Tää Gambian palsta on kuollu.

Suhnu

Kovin on ollut täällä hiljaista viimeaikoina... Taitaa kesälomat painaa immeisiä

20

2019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesälomalainen

      Varmaan sitten keskustelu taas alkaa, kun järjestetyt Gambian matkat alkavat. Sitten taas palstalle tulee ihastelijoita ja inhoajia.

    • kesä ohi

      niin varmasti alkaa tälläkin palstalla tapahtua liikehdintää. Itse menossa ensimmäisten mukana kolmeksi viikoksi, ihan kiva odotella syksyäkin. Mukavaa kesänjatkoa kaikille!

    • tsiudas

      moro, millaista gambiassa on?
      Onko kukaan käyny?
      Onko maa vähän cool vai lol?

      • Gambia-fani

        Moni on käynyt Gambiassa ja mielipiteitä on monia.
        Jos lueskelet tämän palstan viestiketjuja, niin saat monenlaista näkemystä. Lue näitä ja mene itse käymään, niin saat ihan subjektiivisen kuvan. Itse olen ensi talvena menossa toisen kerran, koska pidimme kovasti ja saimme sieltä ihan oikeita ystäviä, jotka eivät ole rahastamassa meitä.


      • Suhnu
        Gambia-fani kirjoitti:

        Moni on käynyt Gambiassa ja mielipiteitä on monia.
        Jos lueskelet tämän palstan viestiketjuja, niin saat monenlaista näkemystä. Lue näitä ja mene itse käymään, niin saat ihan subjektiivisen kuvan. Itse olen ensi talvena menossa toisen kerran, koska pidimme kovasti ja saimme sieltä ihan oikeita ystäviä, jotka eivät ole rahastamassa meitä.

        Toistamiseen. Saatiin houkuteltua tuttavapariskuntakin mukaan. Nyt osaa vähän suhtautua paremmin siellä asioihin kun on vähän pohjaa viimevuodelta... Tuskin maltan odottaa että pääsee läträämään atlantin viimeks 29 asteiseen veteen jee...


      • Kale

        Gambia on mieletön paikka käydä! Mutta mene avoimin mielin, älä säiky pienistä, ole sosiaalinen paikallisten suhteen(kavereita löytyy paljon ja ovat mukavia jos vain uskallat tutustua) äläkä pelkää likaa. Gambiaa ei voi verrata mihinkään muuhun, mutta jos haluat vain rauhaa ja rantaelämää on Gambia väärä kohde!


      • Gambia-fani
        Kale kirjoitti:

        Gambia on mieletön paikka käydä! Mutta mene avoimin mielin, älä säiky pienistä, ole sosiaalinen paikallisten suhteen(kavereita löytyy paljon ja ovat mukavia jos vain uskallat tutustua) äläkä pelkää likaa. Gambiaa ei voi verrata mihinkään muuhun, mutta jos haluat vain rauhaa ja rantaelämää on Gambia väärä kohde!

        että avoimin mielin eikä tosiaan jokaisesta roskakasasta ja sotkusta ota pulttia. Ystäviä ja juttukavereita löytyy, mutta kaikkia heistäkään ei tarvitse ihan tosissaan ottaa. Ne oikeat ystävät sitten kyllä paljastuvat pikkuhiljaa. Gambia on aivan jotain muuta kuin muut rantalomakohteet. Ja ne mahtavat, lämpimät Atlantin aallot vasta jotain ovat - aivan itku tulee kun täällä Suomen "kesässä" palelee.


      • muuta kuin
        Gambia-fani kirjoitti:

        että avoimin mielin eikä tosiaan jokaisesta roskakasasta ja sotkusta ota pulttia. Ystäviä ja juttukavereita löytyy, mutta kaikkia heistäkään ei tarvitse ihan tosissaan ottaa. Ne oikeat ystävät sitten kyllä paljastuvat pikkuhiljaa. Gambia on aivan jotain muuta kuin muut rantalomakohteet. Ja ne mahtavat, lämpimät Atlantin aallot vasta jotain ovat - aivan itku tulee kun täällä Suomen "kesässä" palelee.

        muut rantalomakohteet, häh täh, perustele? Monessako rantalomakohteessa olet käynyt?

