kertakäyttölautaset?

rippijuhlat edessä

Hei, meillä on kesällä rippijuhlat, tulossa 15-20 henkeä eli ihan pienet sellaset vaan. Tarjoan jonkun verran suolaista ja kysyisinkin nyt, onko aivan hirveää jos käytämme tuon suolaisen "ruoan" syömisessä kauniita kertakäyttölautasia? Ruokailuaterimet lasit aitoja. Varsinkin kun juhlat ovat sellaiset rennonpuoleiset kesäiset pihajuhlat...

11

2048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rituli

Pihajuhlissa voi mun mielestä aina käyttää kertakäyttöastioita.Ja nehän on teidän juhlat, mitä muiden mielipiteistä.

• Lähi

Jokainen järjestää sellaiset juhlat mistä itse pitää. Jos lähetät kutsut juhliin, niin ilmoita siinä, että kyseessä on rento kesäinen pihajuhla, jolloin vieraat osaavat pukeutua tilanteen mukaan rennosti.

• tunnelma on tärkein

Samaa mietin itse pari vuotta sitten. Päädyin kuitenkin osatamaan Ikeasta halvalla lautaset, joita voin käyttää jatkossakin. Ostin reilusti, että riittää ja voi joku rikkoutuakin...
      Mutta kauniit kertakäyttölautaset sopivat varmasti pihalla pidettäviin juhliin!

Toivottavasti sää suosii teitä ja tulee ihanat pihajuhlat! Ja vaikkei suosisikaan, niin asenne ratkaisee... :)

• mapee

kertis on kyllä jotenkin väärä juhliin..

Jos on kuitenkin aidot lasit sun muut niin miksi kertislautaset? Jos lautasia ei ole tarpeeksi niin halvalla saat monesta paikasta tarvittavan määrän lautasia. Voihan joskus olla toisetkin juhlat vielä?

Kertis on vielä siitä huono, että kun siinä on ruoka aniin siitä pitäisi pystyä pitämään kaksin käsin kiinni tai se taittuu.

• ostaa!

Sukulaiset, ystävät tai naapurit lainaavat kyllä tarpeen tullen!
        Juhlassa oikea lautanen olisi juhlijan kannalta mukavampi; kertalautaselta ruoka niin helposti kippaa.

• Täti

Minäkin vähän ihmettelen kertokäyttölautasiin turvautumista,
        kun aterimet ja lasit ovat kuitenkin "aidot".

Vaikka pidättekin juhlat ulkona ns. puutarhajuhlahengessä,
        niin kyse on kuitenkin rippijuhlista,
        eikä mistä tahansa partysta.

Lainaa lautasia sukulaisilta tai ystäviltä,
        jos et muuten saa kokoon tarvittavaa määrää.

• sun kommentit

sulla näyttää olevan keskusteluissa useampi kommenntti, joiden sävy on negatiivinen. tyrmäät jokaisessa toisen ihmisen kysymyksen. taidat olla varsinainen täydellisyys. ihme tyyppi.

• mapee
        sun kommentit kirjoitti:

sulla näyttää olevan keskusteluissa useampi kommenntti, joiden sävy on negatiivinen. tyrmäät jokaisessa toisen ihmisen kysymyksen. taidat olla varsinainen täydellisyys. ihme tyyppi.

Taidat lukea sitten valikoivasti, mutta kukin tyylillään.

Jos asiassa on kaksi vaihtoehtoa niin paha olla kumpaakin mieltä. Ja lautaskommentti ei nytkään luettuna kyllä ole negatiivinen. Sen sijaan se on mielipide ja kokemukseen pohjaava. Montako kertaa on joku saanut ruuat kertiksestä syliin?

Yksi neuvo; älä lue! Nikki on sikäli helppo, että sen voi välttää toisin kuin sellaisten kommentit jotka ampuu satunnaisten nimimerkkien takaa..

• käyttää

kertakäyttölautasia juhlatilaisuuksissa. Niitä kuitenkin on niin harvoin niin miksi ei hankkisi kunnon lautasia/välineitä ja vielä kun vierasmääräkin on noin vähäinen.

• Ripari

Moikka,

Itse en suosi kertiksiä kuin aniharvoin juuri niiden epäkäytännöllisyyden vuoksi; mukit kaatuilee ja lautaset levii syliin :) Ja kyllä ns. oikea astia tuo juhlan tunnun, ainakin minun mielestä.

Itse tässä myös mietin, että mennäkkö ostamaan astiasto...mutta kun vieraita tulee n. 45hlö, niin ei kyllä ole moiseen varaa. Sittenpä keksin, vuokraan astiat! Ja ei ole edes minusta kallista, kun mietin, että seuraavat perheemmee isommat juhlat, missä tuollaista astia määrää tarvitsen, ovat n. 5 vuoden päästä.

Tässä linkki, jota itse käytän http://www.ateriax.fi/

Iloisia juhlia :)

• ei niin rentoa..

..juhlaa olekaan, ettemme jaksaisi pestä vieraittemme astioita tilausuuden jälkeen. Ajattelemme myös säästää luontoa tarjoamalla kaiken syötävän posliinilautasista ja lasisista juomalaseista. Rippijuhlakin on vain kerran elämässä. Puutarhapippalot voi pitää milloin vain!
      Itse häpeäisin rippilapsen puolesta, jos vanhemmat laittaísivat pöytään hänen juhlapäivänään pahvi/muovi-lautaset-ja pikarit!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1410
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1245
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1105
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1051
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1028
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe