Mikkeli köyhä kaupunki

¨å¨å¨å¨å

Toimeentulotuki maksetaan miten sattuu ja milloin sattuu.
Naapurini kävi näyttämässä laskujaan, kuinka ne menee perintään, kun toimeentulotuki ei tule ajoissa.
laskut 20 euroa, 16 euroa ja yksi 11 euron lasku.

Soitin hänen puolestaan laskuttajalle, ja sieltä sanotiin, että voin kun olisi soittanut viikkoa aikaisemmin niin laskut ei olisi kerennyt lähteä perintään.
Naapurille oli annettu jo kuun vaihteeseen lisäaikaa, kun hän kuvitteli, että saa toimeentuloutkensa.
Hänen tulonsa on työttömyyskorvaus ! Ikää 58 vuotta, ja yksinäinen leski-ihminen.

20

793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elliivo

      Kyllä on surkeaa. Miten monta turhaa kyyneltä, turhaa päänsärkyä, turhaa reissua. turhaa nöyryytystä köyhä saa kestää.
      Tuloksena silti ei mitään.
      Eikö luulisi että tulisi jopa yhteiskunnalle edullisemmaksi hoitaa asiat ajallaan.
      Ulosmittaus ei ole mikään halpa toimenpide.
      Itse tulin siihen tulokseen että sosialitoimistoon ei voi luottaa.
      Ei sieltä saa mitään apua jos ei ole juoppo.
      Kolmesataa päivää kelan sairaspäivärahalla ja eläkehakemus viipyi eikä ollut tietoamillä seuraavan vuokran maksaa puhumattakaan muista laskuistaja elämisestä.
      Soskussa laskivat sen paperirumban jälkeen mikä piti hoitaa sinne että minun olisi pitänyt säästää edellisen kuukauden sairaspäivärahoista seuraavan kuukauden laskuihin. Kun oli kuulemma tullut niin loppukuusta vasta rahat kelasta minulle.
      Ei auttanut selittää että kaikki meni vuokran ja laskujen maksuun.
      Onneksi eläke tuli vaikka ei luvannutkaan.
      Pitää vain todeta Mikkelin sosialitoimistosta edesmenneen äitini sanoi - tyhjän saa pyytämättäkin!

      • Ellivoolla tuntuu

        olevan myös elämänkokemuksen tuomaa ymmärrystä.
        Olet jotenkin symppis-typpi näillä palstoilla.


    • punakupari

      Heipä hei ystävä! Ei Mikkeli ole sen köyhempi varmasti kuin muutkaan.Menkääpä tutustumaan lähikuntiin,ei asiat ole sen paremmin.
      Nyt on kelan ja kuntien työntekijät tulleet niin
      välinpitämättömiksi.Vaikka joku nälkään kuolisi tai ulos pakkaseen jäisi.Ei paljon pää känny.
      Raamatussa sanotaan:lopun aikana useimpien rakkaus kylmenee j.n.e.Tarkoitan lähimmäisistä ei välitetä.Olen itse työssä,mutta ei ole yksi,eikä kaksi,jotka tätä samaa asiaa ovat kertonut.Niiden virkailijoiden pitäisi itse saada maistaa,mitä on taistelu toimeentulosta tänä aikana.Olen puolueeton,mutta rakastan jokaista Jumalan luomaa.Kaikki olemme samalla lähtöviivalla.Mikkeli on hyvä kaupunkina .Olin jopa 8v.työssä siellä ja parasta oli aamulla torikahvit.Onnea jatkossa

      • Anonyymi

        Voivatko varakas ja köyhä olla ystäviä keskenään? Vai kadehtiiko köyhä aina rikkaan varallisuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voivatko varakas ja köyhä olla ystäviä keskenään? Vai kadehtiiko köyhä aina rikkaan varallisuutta?

        Ei ole toisen rikkaus itseltä pois. Hyvä kun jollakin on vaurautta ylläpitää yhteiskuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole toisen rikkaus itseltä pois. Hyvä kun jollakin on vaurautta ylläpitää yhteiskuntaa.

        on pois!!jos kaikki rahat ja omaisuus jaettas kaikille tasan se ois oikein ja reilua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on pois!!jos kaikki rahat ja omaisuus jaettas kaikille tasan se ois oikein ja reilua

        Sinä kommunistina haluat kolhoosit suomeen.
        Lue historiaa, niin huomaat miten se tasan jakaminen toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kommunistina haluat kolhoosit suomeen.
        Lue historiaa, niin huomaat miten se tasan jakaminen toimii.

        Rikkaiden on turha valittaa, että maksavat suurimman osan veroista. Orpon palkalla saisi palkattu 4 ihmistä ja jokainen niistä voisi sitten maksaa kohtuullisesti palkkaansa nähden veroja. Sen sijaan, että yksi lapanen nostaa kansan maksamia sosiaalitukia palkkana 134 000e vuodessa voitaisiin palkata 4 ihmistä 33500e vuosipalkalla. Siinä olisi lapanen lämmittämään kumpaankin käteen ja jalkoihinkin. Ehkä joku niistä osaisi puhua tottakin ja joku laskea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikkaiden on turha valittaa, että maksavat suurimman osan veroista. Orpon palkalla saisi palkattu 4 ihmistä ja jokainen niistä voisi sitten maksaa kohtuullisesti palkkaansa nähden veroja. Sen sijaan, että yksi lapanen nostaa kansan maksamia sosiaalitukia palkkana 134 000e vuodessa voitaisiin palkata 4 ihmistä 33500e vuosipalkalla. Siinä olisi lapanen lämmittämään kumpaankin käteen ja jalkoihinkin. Ehkä joku niistä osaisi puhua tottakin ja joku laskea.

        Meinaatko että sitä pääministerin hommaa pitäisi hoitaa jollain pikkupalkalla?
        Se kuitenkin aika vastuullinen virka ja yleensä se palkka määräytyy tehtävän vaativuuden mukaan.
        Siitä vaan ehdokkaaksi vaaleihin ja sitä tietä pääministeriksi jos sulla siihen rahkeet riittää.
        Kukaan täysijärkinen ei noihin hommiin lähtisi koko kansan sylkykupiksi jos siitä ei edes kunnon palkkaa saisi.
        Ja en itse äänestänyt enkä äänestä kokoomusta, niin ei ole oma lehmä ojassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että sitä pääministerin hommaa pitäisi hoitaa jollain pikkupalkalla?
        Se kuitenkin aika vastuullinen virka ja yleensä se palkka määräytyy tehtävän vaativuuden mukaan.
        Siitä vaan ehdokkaaksi vaaleihin ja sitä tietä pääministeriksi jos sulla siihen rahkeet riittää.
        Kukaan täysijärkinen ei noihin hommiin lähtisi koko kansan sylkykupiksi jos siitä ei edes kunnon palkkaa saisi.
        Ja en itse äänestänyt enkä äänestä kokoomusta, niin ei ole oma lehmä ojassa.

        Mikä ihmeen koskemattomuus suurituloisilla on? Jos työttömän voi laittaa peruspäivärahalla pupukurssille niin voi pääministerikin tai kuka tahansa isotuloinen hoitaa työnsä vähemmällä palkalla. Jokainen pomo joka nostaa yli vitosella alkavaa palkkaa ryövää yhden ihmisen työt ja ryöstää perusteetonta hyötyä. Ja mitä pääministeriin tulee sillä on 10 ihmistä kertomassa mitä aivopieruja milloinkin päästää eikä EK vähäisimpänä taustalla. Ei kiinnosta kuunnella sellaisten ihmisten määkymistä jotka saa 5 kertaa enemmän tuloja kuin keskiverto ihminen että on suuri verotus. No totta helvetissä on kun tienaat 5 ihmisen verran, silloin maksetaan 5 ihmisen verot! Tienatkoon vähemmän, sillä niistä veroista pääset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen koskemattomuus suurituloisilla on? Jos työttömän voi laittaa peruspäivärahalla pupukurssille niin voi pääministerikin tai kuka tahansa isotuloinen hoitaa työnsä vähemmällä palkalla. Jokainen pomo joka nostaa yli vitosella alkavaa palkkaa ryövää yhden ihmisen työt ja ryöstää perusteetonta hyötyä. Ja mitä pääministeriin tulee sillä on 10 ihmistä kertomassa mitä aivopieruja milloinkin päästää eikä EK vähäisimpänä taustalla. Ei kiinnosta kuunnella sellaisten ihmisten määkymistä jotka saa 5 kertaa enemmän tuloja kuin keskiverto ihminen että on suuri verotus. No totta helvetissä on kun tienaat 5 ihmisen verran, silloin maksetaan 5 ihmisen verot! Tienatkoon vähemmän, sillä niistä veroista pääset!

        Se ero on että ISOT JOHTAJAT suoriutuu tarvittaessa tavisten hommista, mutta tavikset ei suoriudu isojen johtajien hommista, ei mitenkään. Vähän pienemmät johtajat esim. lääkäri osaa jakaa postia, mutta postilainen lääkärin hommia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ero on että ISOT JOHTAJAT suoriutuu tarvittaessa tavisten hommista, mutta tavikset ei suoriudu isojen johtajien hommista, ei mitenkään. Vähän pienemmät johtajat esim. lääkäri osaa jakaa postia, mutta postilainen lääkärin hommia.

        näinhän se asia on köyhän paras olla nöyrä viisaampiensa edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näinhän se asia on köyhän paras olla nöyrä viisaampiensa edessä.

        Hyvä kun tiedät asemasi ja nöyristelet ylempiäsi. :) Muut mielisairaat saisivat ottaa sinusta mallia.


    • Anonyymi

      Miksette mene töihin??¿???

      • Anonyymi

        en osaa oikien mitän mistä joku haluis makssaa palkan:(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en osaa oikien mitän mistä joku haluis makssaa palkan:(

        Uutta Elämää kuntoutukseen ja sieltä hakemaan uutta polkua uuteen ammattiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutta Elämää kuntoutukseen ja sieltä hakemaan uutta polkua uuteen ammattiin.

        opiskelin jo linnun pönntiä mutta oli lian hankalaa:(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutta Elämää kuntoutukseen ja sieltä hakemaan uutta polkua uuteen ammattiin.

        Mutta kun olen yli 61 vuotta vanha. Vaikka polku raivattais, niin ei kenenkään tarvi ottaa vanhusta töihin. Voi kun tulis Lex-lintsrömmi takas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun olen yli 61 vuotta vanha. Vaikka polku raivattais, niin ei kenenkään tarvi ottaa vanhusta töihin. Voi kun tulis Lex-lintsrömmi takas.

        Uutta elämää ja sieltä valitsemaan uusi ala, jota lähdet opiskelemaan.
        Esim. lähihoitajaksi pääset heittämällä ja töitä riittää eläkkeellä ollessakin.


    • Anonyymi

      Pelloksella saat 65ke vuodessa. Menet sinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe