Tällä palstalla näytetään keskusteltavan paljon Jumalan valtakunnasta. Mitä siis tarkoittaa Raamatun lause "Etsikää siis ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki sen mukana teille annetaan."
Siis mitä kaikkea minä tulen saamaan, jos minusta tulee vanhoillislestadiolainen?
Mitä tämä
8
579
Vastaukset
- Täsmennys
- niilo niittomies
...ainakin jäsenmaksukehoituksen. Lisäksi saat tehdä valtakunnan(orja)työtä lopun elämääsi talkoohengessä. Mulkoilevia ja ilkeitä katseita vanhoillisilta päällesi jos suusi uskallat avata jotain kysyäksesi.
Yksinkertaistettuna saat pilattua oman elämäsi.- Työvaliokunta
on ilmeistä puhujaveliainesta. Ottakaahan mitä pikimmin yhteyttä tänne Ouluun.
- niilo niittomies
Työvaliokunta kirjoitti:
on ilmeistä puhujaveliainesta. Ottakaahan mitä pikimmin yhteyttä tänne Ouluun.
Tuohon em. armolliseen ja aina kalliiseen listaani voisi lisätä vielä keuhkoahtaumataudin minkä tod.näköisesti saat sauhutellessasi kuin ainoat oikeat vl:t.
Rypälepommimaiset peräpukamat ovat myös täysin mahdollisuuksien rajoissa kun saa istua miellyttävillä puupenkeillä ja nauttia vanhahkoista kliseistä ja pakkotoistoja yhä uudelleen tulkituista raamatunkohdista.
Jääkäämme jälleen SRK:n ja heidän armollisten herrojen rakastavaan ja aina siunaavaan suojaan.
Aamen.
- Kempelainen
Ennekuin etsii, pitää tietää, mikä Jumalan Valtakunta on, tässä avaan aiheen.
Vaikka tämä valtakunta oli Jeesuksen elämän keskipiste, hän ei ollut ensimmäinen, joka sitä puhui.
Jumalan Valtakunta oli useilla profeetoilla asian ydin. he tiesivät sellaisen tulevan.
He näkivät Jumalan Valtakunnan täydellisenä Harmoniana. Jesaja puhuu näistä lupauksista: "Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa" (11:6-9); "he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan" (2:4); "Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn." — 65:21,22
Siellä, sitten kun se tulee ihmiset ja eläimet elävät täydellisessä sopusoinnussa. Jehovan Todistajatkin puhuvat pääsääntöisesti juuri tästä, sopusoinnusta, paratiisista. Tuntuu ihmeeltä, että SRK väittää se olevan he, onko siellä sudet ja leijonat harmoniassa, vai pitääkö heitä hieman pelätä.
Luonnolliset viholliset asuvat yhdessä täydellisessä rauhassa ja sovussa; ja aikaisemmin vahingolliset eläimet eivät enää ole vahingollisia tai vaarallisia. "Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa. Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan. Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren." — Jes. 11:6-9
Profeetat näkivät ennalta rauhan valtakunnan, jossa ihmiset elävät sovussa keskenään, eikä sotia enää ole: "Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan." — Jes. 2:4
He näkivät ennalta valtakunnan, jossa on täydellinen taloudellinen turvallisuus, ihmiset tulevat korjaamaan tulokset omasta työstään ja elämään turvassa ilman pelkoa sen menettämisestä: "He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät ... Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn." — Jes. 65:21,22
Taas Uuden Testamentin kirjoittajat näkivät ennalta valtakunnan, jossa ei ole sairauksia, eikä kuolemaa enää ole: "Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." — Ilm. 21:4
Jumalan Valtakunta on se, minkä Jeesus on sovittanut, ja siellä on vain Hänen omat, ei muiden. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. - Matt. 7:23
Siellä ei ole vain Jumalaan uskovat, jotka sanovat Herra, Herra, mutta siellä on Jeesukseen uskovat, jotka nojaavat onnellisina Vapahtajan jalkoihin. Tämä kertoo sen, että se höpötys, että Jumalan Valtakunta on jo maan päällä on täyttä lööperiä.
Vainenkin lahkot ovat katkeria siitä, että Heiltä on häipynyt Pyhä Henki ja ovat katkera Jumalalle siitä, että hänet ajettiin pois elävän Jumalan, Jeesuksen lähipiiristä.. Hän on vihaisena kääntänyt selkänsä Jumalalle ja päättänyt tehdä oman paratiisinsa. Se on toivoton yritys! Ihminen on yrittänyt rakentaa paratiisia, mutta saanut aikaan helvetin. Nytpä kuuluukin sanoma kaikkiin valtakuntiin: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." Mark.1:15
Mutta vasta lähelle, ei maan päälle ja siitä sanoo itse Vapahtaja > "Ja kun fariseukset kysyivät Häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi Hän heille ja sanoi: 'Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä." Luuk.17:20-21
Se on vain meidän sydämissä, mutta ei missään, jota voi sormella osoittaa.
Miksi sitten Jumalan Valtakunta maan päälle?
Se on vanhurskaita varten (Matt. 13:43). Tämä valtakunta on kristittyjä varten (Apt. 16:31). Valtakunta on juutalaisia varten (Hes. 16:55). Valtakunta on pakanallisia Sodomaa ja Gomorraa varten (Matt. 10:15). Valtakunta on Tyyron ja Siidonin pakanoita varten (Matt. 11:22). Itse asiassa valtakunta on kaikkia ihmisiä varten!, niin kristittyjä, kun VL,iä, ja muita varten, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen persoonana, joka sovitti maailman synnin. Mutta heille, jotka rukoilevat Jumalaa, ja luottavat vain Jumalan armoon, ei tätä valtakuntaa avata, sillä portilla on Herra Jeesus. Lammashuoneessa, kuten Trim Gat sen sanoo, on muitakin, ei ovesta tulleita, mutta Taivasten Valtakanassa ei. Sinne mennään vain portin kautta, ja se ei ole vielä ”maastoutunut”, mutta sydämissä ja lähellä.
Mistä tiedät, kun se tulee?
"Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen." — Joh. 5:28,29
Kaikki, jotka haudoissa ovat, herätetään elämään — juutalaiset ja arabit; kristityt ja ateistit; katoliset ja protestantit; pyhät ja syntiset; papit ja poppamiehet — kaikki! Mutta se näyttää mahdottomalta! Raamattu sanoo selvästi, "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." — Apt. 4:12
Jumala haluaa, että kaikki ihmiset pelastuisivat. Jeesus Kristus antoi itsensä lunnaiksi kaikkien ihmisten puolesta. Kuinka paljon selvemmin sen voi sanoa. Kaikki — juutalaiset, kristityt ja pakanat; pyhät ja syntiset — kaikki. Kuitenkin sanotaan, "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." Joten Jeesus on vain Herra.
Jumalan Valtakunta on se päämäärä, minne me menemme uskolla Jeesukseen Kristukseen ja se on hieman erilainen, kun muuta Valtakunnat. Nyt ja vielä sen pää on Jeesus Kristus, mutta kun aika on täynnä, tulee pääksi Itse Jumala, mutta sitä ennen, uskontunnustuksemme olennaisin osa > istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. 1 Kor 15;24. eli tämä ei kaipaa selittelyjä, Valta on sitten Jumalalla.
Joten, jos joku väittää, että elää, tai on Jumalan Valtakunnassa, Hän huijaa saatanan tavoin, sillä, kuten kirjoitin > Se on vasta lähellä ja Hän heille ja sanoi: 'Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä.
Että silleen… - käsitykseen
Kannattaa myös tutustua Jehovan todistajien käsitykseen Jumalan Valtakunnasta.
Siihen kuuluu valittua 144 000 henkeä, jotka pääsee taivaaseen hallitsemaan (Jeesus kuninkaana) ja ja muut uskolliset paratiisiin maan päälle.
Puntaroi ja tutki itse selityksiä...eläkä anna itseäsi hyväksi pelotella - Jos olet mies,
on myös varteenotettava vaihtoehto. Voit ottaa vaikka 5 vaimoa, niin ei tule aika pitkäksi.
- Trim Cat
Roomalaiskirjeen 14:ssä luvussa sanotaan:
"Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa."
Siis Jumalan valtakunnan etsiminen on PYHÄHENGEN etsimistä ja sen löytäminen antaa nuo edellä mainitut asiat. Pyhähengen löytäminen mahdollistaa synninpäästön avainten käyttämisen ja sen kautta Jumalalle kelpaavuuden, sielun rauhan, sekä rauhasta koituvan ilon Herrassa.
Jumalan valtakunta on siten sisäisesti ihmisessä, eikä sitä voi nähdä. Tämä valtakunta on uskovaisissa aina vain "lähellä". Toisin sanoen aina kun uskovainen ihminen tulee lähelle, niin myös tämä valtakunta tulee lähelle. Valtakunnan omistaa Jumala.
Jeesus kuvasi valtakuntaa myös näin: "Katsokaa viikunapuuta, tai mitä puuta tahansa. Kun näette sen puhkeavan lehteen, te tiedätte ilman muuta, että kesä on jo lähellä.
Samalla tavoin te nähdessänne tämän tapahtuvan tiedätte, että Jumalan valtakunta on lähellä."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 332649
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392466Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1781219
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070