Avioehto maksaa lakitoimistossa tehtynä n. 150 € ja itsetehtynä ei mitään, jos ei laske työlle hintaa.
Jos avioehto unohtuu tehdä, eron takia
- puolisoiden/puolison yritys/yritykset pitää myydä osittamista varten ja pahimmassa tapauksessa elinkeino menee molemmilta!
- puolison suku joutuu myymään suvun perintöomaisuutta ja pahimmassa tapauksessa koko suku menettää lomapaikkansa yhden sukulaisensa takia!
- puoliso joutuu toisen lainojen - myös salaisten - maksajaksi.
Lisäksi oman yrityksen tapauksessa rahoitusta ei saa, jos yritystä ei ole suojattu mm. avioehdolla.
Eli tehkää se avioehto. On suorastaan uskomatonta, että koulutetutkin ihmiset joskus jättävät avioehdon tekemättä.
Avioehdon unohtaminen voi tulla kalliiksi
4
1078
Vastaukset
- asiaa.....
mutta eikö jokainen vastaa omista veloistaan,yhteisistä veloista vastataan yhessä....
- hjkahd
niin niin mutta osituksessa lasketaan puolisoiden nettovarallisuudet (omaisuus-velat) joten tietenkin myös henkilökohtaiset velat vaikuttavat tasingon suuruuteen.
- tarkoittaa
hjkahd kirjoitti:
niin niin mutta osituksessa lasketaan puolisoiden nettovarallisuudet (omaisuus-velat) joten tietenkin myös henkilökohtaiset velat vaikuttavat tasingon suuruuteen.
yrityksen suojaaminen avioehdolla?
Itse näkisin juuri päinvastoin eli perheen koti ja omaisuus on tärkeää suojella yrityksen konkurssilta ja velkojilta. - firman jonka arvo
tarkoittaa kirjoitti:
yrityksen suojaaminen avioehdolla?
Itse näkisin juuri päinvastoin eli perheen koti ja omaisuus on tärkeää suojella yrityksen konkurssilta ja velkojilta.on vaikka miljoona euroa, niin siinäpä saapi maksella tasinkoa melkoisesti.
"Itse näkisin juuri päinvastoin eli perheen koti ja omaisuus on tärkeää suojella yrityksen konkurssilta ja velkojilta."
Mikäli yritys on osakeyhtiö, niin tällöin yrittäjän omaisuus jota ei ole annettu velkojen vakuudeksi, on täysin turvassa. Tietenkin yrittäjä/puoliso on taannut firman velkoja, niin nekin joutuu konkurssitapauksessa maksamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4346261Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1213576Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?882416Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit251889Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1091185Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?921164- 631055
- 621028
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te76930- 41924