Mulla todennäkösesti puhkes aurinkoihottuma pari viikkoo sitten, vaikka mä en oo koskaan palanu ja oon ruskettunu tosi helposti. Mulla on myös atooppinen iho, joten jalat tartteis paljon aurinkoo, ettei ihottuma pääse kesälläki valloilleen.
Mitä eri rasvoja te ootte käyttäny, jotta tää ärsyttävä vaiva lähtis pois, mulla ihottumaa tuli käsivarsiin ja rintakehään sekä vähä kasvoihin. Voinko enää ikinä ottaa aurinkoo ilman, että ihottuma puhkee? Kun oon kuullu että kun tää kerran puhkee, niin se on vaivana lopun elämää, vaikka tartteisin aurinkoo :(
Aurinkoihottuma
6
1594
Vastaukset
- sopulinen
Ymmärrän sinua oikein hyvin.
Itselläni on myös atooppinen iho (ynnä ekseema ja allergioita).
Samoin minäkin olen aina ruskettunut helposti...
Nuorempana jossain vaiheessa alkoi auringosta tulemaan ihottumaa. Sitä kesti vuodesta toiseen, enkä keksinyt mitään muuta konstia hillitä sitä, kuin yksinkertaisesti välttää aurinkoa. Ei ollu kiva pitkähihainen päällä huhkia kesällä.
Nyt vanhempana ei ole enää tullut ihottumaa ollenkaan.
Mutta nyt sitten tahtoo kasvot palaa! Tulen ihan punaiseksi ja on pakko käyttää sellaisia aurinkovoiteita kasvoissa, joissa on iso kerroin (menikö oikein...).
Suosittelen sinullekin, että käytät jotain hajutonta, ”voimakasta” aurinkosuojaa.
Apteekista ainakin saa, en muista nyt, minkä nimistä se minun voiteeni on, kun en ole kotona.
Kokeile, auttaako.
Tsemppiä! - heliopaarin tapaista
Minulla oli vuosia paha aurinkoihottuma kaulalla, rinnassa ja käsissä. Sitten se yhtäkkiä hävisi. Ihmettelin, mistä se johtui. Sitten luin jutun jostain, että joku oli saanut aurinkoihottumaan jotain Heliopaarin tapaista lääkettä. Heliopar on malarianestolääke, jota käytin Intian reissullani samoihin aikoihin, kun tuo ihottuma hävisi. Siitä on nyt muutama vuosi, eikä ole enää mitään ongelmaa auringosta. Valitettavasti en muista sen jutussa olleen lääkkeen nimeä, mutta malariaan se liittyi ja nimi oli jotain Helio..... Kannattaisiko sinun käydä kysymässä sitä lääkäriltä?
- siitä..
Ihan Helioparia käyttää ja jotain rasvaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=1500000000000142&posting=22000000035700177 - kaulassa
Moips!
Itse sain kanssa tuon aurinkoihottuman kaulan alueelle. Ensin ihmettelin, että mikä kumma tuo punoittava kohta on. Kaulan alue kutitti ihan älyttömästi. Ihottuma tuli vasta muutamien päivien auringossa olojen jälkeen. Ajattelin, ensin että onko tämä joku syyhy tai joku muu vastaava, mutta aurinkoihottuma se oli koska siinä oli selvät rajat. Käytin itse apteekista ostettua pantysonia, joka todella auttoi vaivaan. Sitähän ei suositella käytettäväksi kovin kauaksi aikaa, koska siinä on hydrokortisonia, joka voi pitkään käytettynä ohentaa ihoa. Mutta itse käytin muutaman päivän 2-3 kertaa alueelle, ja jopas lähti punotus ja kutina. Ihmettelin kyllä itsekin, että äkkiäpäs se ihottuma syntyi, mutta ilmeisesti koska alue ei ollut tottunut vielä aurinkoon, koska silloin oli vielä alkukesää..
Tsemppiä :) - vanha akka
siitä.. kirjoitti:
Ihan Helioparia käyttää ja jotain rasvaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=1500000000000142&posting=22000000035700177Minäkin olen kärsinyt aurinkoihottumasta liki 30 vuotta (ihottumaa oli joka paikassa, jalkapohjia myöten!), viime kesänä löysin myös juttua tuosta Helioparista. Pyysin lääkäriltä ja otin ohjeen mukaan. Parissa päivässä meni kutina ja n. viikossa katosi ihottuma. Tänä keväänä kun aurinko alkoi kurkkimaan otin lääkettä taas ohjeen mukaan, mutta vain viikon!Eikä ihottumaa tullut :D ! Voi kun olisin löytänyt tuon jo aiemmin... Ihotautilääkärikään ei aikoinaan osannut apua antaa ;)
- apua saanut
hei! Itse olen apua saanut aurinkoihottumaan välimeren maissa apteekeista. Kysyessäni vaikuttavaa ainetta, on vastaus ollut aloe vera. Tutkittuja ja tehokkaita tuotteita saa verkostomarkkinoinnin kautta. Kaupoissa myytävissä tuotteissa ei vaikuttavaa ainetta ole kuin nimeksi. Kaupan tuotteet eivät edes tuoksu oikealle alooe veralle. Kannattaa kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872