Pakkoajatukset ja usko

kriisimielinen

Olen 28v.-nainen.

Olen kai uskossa, ainakin ajoittain yritän ja haluaisin.

Nyt on raskaushaaveet päällä ja pitkään ollut masennuslääkitys (fluoksetiini), rauhoittavat (alprox) nukahtamislääkkeet (stilnoct) ovat kaikki nyt pois käytöstä. Omasta päätöksestäni.
Kaikkia lääkkeitä on edelleen kaapissa.

Ongelmaksi on nyt tulleet nämä pakkoajatukset, jotka haluavat aina pilata kaiken hyvän. Jos rukoilen, alkavat pakkoajatukset "huutaa" rukoukseni päälle herjaavia asioita Jumalasta. Tämä aiheuttaa syyllisyyttä, häpeää ja pelkoa rangaistuksesta. Sekä sitä, etten uskalla avata Raamattua, etten ajattelisi pahaa..

Joskus on myös noita ihan kamalia ajatuksia läheisimmistä ihmisistä, jotka kärsisivät kauheilla tavoilla esim. minun itsekkyydestäni johtuen. Yleensä näissä ajatuksissa minä joudun valitsemaan kuka rakkaimmistani kärsii... Voi luoja näitä mietteitä ja miten ne pahoittaa oman mielen.

Miksi tällaista on? Kukaan ei koskaan uskoisi musta päällepäin näitä, koska päällepäin olen avulias, kiltti, ystävällinen, miellyttämishaluinen.

Mietin, että millainen henkilö on "tyypillinen" pakkoajatuksista kärsivä?

Tunnistin itseni parista aiemmasta kirjoituksesta siitä, miten "pitää" elää.
Mulla on vahvoja kausia miten "pitää" elää. Uskonto rajaa pois paljon, uskokin tulee kausittain.
Sitten yhtäkkiä haluankin olla miehelle täydellinen nainen ja haalia kaappiini stringejä ja korsetteja yms.
Sitten saattaa tulla ihana ystävä-vaihe, jolloin soittelen ystävilleni ja olen erittäin kiinnostunut heidän huolistaan ja haluan olla kaikille paras ystävä.
Siivousvaihe - kaikki turha pitää saada pois kotoa ja kaikki järjestykseen.
Työelämä - uppoan töihin ja haluan kouluttautua viimeisen päälle johonkin.

Onhan näitä.

Voimia kaikille pakkoajatuksista kärsiville.

18

3508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksvaann

      Mulle tulee ihan noit samoja.
      Ei oo todellakaan kivaa kun niitä tulee.

      Mut on yks asia, joka todellakin helpottaa mieltä näiden pahojen väläyksien jälkeen:'
      Sä tiedät et on väärin ajatella niitä.
      Jos et tietäisi ja välittäis et se on väärin niin silloin ois aihetta huoleen.

      Kun ei tee pahaa ja katuu ajatuksiaan niin silloin on jo saanut ne anteeksi.

      Kun tekee hyvää ja välttää pahaa samalla tunnistaen ja katuen pahoja ajatuksia niin suunta on oikea.

      Kaikkea hyvää sinulle ja Jumalan siunausta

      • kriisimielinen

        Kiitos vastauksestasi yksvaann!

        Oli todella helpotus kuulla, että muillakin on tällaisia!
        Olen rukouksessa usein pyytänyt näitä anteeksi, pyytänyt armoa päästä tästä sairaudesta ja kysellyt miksi mulla on tällainen sairaus, mikä mussa on vikana.

        Tämä sairaus saa erotettua nopeasti uskosta, kun ei uskalla mennä kirkkoon peläten sopimattomia ajatuksia tai edes kotona rukoilla.

        Rukoilen tänään puolestasi yksvaann, siunausta myös sinulle.


      • Mirva.P
        kriisimielinen kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi yksvaann!

        Oli todella helpotus kuulla, että muillakin on tällaisia!
        Olen rukouksessa usein pyytänyt näitä anteeksi, pyytänyt armoa päästä tästä sairaudesta ja kysellyt miksi mulla on tällainen sairaus, mikä mussa on vikana.

        Tämä sairaus saa erotettua nopeasti uskosta, kun ei uskalla mennä kirkkoon peläten sopimattomia ajatuksia tai edes kotona rukoilla.

        Rukoilen tänään puolestasi yksvaann, siunausta myös sinulle.

        turvaan jeesukseen jeesus antaa rohkeutta tänään laitoin kädet ristiin ja rukoilin. allah tulee ja pelastaa. pslami 3,25 käsittelee aihetta.:pahan voittaminen. lähtekää rauhassa, kulkekaa kultaista keskitietä, rauha valaiskoon kaikki syntiset. antakaa veisun soida ja ilon vallata sydämenne, vain sillon voitte kokea autuaaksi tulemisen riemun.


      • Mirva.P kirjoitti:

        turvaan jeesukseen jeesus antaa rohkeutta tänään laitoin kädet ristiin ja rukoilin. allah tulee ja pelastaa. pslami 3,25 käsittelee aihetta.:pahan voittaminen. lähtekää rauhassa, kulkekaa kultaista keskitietä, rauha valaiskoon kaikki syntiset. antakaa veisun soida ja ilon vallata sydämenne, vain sillon voitte kokea autuaaksi tulemisen riemun.

        Jeesus on Herra. Allah vain yksi Saatanan valeasuista.


    • myös.

      Monilla on rukouksissa tuollaisia ongelmia,minulla myös.Varmasti vihollinen yrittää vaikeuttaa rukousta.Pyydä vain anteeksi Jumalalta ja jatka rukousta.
      Samoin vihollinen tuo ajatuksia siitä,että aiheutat kärsimystä muille,vaikka se ei ole totta.
      Voimia sinulle ja teille kaikille!

      • Eikös näin

        ...."jos sydämemme syyttää meitä,tiedämme,että Jumala on suurempi kuin sydämemme ja tietää kaiken"..(jotenkin noin)
        Armo on.
        Armossa pakkokin pienenee.Nykyisin heitän sanat:"Pidä Sä Isä huoleni!"


      • ja kun luotamme
        Eikös näin kirjoitti:

        ...."jos sydämemme syyttää meitä,tiedämme,että Jumala on suurempi kuin sydämemme ja tietää kaiken"..(jotenkin noin)
        Armo on.
        Armossa pakkokin pienenee.Nykyisin heitän sanat:"Pidä Sä Isä huoleni!"

        Häneen,niin Hän kyllä huolehtii meistä,ja sitten Hänen luonaan on kaikki ahdistus ja pelko pois.


      • jaeaneka
        ja kun luotamme kirjoitti:

        Häneen,niin Hän kyllä huolehtii meistä,ja sitten Hänen luonaan on kaikki ahdistus ja pelko pois.

        Jumalalle voi kertoa kaiken. Sellaista asiaa ei olekaan, mitä ei taivaanisälle voi sanoa. Muistathan, että Jumala tietää jo kaiken, ajatuksesi, pelkosi ja murheesi.

        Hän tietää, että sinulle tulee pakkoajatuksia huutaa kesken rukouksen jne..

        Kerro ne, avaa sydämesi. Jumala ei mitään muuta odota sinulta kuin, että kerrot kaiken. Pyydä apua siihen, kerro kuinka tekisi mieli herjata ja rukoile apua.

        Jumalan edessä ei tarvitse eikä saakkan esittää muuta mitä on. Joten sinun ei tarvitse hävetä, eikä pelätä Jumalan edessä tätä pakkoajatusasiaa.

        Toivon sinulle voimia ja rohkeutta.


      • PikkuPakko**
        jaeaneka kirjoitti:

        Jumalalle voi kertoa kaiken. Sellaista asiaa ei olekaan, mitä ei taivaanisälle voi sanoa. Muistathan, että Jumala tietää jo kaiken, ajatuksesi, pelkosi ja murheesi.

        Hän tietää, että sinulle tulee pakkoajatuksia huutaa kesken rukouksen jne..

        Kerro ne, avaa sydämesi. Jumala ei mitään muuta odota sinulta kuin, että kerrot kaiken. Pyydä apua siihen, kerro kuinka tekisi mieli herjata ja rukoile apua.

        Jumalan edessä ei tarvitse eikä saakkan esittää muuta mitä on. Joten sinun ei tarvitse hävetä, eikä pelätä Jumalan edessä tätä pakkoajatusasiaa.

