Lähden syksyllä lasteni kanssa lomalle Turkkiin, mutta en osaa päättää kumpaan varaan matkan. Onko ehdotuksia kumpi olisi parempi 6v ja 12v lasten kanssa.
Marmaris vai Alanya lasten kanssa?
10
1761
Vastaukset
- riippuu siitä mistä roikkuu
Riippuu vähän siitä, mitä olet ajatellut tehdä lastesi kanssa ja mistä tykkäätäte.
marmaris on pienempi, helpommin hallittava. Marmariksen oma ranta on kapea, mutta Alanyan sinänsä upean Kleopatran rannan aallot ovat tuimat aikuisellekin. Alanyan itäinen ranta on matalampi. Shoppailu ja ruokailumahdollisuudet ovat samanlaiset - löytyy niin paikallista muonaa kuin kansainvälistäkin pihvi-ranskalaiset-yhdistelmää. Basaaria, puotia ja markkinoita on molemmissa. Molemmissa on kaupungeissa on myös vesipuisto. Samoin retkimahdollisuudet ovat samantyyppisiä - historiasta kiinnotuneen kannattaa valita Marmaris, koska se on lähempänä Efesosta. Toisaalta - haluavatko lapsesi istua lomalla bussissa ja katsella raunioita.
Meillä on nyt 11 v, jonka kanssa ollaan oltu sekä Marmariksessa että Alanyassa ja myös Bodrumissa. Tänä vuonna mennään Fethiyeen. Meidän "valintakriteerimme" olisi se, kummassa kaupungissa löytyy mukavampi hotelli/huoneistohotelli kävelyetäisyydellä keskustan mahdollisuuksista ruokailla ja shoppailla. Uima-allas on tärkeä, koska tyttäremme ei tykkää meressä uimisesta, mutta lilluisi altaassa vaikka koko päivän.
Niin että kumpi parempi - riippuu perheestä! Ehkä valitsisin kuitenkin Marmariksen.- edelliseen
Marmariksesta 10min dolmus matka Icmeleriin,jossa tosi hyvät rannat.Icmeler on tosi lapsi ystävällinen paikka,pieniä mukavia hotelleja kohtuu runsaasti tarjolla,jos sinne menette.
- minnnuska
Olen käynyt molemmissa ja suosittelen ehdottomasti lasten kanssa matkaaville marmarista.
Marmariksessa oli hiljaisempaa ja siistimpää. Alanya oli enemmänkin nuorten bilettäjien kohde ja suht suttuinen. Ranta on molemmissa yhtä kiva, mutta marmariksen rannalla ei ole niin kova tungos kuin alanyassa. Marmariksessa oli mukava tepastella lasten kanssa illallakin mutta alanyassa ei huvittanut lähteä biletungokseen sompailemaan.
Toivottavasti tästä oli apua :)- mmppkk
Taidanpa varailla syksylle lomaa Marmarikseen, koska niin moni sitä suositteli. Itse asiassa itsekkin olin Marmariksen kannalla enemmän...
- mimis..
mmppkk kirjoitti:
Taidanpa varailla syksylle lomaa Marmarikseen, koska niin moni sitä suositteli. Itse asiassa itsekkin olin Marmariksen kannalla enemmän...
Alanya on aito turkkilaispaikka vaikka turisteja paljon tätä nykyä onkin..
Marmaris oli aivan super ruma sekä ranta näytti täysin surkealta,sekä likainen että pieni.
Viime vuonna Icmelerissä olleena en ollut fani muuta ehkä jos ei muuta halua kun olla lasten kanssa päivisin ja iltaisin nukkumaan melko aikaisin niin paikka ihanteellisempi huomattavasti kuin marmaris!!!muuten icmeler täysin kuollut 12jälkeen yöllä yöelämästä.
- mimis..
Alanyaa...sekä mikä on hyvä puoli tässä on että lapset ei ole enää enää ihan superpienet vaan pärjäävät jopa yksin "sekunnin verran" ...
Alanyassa ehkä keksitte enemmän tekemistä koska se on isompi ja siellä on enemmän mahdollisuuksia liikkua ja touhuta lasten kanssa.
Puoliturkkilaisena ehdotan Alanyaa tai sen jälkeen Icmeleriä,ei missään nimessä marmarista- minnnuska
itse en laskisi 12 ja 6v. lapsi turkissa yksin mihinkään, paitsi no tietysti hotelli alueelle.
- käynyt
Hotellivalinta on tärkein loman onnistumisen kannalta. Molemmat kivoja. Hyvät (lämmitetyt) altaat ja tekemistä lapsille, eikä liian kaukana rannalta ja keskustasta. Me suuntaamme seuraavaksi Sideen. Turkki on todella kiva paikka lomailla lasten kanssa. Siellä pidetään lapsista. Eikä vatsatauditkaan ole parantuneen hygienian myötä enää niin yleisiä kuin vuosia taaksepäin. Onnistunutta hotellivalintaa. Hyvää matkaa!
- kivempi
jo monet kerrat turkissa käynneenä voin suositella alanyaa paremmin lapsille sopivaksi...hiekkarannan,tekemisen ja shoppailun kannalta.....itse lapsen kanssa monesti käynyt sekä alanyassa että marmariksessa ja suosittelen todellakin alanyaa...lapsenkin mielestä parempi paikka.elokuussa taas alanyaan 2 viikoksi.
- Lasten kanssa
Suosittelen Sideä. Noista kahdesta Alanya on parempi, mutta huomattavasti mukavampaa on Sidessä. Paljon vähemmän asiattomuuksia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1114389
- 803564
Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223441Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?843425Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?273316- 903034
- 762984
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim672875"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452820Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852599