Onko hommana isokin projekti? Mihin hintaan olette kyseisen osan vaihdattaneet? Onko kestävyydessä eroa, ostaako orkkiksen tai tarvikeosan?
Etupyörän laakerin vaihto edessä
39
26671
Vastaukset
..... vastaan kysymyksiisi, että ei "harmainta aavistusta".
-mitä varaosiin tulee, niin orkkikset ovat olleet omissa kokemuksissa parempia, sen vähän mitä olen joutunut varaosia hankkimaan. Tosin hintakin on ollut huomattavasti suolaisempi, mutta itse paljon ajavana haluan maksaa siitä, että autoa ei tarvitse "rassata" montaa kertaa saman asian takia.
-itse olen joutunut vaihtamaan viimeksi Toyotasta pyöränlaakerin vuonna 1986 (ekasta autostani Corolla Super vm. 1980, 140tkm kohdalla) Etuvetoisissani ei ole moisia ongelmia ollut. Tosin Kaarinalla ajoin vain 360tkm asti ja Avessa on vasta 420tkm. Onko autosi joku taksi tai vastaava paljon ajettu???- Ave 2,0 '99
vasemman etupyöränlaakeri sökö, mutta kun kuuluu sellainen jännä "wouwouwou" ääni (saatanan vaikea kuvailla tuota ääntä) suoraan ajettaessa ja se "tihenee" vauhdin kasvaessa, sekä voimistuu oikealle käännyttäessä. Onko muita mahdollisuuksia mikä olis vialla? Ajettu n. 230000km, eikä ole vanha taxi.
- Kahimooni
Ave 2,0 '99 kirjoitti:
vasemman etupyöränlaakeri sökö, mutta kun kuuluu sellainen jännä "wouwouwou" ääni (saatanan vaikea kuvailla tuota ääntä) suoraan ajettaessa ja se "tihenee" vauhdin kasvaessa, sekä voimistuu oikealle käännyttäessä. Onko muita mahdollisuuksia mikä olis vialla? Ajettu n. 230000km, eikä ole vanha taxi.
mulla meni vänkärin puolen laakeri vaihtoon n. 220 tkm kohdalla. -04 vm D4D, taksikäytössä ollut kenties 100 tkm. Velipoika vaihtoi osan pajalla, tarvikeosa taisi maksaa n. 70 eur.
-K - jarrut?
Ave 2,0 '99 kirjoitti:
vasemman etupyöränlaakeri sökö, mutta kun kuuluu sellainen jännä "wouwouwou" ääni (saatanan vaikea kuvailla tuota ääntä) suoraan ajettaessa ja se "tihenee" vauhdin kasvaessa, sekä voimistuu oikealle käännyttäessä. Onko muita mahdollisuuksia mikä olis vialla? Ajettu n. 230000km, eikä ole vanha taxi.
Eihän vaan jarrut hankaa tai ole palan ja levyn välissä jotain törkyä?
- Anonyymi
Ave 2,0 '99 kirjoitti:
vasemman etupyöränlaakeri sökö, mutta kun kuuluu sellainen jännä "wouwouwou" ääni (saatanan vaikea kuvailla tuota ääntä) suoraan ajettaessa ja se "tihenee" vauhdin kasvaessa, sekä voimistuu oikealle käännyttäessä. Onko muita mahdollisuuksia mikä olis vialla? Ajettu n. 230000km, eikä ole vanha taxi.
just niiiiiin wouwou ääni,vito laakeri paskana,oikealle käänettäessä.
- ottaa..
irronneeseen roiskeläppään. Tojo kun on noilla kilsoilla vasta sisään ajettu.
- näitä
provoilijoita voitas poistaa täältä pelleilemästä !?
- Ave 2,0 '99
näitä kirjoitti:
provoilijoita voitas poistaa täältä pelleilemästä !?
Tiksin Aritan pikahuollossa ja ajettiin lenkki asentajan kanssa ja hän sitten nosti auton ylös ja kokeili klappia ja kuunteli ääniä , mutta ei löytänyt varsinaista syytä kyseiselle äänelle. Pientä palojen epätasaista hinkkausta levyihin oli havaittavissa, liekkö siitä ääni johtuu, palaan asiaan jos vaiva pahenee.
- Ave 2,0 '99
Ave 2,0 '99 kirjoitti:
Tiksin Aritan pikahuollossa ja ajettiin lenkki asentajan kanssa ja hän sitten nosti auton ylös ja kokeili klappia ja kuunteli ääniä , mutta ei löytänyt varsinaista syytä kyseiselle äänelle. Pientä palojen epätasaista hinkkausta levyihin oli havaittavissa, liekkö siitä ääni johtuu, palaan asiaan jos vaiva pahenee.
nyt sitten vaihdettu, koska se oli kuitenkin se joka metelöi ja oli hajoamassa. Parisataa maksoi kyseinen prokkis.
- Avensis 07 170tkm
Ave 2,0 '99 kirjoitti:
nyt sitten vaihdettu, koska se oli kuitenkin se joka metelöi ja oli hajoamassa. Parisataa maksoi kyseinen prokkis.
Mulla on menneet molemmat laakerit edestä D4D 2.0 Avensis farkkumalli 170 tkm ajettu taitaa olla uudemissa Avensiksissa vähän kevyemmät osat kuin noissa vanhemmissa. Ei ole taksi käytössä ollut ostin noin 20 tkm ajettuna.
- overdrive on
Ave 2,0 '99 kirjoitti:
nyt sitten vaihdettu, koska se oli kuitenkin se joka metelöi ja oli hajoamassa. Parisataa maksoi kyseinen prokkis.
Tojon osat kestää keskimääräistä pidempään. laturi 280 tkm ja takalaakeri=koko napa meni v aihtoon 330 tkm kohdilla. Noiden lisäksi on vaihdettu vain jakoremmiä 105 tkm:n välein.
- Tosin
overdrive on kirjoitti:
Tojon osat kestää keskimääräistä pidempään. laturi 280 tkm ja takalaakeri=koko napa meni v aihtoon 330 tkm kohdilla. Noiden lisäksi on vaihdettu vain jakoremmiä 105 tkm:n välein.
Ketjujen siellä on eikä remmiä!
- puhut höpöjä
Tosin kirjoitti:
Ketjujen siellä on eikä remmiä!
Riippuu ihan mallista, että kumpi siellä on.
- kiitos moi
overdrive on kirjoitti:
Tojon osat kestää keskimääräistä pidempään. laturi 280 tkm ja takalaakeri=koko napa meni v aihtoon 330 tkm kohdilla. Noiden lisäksi on vaihdettu vain jakoremmiä 105 tkm:n välein.
Keskimääräistä pidempään sanoin, kun vaihdoin -06 150 tkm ajettuun tojotaan laturia!
- kokemusta omaava
2.0 vvt-i on ketjulla 06-07 vuosimalleissa ainakin.
- sanotaan jotain
Etuvetoiseen laakeri vaihdettuna noin 300 euroa.
- johan on
Tarkoitat varmaan molemmin puolin yhteensä? Muuten kuulostaa ryöstöhinnalta.
- peteman75
Mun Avensiksella vm 2007 2.0 VVt-i on ajettu 129 000km ja satasen vauhdissa kuuluu inhottava wouwou ääni edestä..ja välillä tuntuu , että se tulee takaata..mene ja tiedä. Olen lukenut näitä palstoja paljon ja olen nyt tullut siihen tulokseen, että laakeri se varmaanki on joka ääntää. Toyota huollossa sanoivat, että kaikki on kunnossa! Klappia ei löytynyt, mutta ääni vaan jatkuu jatkumistaan. 60km vauhdissa ääntää ei juurikaan noteeraa mitenkään, mutta vauhdin kasvaessa ääni vaan voimistuu. 120km/h ääni/wollotus on todella selkeä!
- avensis -03
sama vika mulla.-03 ave 180 000 ajettu vouvou.... eikä saa mitään selvää mistä kuuluu
- vanha epäilys
avensis -03 kirjoitti:
sama vika mulla.-03 ave 180 000 ajettu vouvou.... eikä saa mitään selvää mistä kuuluu
etupyörän laakeri ja apumiehen puoli, sekottaa aika tehokkaasti äänen alkuperän suunnan.
- Tojo
230 000km ajettu 2004 D4D 2.0, etupyörän laakerin vaihto 200€. Piti inhottavaa ääntä ajettaessa yli 60km/h. Oikealle kääntäminen pahensi. Ei ollut klappia.
- EI Herttoniemeen
Älkää ikinä menkö Herttniemen Volkswagencentteriin!!! Siellä kusetettiin oikein huolella. Vahtoivat toimivat pyöränlaakerit kysymättä minulta ja remontin hinta oli 1750 euroa vaikka puhelimessa sovittiin huollon hinnaksi 700 euroa! Jouduin maksumieheksi, koska en pystynyt todistamaan että minulle oli puhelimessa valehdeltu koska puheluja ei nauhoiteta! Ei taidalla olla ensimmäinen kerta kun kyseisessä paikassa kusetetaan
- Herttisleijaa
Jos kertomuksesi on totta, niin vie ihmeessä tapaus kuluttajariitalautakuntaan. 1700 e veloituksella ja satasen tuntiveloitushinnalla hommaan on pitänyt kulua työpäiviä.
- tojo mies
avensis d4d vuosimalli 2000 ei laakerin vaihtoja saati laturin vaihtoa. mittarissa 450 000. toki kytkin meni 150 000 tonnin paikkeilla.
- tojo mies 20 vuotta.
tojo mies älä valehtele.laakerit eikä laturi kestä ilman vaihtoa noita kilometriä. ei missään autossa. surullista tämä jatkuva paskan puhuminen.
- narskis
Kyllä kestää mutta riippuu tojosta,itsellä narina II ja ongelmitta pelaa vaikka 374tkm mittarissa vaimolla paljon tuoreempi anjovis ja vähän väliä korjaamolla vaikka mittarissa ei ole kuin 153tkm.
Tuli viimeisen vierailun jälkeen mieleen jos sattuu vastaan hyvä narina II nii vaihdan vaikka päikseen tuon "janssonin" kiusauksen 15v wanhenpaan oikeaan tojoon mutta katsotaan nyt viellä josko olisi ottanut opikseen.
- OnseTojotaIHMEvehe
Mun ave 2.0 -00 606000 km ja nyt jo rupes takalaakeri pitään ääntä. Ei auta kun uutta tilalle.
- avebella
-01 ave 83 000km vaihdettiin puolimoottori, 160 000km laakeroitiin vaihdelaatikko, sitten murheita sieltä pienemmästä päästä 220 000km etupyörän laakeri.
- Utelias.............
Menikö takuuseen ja tuotevastuuseen?
- avebella
puolimoottori meni takuuseen puolisen vuotta takuuajan umpeuduttua.
- repe2
mulla -03 corollasta 170000km. kuuluu se vouvou ääni ajettaessa vaihde päällä tai vapaalla, myös takajarrut jumittuu ajoittai niin että vanne on lämmin vaikka olen ne putsannut ja herkistänyt joka kesä, öljyä ei onneksi kuluta. ja käynnistäessä vaihde päällä kytkin pohjassa tietenkin, joskun yrittää lähteä liikkeelle..
- AVE 02
Mulla ave-02 aj.210.000 apukuskinpuoloinen laakeri ääntää, pulimoottori vaihdettu takuulla n.100.000km edellisellä 92 mallin toyotalla ajettu 360.000 suurin osa mikä vaihdettu on vesipumppu ja vetoakselin kumit.
- Toyo 2006
Kyselin juuri etupyörän laakerin vaihtohintaa AVE -06 2.0 D4D kilometrejä on 240000, Kokonaishinta osineen Toyotalla 497 euroa. Laakeri org100 euroa, vetoakselin kiinnitysmutteri 4,40 ja pyörän napa 130 euroa. loput on työtä. Homma kestää kuulemma kaksi tuntia. Nyt on menossa kuskin puoli, apumiehen puoli meni noin 15 000 km aiemmin. Itse olen noita vaihtanut esim. Corollaan noin 200 000 kilometrissä joskus 180 000 km. Aven pyörän napa pitää kuulemma vaihtaa, mikäli sen välys on löystynyt laakeriin nähden, on kuulemma yleistä. Avessa laakeri on ns. suojattu eli siihen ei tarvitse vaihtaa stefoja joustin tukeen kuten Corollassa.
Kokemusta on kuuden Toyon verran. Kun kilometrejä tulee noinkin paljon niin kyllä ne osat kuluu ja joskus niitä joutuu vaihtamaan, - Toyo 2006
Laakeri vaihdettu, originaali osilla. Osat etupyörä vasen sis. Laakeri, vetoakselin mutteri, lukkorengas ja pyörännapa yht alennuksilla 204 euroa. ( ovh oli 234,4 egee) Kun itse tein, niin työ 0 euroa muutama ärräpää. Säästöä noin 293 egeä. Työnä muuten normaali laakerin vaihto, riski on lukkorenkaan irti saaminen. Nimittäin se voi olla ruostunut tiukasti uraansa kiinni. En suosittele tekemään laakerin vaihtoa itse, jos ei ole hydrauliprässiä käytössä. Vanha laakeri oli sen verran tiukassa, että ilman prässiä se ei irtoa. Toyotan ohjeiden mukaan pyörännapa pitää uusia laakerin vaihdon yhteydessä, mutta itse huomasin ettei vanhakaan napa ollut käyttökelvoton vaan se oli aivan mitoissaan. Eri asia on sitten se, jos laakeri on päässyt pyörähtämään rikkoutuessaan pyörännavan akselilla, silloin napa-akseli on voinut vaurioitua. Itse vaihdoin navan myös uuteen. Homma oli kohtuu helppo, kun käytin prässiä vanhan laakerin irroittamisessa ja uuden asentamisessa. Tietysti on muutama laakeri vaihdettu aiemminkin.
- laakeriremontoija
Se idioottimainen toyotan kehittelemä oma rahastuslukkorengas verratuna perus seegerin renkaaseen aiheuttaa aivan varmasti ärräpäitä ja alkavaa merkistä vieroutumista. Suomessa autossa tulee pyöränlaakerin kestää auton elinikä eli vähintään 500 000 km. Autot ovat täällä kalliita ja niillä siten ajetaan myös paljon. Yhtään en ihmettele, että toyotalla heitetään koko pyörännapa roskiin vedoten johonkin liiallisen välyksen muodostumisesta. Jos joku toyotan huolto tuota käy väittämään niin pyydä näyttämään tuo vanha napa laakeri irroitettuna ja verratkaa välyksiä huoltokirjojen suosituksiin. On nimittäin niin, että toyotalla ei heidän huoltohinnoillaan voida irroittaa sitä sokkaa enää mitenkään asiakasystävälliseen hintaan kun sitä välystä ei ole tehty tehtaalla riittävästi edes akselin suunnassa riittävästi. En tiedä saavatko tojotalla edes laakeria irti kohtuu ajassa halkaisematta rälläkällä koko napaa, että voivat sitä irtolaakeria ja välystä asiakkaalle näyttää. Oma etupyörän laakerin vaihto kesti diesel -07 aveen 1,5 päivää osin kahdelta mieheltä käsityökaluin ja voimaa ja menetelmiä käytettiin. Erityisesti aikaa ja napaa paloi typerän päistään rikkoutuvan sokan kanssa. Leka ja kivienhalkaisuun tarkoitettu iso taltta vihdoiin irroitti sokan. Kaikki muu homma oli lähes perus taputtelua. Liiallisesta välyksestä puhuminen on syytä ehdottomasti kyseenalaistaa. Alkuperäinen laakeri oli muuten täysin nimetön. Kenties joku venäläinen halpalaakeri. Laitoin tilalle korealaisen SKF valmisteen.
- Anonyymi
18 vuotta vanhaan Aveen tuli vaihdettua molemmat laakerit omatoimisesti. Homma ei ole ihan helpoimmasta päästä, mutta tehtävissä kuitenkin. Pahin rasti on kiinni ruostuneet osat, varsinkin se seegeri, joka on käytännössä yhtäpuuta laakeripesän kanssa. Toyota ei muuten enää myy pyörännapaa laakerivaihdon yhteydessä.
- Anonyymi
12000km välein kaikki laakerit tojoon vaihtanu venäjällä
- Anonyymi
Minä 2000 km välein skoodaan vaihattannu joka laakerin vennäinmaalla, tuntevat kuin omat taskunsa.
- Anonyymi
Ladan laakerit käy Tojoon tosin täytyy välillä sorvata☢️☢️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409