Akku tyhjenee, vaikka laturi ok??

Kawa VN 750 -89

Mikäs voisi olla syynä motskarini sammuilee risteyksiin n 30 km ajon jälkeen.. eikä akussa enää sen vertaa virtaa että suostuisi käynistymään. Käyntiin lähtee lisä virralla hyvin.Akkuni on uusi,- laturikin näkyy lataavan koska valot kirkastuvat kaasuttaessa
Onkos teillä ollut vastaavia ongelmia???

6

3784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näitä värkkäilly

Todennäköisesti laturi/latausjärjestelmä on viallinen. Mittaa akun navoista jännite tmv. pyörän käynnissä ollessa ja valot päällä pikkuisen kierroksia antaen. Pitää löytyä 14 v DC jännite. Jos jää alle 12 v, akku purkaantuu hissukseen.

• Pekka

Mulla oli vastaava juttu väinössä.
        Jännitteensäädin rikki. Hinta n. 150 eskoo

• kawa vn 750
        Pekka kirjoitti:

Mulla oli vastaava juttu väinössä.
        Jännitteensäädin rikki. Hinta n. 150 eskoo

Kiitos vastauksista!!
        Mittasin akun jännitteen käynnissä ollessa ja tulos oli 11.6-12.2 v..joten jos on jännitteen säätimessä vika missä se silloin on??

• MTK
        kawa vn 750 kirjoitti:

Kiitos vastauksista!!
        Mittasin akun jännitteen käynnissä ollessa ja tulos oli 11.6-12.2 v..joten jos on jännitteen säätimessä vika missä se silloin on??

Vika voi silti olla laturissakin. Saisit sen selville mittaamalla laturille menevän kenttäjännitteen, jos se on tuo sama n. 12 V kuin systeemin jännite niin silloin säädin kyllä pyytää laturilta täysiä mutta laturi ei anna > laturivika. Mikäli taas kenttäjännite on reilusti alle tuon (ehkä jopa 0 V), silloin säädin ei edes pyydä enempää > säädinvika.

Kun et taida itse olla autosähkömies niin suosittelisin että veisit moposi jonnekin missä tuo mittaus osataan tehdä. Siellä osaavat sitten varmaan vaihtaa säätimen tai korjata laturinkin jos tarpeen.

• Pekka
        kawa vn 750 kirjoitti:

Kiitos vastauksista!!

Toivottavasti staattori ei ole mennyt.
        Maksaa n. 250egee ja vaihto kestää noin 5h koska
        työ on aika iso. Staattorilta tulee 3 keltaista johtoa....siellä pitäs olla ainakin 50volttia.

• matti
        Pekka kirjoitti:

Toivottavasti staattori ei ole mennyt.
        Maksaa n. 250egee ja vaihto kestää noin 5h koska
        työ on aika iso. Staattorilta tulee 3 keltaista johtoa....siellä pitäs olla ainakin 50volttia.

Minä ainakin käämin tänään yhden laturin staattorin ja kk sitte toisen.. Toimenpide maksoi "asiakkaalle" 100e. Staattori on uutta vastaava ellei parempikin, koska vanhat eristeet oli aika paskoja ko. staattoreissa. Nyt on tilalla kaksikomponenttihartsit ja varmasti kestää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      259
      3161
    2. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      78
      2598
    3. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      28
      1755
    4. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1655
    5. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      187
      1610
    6. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      1280
    7. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      69
      1211
    8. 66
      1143
    9. 97
      1060
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      24
      909
    Aihe