Minua askarruttaa, että mitenkä opettajat saavat kesäajalta palkkaa. Maksetaanko kesäkuukausilta peruspalkka vai palkka keskiansion mukaan vai miten?
Mitenkäs työaika kesällä, ollaanko kesä-heinäkuu oikeasti lomalla vai onko silloin palavereita tms.?
Open kesäajan palkka
5
4303
Vastaukset
- entinen opettaja
Heikoin asema on tuntiopettajilla, joilla kesällä ja jouluna voi olla pitkiä aikoja ilman palkkaa. Kesätaukohan jonkin kurssin opetuksesta voi olla esim. 1.5. - 30.8.
Jos on peruskoulunopettajana epäpätevä tai sijainen, niin yleensä sopimus tehdään 1.8. - 31.5. Normaalisti 2 kk ollaan kortistossa.
Jos on virassa vanhan opettajavessin mukaan, niin muilta opetuksettomilta kuukausilta tulee palkka opetusvelvollisuuden mukaan ilman ylitunteja ja heinäkuu on lomakuukausi, jolta saa loma-ajan palkan.
Jos on kokonaistyöajassa 1600 h, niin vapaaviikkoja on 12 vuodessa (työviikkoja 40). Kesällä on niistä osa ja talvella osa, työaikasuunnitelman mukaisesti. Sama palkka tulee ympäri vuoden. Minusta kokonaistyöaika on ollut paras vaihtoehto, jota suosittelen aina jos mahdollista.- yläkoulun lehtori
Olen tuntiopettajana ollessani aina saanut kesäajan palkan - kaikki eivät tosin ole näin onnekkaita, mutta on monia kuntia, joissa ainakin pätevä tuntiopettaja säännönmukaisesti palkataan koko vuodeksi. Sijaisuudet voivat olla eri asia.
Nyt virassa ollessani saan kesäkuukausilta saman palkan kuin muiltakin kuukausilta, ylitunnit, ikälisät ja erityispalkkiot siis ilman muuta myös kesällä. Ja niin saavat käsitykseni mukaan kyllä kaikki muutkin! Myös ne tuntiopettajat, jotka saavat palkan kesältä. - Erityisopettaja
yläkoulun lehtori kirjoitti:
Olen tuntiopettajana ollessani aina saanut kesäajan palkan - kaikki eivät tosin ole näin onnekkaita, mutta on monia kuntia, joissa ainakin pätevä tuntiopettaja säännönmukaisesti palkataan koko vuodeksi. Sijaisuudet voivat olla eri asia.
Nyt virassa ollessani saan kesäkuukausilta saman palkan kuin muiltakin kuukausilta, ylitunnit, ikälisät ja erityispalkkiot siis ilman muuta myös kesällä. Ja niin saavat käsitykseni mukaan kyllä kaikki muutkin! Myös ne tuntiopettajat, jotka saavat palkan kesältä.Sama palkka napsahtaa tilille näin kesällä kuin talvellakin.
- susanh
Tuo kokonaistyöaika ei välttämättä ole opettajalle taloudellisesti paras vaihtoehto, joten en kannattaisi sitä noin varauksetta. Itse en esimerkiksi vaihtaisi kokonaistyöaikaan tällä nykyisellä tiedolla ja tässä tehtävässä.
- on parasta
susanh kirjoitti:
Tuo kokonaistyöaika ei välttämättä ole opettajalle taloudellisesti paras vaihtoehto, joten en kannattaisi sitä noin varauksetta. Itse en esimerkiksi vaihtaisi kokonaistyöaikaan tällä nykyisellä tiedolla ja tässä tehtävässä.
Voisitko siis suositella, mikä olisi se paras työaikajärjestely tiedoillasi, ja mitä ainetta opetat ja missä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k432474Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel482040Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä91986Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien501712Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1401455Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241126Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️68925Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka119908Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘62903- 67896