Oon kesätöissä isossa siivous firmassa. Mulla lukee työsopimuksessa että "työsuhteen alussa säännöllinen työaika 10-25h/vko". Mulla on töitä millon sattuu (voi olla että jonain päivänä ei oo ollenkaan ja sit jonain toisena on jotain 9h) ja viikossa tunteja on suunnilleen 25-35 väliin. Ensimmäinen kuukausi meni joten kuten mutta nyt alkaa tosissaan tympimään noi työajat. Esim. aamul klo 9-12 ja sit kotia kolmeks-neljäks tunniks ja sit takas töihin n. klo 16 eteen päin. Tai vastaavasti klo 5 töihin , töitä klo 13 saakka, pari tuntia välia ja takas töihin. (ei siis aina ole näin mutta nämä ovat esimerkkejä joistaki työpäivistä.)
Saako siis tuollan tehä, että työtunnit on jaettu pitkin päivää?
Itseäni typäsee ihan helvetisti tuollaset työpäivät, kun on mulla muutaki eläämää ku työt!
Mulla ei siis työntekoa vastaan ole mitän, voi mä tehä putkeen töitä vaikka 10h, ärsyttää vaan noi tauot, joiden aikana ei ehi tehä mitään, korkeintaa kotonä käydä ja kääntyä...
Mahdoton työaika.
4
905
Vastaukset
- Japi..
Ota yhteyttä Pam.iin. Jos et ole liiton jäsen niin kannattaa liittyä. Tuollainen toiminta on mielestäni täysin väärin. Suurilla siivousliikkeillä on usein tapana toimia hyvin härskisti.
http://www.pam.fi - jos työsopimus
on tuollainen. myös työsuojelupiirin sivuilla on tietoa, jos halua sieltä etsiä. Jos samana päivänä on yli 8 tuntia, saattaisi tulla ylityökorvausta, vaikka epäilen, että se tasoittuu viikon aikana, kun on lyhyempiäkin päiviä.
- kertoo .
Pyydä uusi työsopimus ja jollei tule niin vaihda työnantajaa. Kerro oma mieleipiteesi työnantajallesi niin he järjestävät asian, jos olet tehnyt työsi hyvin ja heillä on paikka sinulle.
Yleensä firmat tarvitsevat sellaisiakin työntekijöit'ä, jotka "joustavat" eli tulevat töihin tarpeen mukaan.
Ilmeisesti sinun työsopimuksesi on juuri sellainen. Työsopimuksesi ei silti kaiketi velvoita sinua päivystämään hälytysvalmiudessa ja lähtemään töihin aina soitettaessa. Voit myös kieltäytyä lähtemästä, koska sinullakin on muuta elämää. Kerro siis esimiehellesi että asia hieman rassaa sinua ja et välttämättä aina lähde "tauon" jälkeen takaisin töihin, mutta että haluat säännöllisempää työtä.
Ainakin pääkaupunkiseudulla saat helposti töitö, jos täällä satut asumaan. - mansikka8
tehda, valitettavasti. Oot velvollinen ottamaan tarjotun tyon vastaan tuohon 25h/viikko. Sen ylimenevasta saat jo kieltaytya. (Jos tunnit taas jaisi alle 10h/viikko niin tyonantaja joutuis maksaa sulle kuitenkin 10:lta tunnilta palkan.) Mutta voithan kysya esimiehelta, etta oisko jotain jarkevampia aikoja tarjolla ja etta et aina halua pomppia pitkin paivaa, kun on omia menoja... Toisaalta jos kyseessa on kesatyo niin nuo pomppimiset viela kestaa. Pidemman paalle todella arsyttavaa kylla.
Kuinka pitkalle iltaan tuo klo 16 alkava tyo kestaa? Tyontekijan pitaisi saada kahdeksan tunnin younet... Esim. meidan luottamusmies ei pitany kohtuullisena sita, etta paasee toista klo 23 ja pitas olla takas klo 6. (Oikeesti meilla oli tuota pahempia tyoaikoja.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p575825Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "773123Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella232320No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402045- 191938
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621843Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61589Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83121281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191201Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah791057