulee: ... 5) kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa"

        Kuluttajansuojalaki, 20.1.1978/38, 5-luku, 12§, Virheen oikaisu
        "Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Tällainen oikaisu on suoritettava kohtuullisessa ajassa ja siten, ettei ostajalle aiheudu siitä kustannuksia tai olennaista haittaa. "

        Kannattaa kysyä Kuluttajavirastolta, että kuinka kauan pitäisi LCD TV:n toimia? Onko se 2,3 vai 5 vuotta? KuvaputkiTV:n kohdalla, kun jouduin tappelemaan Philipsin kanssa, niin Kuluttajaviraston näkemys oli 5 vuotta ja 3,5 vuotta vanhasta TV:stä olisin saanut 50% hinnasta takaisin. Ja se tiedoksi, ettei tarvitse uutta TV:tä ottaa samalta valmistajalta vaikka voivat sitä ehdottaa, että "saat alennusta, jos otat meiltä uuden TV:n". Voi pyytää myös alennus suoraan rahana.


      • 3260
        Juhiz75 kirjoitti:

        Takuuta ei tarvitsisi myyjän edes antaa, mutta ettei kaikki tapaukset menisi maahantuojalle, niin siksi takuu annetaan. Kuten aiemmin oli maininta, niin virhevastuu jatkuu takuun jälkeenkin.
        Eräs tarina: http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/2005/07/philipsin-vastuu-tuotteistaan.html

        Kuluttajansuojalaki, 20.1.1978/38, 5-luku, 12§, Yleinen virhesäännös
        "Jos muuta ei voida katsoa sovitun, tavaran tulee: ... 5) kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa"

        Kuluttajansuojalaki, 20.1.1978/38, 5-luku, 12§, Virheen oikaisu
        "Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Tällainen oikaisu on suoritettava kohtuullisessa ajassa ja siten, ettei ostajalle aiheudu siitä kustannuksia tai olennaista haittaa. "

        Kannattaa kysyä Kuluttajavirastolta, että kuinka kauan pitäisi LCD TV:n toimia? Onko se 2,3 vai 5 vuotta? KuvaputkiTV:n kohdalla, kun jouduin tappelemaan Philipsin kanssa, niin Kuluttajaviraston näkemys oli 5 vuotta ja 3,5 vuotta vanhasta TV:stä olisin saanut 50% hinnasta takaisin. Ja se tiedoksi, ettei tarvitse uutta TV:tä ottaa samalta valmistajalta vaikka voivat sitä ehdottaa, että "saat alennusta, jos otat meiltä uuden TV:n". Voi pyytää myös alennus suoraan rahana.

        Täältä löytyis uusi virtalähde N3260W Viewsoniciin. Tilasin omaan töllöön varaosaksi, mutta sainkin vanhan virtalähteen korjattua. Tuo uusi on kasattu paremmilla komponenteilla, eli elinikääkin on varmaan enemmän kuin alkuperäisellä. Tuota voi kysellä meilistä: mustanki ät luukku.com


    • MikroSami

      Ostamaan kaikki vialliset Viewsonic 32" tai yli taulurojut sovukkaaseen hintaan.
      !! Älä kysy mitä olen valmis maksamaan, vaan kerro suora hinta !!

      [email protected]
      Puh: 041-7021294

      • Kaatopaikka kale.

        Kelpaa vialliset lcd ja plasma teeveet. Kaikki käy jos hinta on oikee.


      • pomi76
        Kaatopaikka kale. kirjoitti:

        Kelpaa vialliset lcd ja plasma teeveet. Kaikki käy jos hinta on oikee.

        Jos jollaoin löytyy ylimääräinen kaukosäädin tuohon N3260W:n niin olisin kiinnostunut sen ostamaan. Yleiskaukosäädin ei näköjään toimi tuohon...


      • ksäädin
        pomi76 kirjoitti:

        Jos jollaoin löytyy ylimääräinen kaukosäädin tuohon N3260W:n niin olisin kiinnostunut sen ostamaan. Yleiskaukosäädin ei näköjään toimi tuohon...

        Moi,

        Mulla olis kaukosäädin tuohon laitteeseen, hinta 0 euroa jos viet samalla myös itse laitteen. Sijaitsee Espoossa.


    • Vepatsu

      Virta ei tuu päälle.
      Laite alle 5 vuotta vanha.

    • Jack_n3260w

      Hei, Itselläni alkoi vastaava kuusi vuotta vanha Viewsonic n3260w välkkymään pari minuuttia käynnistyksen yhteydessä. Avasin telkan ja virtalähteen (mallia gpfsp208-3m01), ja sieltä paljastui kaksi rikkinäistä kondensaattoria. En ole mikään sähköalan ammattilainen, mutta näitä ketjuja lukemalla tunnistin helposti nuo kaksi kondensaattoria, joiden 'hatut" olivat reilusti pullistuneet ja niistä oli tursunnut mustaa möhnää. Eli kaiketi kuivuneet tai ylikuumentuneet joskus. Ja ne olivat tietenkin halvinta mahdollista susilaatua by CapXon.

      Vaihtoehdot olivat
      1) TV-huolto 200e
      2) uusi virtalähde jenkeistä kuluineen 100e, www.ramplus.com
      3) uudet komponentit 2 e

      Ostin sitten Partcon kautta kaksi uutta vastaavaa elektrolyyttikondensaattoria:
      1000µF 35V 13x21mm (1 eur/kpl). Illan hämyssä kolvasin nämä virtalähteeseen vanhojen tilalle, ja välkkyminen hävisi. Vajaan tunnin operaatio kaikkineen.

      Epäselvää on, että kuinka moni muu komponentti virtalähteessä on elinkaarensa lopussa, mutta se jää nähtäväksi. Moni on suositellut vaihtamaan enemmänkin komponentteja. Mutta toistaiseksi TV toimii nyt hyvin.

    • fast learning

      Niinpä, minäkään en ole automekaanikko, mutta suomi24:n viestejä lukemalla tein autooni täydellisen koneremontin. Enkä ole automaalarikaan mutta täältä sain vinkit joilla ruiskutan huippupinnan mihin tahansa autoon! Komia palsta!

    • Kolvailija

      No höh! Tänään vein kaatopaikalle tietsikan romuja. Huomasin edellämainutun telkun siellä, joka näytti uudelta. Ohjekirja muovitaskussa teipattuna telkun taakse ja kake teipattu myös telkun taakse siististi. Telkku näytti uudelta, joten nostin sen vaivihkaa kyytiini. Telkku oli siis ihan romujen seassa. Kotiinpäästyäni pistin töppselin seinään ja totesin et kuva vilkkuu. Noh, pistin googleen haun merkillä ja mallilla ja eikös siellä ollut suomi24:n linkki kärkipäässä. Aukaisin linkin ja aloin lukea tätä ketjua. Jaa että konkissa vika :) Muutamia romu elektroniikka levyjä oli laatikossa ja kappas vain 35V ja 1000uF, 4 kpl. Eikun juottamaan konkat irti ja vaihdoin pullistelleiden tilalle. Heh, telkku toimii! Aika ahdas oli tila mihin juottaa täs telkus, joten pitin pienen piuhan päähän ja tsiisös teipillä siten kiinni et ei pääse liikkuun :)
      Siis kiitos koko porukalle!

      • Kolvailija

        Niin lisäys edelliseen vielä. Siis konkathan on 2 kpl 1000uF ja 2 kpl 820uF. Nuo 820uF:n konkat voi korvata helposti myös 1000uF:n konkilla. Omat käytetyt olivat hieman paksumpia kuin alkuperäiset, joten eivät mahtuneet alkuperäisten tilalle. Ainahan voi hieman soveltaa! Korjauskustannukset 0 egee oma työ.


    • netistä löytyy

      Mulla myös tuo 32":n Wiew-Sonic ei enää käynnistynyt lainkaan. Siis täysin hengetön vehje. Otin kannen auki ja ne 6kpl pullistuneita elkoja löytyivät powerin toisiosta. Vaihdoin ne, muttei vieläkään edes stand-by valoa syttynyt. Katsoin netista, että zenerdiodi D4 (15V) ja transistori Q7 hajoavat samalla ja niinhän olikin käynyt. Tuo diodi ja trankku olivat oikkarissa. Korvasin osat aksiaalisella Zenerdiodilla ja sovitin BC 548:n trankun tuon alimitoitetun SOT 23:n tilalle, niin jo alkoi toimia eikä hassumpi kuva olekaan.

    • Eipä löydy kestävää

      onkos teillä Viellä hajonnut kaukosäädin näin kävi minulle nappulat joita käytetään paljon toimivat joskus ja taas ei.Mistä saisi uuden samanlaiset??Samaa vikaa on myös Samsung halpa telkuissa virtalähteen konkat liian heikot ,pullistuu ja poksahtaa rikki.

    • AN791

      Sain tamperelaisilta sukulaisiltani View Sonic-näytön, jolla on katseltu digitaalikuvia kaukosäätimen avulla non-stopina. Kuvien järjestys on ollut sitä sun tätä, mutta näkyvät hyvin

    • Anonyymi

      Varaston nurkassa on ollut vuosikausia samainen töllö, joten ajattelin viedä sen kaatopaikalle haitoilta lojumasta. Huvikseen kuitenkin ajattelin kokeilla, että toimiikohan vielä ja eiku töpseliä seinään.
      Ledi etupaneelissa käy vihreänä ja vaihtuu punaiseksi samalla kun näyttö pysyy pimeänä. Töpseli irti ja takaisin seinään, sama homma toistuu. Eli telkku näyttäis jäävän standby -tilaan.
      Jostain luin, että kone voi lähteä henkiin kun puhaltaa lämmintä ilmaa kuumailmapuhaltimella powerin tienoille. Ninhän siinä kävi, tv heräsi henkiin. Kolvilla lämmittämällä sain paikallistettua viallisen elkon. Se oli pienimpiä kooltaan mitä löytyi koko powerista. Tässä tapauksessa se oli arvoltaan 10uF 50V. Konkka irti ja vastaava tilalle. Töpseli seinään ja voilà, kone lähti tulille. Veisköhän näytön takas varastoon vai...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe