ulostuslääke ei toimi

ir-melli

Onko kellään muulla ongelmia ulostuslääkkeen kanssa. Olen kaksi kertaa käyttänyt Metalaxia. Nyt eilen en syönyt koko päivänä mitään muuta kuin kivennäisvettä, kahvia ja 150 g pakastevihanneksia. Illalla sitten klo 20 sorruin syömään ja söin näkkäriä monta palaa. Koska näkkäri on inhottavaa oksentaa, niin päätin ottaa ulostuslääkettä. Otin sitä 5 kappaletta klo 21. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut ennenkuin tänään klo 15 eli minulla lääkkeen vaikutus kesti 17 tuntia. Koko päivän oli kuvottava olo eli en syönyt kuin yhden nutrilet pirtelön, kun meinasin pyörtyä.

Tiettäkö kukaan miksi se ei vaikuta minulla? Onko vasttavia kokemuksia?

7

1088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kituuttanu

kauanki ruuan suhteen? :) meinaan vaan että eihän sieltä mitään voi tullakaan, jos ei kerta mitään mee sisään :D

muistaakseni jostain luin, että ruokamassa kulkee n. 3 vuorokautta suolistossa, kun kaikki ravintoaineet imeytyy, ennen kuin päätyy peräsuoleen ja ulos :)

itelläni tulee herkästi ummetusta ja oon käyttäny Laxoberonia, mutta eipä silläkään oikeen mitään vaikutusta oo ollu, vaikka ihan normaalisti nykyään syönkin :( joten kai sekin on ihan yksilöllistä, että mikä toimiia ja mikä ei.

toiv. tästä oli jotain apua :)

• aloittaja....

Kiitti vastauksesta. Mä oon ollut viikon n 500 kalorilla per päivä, joten kyllä mulla jotakin oli suolistossa. Olin luullut, että kun syömisen päälle ottaa ulostuslääkettä, niin se lääke jouduttaa ruuan kulkua suolistossa. Ehkä näin ei olekaan.

Toi kolme vuorokautta kuulostaa pelottavalta...

• nervi
        aloittaja.... kirjoitti:

Kiitti vastauksesta. Mä oon ollut viikon n 500 kalorilla per päivä, joten kyllä mulla jotakin oli suolistossa. Olin luullut, että kun syömisen päälle ottaa ulostuslääkettä, niin se lääke jouduttaa ruuan kulkua suolistossa. Ehkä näin ei olekaan.

Toi kolme vuorokautta kuulostaa pelottavalta...

Mä oon metalaxia joskus kokeillut ehkä yhden kerran, reippaalla yliannoksella, enkä saanut aikaiseksi kuin hirvittävät vatsakivut. Mun mielestä siitä ei ole mitään hyötyä.
        Niin kuin ei kyllä laksoista muutenkaan, jos niitä laihdutusmielessä yrittää käyttää.

• EIVÄT...
        nervi kirjoitti:

Mä oon metalaxia joskus kokeillut ehkä yhden kerran, reippaalla yliannoksella, enkä saanut aikaiseksi kuin hirvittävät vatsakivut. Mun mielestä siitä ei ole mitään hyötyä.
        Niin kuin ei kyllä laksoista muutenkaan, jos niitä laihdutusmielessä yrittää käyttää.

LAIHDUTA, uskokaa nyt saatana!!

pilaatte aineenvaihduntanne, tuhoatte itseänne ja sitten huomaatte ettei ne ole oikeasti edes laihduttaneet teitä ollenkaan.

itse olin kolme vuotta laksahelvetissä ja niistä irtautuminen ei olisi onnistunut ilman sairaalahoitoa. ja juuri metalaxista oli kysy, mikä on pahinta myrkkyä.

älkää kokeilko, sinä ja suolistosi jäätte koukkuun eikä se tuo mukanaan mitään hyvää. leikitte hengellänne vain.

• bana--
        EIVÄT... kirjoitti:

LAIHDUTA, uskokaa nyt saatana!!

pilaatte aineenvaihduntanne, tuhoatte itseänne ja sitten huomaatte ettei ne ole oikeasti edes laihduttaneet teitä ollenkaan.

itse olin kolme vuotta laksahelvetissä ja niistä irtautuminen ei olisi onnistunut ilman sairaalahoitoa. ja juuri metalaxista oli kysy, mikä on pahinta myrkkyä.

älkää kokeilko, sinä ja suolistosi jäätte koukkuun eikä se tuo mukanaan mitään hyvää. leikitte hengellänne vain.

..mutta jotkut käyttää niitä koska tulee inhottava olo kun tietää, että on jotain inhoruokaa (jotain rasvasta ja lihottavaa) sisällä. Jotkut taas käyttävät niitä poistamaan ahminnan jälkeisen päivän turvotuksen. Jotkut voi vaan rankaista itseään laksoilla, koska se vaikutus ei ole kovin mukava.

En itse kyllä ole niitä kokeillut bulimisina aikoinani kuin yhden kerran, mutta olen kuullut tuollaisia syitä syömishäiriöisiltä vakikäyttäjiltä.

• me-ta-lax..

..ei toimi odotetulla tavalla, jotta emme jäisi niin helposti koukkuun tuohon väärinkäytössä suolistolle vaaralliseen lääkkeeseen :/

Pitkäaikaisessa käytössä Me-ta-lax helposti pilaa koko suolen normaalin toiminnan, johon lääkäritkään eivät enää pysty auttamaan ja sitäpä saa sitten katua (kenties lopun ikänsä).. sittenpä sitä vasta helposti lihookin :(

Useissa apteekeissa Me-ta-lax on piilotettu laatikostoihin yms. pois näkyvistä.
      Vaikka onkin itsehoitolääke, sitä ei suositella kuin poikkeustapauksissa. Kun itse ostin Me-ta-lax -purkkia, apteekkari piteli pakkausta kauan kädessään ja saarnasi, ennenkuin vastuuta tuntevana ammattilaisena sen luovutti.
      Itse en uskalla kokeilla enää Me-ta-laxia. Vaikka siitä löytyisi joskus pienikin apu, kohtelisin sillä suolistoani liian anteeksiantamattomasti. Suolisto ei anna anteeksi, eikä lääkärit apua, sitten sitä vasta saakin itkeä..loppuelämänsä kokoajan maha kovana, säännöstellä syöntiä ankarasti ja lihoa tähtilukemiin :(

VAROKAA!

• Vatsavaivainen

ÄLKÄÄ IHMISET HYVÄNEN AIKA KOSKEKO NOIHIN ULOSTUSLÄÄKKEISIIN, JOS OIKEASTI EI OLE AKUUTTITARVE!

Päädyin näille sivuille varmasti samasta syystä, kun suurin osa meistä kaikista: BULIMIA-viholliseni. Sitä en kehtaa reilu parikymppisenä enää myöntää rakkailleni, sillä kuuluisihan minun olla jo aikuinen nainen, joka ei sorru noin vastuuttomaan käytökseen kuin oksentamaan ruoan ulos, mitä on juuri suuhunsa lapannut - vaan ei.

Enää en oksenna kuin kausiluontoisesti, mutta sekin on "sormetkurkkuun"-menetelmällä sairasta.

Noin puoli vuotta sitten löysin ulostuslääkkeet, koska aineenvaihdunta oli todella hidasta vähäisen nestetankkauksen, vähäisen rasvan käytön, vähäisen syömisen takia, suhteessa kulutukseeni. Työ koulupäivä kesti matkoineen 18 tuntia, jonka jälkeen saatoin mennä vielä urheilemaan, eikä aikaa jäänyt nukkumisellekaan. Väsyneenä sitä sitten kituutteli alle 1000 kcal energiavarastoilla ja piti niin hienona kun laihtui. Koko aika pinna kireällä ja suurimmaksi osaksi johtu vain tästä SAATANALLISESTA itsensätarkkailusta! Aloin ajattelemaan, että tarvitsen ulostuslääkkeitä, koska oon syönyt kuitenkin "terveellisesti", muttei vatsa toimi kuitenkaan. Aluksi koitin yhden peräpuikon viikossa. Sitten meni yksi päivässä. Sitten tuli kuvioihin kaikki muut "mahtavat" aineenvaihduntaa edistävät apteekkituotteet. Loppujen lopuksi jouduin kääntymään lääkärin puoleen, kun olo oli aivan järkyttävä, ja enhän todellista syytä kertonut laihtumiselleni ja vatsavaivojen syyhyn. Lääkäri määräsi ulostuslääkkeitä lisää, joiden seurauksena olen nyt ollut kirurgisella operoitavana pari kertaa koska sisälmykseni eivät pysy sisällä. Ei hieno tunne. Edessä näillä näkymin vähän isompi leikkaus, ja kaikki tämä johtuu tasan tarkkaan omasta itsestäni - omasta tyhmyydestäni.

ÄLKÄÄ IHMISET HYVÄNEN AIKA KOSKEKO ULOSTUSLÄÄKKEISIIN, JOS TARVE EI OLE AKUUTTI. LAIHDUTTAMISEEN NE EIVÄT KUULU.

Näin kolme viikkoa sängyssä vatsallaan maanneena ja peräsuoli avattuna voin todeta, että tämä parin kilon painon putoaminen näiden tuskallisten päivien aikana on tasan tarkkaan johtunut säännöllisestä syömisestä ja tarpeeksi rasvaa ja kuituja sisältävästä ruokavaliosta, EI ULOSTUSLÄÄKKEISTÄ, mihin en enää koske kuin viikon ulostamattomuuden jälkeen tästä lähtien!

Sitä vessassa käyntiäkin voi alkaa pelkäämään kun pelkkä pyyhkiminen sattuu niin paljon, ettei sitä pysty ilman kolmiolääkkeitä tekemään. Ihan voin siis itseäni syyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      172
      3375
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2161
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      54
      2097
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      1988
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1241
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      394
      1091
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      115
      1015
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      46
      889
    Aihe