Savonlinnan yliopistosta

Lauren

Sain viikko sitten hyväksymiskirjeen Savonlinnan yliopistosta, mutta ihmetyttää että siinä ei ollut mitään tietoa esim. opintojen alkamisajankohdasta, ei opinto-opasta tai mitään muutakaan. Lähetin hyväksymisilmoituksen takaisin alkuviikosta, lähettävätköhän sen saapumisen jälkeen jotain infoa?

Pitäisi tässä asuntoa alkaa hakemaan ja opintotukihakemusta väsäämään, ja luulin että sieltä lähettäisivät samalla nämä hakemuslaput, ainakin monissa muissa oppilaitoksissa tämä on tapana. Ja mistä tiedän että vastaanottoilmoitukseni on mennyt perille? Pitäisikö soittaa?

6

663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ei millään pahalla, mutta "Savonlinnan yliopistoa" ei ole olemassakaan. Savonlinnassa sijaitsee Joensuun yliopiston yksikkö.

• alkup.

Saisinkohan kysymykseeni paremmin vastauksen jos laittaisin että sain hyväksymiskirjeen Joensuun yliopiston Savonlinnan yksiköstä? ;)

• Jo valmistunut

Kuten joku jo huomauttikin, Savonlinnassa ei ole yliopistoa. Paikallislehdessä nimitystä kyllä käytettiin jo parikymmentä vuotta sitten...kuulostaahan se paikallisen korvaan kivalta. ;)

Voi olla niin, että hyväksymiskirjeen lähettämisen aikaan ei vielä uuden opiskelijan ohjepaperinippu ollut kaikilta osin valmis, joten ehkä ohjeet tulevat vasta perästäpäin. Sinun ei kuitenkaan kannata jäädä odottelemaan. Soita kansliaan (tai johonkin hyväksymispaperissasi olevaan numeroon) ja kysy sekä ohjeista että vastaanottoilmoituksestasi. Sitten on taas mukavampi odotella syksyn alkua.

Niin, ja onnea uudelle opiskelijalle! :)

• samaa

koska tulin valituksi myös Joensuuhun ja sieltä tuli hullu nippu kaikkea matskua jo hyväksymiskirjeen mukana. Mutta sama juttu oli soveltuvuuskoekutsujenkin kanssa... Savonlinnasta tuli yks lappu, mutta Joensuusta kaikki valitus- ja oikaisuvaatimuslaput, jne.. Itse olen tekemässä vielä kerran osoitteenmuutosta ensi viikolla, joten kauankohan minä odottelen papereitani... sitten koitan etsiä vuokrakämpän, ja teen taas osoitteenmuutoksen.. Nice.

• menossa

niin on kyll hassua kun sielt savonlinnasta ei tullu olenkaan muita esitteit opiskelun alkamisesta ja muusta. JyU:sta sain taas kanssa nipun esitteit. olen innokkaasti menossa savonlinnan opearttiin ja odotan jo opiskelun alkamista... toivottavasti asunnon saan jostakin sielt..

• valmistunut jo

Muut paperit tulevat sitten myöhemmin. Itsekin joitakin vuosia sitten avasin jo pettyneenä ohuen kirjekuoren ja odotin "Kiitti, mutta ei kiitti"-vastausta varmana siitä, että hyväksymiskirjeen mukana tulisi yhtä sun toista lippua, lappua ja esitettä. Toisin kävi, pääsin sisään ja muut lappuset tulivat myöhemmin, paikan hyväksymisen jälkeen.

Asunnon Savonlinnasta saa varmasti. Opiskelija-asuntoja on kaikille halukkaille, kun KVL:n opiskelijat ovat kaupungista kadonneet ja jättäneet n. 300 asuntoa vapaaksi. Tosin kaikkihan eivät asuneet yksiöissä tai opiskelija-asunnoissa. Asuntotilanne Savonlinnassa on joka tapauksessa hyvä ja vuokrat kohtuu edulliset. SAO:lta voitte hakea asuntoa jo nyt, kun olette tulleet hyväksytyiksi ja suosittelen näin toimimaankin ennen kuin kaikki muutkin opiskelemaan tulevat asuntoja alkavat hakemaan. Itse sain heti 1. vuonna yksiön, kun hain välittömästi hyväksymiskirjeen jälkeen asuntoa ensimmäisten joukossa.

Heinäkuu on yliopistossa lomakuukausi. Voipi olla ettei kukaan vastaile puhelimiin. Opintotoimisto menee joka tapauksessa viimeistään kahdelta kiinni, joten sitä ennen on soitettava, jos aikoo saada vastauksen. Mutta siis pelkkien lappujen puuttumisen takia ei ole syytä soitella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      5979
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      3995
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      3993
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3733
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2527
    7. 33
      2249
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2234
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      447
      1838
    Aihe