Vanha luumupuu on tehnyt juuriversoja, laitoin niitä ruukkuun juurtumaan.
Kysyisin saanko niistä satoa tuottavan uuden puun?
Luumupuun versot...
5
6850
Vastaukset
- Kokeillut
Ainakin minun pieni taimeni kasvoi isoksi luumupuksi, josta sain saavillisen luumuja monia vuosia.
Sittemmin se ikääntyi ja jouduttiin kaatamaan, mutta olin jo antanut parin taimen kasvaa siinä lähettyvillä, niin että jonkun vuoden kuluttua minulla taas on kunnon luumupuu.
Ikävä puoli on, että luumupuu kasvattaa juuriveroja monien metrien päähän. Versot on meillä pidetty kurissa ruohonleikkurilla.
Mutta tällä tavoin puun saa uusituksi.- tessa.t
hieno juttu nyt saan sitten kasvatella uusia luumupuita.
- MaraX
tessa.t kirjoitti:
hieno juttu nyt saan sitten kasvatella uusia luumupuita.
Moi,
Mulla vanhassa pihapiirissä luumupuita useampi, isoimmat n. 4m korkeita. Noista on vuosien saatossa tullut noita "poikasia" joissa kyllä luumuja nykyään on, toki taitaa viedä aika pitkään ennen kuin hedelmää tuottavat. Itse olen noita siirrellyt omalla tontillani sinne tänne ja lahjoitellut naapureille.
Mara
Kirkkonummi
- Anonyymi
Miten saatte juuriversot kasvamaan?
- Anonyymi
Nyt luumupuissa on jo lehti. Näin ollen maasta kaivetut juuriversot haihduttavat vettä melko paljon. Mutta juuriversoja voi istuttaa isoihin ruukkuihin ja peittää muovipussilla ja sijoittaa ruukut, jos vain mahdollista, kasvihuoneeseen tai muuhun varjoisaan ja suojaisaan paikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999