Nikkeliallergiaan apua

blingbling

Heips kaikki!

Löysin itselleni aivan mahtavan upean korukellon ja nyt huomaan että se päästää väriä (kupari vissiin liukenee) ja lukon kohdalla kutisee ikävästi. Kärsin nikkeliallergiasta, joten sehän se siis sitten on. Pah. Tietääkö kukaan onko olemassa mitään suojalakkaa tähän ongelmaan? Joskus olen kynsilakkaa käyttänyt hätäkeinona, mutta jostain kuulin, että on olemassa jotain parempaa lakkaa. Osaako joku auttaa?

6

4544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kai..

Itse olen kärsinyt nikkeliallergiasta monia vuosia. Olen oppinut välttelemään tuotteita jotka sisältävät nikkeliä, mutta monissa tuotteissa lukee: "nikkel freee" , mutta sisältävät silti nikkeliä.

Värittömällä kynsilakalla olen esim. vyönsolkia kokeillut "peittää". Itse en tiedä onko mitään erityistä lakkaa tähän tarkoitukseen, mutta hyvin mahdollista, että on kun kerran nikkeliallergia on senverran yleistä.

Kannattaa ehkä kysellä apteekeista,niistä olen itse löytänyt vastauksen moniin ongelmiin :D

• jutkajakutka

lapsesta ollut nikkeliallergikko, ja pahentunut voin vuosien myötä. Harrasti nuorempana "lakkailua" ja olenkin miettinyt, siksikö paheni aina vain. Siksi en suosittele lakkailua, vaikken ole varma onko vaikutusta.

• Uneton Pohjois-Savosta

Itse olen kayttänyt nikkelikoruille tarkoitettua väritöntä lakkaa. En enää muista mistä ostin mutta sitä on olemassa. Aikaisemmin käytin väritöntä kynsilakka mutta ei aja asiaa. Nyt kuitenkin nikkeliallergia on pahennut ja lääkäri käski siirtyä kokonaan kultaisiin koruihin koska hopeisetkin sisältävät jossain määrin nikkeliä eikä minun kohdalla enää käy.

; ) aviomieheni kiitteli kun pääseen uudistamaan koko koru valikoimani. itse pidän enemmän hopeisista joten valkokulta varmaan vastaava ulkonäöllisesti!

• koruton_iäksi

Muodikkaan valkokullan sisältämästä nikkelistä keskustellaan kiivaasti. Joissakin valkokultakoruissa nikkeliä on, toisissa ei. Kultasepänliikeissäkään ei aina ole varmuutta asiasta. Valkokultaisissa koruissa voi toisaalta olla mukana myös palladium-nimistä ainetta, jolle monet nikkeliallergiset ovat tietämättään herkistyneet nikkelin ohella. Jos et ole ehdottoman varma, älä valitse valkokultaa. Keltakultaakin on erivärisiä muotoja sekoitussuhteiden mukaan, ehkä löydät sinua miellyttävän sävyn eri kauppoja kiertämällä.
        -lainattu mtv3.fi sivuilta otsikolla: nikkeliallergia

• buena

Haluaisin tietää onko kellään aiheuttanu teräskorut joiden pitäis olla nikkeli vapaita allergiaa..?

• veneenkokka

venelakka toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      142
      1850
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      280
      977
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      838
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      797
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      671
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      630
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      55
      626
    Aihe