Hei. Miten voi tunnistaa kanien sukupuolet?
Arvio on että ne ovat kaksi poikaa, mutta ei olla varmoja. Olisiko teillä jotakin vinkkejä?
Kanin sukupuolen tunnistus!?!
7
9657
Vastaukset
- tania78
Minkähän ikäisistä veijareista on kyse ?
Jos olet epävarma, kannattaa kysyä tunnistusapua esim: kasvattajilta tai lääk:tä. - kanimus
http://members.aol.com/roniebunny/ng.html josta kannattaa katsoa. JA tuossa toinen http://www.debmark.com/rabbits/sexing.htm
Mielestäni selkeät ohjeet ja tuon jälkeen on helppo katsoa itse. - Nimetön
Istu tukevasti ja ota kani syliisi niin että sen pää on sinusta poispäin. Käännä se toisella kädellä selälleen niin, että voit nähdä sen vatsan alle. Pidä sitä hiukan takaviistossa vatsaasi vasten, niin se ei yleensä potki eikä vastustele. Nyt kun taivutat turkin karvoja takajalkojen välistä sivuun, voit nähdä kaksi pientä ja pyöreää aukkoa; peräsuolen ja ja sukuelimen aukot. Ensikatsomalta molemmat aukot näyttävät pyöreiltä. Jos kuitenkin painaa etu- ja keskisormella kevyesti sukupuolielimen aukon molemmin puolin, näkyy ero. Uroksella aukko on edelleen pyöreä ja sijaitsee selvästi erillään peräauosta. Naaraalla taas näkyy pieni pystysuora rako. Lisäksi naaraalla ovat peräaukko ja sukupuolielin melkein kiinni toisissaan. Lisäksi täysikasvuisella uroksella näkyvät selvästi kivekset molemmin puolin sukuaukkoa.
- Huolestunut tyttö
Oisko täälä jotaki selkokielellä kertovaa juttua että onko se tyttö vai poika? Mulla on kaksi kania jotka ovat alkaneet astumaan toisiaan. Minun kani prisella astuu enemmän kuin toinen kanini. Prisellalla on työntynyt joku pieni vaaleanpunainen sieltä sukupuolielimestä. Kun nämä hankittiin niin sanottiin että ovat tyttöjä. Se toinen joka ei astu niin paljon prisellaa, niin se häärii ja pyörii prisellan ympärillä koko ajan.. Onko tämä normaalia? Onko kummatkin tyttöjä vai poikia?
- nomoikukkeliskuu
vaikea sanoa, näin suomeks :D en itekkään osaa tunnistaa kunolla niin ja meille just synty poikasia ja ne on kaks viikkosia.... hmm... voiko kakas viikkosilta tunnistaa että onko tyttö vai poika? ja mistä ne tunnistaa????
- greekyogurt
En suosittele hankkimaan kahta urosta, ne voivat tapella ja jopa tappaa toisensa.
- Anonyymi
Itselläkin on tuo ongelma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422856Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302489Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362418Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202313Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431808Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421772Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241315Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41202- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007