Suzuki Hayabusa

2008

putkiston vaihto olisi edessä uuteen busaan. kokoputkistoa ajattelin ruuvata kiinni, ja nyt kysyisinkin että saako säätöihin omaa ruiskua säätämällä? ei kiinnostaisi hommata commanderia turhan takia. millaisia näihin on ylipäätään mennyt? kiitos jo etukäteen

27

10030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Köröttelijä

      joudut Commanderin hankkimaan jos laitat kokoputkiston.Jos tyydyt slipareihin,pitäisi pyörän ruiskun omat säätövarat riittää oikeinkin hyvin.
      Tosin,slipareita varten ei välttämättä ruiskua edes tarvitse säätää,eikä kukaan tuntemani 08 Busan omistaja ole pyöräänsä säädättänytkään ja hyvin ovat toimineet.

    • mielipiteitå monenlaisia

      mulle kuulu, mut mitä järkeä on uuteen pyörään vaihtaa putkea...en oikein ymmärrä....mut sehän on tietty jokaisen oma asia niin kuin oma mielipiteeni

      • >>TurbotOn<<

        Pyöriin vaihdetaan putkia/vaimentimia mm.painonsäästön,ulkonäön,äänen ja myös lisätehon toivon vuoksi. Ääntä tulee,painoa voi lähteä toistakymmentä kiloa tapauskohtaisesti. Myös tehoa saadaan lisää muutamasta hevosvoimasta jopa yli kymmenen heppaa kun moottori alkaa "hengittämään" kunnolla. Mutta eipä noita orkkis-ruiskuja juurikaan pysty säätämään. Useimmiten tarvitaan esim. Powercommander tai vastaava. Moottorit kun on tehtaalla säädetty mahdollisimman vähäpäästöiseksi tiukkojen säästömääräysten vuoksi.


      • enpäs tainnutkaan...
        >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Pyöriin vaihdetaan putkia/vaimentimia mm.painonsäästön,ulkonäön,äänen ja myös lisätehon toivon vuoksi. Ääntä tulee,painoa voi lähteä toistakymmentä kiloa tapauskohtaisesti. Myös tehoa saadaan lisää muutamasta hevosvoimasta jopa yli kymmenen heppaa kun moottori alkaa "hengittämään" kunnolla. Mutta eipä noita orkkis-ruiskuja juurikaan pysty säätämään. Useimmiten tarvitaan esim. Powercommander tai vastaava. Moottorit kun on tehtaalla säädetty mahdollisimman vähäpäästöiseksi tiukkojen säästömääräysten vuoksi.

        tai sit en. Tuskin busaan tarttee lisää tehoja joka ajattelee normaali järjellä sen verran menohaluja kyseinen pyörä omaa jo vakiona ja ulkonäkö tuskin paranee putkea vaihtamalla(aikas monen mielestä)ja eikös se oo mukavampi kun pyörä kiihtyy kivasti ja ääni on lähes kuiskaus-eikös ne oo lähinnä semmosten "ninja" pellejen leikkiä,meinaan noi putken vaihdot. No joo hyvää kesää kaikille tasapuolisesti


      • bussiin
        enpäs tainnutkaan... kirjoitti:

        tai sit en. Tuskin busaan tarttee lisää tehoja joka ajattelee normaali järjellä sen verran menohaluja kyseinen pyörä omaa jo vakiona ja ulkonäkö tuskin paranee putkea vaihtamalla(aikas monen mielestä)ja eikös se oo mukavampi kun pyörä kiihtyy kivasti ja ääni on lähes kuiskaus-eikös ne oo lähinnä semmosten "ninja" pellejen leikkiä,meinaan noi putken vaihdot. No joo hyvää kesää kaikille tasapuolisesti

        vielä palikan joka poistaa 5. ja 6. vaihteen rajotuksen 299:een.Ulkonäkö, kiihtyvyys ja äänet ovat aikalailla se ja sama, jokaisella oma mieltymys ja vaatimukset, mutta minun mielestä 300 km/h on aivan riittävästi Suomen teille.


