Jatkoaika työharjoittelulle?

millä perusteella?

Olen työllisyyskurssilla ja kuulin, että muutama meidän kurssilaisista on saanut luvan jatkaa harjoittelua yli määritellyn 10 viikon ajan. Miten tuo onnistuu?

Ko. ihmiset ovat käsittääkseni olleet työmarkkinatuella.

Itse olen toistaiseksi ansiosidonnaisella ja haluaisin tuota venyttää mahdollisimman pitkään. Tukea jäljellä vajaa 30 päivää ja tähän aikaan vuodesta on todella mahdottonta saada töitä.

Haluaisin siis jatkaa harjoittelussa, ja yrittää 'hulluna' löytää oikeita töitä. Nykyisestä harjoittelupaikasta ei irtoa palkallista työtä, ilmaisena harjoittelijana kelpaisin kyllä jatkossakin.

5

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hae uutta harjoittelua

Yritä nyt jostain keksiä uusi harjoittelupaikka!

Näistä kursseista ei hyödy ja lihoa kuin kursseja tarjoavat firmat ja ilmaistatyövoimaa haalivat työnantajat. Miten tällainen toiminta voi olla Suomessa mahdollista ja laillista?

• Ihmetellä

• on työttömän kyytytys
        Ihmetellä kirjoitti:

Ihmettelen minäkin samaa. Vielä 1990-luvun puolivälissä kun Esko Aho esitti Vanhasen kuningasajatuksen työreformista, se torpattiin. Vuoden 2006 juttu on ollut todellisuutta.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000021&posting=22000000031958818#22000000031958818

Mielenkiintoinen ja taivaan tosi. Niin kauan kun työnantajat käyttää hyväkseen ilmaisia työharjoittelijoita, ei työllisyys tule paranemaan. Nuo nyt 8 euron ylläpitokorvauksella töissä olevat poistuvat sieltä tilastoista, vaikka sinne oikeasti kuuluisivatkin. Kukaan täyspäinen tee 8 tunnin työpäiviä 550 euron kuukausipalkalla, mutta työttömän pitää näin tehdä.

• ei tarttis enää harjoitella

Akateeminen osaaja. Lähes 20 v alan kokemusta. Ja harjoitteluun laitetaan.

Harjoittelu ei vastaa koulutustani, ei kokemustani - että sikäli on harjoittelua. Se vaan, että näitä kassahommia, siivoamisia sun muita olen harjoitellut jo useita vuosia opiskeluaikoinani. Niistä aloitettiin ja niiden tulojen turvin opiskeltiin. Vaan sekään ei riittänyt. Opintolainaa kertyi yli 12 000 euroa. No, nyt vuosien kokemuksen jälkeen kelpais vaikka aseman vessoja taas siivoamaan. Ja samaan aikaan korkeakoulut tyrkää piahalle uusia akateemisia huippu osaajia!

• tiinakk
        on työttömän kyytytys kirjoitti:

Mielenkiintoinen ja taivaan tosi. Niin kauan kun työnantajat käyttää hyväkseen ilmaisia työharjoittelijoita, ei työllisyys tule paranemaan. Nuo nyt 8 euron ylläpitokorvauksella töissä olevat poistuvat sieltä tilastoista, vaikka sinne oikeasti kuuluisivatkin. Kukaan täyspäinen tee 8 tunnin työpäiviä 550 euron kuukausipalkalla, mutta työttömän pitää näin tehdä.

parempi sekin n550€ kuussa työharjoittelusta kuin ei mitään tai tapauksessani jos puoliso työssä sen verran isot tulot niin mulla kotona työttömänä tulot vain noin 200€ kk

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe