Eläinten turvakoti, Vehniä

Outoa toimintaa

Koira nro 845

http://www.elaintenturvakotimagenda.com/index.php?kid=3&ko=1&e=70&k=10&a=70

on tekstin mukaan Norjan harmaa hirvikoira, eikä kyllä todellakaan ole, vaan kyseessä on ihan täysin sekarotuinen koira. Ei kai uusi omistaja kuvittele omistavansa puhdasrotuista..?

Ja koiran ohella oleva teksti "omistaja ei ollut halukas hakemaan.." ei myöskään ihan täysin pidä paikkaansa. Tunnen entiset omistajat ja he pistivät melkoisia summia siihen, että vähän väliä hakivat koiransa pois (koira vain livahti oven välistä kun joku sen avasi). Summat vaihtelivat hirmuisesti ja kerran kun vertailimme hintoja, niin he maksoivat samasta ajasta yli 40 e, josta minä maksoin jotain 20 e.. Lopulta heillä nousi hinta puolelta vuorokaudelta 80 euroon, jota heillä ei enää ollut varaa maksaa.

He siis olisivat hakeneet koiran pois, jos sen haku olisi ollut halvempaa. Tässä oli kuitenkin ihan rahastus kyseessä. He odottivat myös sitä, että koira tulee myyntiin, koska ajattelivat, että saisivat ehkä ostettua sen halvemmalla kuin mitä lunastusmaksu oli, mutta koira olikin yhtäkkiä muuttunut puhdasrotuiseksi ja hintakin noussut sitä mukaa.

Olen myös kuullut, että moni ei ole saanut lainkaan kuittia lunastamistaan eläimistä.. En minäkään saanut kun hain kerran koiramme sieltä. Laki velvoittaa antamaan kuitin kaikista maksuista! Nämä vaan hermostuvat, jos asiakas vaatii saada kuitin..

Mielestäni sekin on erittäin outoa, että jos joku vieras ihminen tuo löytämänsä eläimen ja omistaja hakee sen tunnin päästä pois, niin koira ei ole ehtinyt syödä siellä, ei ulkoilla eikä mitään muutakaan, vaan töröttänyt häkissä. Tästä veloitetaan vaihtelevasti (pärstäkertoimen mukaan?) 20-40 euroa.

Mutta jos jätät eläimen sinne hoitoon loman ajaksi, niin maksu on 10 euroa / päivä. Miksi löytöeläimen tuntitaksa on 2-4 -kertainen päivähoitomaksuun verrattuna?

15

5090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs kissanhakija

      Vai pääsi se koira jatkuvasti irti? Minusta outoa koiranpitoa että jatkuvasti täytyy olla koiraa hakemassa eläinten turvakodista pois. Taisi kulkea irrallaan aika paljon kun sinne aina ajautui? Ja kuka sen sinne toimitti? Joku hermonsa menettänyt naapuri vai joka kerta eri henkilö?

      Kuulostaa todella hämärältä tuo kertomus, ja ettei ollut rahaa hakea koiraa enää pois... Luulisi että olisi muutaman kerran jo oppinut ja ratkaisisi koiran karkausongelman jotenkin...

      Mutta niinhän se aina on. Ei se vika ole omistajassa koskaan, vaikka eläintä pidettäisiinkin hövelisti ja hoitamatta. Turvapaikan pitäjä sen sijaan on aina syyllistynyt hämärähommiin? Outoa että näin tapahtuu joka paikkakunnalla, varsinkin kun näiltä höveleiltä eläimenomistajilta kysytään.

      • ......

        olen minäkin. Ja se on hyvä että joudutte maksamaankin hiukan kun vapaana juoksentelevaa koiraanne ette saa aisoissa pysymään. Suomen laki kieltää koirien irtipidon, oli maalla tai ei.

        Mitä aloittaja veikkais kuinka monta irtokoiraa olisi teidänkin kylässä, jos se olisi sallittua?

        Nimim. Irtokoirien hyökkäyksiltä hihnassa olevaa pentuansa kovin monesti suojellut.