      • >>TurbotOn<<
        enpäs tainnutkaan... kirjoitti:

        tai sit en. Tuskin busaan tarttee lisää tehoja joka ajattelee normaali järjellä sen verran menohaluja kyseinen pyörä omaa jo vakiona ja ulkonäkö tuskin paranee putkea vaihtamalla(aikas monen mielestä)ja eikös se oo mukavampi kun pyörä kiihtyy kivasti ja ääni on lähes kuiskaus-eikös ne oo lähinnä semmosten "ninja" pellejen leikkiä,meinaan noi putken vaihdot. No joo hyvää kesää kaikille tasapuolisesti

        Mielipideasioitahan nämä. Voidaan tietysti kysyä vielä että miksi tarvitaan Hayabusan kaltaisia pyöriä kun esim. Kawa ER-5:llakin pääsee hyvin paikasta a paikkaan b?? Tai vertauksen vuoksi miksi valmistetaan ja ajetaan Ferrareilla tai Lamborgineilla kun Opel Corsallakin saa ylinopeussakkoja jos niin haluaa? Jos taas joku haluaa ajaa lähes parisataa heppaisella pyörällä niin miksei sitten valjasteta koko moottorin voimavaroja käyttöön ja poisteta ahdistavaa vakioputkistoa?! Monet taas haluavat saada pyörään helpompaa käsiteltävyyttä ja vaihtamalla vakioputkisto kevyempään tämä asiaa paranee jonkinverran. Busakin taitaa keventyä "viriviriputkistolla" yli kymmenen kiloa! Hyvin monet vaihtavat putken tai vaimentajan juuri siksi että heidän mielestään moottoripyörän kuuluu pitää kunnollista ääntä eikä mainitsemaasi kuiskausta.


      • mie vuan
        >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Mielipideasioitahan nämä. Voidaan tietysti kysyä vielä että miksi tarvitaan Hayabusan kaltaisia pyöriä kun esim. Kawa ER-5:llakin pääsee hyvin paikasta a paikkaan b?? Tai vertauksen vuoksi miksi valmistetaan ja ajetaan Ferrareilla tai Lamborgineilla kun Opel Corsallakin saa ylinopeussakkoja jos niin haluaa? Jos taas joku haluaa ajaa lähes parisataa heppaisella pyörällä niin miksei sitten valjasteta koko moottorin voimavaroja käyttöön ja poisteta ahdistavaa vakioputkistoa?! Monet taas haluavat saada pyörään helpompaa käsiteltävyyttä ja vaihtamalla vakioputkisto kevyempään tämä asiaa paranee jonkinverran. Busakin taitaa keventyä "viriviriputkistolla" yli kymmenen kiloa! Hyvin monet vaihtavat putken tai vaimentajan juuri siksi että heidän mielestään moottoripyörän kuuluu pitää kunnollista ääntä eikä mainitsemaasi kuiskausta.

        omaan sliparit sen takia, että alkuperäiset ovat todella rumat ja painavat. Tietysti ne tojotan äänet olivat lähinnä huvittavat. Ei siitä paljon ääntä tarvitse tulla, mutta pikkasen lisää on ihan kiva juttu. Siksi pidän desibeli killerit paikoillaan.
        Olin myös huomaavinani, että kulutus pieneni, tosin tuo ei ole ihan varma tieto, mutta jos on näin, niin se on myös ympäristöteko :).
        Tuosta ruiskujen säädöstä sen verran, että ainakin vanhan mallin ruiskussa riitti vara ihan hienosti säätää. Jos eivät ole uuteen malliin tehneet muutoksia, niin riittää siinäkin. Säätö vain on karkeampi kuin kommarissa, mutta normaalikäyttäjä ei huomaa eroa. Ja uudessa mallissa on lambda joka hoitaa seokset 5500rmin asti. Siitä eteenpäin mennään kartan mukaan. Näin ainakin minulle on kerrottu.
        Kommari on turha jos ei ole tehty ISOJA muutoksia koneeseen.


