Ei kuin treenaamaan!

manta-elviira

80:n metrin pikapyrähdystä!

Ja hyvän treenin jälkeen loppukilpailuun.
Jalkaan kisan sääntöjen mukaiset kengät ja muuksi asukonaisuudeksi hehkeäm kesäinen tai muu kenkiin sopiva meininki.

Palkintona 4 tonnia jolla saa vaikkapa monet hyvät kengät.

http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Korkkarijuoksu rantautuu Suomeen/1135237633077?ref=rss

Onhan neljä tonnia iso raha mutta nuo korkkarit...
Niitä kun vain todella erikoistilanteissa käyttää. Eikä tuo neljänkään tonnin tavoittelu niihin kuulu.

Miten monta korkkariparia olette löytänyt/voineet aamusta iltaan jalassanne pitää ilman niiden poisriisumisen yhteydessä käytävää "voi voi mun jalkoja"-voivottelua?
Koron korkeutena vaikkapa tuo kisan kuusi senttiä.

Mulla vaan yhdet ainoat Itävallassa tehdyt, joita pidän kuin kukkaa kämmenellä!

26

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heloisa

      on ikinä ollut. Ne oli vihillä. Sen enemmän käyttämättä menivät uuniin, ihan kirjaimellisesti. Minulla menee tohvelisarjan puolelle.

      • manta-elviira

        niin matalakantaisiin mullakin kengät kuin kengät.


      • Pukeli 1
        manta-elviira kirjoitti:

        niin matalakantaisiin mullakin kengät kuin kengät.

        Mustat väriltään ja ainakin 4 cm korkoa pitää kengissä olla.
        Lenkkareita en laita jos kaupunkiin lähden.

        Typerän näköistä kaupunkikuvassa on paksuhko nainen värikkäässä tuulipuvussa ja lenkkarit jalassa, niin ja on se laihakin yhtä hoopon näköinen.


      • manta-elviira
        Pukeli 1 kirjoitti:

        Mustat väriltään ja ainakin 4 cm korkoa pitää kengissä olla.
        Lenkkareita en laita jos kaupunkiin lähden.

        Typerän näköistä kaupunkikuvassa on paksuhko nainen värikkäässä tuulipuvussa ja lenkkarit jalassa, niin ja on se laihakin yhtä hoopon näköinen.

        korkeus lienee henkilökohtainen kun puhutaan ihan arkikäytön kengästä.
        Ja sen löytää jokainen kokeilemalla.

        Kaupungille kun talsimaan lähtee, niin laittaa jalkaansa kengät, jotka tietää itsellensä sopivan.

        Se, miltä kaupungilla tallaava toisen silmissä näyttää, ei tainne liittyä siihen, minkälaiset kengät kaupungilla tallaajan jalassa hyvältä tuntuu...


      • Pukeli 1
        manta-elviira kirjoitti:

        korkeus lienee henkilökohtainen kun puhutaan ihan arkikäytön kengästä.
        Ja sen löytää jokainen kokeilemalla.

        Kaupungille kun talsimaan lähtee, niin laittaa jalkaansa kengät, jotka tietää itsellensä sopivan.

        Se, miltä kaupungilla tallaava toisen silmissä näyttää, ei tainne liittyä siihen, minkälaiset kengät kaupungilla tallaajan jalassa hyvältä tuntuu...

        Puhuin tuulipuvustä ja lenkkareista.
        Matala mamma punaisessa, sellaisessa ohuessa tuulipuvussa ja roisin kömpelöt lenkkarit jalassa.
        Uh. Ei tosiaan naurata.


      • manta-elviira
        Pukeli 1 kirjoitti:

        Puhuin tuulipuvustä ja lenkkareista.
        Matala mamma punaisessa, sellaisessa ohuessa tuulipuvussa ja roisin kömpelöt lenkkarit jalassa.
        Uh. Ei tosiaan naurata.

        ...näky.
        Matala mamma tuulipuvussa jalassaan kengät.
        Roisit kömpelöt lenkkarit.

        Mitä sitten vaikkei moinen naurata?
        Vai pitäisikö moisen naurattaa?


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        Mustat väriltään ja ainakin 4 cm korkoa pitää kengissä olla.
        Lenkkareita en laita jos kaupunkiin lähden.

        Typerän näköistä kaupunkikuvassa on paksuhko nainen värikkäässä tuulipuvussa ja lenkkarit jalassa, niin ja on se laihakin yhtä hoopon näköinen.

        Kyllä mä käyn kaupungillakin...valkoset nahkalenkkarit (sirot) mustat caprit, musta pusero ja valkonen lyhythihainen urheilullinen jakku päällä, eikä oo kukaan naureskellut, tai kattonut kauhuissaan..ja jos kattoo niin kattokoon, ite viihdyn niissä...


    • issu56

      ei näillä koivilla kyllä korkkareilla juosta, kun ei edes pahemmin kävelläkään...juoksemisesta nyt puhumattakaan. Se kun ei yksinkertaisesti edes onnistu enään.

      • manta-elviira

        jalat mulla, niin en alkaisi korkkarit jalassa edes usutettuna juoksemaan.


    • Ihan riippuu korkkarin mallista (lestistä) miten ne jalkaan istuu, jos on hyvä malli, niin ei mitään ongelmaa.......mutta jos ne jostain painaa tai puristaa, niin sitte...huh..on noita korkkareita ollut jokunen pari ja on vieläkin...viimeaikoina tullut kyllä vähemmin käytettyä niitä.....
      No tuon juoksun kyllä jättäisin väliin, kävely riittää korkkareilla mulle...

      • manta-elviira

        yhden koon lesti on mulle passannut korkkarien suhteen...
        Enkä ole varma, että samanlaisia kenkiä saisin... joten kisailkoot muut!


    • sairaalakuluja kummasti maksaisi... paitsi että eihän niitä rahoja varmaan näkyisi jos nilkka murtuisi kolmannella askeleella. :)

      >>Miten monta korkkariparia olette löytänyt/voineet aamusta iltaan jalassanne pitää ilman niiden poisriisumisen yhteydessä käytävää "voi voi mun jalkoja"-voivottelua?>>

      Hah! No en yhtään. Viimeksi taisin pitää korkkareita Oslossa jonakin kesänä (kolme vuotta sitten tai jotain....), onnistuin kävelemään niillä majapaikasta lähimmälle metroasemalle, mutta sitten kun oltiin perillä määränpäässä eli huvipuistossa, niin kengät lensi huitsinnevadaan puolivälissä sisäänkäynnin portaita! :D Pidin niitä vain laitteisiin mennessä, kun kaikkiin ei saa avojaloin mennä... ;)

      Että jokin muu keino rikastua olisi kyllä meikäläisen löydettävä.

      • manta-elviira

        vaalimani korkkarit... Uudet ja sisäänajovaiheessa olevat.

        Pienehkö juhlatilaisuus, sisälle meno, ovenedusritilä... siihen jumiin jäänyt/katkennut korko.
        Tuttu pienehkö immeinen ei juhlaväessä erityistä huomiota herättänyt kun kengät riisui.


      • manta-elviira kirjoitti:

        vaalimani korkkarit... Uudet ja sisäänajovaiheessa olevat.

        Pienehkö juhlatilaisuus, sisälle meno, ovenedusritilä... siihen jumiin jäänyt/katkennut korko.
        Tuttu pienehkö immeinen ei juhlaväessä erityistä huomiota herättänyt kun kengät riisui.

        Loistavaa! :) Vielä yksi syy olla käyttämättä korkkareita... Hihi. Ei varmaan hymyilyttänyt juuri siinä tilanteessa mutta... hauska juttu.

        Saappaissa mulla saa olla korkoa, mutta se onkin sen verran iso ja leveä ettei jää ritilöihin kiinni...


      • manta-elviira
        Ursa kirjoitti:

        Loistavaa! :) Vielä yksi syy olla käyttämättä korkkareita... Hihi. Ei varmaan hymyilyttänyt juuri siinä tilanteessa mutta... hauska juttu.

        Saappaissa mulla saa olla korkoa, mutta se onkin sen verran iso ja leveä ettei jää ritilöihin kiinni...

        ei...

        Mutta sai karsastamaan teräviä korkkareiden piikkejä ja miettimään missä tilaisuudessa ja paikassa korkkareita voi käyttää. ;-D!!!


    • näihin tukkeihin korkkareita. Ennen oli aina korkeat tai hieman lyhyemmät korot, mutta ei mamma mallia. Nyt on kaikki kengät matalakantaisia.
      Kotona on aarteena menneestä loistosta aidot Palmrothit huikaisevan korkeilla koroilla, ja tyylikkäät Aaltoset. Saapikkaatkin olivat aina korkeakorkoiset samoin nilkkurit.
      Mitä siihen juoksemiseen tulee,, tuskin olisin lähtenyt juoksemaan korkokengillä kilpaa;))

      PS
      lähes kaikesta olen luopunut, vaan vieläkään en ole lenkkareita jalkoihini laittanut.

      • manta-elviira

        kenkiin kuuluu muutkin kuin vain lenkkarit.
        Kävelykenkä-mallistoon kuuluvista kengistä löytyy monestikin jalalleen parhain kenkä.

        Jos OIKEIN sopivia kenkiä haluaa, niin nehän on teetettävä erikseen kenkäalan asiantuntijoilla.


      • Pukeli 1

        jos heittäydyn tungettelevaksi, mutta onko se sen reuman aiheuttamaa se turvotus jaloissa?


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        jos heittäydyn tungettelevaksi, mutta onko se sen reuman aiheuttamaa se turvotus jaloissa?

        Mulle tehtiin aikoinaan sellainen leikkaus toiseen jalkaan ja sen jälkeen mikään ei ollut niin kuin ennen. Lihoaminen myös muutti jalan kokoa.
        Nyt ainoastaan hyviä leveä lestisiä kenkiä voin käyttää. Ne vain ovat niin ikävän näköisiä. Onneksi en ole itsekkään mikään missi,,, vaan paremminkin molla-maija tyyppiä.


      • Pukeli 1
        umalehtinen kirjoitti:

        Mulle tehtiin aikoinaan sellainen leikkaus toiseen jalkaan ja sen jälkeen mikään ei ollut niin kuin ennen. Lihoaminen myös muutti jalan kokoa.
        Nyt ainoastaan hyviä leveä lestisiä kenkiä voin käyttää. Ne vain ovat niin ikävän näköisiä. Onneksi en ole itsekkään mikään missi,,, vaan paremminkin molla-maija tyyppiä.

        Silloin, kun muutimme koko ruokailutottumuksenmme, niin siitä ajasta minun mies on laihtunut 12 kiloa.
        Laihtuminen pikkuhiljaa ei vie voimia. Maanantaina lähtee rasittavalle työkeikalle ja helpommalla luulee pääsevänsä, koska on nyt senverran hoikempi.


    • Pukeli 1

      on paljon rahaa. Täytyy vetää korkkikset jalkaan ja alkaa treenaamaan tuolla hiekkatiellä.

    • osallistuminen tuohon sääntöön että ei saa olla nilkkaremmiä, voi pahus!

      Mulla on muutamat tosi hyvät korkkarit joissa pystyn olemaan vaikka koko päivän mutta on niitäkin jotka saa joka käyttökerran jälkeen kiroamaan ne alimpaan hornaan ja silti ne pitää jostain syystä säilyttää, tosin ei enää.
      Oon viimeviikolla vienyt SPR:lle monet muutaman kerran käytetyt kengät, jos joku ne sieltä ostaa niin kyllä niillä parit kinkerit kulkee.

      • manta-elviira

        "puolipäivähyvänolokorkkarit" ovat kenkieni kohdalla surulla menetetyt. Jonkun muuton yhteydessä kadotetut.

        Nilkkaremmi, kiilapohja, korkea korko, kesäinen ilmava remmi-ihanuus...

        SPR:n(kin) kautta "vanhojakin" "uutena" tavaroita saavat ovat varmasti kiitollisia kaikesta!


      • manta-elviira kirjoitti:

        "puolipäivähyvänolokorkkarit" ovat kenkieni kohdalla surulla menetetyt. Jonkun muuton yhteydessä kadotetut.

        Nilkkaremmi, kiilapohja, korkea korko, kesäinen ilmava remmi-ihanuus...

        SPR:n(kin) kautta "vanhojakin" "uutena" tavaroita saavat ovat varmasti kiitollisia kaikesta!

        kenkäni päätyivät SPR:n kirpparille myyntiin, myynnistä saaduista rahoista ehkä enemmän hyötyä tarvitsijoille.


    • ei kyllä onnistuisi minulta. yhdet korkokengät on mutta niissä on ainakin parin sentin leveä korko. sitten on noita kiilapohjia. mutta en edes niillä lähtisi juoksemaan.
      mutta kyllä täälläkin metsissäkin juoksee naisia koirien kanssa joilla on piikkarit jalassa ja viimesen päälle vetimet niskassa.
      on kuin jostakin Hollywoodista ;-))

      no ei se minua kyllä haittaa. jokainen tyylillään. mutta en kyllä ainakaan viitsisi jalkojani katkoa. kyllä sitä lentää ketoon ihan muutenkin joskus kun tuolla kallioilla ja metsissä juostaan ;-)))

    • Ei taitaisi onnistua meikäläiseltä.

      Minulla ei ole ollut yhtään paria korkkareita.
      Kun en ensinnä osaa niillä kävellä,niillä ei pääse riittävän lujaa (kun en osaa hitaasti kävellä,heh),kamalat jalassa ja pituuttakin on sen verran omasta takaa,ettei ole tarvetta enempää pilviin kurotella.

      Teini-iässä oli parit tolppakengät.
      Ei nauramatta ole kuvia voinut myöhemmin katsoa,kun ne jalassa on ollut.Pituutta kun on 170 kieppeillä ja painoa silloin alle 50 kg.Kuvissa ei näy kuin isot jalat o_O

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      34
      3101
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1925
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1473
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      127
      1386
    5. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1074
    6. 127
      974
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      242
      852
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      839
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      66
      721
    10. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      81
      652
    Aihe