      • ja pahasti
        ...... kirjoitti:

        olen minäkin. Ja se on hyvä että joudutte maksamaankin hiukan kun vapaana juoksentelevaa koiraanne ette saa aisoissa pysymään. Suomen laki kieltää koirien irtipidon, oli maalla tai ei.

        Mitä aloittaja veikkais kuinka monta irtokoiraa olisi teidänkin kylässä, jos se olisi sallittua?

        Nimim. Irtokoirien hyökkäyksiltä hihnassa olevaa pentuansa kovin monesti suojellut.

        Kännissäkö olette kun ette tekstiäni sisäistäneet? Minä olen hakenut koiramme tasan kerran sieltä. Kyseessä oli siis tuttavaperheemme koira, joka karkaili. Koira vaan livahti niin nopeasti ulko-ovesta ettei kukaan ehtinyt ottaa sitä kiinni kun se oli jo kaukana. Ei sitä oikein sisällä voinut pitää kiinni, ja vain sillä sen karkailun olisi saanut estettyä. Niitä kertoja oli ehkä 3-4, että ei kyseessä ole mikään irtokoira.

        Sitä paitsi se ei nyt ollut asian ydin. Olisin toivonut vastauksia ihmisiltä, jotka ovat myös joskus hakeneet koiransa pois sieltä.

        Ensimmäiseltä kirjoittajalta (siis ensimmäinen vastausviesti) kysyisin, onko koiran omistajan vika, jos hän ei saa kuittia? Onko omistajan vika, että taksa vaihtelee samalta hoitoajalta 20 euron verran? Onko kohtuullista, että jos vie koiran hoitoon, niin maksu on 10 euroa / vrk ja jos se on karannut ja ollut hoidossa puoli vuorokautta, niin maksu onkin 80 euroa? Ja onko koiran omistajan syytä, että sekarotuinen koira myydään puhdasrotuisena?

        Että kyllä joskus on muissakin vikaa kuin koiran omistajassa...


      • Rahaa pitää olla
        ja pahasti kirjoitti:

        Kännissäkö olette kun ette tekstiäni sisäistäneet? Minä olen hakenut koiramme tasan kerran sieltä. Kyseessä oli siis tuttavaperheemme koira, joka karkaili. Koira vaan livahti niin nopeasti ulko-ovesta ettei kukaan ehtinyt ottaa sitä kiinni kun se oli jo kaukana. Ei sitä oikein sisällä voinut pitää kiinni, ja vain sillä sen karkailun olisi saanut estettyä. Niitä kertoja oli ehkä 3-4, että ei kyseessä ole mikään irtokoira.

        Sitä paitsi se ei nyt ollut asian ydin. Olisin toivonut vastauksia ihmisiltä, jotka ovat myös joskus hakeneet koiransa pois sieltä.

        Ensimmäiseltä kirjoittajalta (siis ensimmäinen vastausviesti) kysyisin, onko koiran omistajan vika, jos hän ei saa kuittia? Onko omistajan vika, että taksa vaihtelee samalta hoitoajalta 20 euron verran? Onko kohtuullista, että jos vie koiran hoitoon, niin maksu on 10 euroa / vrk ja jos se on karannut ja ollut hoidossa puoli vuorokautta, niin maksu onkin 80 euroa? Ja onko koiran omistajan syytä, että sekarotuinen koira myydään puhdasrotuisena?

        Että kyllä joskus on muissakin vikaa kuin koiran omistajassa...

        Jos ei ole varaa maksaa 80 euroa, niin miten tällä koiranomistajalla olisi varaa viedä koira yöllä päivystävälle eläinlääkärillekään. Hyvä vaan että koirat pois tuollaiselta ihmiseltä. Liekö unohdit kertoa omistajan taustoja, voisi aueta tämä asia meille ihan uudessa valossa...


    • suomalainen,

      vaatikaa kuitti,tiedän tuon paikan ja muistaakseni nainen on virolainen.....maksaakohan veroja....

      • että pimeenä menee

        Jos ne ihmiset on kerta vaatinu kuittia eikä oo saanu, niin eiköhän se sillo pimitä veroja. Omituiselta vaikuttaa.