      • rajoituksen
        bussiin kirjoitti:

        vielä palikan joka poistaa 5. ja 6. vaihteen rajotuksen 299:een.Ulkonäkö, kiihtyvyys ja äänet ovat aikalailla se ja sama, jokaisella oma mieltymys ja vaatimukset, mutta minun mielestä 300 km/h on aivan riittävästi Suomen teille.

        poistot tehdään siksi että saatais vanhemman mallin busaa vaivaava pienten kierrosten pieni nykytys pois.Rajoittimet ovat pienillä vaihteilla ja kuutosella.Ei viitosella.Sen takia vastus laitetaan että boksi luulis olevan juuri tuon 5 vaihteen päällä jossa ei ole rajoittimia.


      • Busissa ei
        rajoituksen kirjoitti:

        poistot tehdään siksi että saatais vanhemman mallin busaa vaivaava pienten kierrosten pieni nykytys pois.Rajoittimet ovat pienillä vaihteilla ja kuutosella.Ei viitosella.Sen takia vastus laitetaan että boksi luulis olevan juuri tuon 5 vaihteen päällä jossa ei ole rajoittimia.

        ...kylläkään ole mitään rajoittimia. Ei isoilla eikä pienilläkään vaihteilla.2001-mallista eteenpäin nopeus on rajoitettu 299:ään. Tämä rajoitin toimii kuutos vaihteella. Uusissa malleissa on ajonaikanakin mahdollista ruiskuun asettaa kolme eri ohjelmaa jotka rajoittavat käytettävissä olevaa tehoa halutuksi. Itselläni oli aikanaan 99-mallin Busa eikä siinä ollut mitään rajoittimia eikä myöskään mitään nykytystä. Muita vikoja kyllä jotka tietty takuuna korjattiin. Tosin huonolla menestyksellä.

        Se kulkeeko Busa rajoittamattomanakaan yli 300km/h riippuu ihan minkä testiajon tulosta pitää oikeana. Kymmenen vuottahan on pian kiistelty mikä kulkee OIKEASTI kolmea sataa?! Testitulokset kun vaihtelevat niin paljon.


      • mie vuan
        Busissa ei kirjoitti:

        ...kylläkään ole mitään rajoittimia. Ei isoilla eikä pienilläkään vaihteilla.2001-mallista eteenpäin nopeus on rajoitettu 299:ään. Tämä rajoitin toimii kuutos vaihteella. Uusissa malleissa on ajonaikanakin mahdollista ruiskuun asettaa kolme eri ohjelmaa jotka rajoittavat käytettävissä olevaa tehoa halutuksi. Itselläni oli aikanaan 99-mallin Busa eikä siinä ollut mitään rajoittimia eikä myöskään mitään nykytystä. Muita vikoja kyllä jotka tietty takuuna korjattiin. Tosin huonolla menestyksellä.

        Se kulkeeko Busa rajoittamattomanakaan yli 300km/h riippuu ihan minkä testiajon tulosta pitää oikeana. Kymmenen vuottahan on pian kiistelty mikä kulkee OIKEASTI kolmea sataa?! Testitulokset kun vaihtelevat niin paljon.

        kaikissa paitsi uusimmassa K8 mallissa on 1,2,3 ja taitaa olla vielä 4 rajoitettu. Ja tämä on ekojen 3vaihteen osalta 100% varma tieto.


      • Sinun mielestäsi
        mie vuan kirjoitti:

        kaikissa paitsi uusimmassa K8 mallissa on 1,2,3 ja taitaa olla vielä 4 rajoitettu. Ja tämä on ekojen 3vaihteen osalta 100% varma tieto.

        ...siis KAIKKIA Busan vaihteita rajoitetaan???! Minulla on suora pääsy Suzukin maahantuojan tietokantaan Busan moottori-softan osalta eikä siellä ole mitään tietoa moisista rajoittimista! Kerro siis toki lisää. Varmaan monia kiinnostaa sinun tietosi asiasta mitä muilla ei ole!


      • mie vuan
        Sinun mielestäsi kirjoitti:

        ...siis KAIKKIA Busan vaihteita rajoitetaan???! Minulla on suora pääsy Suzukin maahantuojan tietokantaan Busan moottori-softan osalta eikä siellä ole mitään tietoa moisista rajoittimista! Kerro siis toki lisää. Varmaan monia kiinnostaa sinun tietosi asiasta mitä muilla ei ole!

        osaa lukea sieltäkään asiaa. Eli 1 ja 2 ja 3 ovat 100% varmuudella rajoitettuja ykköskoppasessa. 4 vaihteesta en ole varma. Siitä eteenpäin ei ole vanhemmissa rajoituksia, mutta oliko se -01 kun tuli huippunopeusrajoitin. Sen näkee suomen malleissa nopeusmittarista, joka loppuu aikaisemmin kuin rajoittamattomassa jossa se oli muistaakseni 350km/h.
        Alempien vaihteiden tehonrajoitus on toteutettu sytkäkartan muutoksella. Noihin malleihin löytyy palikkaa, joka poistaa rajoitukset ja on nimeltään TRE-yksikkö eli "timing retard eliminator". Homman voi myös tehdä vastuksella GPS (gear position sender) johdon väliin mutta silloin tulee helposti epävakaa tyhjäkäynti.
        Omaani laitoin ensin vastuksen, mutta sitten sain USAsta siskon kautta Ivans active TRE:n ja sillä ajelin lopun aikaa. Ja tuon vastuksen/tre:n asennuksen jälkeen eron huomasi selkeästi. Kaasu oli todella paljon loogisempi ja peli oli muutenkin herkempi.
        Nämä tiedot löytyvät internetistä helposti. Ja enpä ihan heti usko, että pääset katselemaan moottorinohjaimen softia... Kerroppa vähän lisää!
        Ja K8 mallissa siis tuota rajoitusta ei ole muuten kuin huipun suhteen. Se muu rajoitus on hoidettu kolmella eri kartalla joita voi ajossa vaihtaa. Tosin en ymmärrä mitä sillä tekee...


      • Suhteilla
        mie vuan kirjoitti:

        osaa lukea sieltäkään asiaa. Eli 1 ja 2 ja 3 ovat 100% varmuudella rajoitettuja ykköskoppasessa. 4 vaihteesta en ole varma. Siitä eteenpäin ei ole vanhemmissa rajoituksia, mutta oliko se -01 kun tuli huippunopeusrajoitin. Sen näkee suomen malleissa nopeusmittarista, joka loppuu aikaisemmin kuin rajoittamattomassa jossa se oli muistaakseni 350km/h.
        Alempien vaihteiden tehonrajoitus on toteutettu sytkäkartan muutoksella. Noihin malleihin löytyy palikkaa, joka poistaa rajoitukset ja on nimeltään TRE-yksikkö eli "timing retard eliminator". Homman voi myös tehdä vastuksella GPS (gear position sender) johdon väliin mutta silloin tulee helposti epävakaa tyhjäkäynti.
        Omaani laitoin ensin vastuksen, mutta sitten sain USAsta siskon kautta Ivans active TRE:n ja sillä ajelin lopun aikaa. Ja tuon vastuksen/tre:n asennuksen jälkeen eron huomasi selkeästi. Kaasu oli todella paljon loogisempi ja peli oli muutenkin herkempi.
        Nämä tiedot löytyvät internetistä helposti. Ja enpä ihan heti usko, että pääset katselemaan moottorinohjaimen softia... Kerroppa vähän lisää!
        Ja K8 mallissa siis tuota rajoitusta ei ole muuten kuin huipun suhteen. Se muu rajoitus on hoidettu kolmella eri kartalla joita voi ajossa vaihtaa. Tosin en ymmärrä mitä sillä tekee...

        --"Ja enpä ihan heti usko, että pääset katselemaan moottorinohjaimen softia... Kerroppa vähän lisää!"

        Suomessa on useita kiihdytysajajia jotka käyttävät Hayabusan moottoria ja tuntemalla eräänkin mainetta niittäneen kilpailijan on mahdollista päästä pikkasen syvemmälle moottori-softaan mitä useimmilla muilla.Tarvitaan vain yhteyksiä mm. Amerikoihin ja Jaappaniin saakka.

        Hyvin näyttää maailmalla markkinamiesten työ tuottanut hedelmää kun näyttää kaikenlaisia rajoittimia menevän kaupaksi vaikkei niihin juurikaan tarvetta oikeasti ole! ; )


      • Jusba
        Suhteilla kirjoitti:

        --"Ja enpä ihan heti usko, että pääset katselemaan moottorinohjaimen softia... Kerroppa vähän lisää!"

        Suomessa on useita kiihdytysajajia jotka käyttävät Hayabusan moottoria ja tuntemalla eräänkin mainetta niittäneen kilpailijan on mahdollista päästä pikkasen syvemmälle moottori-softaan mitä useimmilla muilla.Tarvitaan vain yhteyksiä mm. Amerikoihin ja Jaappaniin saakka.

        Hyvin näyttää maailmalla markkinamiesten työ tuottanut hedelmää kun näyttää kaikenlaisia rajoittimia menevän kaupaksi vaikkei niihin juurikaan tarvetta oikeasti ole! ; )

        Taas näitä mun kaveri juttuja.


      • ja taas
        Jusba kirjoitti:

        Taas näitä mun kaveri juttuja.

        näitä nettirutisijoita joita harmittaa kun itse jää monesta asiasta paitsioon siksi ettei tunne "oikeaa" porukkaa. Silloin ei myöskään voi millään uskoa että jotkut toiset osaavat ja pystyvät asioihin joihin 99 prosenttia porukasta ei! Elämä on katsos ihmeellistä. Koita se hyväksyä tai tyydy kohtaloosi.


      • mie vuan
        Suhteilla kirjoitti:

        --"Ja enpä ihan heti usko, että pääset katselemaan moottorinohjaimen softia... Kerroppa vähän lisää!"

        Suomessa on useita kiihdytysajajia jotka käyttävät Hayabusan moottoria ja tuntemalla eräänkin mainetta niittäneen kilpailijan on mahdollista päästä pikkasen syvemmälle moottori-softaan mitä useimmilla muilla.Tarvitaan vain yhteyksiä mm. Amerikoihin ja Jaappaniin saakka.

        Hyvin näyttää maailmalla markkinamiesten työ tuottanut hedelmää kun näyttää kaikenlaisia rajoittimia menevän kaupaksi vaikkei niihin juurikaan tarvetta oikeasti ole! ; )

        mulle on ihan sama jos sun kaverisi on vaikka tehtaan johtaja. Se mitä tiedän tiedän ja paskaa en rupea jauhamaan. Joten mulle on ihan sama mitä sä väität, mutta totuus on se mitä kirjoitin. Joten väittele ihan kenen kanssa vaan, minä en leikkiisi ryhdy.
        Ja edelleen epäilen että joku ulkopuolinen pääsisi tehtaan softia lukemaan varsinkaan kun siitä ei ole kenellekään mitään hyötyä, ei edes kiihdytyskuskille joka ei takuulla käytä vakioboxia vehkeessään. Mutta se siitä, mulle riittää. Hauskaa kesää!


      • Jusba
        ja taas kirjoitti:

        näitä nettirutisijoita joita harmittaa kun itse jää monesta asiasta paitsioon siksi ettei tunne "oikeaa" porukkaa. Silloin ei myöskään voi millään uskoa että jotkut toiset osaavat ja pystyvät asioihin joihin 99 prosenttia porukasta ei! Elämä on katsos ihmeellistä. Koita se hyväksyä tai tyydy kohtaloosi.

        kun kuulun oikeaan porukkaan. Ihan turha tulla elvistelemään väärillä tiedoilla; tosin sitähän tämä saitti on pullollaan.


      • bussiin
        Busissa ei kirjoitti:

        ...kylläkään ole mitään rajoittimia. Ei isoilla eikä pienilläkään vaihteilla.2001-mallista eteenpäin nopeus on rajoitettu 299:ään. Tämä rajoitin toimii kuutos vaihteella. Uusissa malleissa on ajonaikanakin mahdollista ruiskuun asettaa kolme eri ohjelmaa jotka rajoittavat käytettävissä olevaa tehoa halutuksi. Itselläni oli aikanaan 99-mallin Busa eikä siinä ollut mitään rajoittimia eikä myöskään mitään nykytystä. Muita vikoja kyllä jotka tietty takuuna korjattiin. Tosin huonolla menestyksellä.

        Se kulkeeko Busa rajoittamattomanakaan yli 300km/h riippuu ihan minkä testiajon tulosta pitää oikeana. Kymmenen vuottahan on pian kiistelty mikä kulkee OIKEASTI kolmea sataa?! Testitulokset kun vaihtelevat niin paljon.

        sekä nopeuden että hevosvoimien kanssa, juuri kun keskustelu pääsee alkamaan niin jo tulee jos minkälaista tietoa eri penkkien tiukkuudesta tai mittarivirheistä j.n.e.Hp:n virallisia määritelmiäkin on ainakin kolme, ja mitä bussilla pääsin koittamaan niin ainakaan sen viisareihin ei ole luottamista, ei tuntunut olevan mitään väliä missä kohtaa viisari oli, aina veti hullun lailla.Paras moottori mitä tällä hetkellä kaupan on.


      • bussailija
        enpäs tainnutkaan... kirjoitti:

        tai sit en. Tuskin busaan tarttee lisää tehoja joka ajattelee normaali järjellä sen verran menohaluja kyseinen pyörä omaa jo vakiona ja ulkonäkö tuskin paranee putkea vaihtamalla(aikas monen mielestä)ja eikös se oo mukavampi kun pyörä kiihtyy kivasti ja ääni on lähes kuiskaus-eikös ne oo lähinnä semmosten "ninja" pellejen leikkiä,meinaan noi putken vaihdot. No joo hyvää kesää kaikille tasapuolisesti

        mitään kommareita. Busan boxi on täysin säädettävissä. Ja sille joka ihmettelee miksi vaihtaa putki: Ensinnäkin 10kg painosta pois on hyvä juttu. Ja kun se vielä lähtee juuri sieltä missä sen ei tarttis olla, parantaa ajettavuutta.
        Toiseksi vaikka busa on nätti pyörä, niin se, mistä en ole omassakaan pitänyt olivat nuo rumat massiiviset putket.
        Matka-ajossa muijan ja pakettien kanssa tuo painon/painopisteen muutos vaikuttaa siten, että voi ottaa muutamat kalsarit enemmän mukaan...:)


    • laittaisit

      vain pelkät sliparit niin vie toki säädettäväksi. Itse laitoin LeoVincen sliparit ja säädätin penkissä niin 193hv takarenkaalta!!! Vääntö 144nm takarenkaalta!!! Eli takarengasteho vakiopöntöilläkin on aika reippaasti. Toki kokoputkella saa vielä enempi koska katalysaattori jarruttaa jonkin verran tehoja.

      • Köröttelijä

        Jos slipareilla saataisiin vaikka tuo maaginen 10hp:n lisäys kampiakselitehoon,eli n.208hp,niin kun otetaan mukaan keskimääräinen 15% tehohävikki voimansiirrossa tulisi takapyörältä 176,8hp joka toki olisi hieno lukema sekin.
        Millä kierroslukualueella vääntö nousi yli 100nM:n lukemiin,omassa sadan nM:n raja rikki jo n.1500rpm kohdalla?
        Säätämällä tosiaankin saadaan paras lopputulos,vaikka commanderia ei hankkisikaan,Suizan ruiskun omat säätövarat pitaisivät riittää oikein hyvin slipareiden kera.


      • mie vuan
        Köröttelijä kirjoitti:

        Jos slipareilla saataisiin vaikka tuo maaginen 10hp:n lisäys kampiakselitehoon,eli n.208hp,niin kun otetaan mukaan keskimääräinen 15% tehohävikki voimansiirrossa tulisi takapyörältä 176,8hp joka toki olisi hieno lukema sekin.
        Millä kierroslukualueella vääntö nousi yli 100nM:n lukemiin,omassa sadan nM:n raja rikki jo n.1500rpm kohdalla?
        Säätämällä tosiaankin saadaan paras lopputulos,vaikka commanderia ei hankkisikaan,Suizan ruiskun omat säätövarat pitaisivät riittää oikein hyvin slipareiden kera.

        on sitten paljon. En tiedä miten paljon suomessa on penkkejä jotka on säätämättömiä, mut välillä ihmetyttää kun tulee hirveitä lukemia ja koneeseen ei ole edes tehty mitään. Vain joku putkisto ja kommari ja ykköskoppasestakin kuulemma 190hv takapyörältä...:)
        Omasta ykköskoppasesta mitattiin Ansavuoren maken penkissä slipareilla ja K&N suotimella 161hv takikselta ja 45tkm myöhemmin Viaberi mittas 162hv. Uutta en ole vielä ehtinyt käyttää penkissä. Mut yoshimura lupaili 5 keskialueelle ja 3 ylös konetehoissa... Herkemmältä se kyllä tuntuu noilla slipareilla...Ei varsinaisesti tehokkaammalta, mut kuitenkin...HMMM ehkä ne äänet...:)


      • Köröttelijä
        mie vuan kirjoitti:

        on sitten paljon. En tiedä miten paljon suomessa on penkkejä jotka on säätämättömiä, mut välillä ihmetyttää kun tulee hirveitä lukemia ja koneeseen ei ole edes tehty mitään. Vain joku putkisto ja kommari ja ykköskoppasestakin kuulemma 190hv takapyörältä...:)
        Omasta ykköskoppasesta mitattiin Ansavuoren maken penkissä slipareilla ja K&N suotimella 161hv takikselta ja 45tkm myöhemmin Viaberi mittas 162hv. Uutta en ole vielä ehtinyt käyttää penkissä. Mut yoshimura lupaili 5 keskialueelle ja 3 ylös konetehoissa... Herkemmältä se kyllä tuntuu noilla slipareilla...Ei varsinaisesti tehokkaammalta, mut kuitenkin...HMMM ehkä ne äänet...:)

        hengitys paranee huomattavasti ja lisävoiman fiilistä tulee ainakin äänten perusteella kun pulttaa mitkä tahansa teharit kiinni.
        Nuo eri tehopenkkien erilaiset säädöt jotka mainitsit pitävät kyllä paikkansa.
        Onhan se varmaan mukavaa esitellä jonkin "ILOPENKIN"antamia lukemia,mutta siinä ei petä kuin itseään.
        Itsellänikin on kyllä sellainen fiilis,että paremmin vastaa kaasuun kuin vakiopöntöillä ja ainakin vääntö tuntuu vahvemmalta jo alakierroksilta asti, huipputehon lisäyksestä on vähän vaikeampi antaa kommenttia,kun aika harvoin tulee kierräteltyä konetta suurimman tehon kierroslukualueella,nopeuslukemat kun karkaavat jo kahdella ensimmäisellä vaihteella sille tasolle,että huonon tuurin sattuessa ei ajokorttia tarvitse vähään aikaan takaisin odotella.


      • onkin, kun
        Köröttelijä kirjoitti:

        Jos slipareilla saataisiin vaikka tuo maaginen 10hp:n lisäys kampiakselitehoon,eli n.208hp,niin kun otetaan mukaan keskimääräinen 15% tehohävikki voimansiirrossa tulisi takapyörältä 176,8hp joka toki olisi hieno lukema sekin.
        Millä kierroslukualueella vääntö nousi yli 100nM:n lukemiin,omassa sadan nM:n raja rikki jo n.1500rpm kohdalla?
        Säätämällä tosiaankin saadaan paras lopputulos,vaikka commanderia ei hankkisikaan,Suizan ruiskun omat säätövarat pitaisivät riittää oikein hyvin slipareiden kera.

        vakiona on paljon enempi tehoa kuin mitä ilmoitetaan. Ihan virallisella penkillä mitattu seinäjoella minunkin oma ja arvot samat kuin mitä aiemmalla kirjoittajalla joka laittoi leovincet. Mulla TwoBrothersit ja 1/2 hepan ero ja 2nm ero.