        Toivon sinulle voimia ja rohkeutta.

        vaikka uskoo ja tietääkin Jumalan auttavan,ei pidä jättää huomioimatta terapian mahdollisuutta avun saamiseksi.Jumala käyttää toisia avukseen auttaakseen toista.
        Terapia ja psyykeen tervehtyminen pitää jättää myös sitä varten koulutettujen ihmisten hoidettavaksi.
        Jumala on silti läsnä ja juuri siinä.
        Lääkärille täytyy olla myös rehellinen ja luottamus saavutettava,muuten kaikki on turhaa.
        Jumala on niin suuri ja ymmärtävä kaikkia kipujamme kohtaan,vaikka se olisi Häntä itseään vastaan,Hän tietää syyn.Siksi ei tarvitse pelätä.


      • olla outo
        PikkuPakko** kirjoitti:

        vaikka uskoo ja tietääkin Jumalan auttavan,ei pidä jättää huomioimatta terapian mahdollisuutta avun saamiseksi.Jumala käyttää toisia avukseen auttaakseen toista.
        Terapia ja psyykeen tervehtyminen pitää jättää myös sitä varten koulutettujen ihmisten hoidettavaksi.
        Jumala on silti läsnä ja juuri siinä.
        Lääkärille täytyy olla myös rehellinen ja luottamus saavutettava,muuten kaikki on turhaa.
        Jumala on niin suuri ja ymmärtävä kaikkia kipujamme kohtaan,vaikka se olisi Häntä itseään vastaan,Hän tietää syyn.Siksi ei tarvitse pelätä.

        anna kaiiki taakkasi vapahtajalle, sillä hän niitä sinulta ilolla pyytää. älä epäröi pyytää apua, sillä apua anovalle löytyyy aina paikka jeesusken olapäältä.
        faareusoik.422


      • kyllä terapia
        PikkuPakko** kirjoitti:

        vaikka uskoo ja tietääkin Jumalan auttavan,ei pidä jättää huomioimatta terapian mahdollisuutta avun saamiseksi.Jumala käyttää toisia avukseen auttaakseen toista.
        Terapia ja psyykeen tervehtyminen pitää jättää myös sitä varten koulutettujen ihmisten hoidettavaksi.
        Jumala on silti läsnä ja juuri siinä.
        Lääkärille täytyy olla myös rehellinen ja luottamus saavutettava,muuten kaikki on turhaa.
        Jumala on niin suuri ja ymmärtävä kaikkia kipujamme kohtaan,vaikka se olisi Häntä itseään vastaan,Hän tietää syyn.Siksi ei tarvitse pelätä.

        kannattaa ottaa huomioon,ja onhan tämä keskustelummekin sitä.Siunausta teille jokaiselle.


      • Markki_k
        jaeaneka kirjoitti:

        Jumalalle voi kertoa kaiken. Sellaista asiaa ei olekaan, mitä ei taivaanisälle voi sanoa. Muistathan, että Jumala tietää jo kaiken, ajatuksesi, pelkosi ja murheesi.

        Hän tietää, että sinulle tulee pakkoajatuksia huutaa kesken rukouksen jne..

        Kerro ne, avaa sydämesi. Jumala ei mitään muuta odota sinulta kuin, että kerrot kaiken. Pyydä apua siihen, kerro kuinka tekisi mieli herjata ja rukoile apua.

        Jumalan edessä ei tarvitse eikä saakkan esittää muuta mitä on. Joten sinun ei tarvitse hävetä, eikä pelätä Jumalan edessä tätä pakkoajatusasiaa.

        Toivon sinulle voimia ja rohkeutta.

        Hyvin sanottu!

        Ps. mulla myös samoja oireita..


      • vaan ymmärrä!
        Markki_k kirjoitti:

        Hyvin sanottu!

        Ps. mulla myös samoja oireita..

        Jos rakastaa lähimmäisiään niinkuin rakastankin,niin miksi mulle tulee niistä pahoja ajatuksia?!


      • PikkuPakko** kirjoitti:

        vaikka uskoo ja tietääkin Jumalan auttavan,ei pidä jättää huomioimatta terapian mahdollisuutta avun saamiseksi.Jumala käyttää toisia avukseen auttaakseen toista.
        Terapia ja psyykeen tervehtyminen pitää jättää myös sitä varten koulutettujen ihmisten hoidettavaksi.
        Jumala on silti läsnä ja juuri siinä.
        Lääkärille täytyy olla myös rehellinen ja luottamus saavutettava,muuten kaikki on turhaa.
        Jumala on niin suuri ja ymmärtävä kaikkia kipujamme kohtaan,vaikka se olisi Häntä itseään vastaan,Hän tietää syyn.Siksi ei tarvitse pelätä.

        Ei, ei, ei! Unohtakaa nuo terapeutit! Ne välittää vain sinun rahoistasi, eivät sinusta. Eihän ne sinusta edes tiedä – sinun olemassaolostasi – ennen kuin vasta sitten, kun olet itse heidän luokseen hakeutunut... sori, korjaan: heidän ansaansa astunut.

        Jumala käyttää ihmisiä, joo, mutta mitä me teemme tuollaisilla "ammattilaisilla", jotka lopulta vain vie rahasi ja häipyy "hoitojakson" jälkeen elämästäsi?

        Uskovat ystävät, jotka pysyvät, heijastavat Jumalan hyvyyttä ja uskollisuutta, ja ovat varmasti halvempi ja parempi vaihtoehto!

        Ja Jumala itse on varmasti paras mahdollinen lääkäri!


      • Anonyymi
        2023-11-04-TeeMa kirjoitti:

        Ei, ei, ei! Unohtakaa nuo terapeutit! Ne välittää vain sinun rahoistasi, eivät sinusta. Eihän ne sinusta edes tiedä – sinun olemassaolostasi – ennen kuin vasta sitten, kun olet itse heidän luokseen hakeutunut... sori, korjaan: heidän ansaansa astunut.

        Jumala käyttää ihmisiä, joo, mutta mitä me teemme tuollaisilla "ammattilaisilla", jotka lopulta vain vie rahasi ja häipyy "hoitojakson" jälkeen elämästäsi?

        Uskovat ystävät, jotka pysyvät, heijastavat Jumalan hyvyyttä ja uskollisuutta, ja ovat varmasti halvempi ja parempi vaihtoehto!

        Ja Jumala itse on varmasti paras mahdollinen lääkäri!

        Kai se maanpäällisen rahan kustannusvaikutusten seuraaminen on aika paljon tehokkaampaa, kun maksaa jotain kirkollisveroa ikänsä, ja toivoa että saa sitten joskus kuolemansa jälkeen vastinetta rahoilleen?

        Uskovaiset saa minun puolesta uskoa mihin vaan, mutta pikkasen pitää peiliä tarkastella, ennen kuin tyhmäksi kannattaa muita haukkua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai se maanpäällisen rahan kustannusvaikutusten seuraaminen on aika paljon tehokkaampaa, kun maksaa jotain kirkollisveroa ikänsä, ja toivoa että saa sitten joskus kuolemansa jälkeen vastinetta rahoilleen?

        Uskovaiset saa minun puolesta uskoa mihin vaan, mutta pikkasen pitää peiliä tarkastella, ennen kuin tyhmäksi kannattaa muita haukkua.

        Lukutaidottomuus vaivaa?

        En ketään haukkunut tyhmäksi.

        Sanoin vain mielipiteeni, joka perustuu elämänkokemukseeni.

        Kuka tässä pilkkaa ja ketä? Katso vaan itse sinne peiliin!

        Kirkollisverolla ei ole yhtään mitään tekemistä Taivas-paikan kanssa. Eikä myöskään Jumalan armon kanssa. Kommenttisi paljasti faktan, että et tiedä juuri mitään siitä, mistä luulet jotain tietäväsi.


    • ritalin

      Menee vähän myöhäiseksi tämä viesti, kun juttu on ehtinyt jo toiselle sivulle, mutta uskovaisena olen ajatellut aina niin, että saatana puhuu ihmisille eri tavoin.
      Pakkoneurootikolle saatana puhuu syyllistämällä. Kun uskot tekeväsi väärin ja häpeät Jumalaa herjaavia ajatuksiasi, on saatana saanut sinua huijattua. Saatana on syyllistävä.

      Psykopaatille saatana puhuu siten, että hän saa psykopaatin syyllistämään ihmisiä ja tekemään pahaa.

      Et ole tehnyt mitään väärää. Pakko-ajatuksia ja syyllistämistä on sekin, kun syyllistät itseäsi noista eri kausista. Älä usko niitä ajatuksia, jotka väittävät sinun tekevän väärin, kun kiinnostut jostain asiasta... Sun pitää vaan keskittyä tekemiseen ja unohtaa se syyllisyys. Syyllisyys on harhaa.

    • tmnt

      kiitos tästä ketjusta, itsellä samoja keloja ollut!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe