Nyt pitäisi saada Mig hitsi kotio. Minkäslainen koneen pitäisi olla tehoiltaan, että sillä pystyy hitsaamaan jotenkin huonekalu putkea ja peltiä. Ehkä joskus vähän isompaa tavaraa. Olisiko tuollainen Telwin Bimax 105 mig sopiva minun käyttöön.
Ja kaasu konetta en osta.
Hitsauskone kotiin
10
8121
Vastaukset
- kaasukone
Osta nyt samantien pykälää isompi 140-160A kone mihin saat myöhemmin kaasupullon kiinni. Turaat ensin rullan täytelankaa, huomaat että pellin hitsaus on yhtä helvettiä, kolmen millin vahvunen menee ihan jees. Sitten ostat tai löydät vanhan hiilidioksidisammuttimen suojakaasupulloksi ja hitsailet tyytyväisenä hyvää jälkeä tavallisella langalla. Käytettynäkin noita löytyy sopuhintaan. Yhden käytännössä uuden 140A koneen ostin pörssistä 200 eurolla, se jäi veljelle kun ostin toisen 150A koneen huutokaupasta 70 eurolla ja VPK:n harjotuskalustosta hiilidioksidisammutin lainaan. Halpaa hitsausta.
- kaasua..
Suljetussa huoneessa hiilidioksidi on tappavaa kaasua, joten joku muu suojakaasu linee turvallisempi, olikohan se argonia.
- pointti joo
kaasua.. kirjoitti:
Suljetussa huoneessa hiilidioksidi on tappavaa kaasua, joten joku muu suojakaasu linee turvallisempi, olikohan se argonia.
Meikäläinenki aina hitsaa suljetussa tilassa ja säilytän pulloa makuuhuoneessa... Katoppa arkonin hintaa kotikäytöön ja mustalle raudallekko sitä pitäs tuhlata, halvempi viedä tekeleet vaikka taksilla pajalle kolvattavaks.
- check?
kaasua.. kirjoitti:
CO2 on suuremmin haitallista vasta yli 10 % pitoisuutena ja tyypillinen MIG:n kaasuvirtaus on luokkaa 10 l/min. Vaikkapa 10 m^2/25 m^3 suljetussa huoneessa voisi hitsata neljä tuntia yhtä soittoa, ennen kuin CO2-pitoisuus olisi suurempi ongelma. 2-3 ihmistä tuottaa suunnilleen yhtä paljon CO2 ilmaan kuin MIG.
Argon muuten syrjäyttää happea ihan siinä missä CO2. Suljetussa tilassa mikä tahansa kaasu voi olla vaarallista.
- myös...
Muista kuitenkin, että autotallissa hitsaaminen ei yleensä ole sallittua. Yleensä = esim. puutaloon integroitu talli.
- EI YDINNARUA
Itse ostin käytettynä 150A Telwinin. 100€
Hitsasin 1/4-rullaa ydinlankaa. Ei hyva. Kävin Sitten ostamassa sammutinliikkeestä uuden 14kg:n
pullon. 200€ Nyt on hyvä hitsata. Pullo oli semmon n.120cm korkee ja aika kapee. Helppo siirrellä. EI YDINTÄYTELANKAA!!!. On kallista ja mahdoton hitsata. Osta pullokone! 150A hyvä autohommissa.
Tommosen pullon saa halvemmallakin, jos löytää sammuttimesta tehdy...
Hiilidioksidi on hyvää normaaliin harrastehitsaukseen raudalle. Ammattilaisille sitten noi kalliit seoskaasut.- pihpouofof
Niin, mutta pihalla ei oikein voi hitsata suojakaasumigillä. Ulkona täätyy
käyttää täytelankaa. Elikkä suojakaasulaitteet käyvät virallisiin pajoihin, jotka täyttävät kaikki vaatimukset. - puhetta
pihpouofof kirjoitti:
Niin, mutta pihalla ei oikein voi hitsata suojakaasumigillä. Ulkona täätyy
käyttää täytelankaa. Elikkä suojakaasulaitteet käyvät virallisiin pajoihin, jotka täyttävät kaikki vaatimukset.No kyllähän se myrskytuuli tietty vie kaasut, mutta tarviiko sitä koiranilmalla olla ulkona kolvailemassa? Normaali tyyni ilta niin hyvin sujuu hitsuuttaminen kaasuvehkeillä ulkona. Tarvittaessa voi jonkun vanerin lisun nostaa tuulensuojaks jos meinaa kovempi puhuri käydä.
- kaikki ajallaan
tarpeen mukaan täytyy laitteet ostaa ja varallisuuden,jos on urakkahommat ja varsinkin autopeltihommat niin voimavirtakone,harrastelijalle valovirta JA vain pikkuhommiin eli yksirauta kiinni jonnekkin koskus vois olla ydintäyte homma??
- kax napaa
Niin ja kun viitsisi lukaista nuo hitsausohjeet, eli napaisuushan vaihdetaan
hitsattaessa ydinlangalla, kaasulla taas takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375116- 823636
- 373050
- 613005
- 102936
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790- 181731
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391718