      • Jonse.
        onkin, kun kirjoitti:

        vakiona on paljon enempi tehoa kuin mitä ilmoitetaan. Ihan virallisella penkillä mitattu seinäjoella minunkin oma ja arvot samat kuin mitä aiemmalla kirjoittajalla joka laittoi leovincet. Mulla TwoBrothersit ja 1/2 hepan ero ja 2nm ero.

        olen kuullut, että heppoja löytyy enempi kuin mitä ilmoitetaan.


      • Köröttelijä
        Jonse. kirjoitti:

        olen kuullut, että heppoja löytyy enempi kuin mitä ilmoitetaan.

        Luulo ja kuulopuheet eivät ole tiedon väärtti.
        Kelatkaas nyt vähän,että takapyörätehoksi saataisiin tuo 193hp niin tehon kytkimellä pitäisi olla vähintään 226hp,eli ei taida aivan pitää paikkaansa.
        Pelkät sliparit laittamalla on penkitetty tehoja takapyörältä keskimäärin 174hp joka on jo hyvä arvo sinällään.
        Eri penkkien lukemat ovat säädöistä riippuvaisia ja erittäin paljon siitä penkittääkö pyörän asiansaTODELLA osaava kaveri.
        Kyllä asiakkaalle voidaan ajaa kahvipöytäkäyrät paperille jos hän niin haluaa,mutta mitä iloa on itsensä pettämisestä kun kuitenkin tietää miten tehojen todellinen laita on.
        Ja katsoppas mikä epäsuhta oli vääntö ja tehoarvojen suhteen,eivät olleet oikein suhteessa toisiinsa nähden.


    • Ottakaa selvää.

      ENSINNÄKIN.
      Mitä tulee täällä vellovaan keskusteluun vaihdekohtaisista rajoittimista niin, koska joku sen on jo paremmin sanonut kuin minä, niin tässä suora lainaus:
      "Built-in Advanced TRE

      Suzuki EFI moottoripyörät käyttävät eri sytytysajoitusta eri vaihteilla vallitseviin ääni- ja päästörajoituksiin sopeuttamiseksi. Tuloksena sytytysajoituksia rajoitetaan pienemmillä vaihteilla.

      Aktivoidulla TRE:lla (Timing Retard Eliminator) sekä osakaasun vaste että kiihtyvyys paranee 1-4 vaihteilla. Lisäksi pyörien huippunopeusrajoitin ohitetaan GSXR1000, GSX1300R, DL1000 ja M109R malleissa. (Huomaa: TRE toiminto ei lisää moottorin tehoa täydellä kaasulla.)

      Vaikka TRE on aktivoitu, se automaattisesti menee pois päältä vapaavaihteella (Neutral) tasaisen tyhjäkäynnin tasaamiseksi.

      Napin painalluksella, kuljettaja voi vaihtaa välittömästi 4 eri moodin välillä. Visuaalinen vahvistus valitusta moodista näkyy näytössä:

      Off, 4th vaihteen kartta, 5th vaihteen kartta and 6th vaihteen kartta.

      Mikäli TRE yksikkö asennetaan pyörään, jossa on vakiona vaihdenäyttö, alkuperäinen näyttö tulee hyödyttömäksi. Kuitenkin, GIpro näyttää valitun vaihteen riippumatta siitä onko sisäänrakennettu TRE aktivoitu tai ei.

      Jotta pyörä mukautuu ääni- ja pakokaasusäännöksiin, älä aktivoi TRE toimintoa yleisillä teillä. "
      _______________________________________________________________________________________

      TOISEKSEEN.
      Kannatta kaikkien tutustua "ecu-jumala" PetriK:n kirjoituksiin koskien erityisesti Suzukin oman boxin uudelleen ohjelmointia/säätämistä. Oivia paikkoja tähän sisäiseen sivistymiseen ovat mm. Busanistien foorumi ja miksei moottoripyörä.org foorumi.
      http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=ST;f=14;t=83729;st=0

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe