The Works - 3 parasta ja paskin

Sammy who was low

1. Keep Passing The Open Windows: Loistobiisi, levyn ehdottomasti parasta antia! 80-luvun puolessa välissä Freddien sävellyskynä ei kyllä ollut parhaassa mahdollisessa terässä, mutta The Works osoittaa, että heikoimmillaankin Freddie oli uskomaton säveltäjä. Tässä biisissä Freddie pääsee hakkaamaan pianoa oikein sydämensä kyllyydestä ja Brian matkimaan kitarallaan huilua.

2. It's A Hard Life: Monien mielestä muistuttaa Play The Gamea. Ehkä vähän sitäkin, mutta minusta tunnelma on myös hieman sama mitä Life Is Realissa. Pagliacci-intro on todella ovela ja biisin lopetus on komea. Ainoaksi miinukseksi täytyy vain todeta, että biisistä tehty musiikkivideo on todella surkea, jopa miesten itsensäkkien mielestä. :( Itselläni oli biisistä aiemmin ihan toisenlainen visio mitä videon tekijöillä.

3. Is This The World We Created: Pienikin voi olla kaunista. Tämä herkkä balladi ei toivottavasti jätä ketään kylmäksi. Hieno päätös levylle, sopii vaikka hyvänyöntoivotukseksi.

Huonoin: Mahcines (or back to humans)! Ihan liian konemainen. Sanotaanko, että biisin parasta antia on sen loppu! :D

13

682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bad Co.

      Melkoisen kahtijakautuvia mielipiteitä yhdestoista pitkäsoitto herättää - ollaan taas vauhdilla palaamassa suosion huipulle, muttei kuitenkaan klassikkolevyn merkeissä, vaan enemmänkin live-esitysten ansioista. The Worksista jää hiukan muovinen ja turhan siloiteltu maku suuhun, mutta löytyy tästä positiivistakin:

      The Works (julk. 1984)

      1. It`s A Hard Life - itse henk.kohtaisesti en juurikaan 80-luvun musiikista sen kummemmin tykkää, mutta jos moisia helmiä olisi löytynyt enemmänkin, niin tietysti mielipide olisi ollut aivan päinvastainen. Kiteytetysti erittäin hieno biisi, jolla on ei-niin-kadehdittavan paska video.

      2. I Want To Break Free - John se vaan hallitsee oman tonttinsa täydellisesti! Videoista puheen olleen, sen ansiosta kenties liiankin paljon hypetusta ja julkisuutta osaakseen saanut, mutta myös noin musiikillisesti ajan henkeen mainiosti sopinut pop-kappale.

      3. Keep Passing The Open Windows - suosikkini tältä reilulta kolmekymmentäseitsemänminuuttiselta, ehdottomasti! Eräänlainen "On the Top of the World" -fiilis tulee tätä kuunnellessaan :D

      Heikoin lenkki: Mielestäni "Machines (Or 'Back to Humans')" sopii levyn konepitoiseen teemaan jopa paremmin, mitä Man on the Prowl, joten kallistun viimeksi mainitun kannalle, vaikkakin Freddie pääsee siinä kivasti äänellään leikittelemään.

      • Soul Brother

        The Works on levy josta periaatteessa pidän todella paljon. Siinä on paljon hyviä biisejä, mutta toteutus on ikävä kyllä kliininen ja soundi liian siloiteltu ja kasarimainen. Voi kunpa bändi olisi löytänyt David Richardsin jo tälle levylle. Mackin tuottamista Queen-levyistä tämä on kuitenkin kokonaisuutena suosikkini, vaikka The Gamelta löytyy kyllä parempia yksittäisiä biisejä.

        The Works-listaukseni:

        1. Machines (or Back To Humans): Kuten jo ylläolevat viestitkin todistavat, tämä biisi ei useinkaan kuulu fanien suosikkilistoille. Itse olen aina tykännyt biisin tunneltasta, ja mielestäni biisin koneet vs ihmiset -tematiikka on oiva allegoria bändin omalle tilanteelle: Edellisillä levyillä koneet (syntetisaattorit ja rumpukoneet) olivat vallanneet tilaa ja Queenin musiikki oli muuttunut konemaisen sieluttomaksi. Tässä tilanteessa varsinkin Brian halusi tuoda inhimillisen puolen takaisin musiikkiin (kuten levyn muiden Brian-biisien tunnelmasta on helppo huomata). Mielestäni PARAS May/Taylor yhteistyöbiisi ikinä! :D. Kuitenkin varsin outoa, että äijät kirjoittivat tässä vaiheessa ensimmäisen yhteisen biisinsä, sillä miesten välit olivat ilmeisen tulehtuneet tuohon aikaan, kuten joistain Rogerin haastatteluistakin voi lukea.

        2. Keep Passing The Open Window: Freddien paluu Don't Stop Me Now'n linjoille. Hieno biisi, jonka bassokomppia kuunnellessa ei tarvitse ihmetellä, mistä Freddie sai myöhemmin idean säveltää A Kind Of Magicin bassokuvio uudelleen.

        3. It's A Hard Life: Toinen Freddie-helmi tältä levyltä, vaikka Freddie vähän tällä jo itseään plagioikin. ;)

        Heikoin lenkki: Man On The Prowl, kolmatta loistobiisiä Freddie ei sitten onnistunutkaan levylle tekemään. Freddiellä oli usein paha tapa tehdä uudelleen samoja juttuja ja tällä kertaa ei kyllä toiminut. Edes Fred Mandelin upea pianosoolo ei pelasta biisiä.


      • Sammy who was low
        Soul Brother kirjoitti:

        The Works on levy josta periaatteessa pidän todella paljon. Siinä on paljon hyviä biisejä, mutta toteutus on ikävä kyllä kliininen ja soundi liian siloiteltu ja kasarimainen. Voi kunpa bändi olisi löytänyt David Richardsin jo tälle levylle. Mackin tuottamista Queen-levyistä tämä on kuitenkin kokonaisuutena suosikkini, vaikka The Gamelta löytyy kyllä parempia yksittäisiä biisejä.

        The Works-listaukseni:

        1. Machines (or Back To Humans): Kuten jo ylläolevat viestitkin todistavat, tämä biisi ei useinkaan kuulu fanien suosikkilistoille. Itse olen aina tykännyt biisin tunneltasta, ja mielestäni biisin koneet vs ihmiset -tematiikka on oiva allegoria bändin omalle tilanteelle: Edellisillä levyillä koneet (syntetisaattorit ja rumpukoneet) olivat vallanneet tilaa ja Queenin musiikki oli muuttunut konemaisen sieluttomaksi. Tässä tilanteessa varsinkin Brian halusi tuoda inhimillisen puolen takaisin musiikkiin (kuten levyn muiden Brian-biisien tunnelmasta on helppo huomata). Mielestäni PARAS May/Taylor yhteistyöbiisi ikinä! :D. Kuitenkin varsin outoa, että äijät kirjoittivat tässä vaiheessa ensimmäisen yhteisen biisinsä, sillä miesten välit olivat ilmeisen tulehtuneet tuohon aikaan, kuten joistain Rogerin haastatteluistakin voi lukea.

        2. Keep Passing The Open Window: Freddien paluu Don't Stop Me Now'n linjoille. Hieno biisi, jonka bassokomppia kuunnellessa ei tarvitse ihmetellä, mistä Freddie sai myöhemmin idean säveltää A Kind Of Magicin bassokuvio uudelleen.

        3. It's A Hard Life: Toinen Freddie-helmi tältä levyltä, vaikka Freddie vähän tällä jo itseään plagioikin. ;)

        Heikoin lenkki: Man On The Prowl, kolmatta loistobiisiä Freddie ei sitten onnistunutkaan levylle tekemään. Freddiellä oli usein paha tapa tehdä uudelleen samoja juttuja ja tällä kertaa ei kyllä toiminut. Edes Fred Mandelin upea pianosoolo ei pelasta biisiä.

        "Kuitenkin varsin outoa, että äijät kirjoittivat tässä vaiheessa ensimmäisen yhteisen biisinsä, sillä miesten välit olivat ilmeisen tulehtuneet tuohon aikaan, kuten joistain Rogerin haastatteluistakin voi lukea."

        Nykyään aika on ilmeisesti parantanut haavat, koska nämä kaksi riitapukaria ovat Queen ihan kahdestaan. :D Onko tiedossa mahdollisia syitä neljännesvuosisadan takaisille riidoille? Vaikka kyllähän Brianin kerrotaan 70-luvun lopulla lähteneen Queenista useaan kertaan ovet paiskoen ja palanneen seuraavana päivänä takaisin... :D

        Eikös muuten Brianin ja Rogerin yhteinen Thank God It's Christmas ilmestynyt myös samana vuonna 1984?


      • Sammy who was low
        Soul Brother kirjoitti:

        The Works on levy josta periaatteessa pidän todella paljon. Siinä on paljon hyviä biisejä, mutta toteutus on ikävä kyllä kliininen ja soundi liian siloiteltu ja kasarimainen. Voi kunpa bändi olisi löytänyt David Richardsin jo tälle levylle. Mackin tuottamista Queen-levyistä tämä on kuitenkin kokonaisuutena suosikkini, vaikka The Gamelta löytyy kyllä parempia yksittäisiä biisejä.

        The Works-listaukseni:

        1. Machines (or Back To Humans): Kuten jo ylläolevat viestitkin todistavat, tämä biisi ei useinkaan kuulu fanien suosikkilistoille. Itse olen aina tykännyt biisin tunneltasta, ja mielestäni biisin koneet vs ihmiset -tematiikka on oiva allegoria bändin omalle tilanteelle: Edellisillä levyillä koneet (syntetisaattorit ja rumpukoneet) olivat vallanneet tilaa ja Queenin musiikki oli muuttunut konemaisen sieluttomaksi. Tässä tilanteessa varsinkin Brian halusi tuoda inhimillisen puolen takaisin musiikkiin (kuten levyn muiden Brian-biisien tunnelmasta on helppo huomata). Mielestäni PARAS May/Taylor yhteistyöbiisi ikinä! :D. Kuitenkin varsin outoa, että äijät kirjoittivat tässä vaiheessa ensimmäisen yhteisen biisinsä, sillä miesten välit olivat ilmeisen tulehtuneet tuohon aikaan, kuten joistain Rogerin haastatteluistakin voi lukea.

        2. Keep Passing The Open Window: Freddien paluu Don't Stop Me Now'n linjoille. Hieno biisi, jonka bassokomppia kuunnellessa ei tarvitse ihmetellä, mistä Freddie sai myöhemmin idean säveltää A Kind Of Magicin bassokuvio uudelleen.

        3. It's A Hard Life: Toinen Freddie-helmi tältä levyltä, vaikka Freddie vähän tällä jo itseään plagioikin. ;)

        Heikoin lenkki: Man On The Prowl, kolmatta loistobiisiä Freddie ei sitten onnistunutkaan levylle tekemään. Freddiellä oli usein paha tapa tehdä uudelleen samoja juttuja ja tällä kertaa ei kyllä toiminut. Edes Fred Mandelin upea pianosoolo ei pelasta biisiä.

        ...Machines Brianin ja Rogerin eka yhteinen biisi! Juuri kun olin lähettänyt äskeisen viestin, muistin että Flash Gordonilta "Marriage of Dale and Ming (and Flash Approaching)" on myös merkattu May/Taylor tekemäksi! :D


      • Soul Brother
        Sammy who was low kirjoitti:

        ...Machines Brianin ja Rogerin eka yhteinen biisi! Juuri kun olin lähettänyt äskeisen viestin, muistin että Flash Gordonilta "Marriage of Dale and Ming (and Flash Approaching)" on myös merkattu May/Taylor tekemäksi! :D

        Olet oikeassa - ainakin teknisesti ottaen. Mutta käytännössä Marriage of Ming And Dalessa on yhdistettynä palasia Brianin Flash-teemasta ja Rogerin Love-teemasta, jos en nyt ihan väärin muista. Joka tapauksessa biisi ei ole varsinaisesti yhdessä kirjoitettu, mutta ensimmäinen virallinen yhteinen biisi kuitenkin.

        Tai no, jos mennään vielä kauemmas, niin Smile-aikainen Blag saattaa sittenkin viedä ensimmäisen May/Taylor-biisin tittelin, vaikka onkin Ghost Of A Smilella pelkästään Rogerille merkattu... mutta eihän siitä kitarasoolon tyngästä voi erehtyä. :)


      • Sammy who was low
        Soul Brother kirjoitti:

        Olet oikeassa - ainakin teknisesti ottaen. Mutta käytännössä Marriage of Ming And Dalessa on yhdistettynä palasia Brianin Flash-teemasta ja Rogerin Love-teemasta, jos en nyt ihan väärin muista. Joka tapauksessa biisi ei ole varsinaisesti yhdessä kirjoitettu, mutta ensimmäinen virallinen yhteinen biisi kuitenkin.

        Tai no, jos mennään vielä kauemmas, niin Smile-aikainen Blag saattaa sittenkin viedä ensimmäisen May/Taylor-biisin tittelin, vaikka onkin Ghost Of A Smilella pelkästään Rogerille merkattu... mutta eihän siitä kitarasoolon tyngästä voi erehtyä. :)

        Noista Smilen biiseistä tunnutaan olevan muutenkin montaa eri mieltä.

        Earthin, Step On Men, Doin Allrightin ja Polar Bearin tekijät tuntuvat olevan hyvin tiedossa, mutta April Ladystä ja Blagista on esiintynyt ties kuinka montaa erilaista versiota.

        Joillain nettisivuilla Blag on merkattu milloin Brianin, milloin taas Rogerin tai milloin Timin biisiksi. April Ladyn puolestaan on tehnyt bändin ulkopuolinen Stanley Lucas, mutta joskus olen nähnyt sen laitettavan myös Timin nimiin.


      • Soul Brother
        Sammy who was low kirjoitti:

        Noista Smilen biiseistä tunnutaan olevan muutenkin montaa eri mieltä.

        Earthin, Step On Men, Doin Allrightin ja Polar Bearin tekijät tuntuvat olevan hyvin tiedossa, mutta April Ladystä ja Blagista on esiintynyt ties kuinka montaa erilaista versiota.

        Joillain nettisivuilla Blag on merkattu milloin Brianin, milloin taas Rogerin tai milloin Timin biisiksi. April Ladyn puolestaan on tehnyt bändin ulkopuolinen Stanley Lucas, mutta joskus olen nähnyt sen laitettavan myös Timin nimiin.

        Ghost Of A Smilen sisäkansista löytyvällä Timin haastattelulla mies kertoo, että Blag on Rogerin ja April Lady herra Lucasin. Tämä on mielestäni luotettavin vastaus tähän kysymykseen.

        Tietysti Blagin kitarasoolon yhtäläisyys Brighton Rockiin on sekoittanut monet luulemaan että koko biisi olisi Brianin.


    • Sammy who was low

      Mitenkäs tämä? Tämäkin jostain syystä tiputettiin levyltä pois ja jätettiin vain B-puoleksi (mistä johtuen Briankin olisi ihan hyvin voinut toimia laulajana siinä). Jos IGC olisi tullut levylle mukaan niin olisiko ollut heikko vai hyvä lenkki?

      • Soul Brother

        Mielestäni ihan hyvä vauhdikas roikkikipale Brianilta. Hyvä sanoituskin vielä. Huomattavasti parempi kuin levylle päässyt Tear It Up, joka on mielestäni vain väsynyt yritys uudelleenkirjoittaa We Will Rock You.

        Kuten jo aiemminkin kirjoitin, Brian oli tässä vaiheessa ainoa, joka teki kitaravetoisia rockbiisejä. Toiset halusivat viedä bändiä pois rock-juurilta kohti ajanmukaista europopsoundia. Levystä ei haluttu liian rokahtavaa ja siinä varmasti syy, miksi yksi Brianin rokkikipale jätettiin pois levyltä.

        Outoa on, että The Worksille otettiin vain 9 biisiä. Levy on lyhyt ja tilaa olisi ollut. I Go Crazyn ohella myös joitain lopulta Freddien ja Rogerin soololevyille päätynyttä materiaalia nauhoitettiin, mutta ei sitten syystä tai toisesta otettu mukaan levylle.


      • Sammy who was low
        Soul Brother kirjoitti:

        Mielestäni ihan hyvä vauhdikas roikkikipale Brianilta. Hyvä sanoituskin vielä. Huomattavasti parempi kuin levylle päässyt Tear It Up, joka on mielestäni vain väsynyt yritys uudelleenkirjoittaa We Will Rock You.

        Kuten jo aiemminkin kirjoitin, Brian oli tässä vaiheessa ainoa, joka teki kitaravetoisia rockbiisejä. Toiset halusivat viedä bändiä pois rock-juurilta kohti ajanmukaista europopsoundia. Levystä ei haluttu liian rokahtavaa ja siinä varmasti syy, miksi yksi Brianin rokkikipale jätettiin pois levyltä.

        Outoa on, että The Worksille otettiin vain 9 biisiä. Levy on lyhyt ja tilaa olisi ollut. I Go Crazyn ohella myös joitain lopulta Freddien ja Rogerin soololevyille päätynyttä materiaalia nauhoitettiin, mutta ei sitten syystä tai toisesta otettu mukaan levylle.

        The Works ja A Kind Of Magic ovat tosiaan biisimäärältään suppeampia, mutta kestoltaan The Game taitaa olla kaikista lyhyin. Olisivat voineet laittaa A Human Bodyn myös mukaan The Gamelle yhdenneksitoista biisiksi, sillä ei se oikeastaan ole hassumpi, vaikka ei hittiainesta.


    • vanha fani

      En ole ikinä käsittänyt miksi tälle levylle piti antaa kokelma-albumin nimi?

      Samannimisiä 'hitti'-kokelma-albumeita on julkaissut mm. Faith no more, Pink Floyd, Corrs, Bananarama yms.

      Todella huono levynnimi


      1. Hammer to fall
      Tämä on ollut vuodesta -84 se paras Brianin menopaloista, hieno teksti ja hienoa laulua ja soitantaa

      2. Is this the world we created
      Queenin viimeinen akustinen biisi studiolevyillä, äärimmäisen simppeli mutta kaunis

      3. Keep passing the open windows
      Tämä monitahoinen biisi tuo vähän mieleen Spread your wingsin tummelmavaihteluillaan, joka tapauksessa hyvänmielenbiisi


      Huonoin
      It's ahard life/Man on the prowl
      Hard life ei oikein ikinä ole kuulostanut hyvältä, biisi on selvää jatkumoa Freddien power palladeille: Lap of the gods-Death on two legs-Champions-Play the game, mutta selvästi sarjan huonoin
      Prowl kuulostaa liikaa Crazy little thingin uudelleenlämmittelyltä, vähän samalta kuin jotkin live versiot joissa Fred Mandel soittaa pianoa

      • Sammy who was low

        "En ole ikinä käsittänyt miksi tälle levylle piti antaa kokelma-albumin nimi?"

        Tuota samaa minäkin ihmettelin pitkään, kunnes syy selvisi! :D

        Works on englanniksi töiden monikkomuodon lisäksi myös substanttiivisaana tehdas. Tämä kyllä kuvaa hyvin levyä ja niitä hammasrattaita, jotka ovat levyn takakannessa ja myös The Works-kiertueen kulisseina.


    • Singer of Songs

      1. I Want to Break Free
      Jollain tapaa tarttuva kappale, ja tätä olen lauleskellut youtuben karaoke-versionakin... Biisistä tehty musiikkivideo on hauska, ja aina kun kappale alkaa soimaan, mieleen tulee väkisinkin Freddie imureineen :D. Pidän enemmän Greatest Hits II:lla olevasta versiosta kuin tämän The Works -levyn versiosta, ne ovat erilaisia.

      2. Radio Ga Ga

      3. Hammer to Fall

      Nuo 80-luvulla hiteiksi nousseet biisit ovat mielestäni tämän levyn kohdalla ne parhaat palat.

      Huonoin: Tear It Up.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3787
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1885
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1731
    4. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1402
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      123
      1264
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      95
      1251
    7. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      35
      1209
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      69
      1134
    9. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      68
      1014
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      102
      985
    Aihe