      • ssiilllviisiiin

        Jos on virolainen, sekö tarkoittaa, ettei veroja makseta? Lukekaa 17.7. Iltasanomat! Lööpin olette varmaankin kaupassa nähneet!


    • huolestunut

      Onko joku reagoinut siihen, että siellä myytiin amerikancockerpanielin pentuja moneen otteeseen? Siellä oli ainakin vuoden 2005 aikana 3-5 eri pentuetta myynnissä. Ei kai kyseessä ollut pentutehtailusta?

    • huituhousu

      Minä en ainakaan veroja maksaisi jos omistaisin tuollaisen koirahoitolan, kuititta yrittäisi maksut vastaanottaa, tai kuitin kirjottaisin wc-paperille, käytetylle, jos joku kuittia vaatii, leimahan siinä olisi jo valmiina.

      Ei tässä suomen maassa yrittäjä pärjää jos joka eurosta verot alkaa maksamaan.

    • Ei enää Magendasta

      Muutama vuosi sitten haimme kyseiseltä henkilöltä kissan kaveriksi meidän toiselle löytökissallemme joka oli jo iäkkäämpi. Kun menimme paikalle saimme odotella sovitusta ajasta huolimatta pakkasessa tunnin toistakin ja kun pääsimme sitten suojaan katsomaan eläimiä niin olipas melkoiset olot eläimillä.Kissojakin häkissä monia sekaisin ja haluamamme kissa kyhjötti nurkassa.Kun hän sitten ystävällisesti ojensi tuon pitkäkarvaisen ressukan syliini en suin surminkaan voinut sitä sinne enää jättää.Kissa oli niin takkuinen ettei takutonta paikkaa löytynyt ja ulosteet olivat sitten jääneet peppukarvoihin kuivumaan. Silmät ja nenä vuotivat ja suu oli halkeillut.Kissa oli siellä ollut kuulemma jo muutaman viikon mutta mitään sen eteen ei oltu tehty.Kissa oli leikkaamaton,rokottamaton ja eläinlääkäri ei ollut tarkistanut,sinne vain muiden joukkoon laitettu.Toimme kissan kotiin joka oli pelokas ja syöminen ei onnistunut vaikka toinen kissamme yritti jopa auttaa ja kutsua. No hoitohan alkoi kuitenkin yhteydenotolla eläinlääkäriin ja tutkimuksilla,epäilys oli kissaflunssa ja turkin suhteen saimme ohjeet että vähitellen ajaa koko turkki pois ja pestä koko kissa.Se olikin sitten operaatio jossa kävin jopa paikkauttamassa kättäni lääkärissä ja piikitykset kuntoon mutta lopultakin vanhan turkin tilalle alkoi kasvaa uusi silkkinen ihana turkki ja kissasta tuli ihana kehrääjä.Mutta parin kuukauden kuluttua vanhempi kissamme alkoi oireilla,ei syönyt ja turkki muuttui elottomaksi ja askel laahaava.Tutkimusten lopputuloshan oli että tämä Magendasta haettu kissa kantoi ja sairasti lievempänä tarttuvaa vatsatulehdusta ja se sairastutti vanhemman kissamme joka lopulta nukkui pois.Samana päivänä oli myös tämä toinen lopetettava koska se levitti tätä sairautta.Kuukausia pelkäsimme kylässä käyneiden eläinten puolesta olivatko ne sairastuneet myös mutta ei onneksi. Ilmoitimme asiasta eläinsuojeluyhdistykseen ja en tiedä mitä on sen jälkeen tapahtunut mutta lupasivat ethdä sinne tarkistuskäyntejä. Sen tiedän vain että sinnehän ne nyt viranomaisten toimesta viedään löytöeläimet ???? Ja tämä rouvahan tietysti veloitti silloin kissan hakiessamme 40e ja ilman kuittiä....

    • Oletteko hyviä ihmis

      Tulee näitä juttuja lukiessa mieleen, että onkohan arvon kirjoittajilla kokemusta hoitaa karanneita/hylättyjä/pahoinpideltyjä eläimiä?

      Olisi mukava nähdä teidät rakentelemassa näille löytöeläimille isoja kalliita suojia ja viemässä eläinlääkäriin.

      Kuka maksaa?

      Minäkin olen kyseisestä paikasta kissan hankkinut. Hieno ihminen oli sen hienoudessaan heittänyt metsään pentuna, eläinparan. Pitkään kesti että uskalsi tulla ihmisen luo, koko elämänsä ajan pelkäsi miehiä. Kukakohan teistä välittäisi sen verran, että ottaisi kissoja taloonsa ja yrittäisi etsiä niille kotia?

      Ihmiset ovat sellaisiakin, että tullaan pihaan ja liikkuvasta autosta heitetään kissa pihalle ja ajetaan äkkiä pois. Kaikenmaailman narkit ja huumehörhöt soittelee ja uhkailee kun koirat on heiltä viety parempaan talteen.

      Nostan hattua Magendan pitäjälle, monesta ei tähän työhön olisi. Se on selvä että resursseja on rajoitetusti, ja ensisijaisesti eläimillehän yritetäänkin etsiä koti jossa niille annetaan asianmukaista hoitoa.

      Kertokaa mieluummin, mitä pitäisi tehdä näille ihmisille jotka hylkäävät eläimiään minne sattuu, ottavat huumeongelmista huolimatta saksanpaimenkoiria, hakkaavat niitä huvikseen, ja mitä tehdään niille joiden koira "karkaa" aina vaan jostain syystä useita kertoja.
      Yksi kerta on vahinko, mutta toinen ja kolmas on silkkaa tyhmyyttä ja välinpitämättömyyttä. Sentään löytyi koira Magendasta eikä rekan alta.

      Miettikää.

    • eläimet_on_elämä

      Hyvä viesti edelliseltä. Te ihmiset olette kovia arvostelemaan mutta suomalaiset on sellaista mörkökansaa yleensä ja kommenteista taas sen huomaa. Magendasta olen koiran hankkinut ja upeampaa yksilöä saa etsiä ja paikka oli jees, eläimet on siellä turvassa. Seuraavaksi ajattelin ottaa kaverikseni kun yksin muutan jos saisin Magendasta hankittua kissanpennun.

    • eläimet_on_elämä

      ja siis korjaan edellistä viestiäni että kun se koira minkä olen Magendasta joskus isäni ja äitini kanssa hakenut on siis vanhemmillani onnellisena ettei joku ala nipottamaan että "missäs se koira nyt sitten on" :D, metsässä käymme useasti lenkillä ja siellä se saa vapaana liikkua sekä muuta mukavaa. Huomaa kuinka se rakastaa meitä koko sydämmestään ja se on paras palkka mitä koiralta voi saada kun aidosti lemmikkiään rakastaa, se koira on meidän silmäterä koska on niin fiksu ja symppis tapaus. Mutta kun muutan omilleni niin koira jää vanhemmilleni ja mun hoivavietti on sen verran suuri että onhan minun otettava pikkuinen karvakaveri sinne asustelemaan :)

    • koiruusrakkaus

      Itse olen yhden koiran hakenut Magendasta ja ihan sain kuitin. Omistaja tekee hienoa rohkeaa työtä yrittäkääpä itse samaa jotka täällä arvostelette. Täytyy tosissaan rakastaa eläimiä että vuodesta toiseen jaksaa jatkaa. Tukea ja apua hän tarvitsee, eikä arvostelua.

      Koiran karkaamisongelma,,livahtaa ovesta,, kyllä se aina omistajan vika, ei koiran, jos jatkuvasti karkaa. Sitten haukutaan maksuja kun pitää hakea karannut koira tarhalta,, just. Jospa pitäis koirasta huolen ettei se karkaa.

      Vanha ketju sattui silmiin kun usein käyn Magendan sivulla katsomassa oisko tullut mulle sopivaa koiraa.

    • tv4w

      Kuka nyt kuittia...kuitteja jos alkaa kaikesta jakamaan niin konkurssi pian ovella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe