Kaisla 525 erä

nakatappi

Ostettiin kaisla soutuvene ja siinä pohjatulppa ratkuisuna, laajentuva tulppa. Se laittettiin ohjeiden mukaan paikoilleen muutama milli ulos pohjasta, ja myyjä vielä tiukkasi sen oikein?
No merellä oltu 1 tunti niin tulppa irronnut 2 kertaa. Uistellessa vahingossa jalka osunut siihen!
syvempään tulppaa muka ei saa laittaa kun sitä ei sitten muka saa pois? No se on nyt pistetty syvempään ja tuntuu pysyvän paremmin? Ei tuo tulppa ratkaisu kyllä vakuuttanut.
Onkohan teillä muilla samanlaisia kokemuksia?
Mikäköhän on tuon tulppamallin oikea kiinnitys?

6

1872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulppaaniko

Mulla on pienempi Kaisla, mutta tulppa lienee sama. Ohjeista en ole kuullut, mutta tulpan olen aina laittanut niin syvään kun helposti menee ja sitten kiertänyt tiukalle. Aina on pysynyt paikoillaan ja tarvittaessa pois lähtenyt. Joskus on jostain veneestäni tulppa hajonnut, kumi kai haurastuu aikaa myöten. Nykyinen tosiaan on toiminut hyvin. Ensimmäisen nähtyäni minuakin arvelutti ko hökötys. Parempaakaan en ole nähnyt - voittaa ainakin puutapin. Verkko on joskus jäänyt kiinni kun olen yli liukunut. Onko 525 vastannut odotuksia? Olin aikeissa ostaa, mutta päädyin 435:n painon takia. Käyttö on lähinnä peräveneenä ja kalastus. 435:n perä ei kanna riittävästi kun perässä on 4hp. Aaltoon ei voi peruuttaa ollenkaan. Olisi kait sittenkin pitänyt ostaa se 525.

• 3bg

minulla ei ole kaislaa, mutta onko se sellainen perustulppa, jonka kumiosa laajenee kun päällä olevasta lenkistä kiertää?
      Siinä tapauksessa se tietysti irtoamisen jälkeen pitää aukaista vähän, painaa uudelleen reikään, ja kiristää uudelleen.
      Pelkkä takaisin paikalleen painaminen ei riitä.

• uutuus tulppa

jos kyse on tuosta tultasta, niin niitä löytyy joka marketista ja meilläkin on mökkiveneessä ollut sellainen jo 10v tai taitaa olla jo lähempänä 15v. melkoinen uutuus siis =)

• 3bg
        uutuus tulppa kirjoitti:

jos kyse on tuosta tultasta, niin niitä löytyy joka marketista ja meilläkin on mökkiveneessä ollut sellainen jo 10v tai taitaa olla jo lähempänä 15v. melkoinen uutuus siis =)

Ei kukaan puhunut uutuudesta.
        Minullakin se on ollut lähemmäs 20v.

• nakatappi

Joo se on sellainen laajeneva rosteri tulppa jossa kumi päällä! Kaisla muuten vastannut hyvin toiveta. Koneena 8hp yamaha-taka siivekkeet veneessä. Kaisla 525 kantaa tuon koneen kyllä hyvin. Näin rannassa terhi veneen omistajan, hällä ja samanlainen tulppa! Hänkin laittanut pohjaan ja kiristänyt kunnolla. Pois on kuulemma aina lähtenyt!
      Kaikkea pirun ohjeita ne sitten antavatkin, ammatti ihmiset?

• vaikka

Biltemasta tai muusta venetarvikeliikkeestä muutamalla eurolla se laajentuva kumitulppa. Kierretään lenkistä (messinkiä) ja laajenee. Toiseen suuntaan löystyy ja eikun vedät pois. Olipa varsinaisia ohjeita myyjältä...(??)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      60
      3186
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe