Kipu ja särky korvaus

paljonko ?

Olisiko kenelläkään heittää jotain arviota paljonko voisi vaatia. Kaupunki, kun ei voi korvata, jos ei jotain summaa vaadi.
Iäkäs äitini( 85 vuotta ) liukastui hiekoittamattomassa paikassa ja sai pirstaleisen reisiluunkaulan murtuman. Tapaus sattui 22.3 Siitä hänet vietiin sairaalaan ja leikattiin kahden päivän jälkeen ja laitettiin osaproteesi lonkkaniveleen. Sitten siirrettiin toiseen sairaalaan kuntoutukseen, koska jalalla ei saanut varata. Siellä hän oli 13.5 saakka, josta pääsi kotihoitoon. Kävelee nyt rollaattorin avulla ja ennen tapaturmaa ei sitä tarvinnut. Eli 7 viikkoa oli kaikkiaan sairaalassa.
Kaupungilta vaadittiin korvattavaksi sairaalakulut sekä korvaus kivusta. Koska kaupunki ei käytä vakuutusyhtiötö, niin itse pitäisi tuo vaadittava summa keksiä.

3

877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • legalese

Henkilövahinkoasiain neuvottelukunta on juuri julkaissut suositus-kirjansa. Suositukset on varsinaisesti tarkoitettu oikeuslaitoksen jne. käyttöön (kun pahoinpitelyvammoista ja muista rikokseen perustuvista henkilövahingoista määrätään korvauksia), mutta käynee hyvin osviittanan myös teidän tapaukseenne.

Koko suositus-kirjanen löytyy tämän linkin takaa
      http://www.om.fi/1210773169277 (on saatavana pdf:nä), mutta tässä jotain:

Okei, yritin leikata/liimata suoraan, mutta ei jostain syystä onnistu, mutta alaraajavammoista reisiluun yläosan murtuma, reisiluun varren murtuma, reisiluun alaosan murtuma) on suositukset sivulla 21.

Suositeltu määrä on yläosan murtumassa 1000 - 5000 euroa vakavuudesta ja pysyvän haitan asteesta riippuen, suosituksissa on kyllä tarkemmin kuvailtu vammaa ja hoitotoimenpiteitä.

• halavalla..

Törkeä kunnianloukkaus maksimi 10 000 euroa.
        Lapsettoman pariskunnan toisen puolison tappaminen, leskelle maksimi 8 000 euroa.

Henkilövahinkoasiain neuvottelukunnan suositus-kirjasesta luettuna.
        Hohhoijjaa, halavalla männöö henki

• Helmunt Schwein

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      160
      3489
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      61
      2735
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2120
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      80
      1583
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1472
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1215
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1106
    Aihe