        95% turisteista viettää lomansa turistialueella, joka ei juurikaan eroa muista perus rantalomakohteista. Ne jotka uskaltavat/viitsivät lähteä vaikkapa Pohjois Gambiaan näkevätkin jo jotakin muuta. Ei se Gambia ihan niin eksoottinen paikka ole kuin täällä annetaan ymmärtää.

        Ikävä kyllä, myös Gambia on muuttumassa ja huonompaan suuntaan. Nyt jo saa markkinoilla kuulla veeduilua perään, jos vain kävelee jonkun kioskin ohi. Mistäkö tiedän? Noh, tuttava sattuu asutamaan tuolla talvikuukaudet ja hän osaa mandingaa. Ja tuon vittulun kohteeksi joutuu nimenomaan valkoiset. Toisaalta jopa vihan valkoisia kohtaan ymmärtää, jos viitsii tutustua Gambian historiaan...


      • Gambia-fani
        muuta kuin kirjoitti:

        muut rantalomakohteet, häh täh, perustele? Monessako rantalomakohteessa olet käynyt?

        95% turisteista viettää lomansa turistialueella, joka ei juurikaan eroa muista perus rantalomakohteista. Ne jotka uskaltavat/viitsivät lähteä vaikkapa Pohjois Gambiaan näkevätkin jo jotakin muuta. Ei se Gambia ihan niin eksoottinen paikka ole kuin täällä annetaan ymmärtää.

        Ikävä kyllä, myös Gambia on muuttumassa ja huonompaan suuntaan. Nyt jo saa markkinoilla kuulla veeduilua perään, jos vain kävelee jonkun kioskin ohi. Mistäkö tiedän? Noh, tuttava sattuu asutamaan tuolla talvikuukaudet ja hän osaa mandingaa. Ja tuon vittulun kohteeksi joutuu nimenomaan valkoiset. Toisaalta jopa vihan valkoisia kohtaan ymmärtää, jos viitsii tutustua Gambian historiaan...

        Mielestäni kokemusta on, sillä laskematta päädyin noin 15-20 rantakohteeseen sitten vielä joitakin muita paikkoja lisäksi (Intia omatoimiretki yms.) Tähän ikään tultaessa ei voi olla aivan kokematon. Gambia on toistaiseksi kiinnostavin - tämä on varmaan subjektiivinen näkemys, kuten jokaisella tänne kirjoittavalla on. Muuten: kuka sanoi, että vietin aikani hotellien turistialueella?? V:lla saa ihan vapaasti, ja sen vihankin ymmärrän, olen historiani lukenut(ja Juuret myös) ja tiedän taustat varsin hyvin. Mutta kuulin myös, että suomalaisista pidetään enemmän kuin esim. englantilaisista, tämän kertoi eräs sikäläinen ystäväni. Tunnen myös tämän päivän taustaa jonkin verran, sillä olen sähköpostiyhteydessä viikottain parin sikäläisen henkilön kanssa. Ja mandinkan opiskelu alkaa toden teolla ensi talvena.


      • Diieliman
        Kale kirjoitti:

        Gambia on mieletön paikka käydä! Mutta mene avoimin mielin, älä säiky pienistä, ole sosiaalinen paikallisten suhteen(kavereita löytyy paljon ja ovat mukavia jos vain uskallat tutustua) äläkä pelkää likaa. Gambiaa ei voi verrata mihinkään muuhun, mutta jos haluat vain rauhaa ja rantaelämää on Gambia väärä kohde!

        Kyllä täytyy sanoa ,että juuri noiden vuoksi olen taas menossa gambiaan, rantaa ja rauhaa,kyllä sitä piisaa yllinkyllin, rannat upeita ,aurinkoa riittää ja rauhassa saa olla,jos ny joku välillä kauppaa jotain,niin sitä tapahtuu kaikkialla, ja pelkkä ei-sana riittää. eli auringonpalvojat jotkahaluaa olla rauhassa, Gambia oiva paikka siihenkin.


      • Virma
        Diieliman kirjoitti:

        Kyllä täytyy sanoa ,että juuri noiden vuoksi olen taas menossa gambiaan, rantaa ja rauhaa,kyllä sitä piisaa yllinkyllin, rannat upeita ,aurinkoa riittää ja rauhassa saa olla,jos ny joku välillä kauppaa jotain,niin sitä tapahtuu kaikkialla, ja pelkkä ei-sana riittää. eli auringonpalvojat jotkahaluaa olla rauhassa, Gambia oiva paikka siihenkin.

        Sinne mennä jos ei tykkää. Kelpaa sitä 29 asteisessa löllytellä tai ottaa pirssin ja viettää päivän pitkin maata. Turistirysistä tarpeeksi saanut...


      • matkaava
        Diieliman kirjoitti:

        Kyllä täytyy sanoa ,että juuri noiden vuoksi olen taas menossa gambiaan, rantaa ja rauhaa,kyllä sitä piisaa yllinkyllin, rannat upeita ,aurinkoa riittää ja rauhassa saa olla,jos ny joku välillä kauppaa jotain,niin sitä tapahtuu kaikkialla, ja pelkkä ei-sana riittää. eli auringonpalvojat jotkahaluaa olla rauhassa, Gambia oiva paikka siihenkin.

        Näin on, että rantaa ja rauhaa, aurinkoa ja lämpöä riittää. Meidän kaksiviikkoisemme on vasta helmikuun lopulla, joten odottelua vielä on kauan. Tänään töissä oikein hehkuttelin sillä, että saan makoilla altaalla tai rannalla ja nauttia lämmöstä ja olla tekemättä yhtään mitään. Mua eivät ne tummat pojat
        häiritse - saa jutella - ja osaan sanoa seitsemällä kielellä ei, myös heidän kielellään. Mukavahan se vain on, kun joku huomaa ja tulee juttelemaan.


      • taka-ajatus
        Gambia-fani kirjoitti:

        Moni on käynyt Gambiassa ja mielipiteitä on monia.
        Jos lueskelet tämän palstan viestiketjuja, niin saat monenlaista näkemystä. Lue näitä ja mene itse käymään, niin saat ihan subjektiivisen kuvan. Itse olen ensi talvena menossa toisen kerran, koska pidimme kovasti ja saimme sieltä ihan oikeita ystäviä, jotka eivät ole rahastamassa meitä.

        Se on hienoa kun suomalaiset on niin sosiaalisia, toisin kuin luullaan. Ystäviä löytyy vieraasta maasta ja kulttuurista tuota pikaa jopa viikon matkalla ollaan ylimpiä kavereita.

        Käsittääkseni ja omasta kokemuksesta todellinen ystävyys vaatii vuosia kehittyäkseen. Yhteinen äidinkieli ja toisen ajatustavan tunteminen on tärkeää. Miksi joku haluaisi minut Gambiasta sydänystäväkseen tai minä sieltä?


      • Raukkaparat
        Suhnu kirjoitti:

        Toistamiseen. Saatiin houkuteltua tuttavapariskuntakin mukaan. Nyt osaa vähän suhtautua paremmin siellä asioihin kun on vähän pohjaa viimevuodelta... Tuskin maltan odottaa että pääsee läträämään atlantin viimeks 29 asteiseen veteen jee...

        Raukkaparat


      • jaccis

        Monet muijat eivät tosiaan pysty englannin kielellä keskustelemaan yhtään mistään, vain muutamien sanojen kapulakieltä osataan. Näin kertoivat sikäläiset tuttavani, jotka harrastavat seksiä vanhempien turistimammojen kanssa. Mutta mitäpä sitä juttelemaan, senkun vaan seksiä kehiin, illallisia ja lahjoja pojille ja avustusta heidän perheilleen, heheheheheee, unelmien loma!


    • Gambiankin

      palsta alkaa elämään kunhan mennään lähemmäksi matkailusesonkia.
      Hyviä matkanodotuksia kaikille Gambiaan matkaaville,olette valinneet erillaisen ja mielenkiintoisen kohteen.

    • mandikaaa

      Gambia-fani, missä ssitä mandinkaa opiskelet?

    • RealismiaKehiin

      Voiko olla tarpeettomampaa taitoa kuin opetella paikallista kieltä.
      Ei niille tarvitse sanoa muuta kuin että suksi sinä helvettiin.

      • KehiinRealismia

        Miten se sanotaan mandinkaksi? Heillä ei ole suksia ja tuskin sanaa ko. välineelle?


    • duiddu

      Nimim. realismiakehiin ...ÄLÄ MENE GAMBIAAN.Suksi SINÄ HELVETTIIN Gambiasta.Ei sun tavalla ajattelevia umpijuntteja siellä kaipaa yksikään.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      333
      2889
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2184
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe