Forresterista tuntuu keskustelu käyvän kiivana, mutta millaisia kokemuksia löytyy Outbackista. Kävin koeajamassa 2.5/AT mallin ja ajo-ominaisuudet olivat mainiot. Dieselistä olisi tulossa 2009 automaatti, joten sekin puoli tulee kuntoon, kun vaihto on ajankohtainen. Nyt alla toinen Nissan X-Trail 2.5/AT, johon en ole ollut tyytyväinen. Miinan ajo-ominaisuudet ovat huonot, eikä niitä ole saatu kuntoon, vaikka mitä on tehty. Ihme asia, sillä 2003 mallinen oli loistava ajaa ja muutenkin kelpo peli. Uudessa Outbackissa on maavaraakin 200 mm mikä on sama kuin nykyisessä autossa. Eli sopisi harrastuksiin hyvin. Mutta kertokaa kokemuksia jos niitä löytyy.
Onko kokemuksia Outbackista
17
7142
Vastaukset
- ja...
takajättökulmat ovat Outbackissä huonompia kestopäällysteen ulkopuoliseen ajoon, joten sanoisin että Outbackin valinta olisi kannanotto enemmän asvaltilla tapahtuvaan ajoon kuin esim. Forester.
- forre
Soittelin paripäivää sitten maahantuojalle, ja mitään virallista tietoa automaatti-dieselin tulosta ei ollut, epäili että ei tulisi enään tähän nykyiseen legacy-outback korimalliin, uusi malli tulossa vuodelle 2010, voi olla että esitelään jo ensivuonna. Outback on periaatteesa vain koristeltu ja korotettu legacy, jotain pieniä eroja löytyy tekniikastakin. Ainakaan -07 legacyssä ei mitään vikoja tai ongelmia ole esiintynyt.
- Esa56
Vähän yli tuhat km uudella diesel-Outbackilla takana. Olen ollut tyytyväinen. Lähes kaikki ollut maantieajoa, eikä mitään ongelmia. Kulku on tasaista ja miellyttävää, voimaa ja kiihtyvyyttä riittää. Kulutus on mielestäni erittäin kohtuullinen, ajotietokone näyttää 5,6 l tähän menennessä ajetusta, pääaosin maantieajoa, mutta kaupunkiajoakin on.
Hyvä varustelu ja laatukin tuntuu hyvältä. Vaihteisto on ehkä vähän kankea. Huoltoväli on lyhyt 15000 km.
Kokonaisuutena hyvin tyytyväinen.- forre
ehkä se 15 tkm tuntuu lyhyeltä verrattuna joihinkin muihin merkkeihin, mutta meidän olosuhteissa se on parempi, eikä tartte tuona aikana lisäillä öljyä kuten joihinkin "long life" huoltovälillä oleviin. Myös huolto-ohjelmaan kuuluva voimansiirron öljyjen vaihto on hyväksi kestävyyden kannalta, myös muihin merkkeihin olisi hyväksi, ei se vaihteisstoäljykään ikuista ole, ja varsinkin uudesta laatikosta kuten moottoristakin irtoaa aina pieniä metallihiukkasia.
- Verso177
Kävin koeajamassa Outback Dieselin. Pari juttua jäi mietityttään. Ensinnäkin kovin on vanhahtava sisältä. Olisi kaivannut modernimpaa otetta. Toiseksi: Missä on ne loistavat ajo-ominaisuudet? Kaarteessa oleva routaheitto saa perän muljahtaan ikävästi. Toivottavasti tämä oli yksilövika . En esimerkiksi tarkistanut renkaiden ilmanpaineita. Ei ole minun autoni,
- ulkoa siisti
Itse kiinnitin myös huomiota kojetaulun vanhahtavuuteen. Varsinkin ajotietokoneesta tuli ihan 80-luvun autot mieleen.
Ajettavuus oli mielestäni ok ja vertailukohtana on nykyinen Mondeo. Muutenkin tykkäsin autosta. Mutta...
Dieselin hinnassa ei tuntunut olevan senttiäkään tinkivaraa ja vaihtohyvitys surkea. Lisäksi 800€ hinnasta oli piilotettu metalliväriin, joka on pakko maksaa, koska tarjolla ei ole perusvärejä. - forre
ulkoa siisti kirjoitti:
Itse kiinnitin myös huomiota kojetaulun vanhahtavuuteen. Varsinkin ajotietokoneesta tuli ihan 80-luvun autot mieleen.
Ajettavuus oli mielestäni ok ja vertailukohtana on nykyinen Mondeo. Muutenkin tykkäsin autosta. Mutta...
Dieselin hinnassa ei tuntunut olevan senttiäkään tinkivaraa ja vaihtohyvitys surkea. Lisäksi 800€ hinnasta oli piilotettu metalliväriin, joka on pakko maksaa, koska tarjolla ei ole perusvärejä.niin, missä 80-luvun autossa oli vastaavanlainen ajotietokone kuin subarussa? Kerro muuta mukavaa, eihän edes 90-luvulla kaikissa autoissa ollut edes minkäänlaista ajotietokonetta, ja onko sisusta heti vanhahtava jos ei ole volkkarin kopio, kuten mondeossa? Mielipiteen vapaus toki sallittu ja suotavaa.
- Hyffis
forre kirjoitti:
niin, missä 80-luvun autossa oli vastaavanlainen ajotietokone kuin subarussa? Kerro muuta mukavaa, eihän edes 90-luvulla kaikissa autoissa ollut edes minkäänlaista ajotietokonetta, ja onko sisusta heti vanhahtava jos ei ole volkkarin kopio, kuten mondeossa? Mielipiteen vapaus toki sallittu ja suotavaa.
Diesel on juuri koeajossa ja hyvin kulkee. Auto on hiljainen, lähtee kun vähän kengittää ja tuntuu muutenkin laadukkaalta. Vaihteet ovat aavistuksen tahmeat. Mutta katsellaan ja mietitään....
- Dieseli-Otto
Hyffis kirjoitti:
Diesel on juuri koeajossa ja hyvin kulkee. Auto on hiljainen, lähtee kun vähän kengittää ja tuntuu muutenkin laadukkaalta. Vaihteet ovat aavistuksen tahmeat. Mutta katsellaan ja mietitään....
Täällä on myös uus Boxer dieseli harkinnassa. Koeajettu on jo muutamaan otteeseen ja joka kerralta jää vain parempi mielikuva. Hiljainen ja laadukkaan oloinen auto. Miinuksina (ei liity suoraan autoon) on pitkä toimitusaika, kova kysyntä josta huonot vaihtohyvitykset ja vanhahko ulkonäkö.
Muuten auto peittoaa ajettavuudellaan useita "premium" autoja ja on todella miellyttävän oloinen matkakumppani. Hieman itsellä arveluttaa vielä uuden dieselin talviominaisuudet ja lämpötila jutut. Vaikka onhan se testattu ja pitäis kyllä toimia myös Suomen oloissa.
Kuumetta pukkaa... - on sähkönsininen
ulkoa siisti kirjoitti:
Itse kiinnitin myös huomiota kojetaulun vanhahtavuuteen. Varsinkin ajotietokoneesta tuli ihan 80-luvun autot mieleen.
Ajettavuus oli mielestäni ok ja vertailukohtana on nykyinen Mondeo. Muutenkin tykkäsin autosta. Mutta...
Dieselin hinnassa ei tuntunut olevan senttiäkään tinkivaraa ja vaihtohyvitys surkea. Lisäksi 800€ hinnasta oli piilotettu metalliväriin, joka on pakko maksaa, koska tarjolla ei ole perusvärejä.Tällaisen tiedon saimme kun kysyimme tarjousta. Onkohan kysessä Subarun perus rallisininen vai mikä? Auto tosiaan nieli tien pienet epätasaisuudet aivan mielettömän hyvin kuten joku tässä ketjussa jo kertoikin. Samaa voi odottaa mielestäni ainoastaan joltakin ilmajousi-citikalta. Kuitenkin alusta oli jämäkkä. Positiivinen kuva jäi autosta, mutta ehkäpä alle 20 tkm vuodessa ajavana jää dieseli kuitenkin ostamatta.
- forre
on sähkönsininen kirjoitti:
Tällaisen tiedon saimme kun kysyimme tarjousta. Onkohan kysessä Subarun perus rallisininen vai mikä? Auto tosiaan nieli tien pienet epätasaisuudet aivan mielettömän hyvin kuten joku tässä ketjussa jo kertoikin. Samaa voi odottaa mielestäni ainoastaan joltakin ilmajousi-citikalta. Kuitenkin alusta oli jämäkkä. Positiivinen kuva jäi autosta, mutta ehkäpä alle 20 tkm vuodessa ajavana jää dieseli kuitenkin ostamatta.
Ei ole ihan yksinkertainen valinta bensan ja dieselin välillä, vaikka noilla kilometreillä dieseli tulisi (nyt) halvemmaksi ajaa ja omistaa, voi 2,5 bensakone olla kuitenkin käytössä se mukavampi, monestakin syystä, kuten lämpiäminen ja laajempi moottorin kierrosalue, ja siten joustavampi ajettavuus.
- alle 3000 km
Outback diesel, loistava auto kertakaikkiaan, nauttii joka ajokilometreistä, jopa hiekkatiellä pysyy nätisti. Hiekkatien vallesmannin kiharat olivat ennen haitta, nyt aivan sama onko niitä vai ei, menee niin nätisti.
Kyllä tässä saa rahallensa vastinetta.- henry
edellinen kirjoittaja osui asian ytimeen: rahalle vastinetta.
varmasti on sijoitettu rahamäärä linjassa ominaisuuksin.
- 4x4
Itsellä 2004 Outback 3.0R automaatti, ja koemielessä olen
ajanut 2.5 litrasen sekä manuaalina että aut. ja myös uuden
dieselin (man) kävin kokeilemassa. Tässä jotain mieleen
jäänyttä:
- Ainakin tuon automaatin yhtedessä oleva VDC voimanjako-
systeemi (oletuksena 45/55% et/taakse, tarvitaessa 100% jompaan kumpaan)
on talviajossa aivan mainio
- Hiljainen ja hyvin varusteltu. Mukava ohituskiihtyvyys (6.5 sec 60-120, 3.3 sec 90-120, 3.0R)
- Diesel manuaali yllättäväkin pirteä
- 2.5 4 lovinen aut. on mielestäni laiska, manuaalina ok.
- hyvä laatu ja viimeistely. Ovet ja konepelti sulkeutuvat lähes
itsestään, eikä vikoja ole ollut.
Olen ollut oikein tyytyväinen, vielä kun tän 3.0:n sais manuaalina, tai sitten Outbackin 2.5T koneella (man.) kuten
rapakon takana!! ;) - Hyffis
Kiitos vastauksista, laitetaan harkintaan....
- outbackisti
Pahin ongelma mielestäni uudessa Outbackissa on se, että vaihteet ovat liian pitkät. Ilmeisesti automaattivaihteiston jälkeen on vaikea tottua manuaaliin, kun auto meinaa sammua liikkeelle lähdössä. Pakki on myös liian pitkä, ja peruuttaminen vaunu perässä on tuskallista.
- Dieseli-Otto
outbackisti kirjoitti:
Pahin ongelma mielestäni uudessa Outbackissa on se, että vaihteet ovat liian pitkät. Ilmeisesti automaattivaihteiston jälkeen on vaikea tottua manuaaliin, kun auto meinaa sammua liikkeelle lähdössä. Pakki on myös liian pitkä, ja peruuttaminen vaunu perässä on tuskallista.
Just nuo vaihteet häiritsi mullakin koeajolla. Varsinkin kakkonen oli kaupungilla pyöriessä liian pitkä ja risteykset sai mennä tyhjäkäynnillä. Toisaalta tuo uus bokseri menee turhia tärisemättä vaikka tyhjäkäynnillä. Itse oottelen kovasti Foresteria johon ennakkotietojen mukaan ois heti tulossa 6-vaihteinen manuaali. Siinä on toivottavasti nuo ylipitkät korvattu sopivilla.
Ja kyllähän se on niin, että kun on kerran automaatin omannut niin sen jälkeen manuaaleihin suhtautuu ihan eri kriittisesti. Automaatti on usein kuitenkin se jouhevin, luontevin ja paras ratkaisu jos ei kulutusta huomioida.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463192Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232718- 432548
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871495- 391330
- 821199