Heips kaikki!
Löysin itselleni aivan mahtavan upean korukellon ja nyt huomaan että se päästää väriä (kupari vissiin liukenee) ja lukon kohdalla kutisee ikävästi. Kärsin nikkeliallergiasta, joten sehän se siis sitten on. Pah. Tietääkö kukaan onko olemassa mitään suojalakkaa tähän ongelmaan? Joskus olen kynsilakkaa käyttänyt hätäkeinona, mutta jostain kuulin, että on olemassa jotain parempaa lakkaa. Osaako joku auttaa?
Nikkeliallergiaan apua
6
4088
Vastaukset
- Kai..
Itse olen kärsinyt nikkeliallergiasta monia vuosia. Olen oppinut välttelemään tuotteita jotka sisältävät nikkeliä, mutta monissa tuotteissa lukee: "nikkel freee" , mutta sisältävät silti nikkeliä.
Värittömällä kynsilakalla olen esim. vyönsolkia kokeillut "peittää". Itse en tiedä onko mitään erityistä lakkaa tähän tarkoitukseen, mutta hyvin mahdollista, että on kun kerran nikkeliallergia on senverran yleistä.
Kannattaa ehkä kysellä apteekeista,niistä olen itse löytänyt vastauksen moniin ongelmiin :D - jutkajakutka
lapsesta ollut nikkeliallergikko, ja pahentunut voin vuosien myötä. Harrasti nuorempana "lakkailua" ja olenkin miettinyt, siksikö paheni aina vain. Siksi en suosittele lakkailua, vaikken ole varma onko vaikutusta.
- Uneton Pohjois-Savosta
Itse olen kayttänyt nikkelikoruille tarkoitettua väritöntä lakkaa. En enää muista mistä ostin mutta sitä on olemassa. Aikaisemmin käytin väritöntä kynsilakka mutta ei aja asiaa. Nyt kuitenkin nikkeliallergia on pahennut ja lääkäri käski siirtyä kokonaan kultaisiin koruihin koska hopeisetkin sisältävät jossain määrin nikkeliä eikä minun kohdalla enää käy.
; ) aviomieheni kiitteli kun pääseen uudistamaan koko koru valikoimani. itse pidän enemmän hopeisista joten valkokulta varmaan vastaava ulkonäöllisesti!- koruton_iäksi
Muodikkaan valkokullan sisältämästä nikkelistä keskustellaan kiivaasti. Joissakin valkokultakoruissa nikkeliä on, toisissa ei. Kultasepänliikeissäkään ei aina ole varmuutta asiasta. Valkokultaisissa koruissa voi toisaalta olla mukana myös palladium-nimistä ainetta, jolle monet nikkeliallergiset ovat tietämättään herkistyneet nikkelin ohella. Jos et ole ehdottoman varma, älä valitse valkokultaa. Keltakultaakin on erivärisiä muotoja sekoitussuhteiden mukaan, ehkä löydät sinua miellyttävän sävyn eri kauppoja kiertämällä.
-lainattu mtv3.fi sivuilta otsikolla: nikkeliallergia
Haluaisin tietää onko kellään aiheuttanu teräskorut joiden pitäis olla nikkeli vapaita allergiaa..?
- veneenkokka
venelakka toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768