mitä syötte

päivässä???

Lasketteko te tarkkaan joka kalorin jonka päivisin syötte? Kuinka monta kaloria syötte? Laittakaa päivän menu tänne, olisi kiva nähdä mitä syötte päivässä..
Mun päivän menu on yleensä tällainen:
Aamu: kuppi kahvia, pikkasen puuroa
Päivä: Joku hedelmä
Ilta: jugurtti
Päivän aikana paljon sokeritonta mehua, kahvia, vettä ja teetä
En ole kauaa sairastanut tätä, siksi kysyn teiltä näitä..

18

6776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oona

      Mä syön aamulla tai joskus siinä yheltätoista omenan siinä on kai jotain 40 kaloria ja sit mä syön illalla paahdetun ruisleivän enkä laita siihen päälle mitään niin siinä on kai 70 kaloria sit lisäks mä juon vettä ehkä jotain 2 desilitraa mut en tietenkään joka päivä koska aina ei oo jano eikä sit muista juoda..

    • parannutaan...

      Joo minä syön melko normaalisti, sääntöjen mukaan yritän vaikka se on vaikeaa! Yritän parantua ja se vie kaikki voimat. Mutta yritän kovasti, joka päivä. En luovuta!

      • minä myös

        Parantuminen on tosiaan huomattavasti vaikeampaa kuin sairastaminen, itsensä luovuttaminen anoreksialle. Päivittäistä taistelua lihomisen pelkoa vastaan ja sitä, että on pakko nostaa painoa, jotta saisi pään kuntoon.

        Tsemppiä sinulle ja kaikille muille toipuville! Ollaan vahvoja ja näytetään, että me ollaan voittajia, päästä irti tästä sairaudesta.


      • vaikeuksia.

        Kovasti yritän päästä eroon alipainosta. Rasva olisi tärkeää, että hormonitoiminta normalisoituisi. Sitä kautta ne ajatuksetkin muuttuu. Sitä vaan on niiiin vaikea syödä.


    • mehkaus

      Ei ole anoreksian ykkösjuttu. Ihmettelen paljon tämänkin palstan kaatumista johonkin ruokakeskusteluun. No, kai siitäkin täytyy puhua kun se siihen kuitenkin liittyy :)

      Minä syön paljon ja hyvin ja reippaasti ja nautin ruuasta. Rakastan erilaisia makuja ja vihaan dieettejä. Kyllästyn nopeasti johonkin tiettyyn rytmiin tai makuun tai koostumukseen joten dieetit kaatuvat jo ensimmäisenä päivänä! Hehee

      Minusta on ihanaa syödä jäätelöä, mansikoita, grilliruokaa, keittoja, salaatteja, ihan kaikkea ihanaa kesäruokaa. En nirsoile enkä osoita mieltäni ruokapöydässä koska se on epäkohteliasta ja loukkaa ruuan tekijöitä. En myöskään koskaan heitä ruokaa roskiin (paitsi äärimmäisessä hädässä) koska omatuntoni kolkuttaa aivan liian lujaa sellaisesta pelleilystä.

      No, minä siis syön kaikkea (paitsi maksapihvejä, kukkakaaligratiinia ja halloumia) ja voin sanoa että mikään ei ole kivempaa kuin syödä mitä lystää ja silti laihduttaa! Minulla ei ole laihdutuksessa mikään kiire. Ainoa lupaukseni itselleni on, että en liho. Jos paino ei laske, se on ok ja annan sen anteeksi itselleni. Eikös kuulostakin mukavalta :)

      Päivittäiset kalorini vaihtelevat 400-2000 kcal ja liikun päivittäin 100-200 kcal. Joinain päivinä en liiku ollenkaan, joinain 700 kaloriakin! Mutta keskimäärin siis 100-200 ja se on juuri tarpeeksi pelastamaan päivän kalorisaldon jos vaikka suklaata vähän ottais :P

    • ruokaaaa

      mä syön oikestaan vaan kerran viikossa yhen leivän. muuten juon lightlimsoja jne.
      on huono olo ja pyörryttää mut multa on lähteny jo 11kg niin en uskalla syödä :S

      • ejejjeejjejeje

        ??? ja pituutta? miten pystyt syömää vaa kerran viikossa?


    • Helmiheleena

      mä oon onnistunut saamaan järkeni sille tasolle että tosiaan voin syödä, mut kyllä silti lasken mitä syön ja paljonko. Itse syön n. 1000kcal/pvä, ja laihdun sillä. En tosin yhtä nopeasti kuin olemalla syömättä (joka johtaa sairaalaan.)

      Normaali päiväni:
      aamu: - kuppi kahvia ja rasvatonta maitoa 20 kcal
      - 2 ruisleipää ja kevytlevitettä 200kcal
      TAI puuroa ja kevytmehukeittoa n. 150kcal
      - omena (tai jokin muu hedelmä joka
      kaloreiltaan vastaa omenaa) 50 kcal

      välipala: - kahvia ja maitoa 20 kcal
      - rasvaton jugurtti 80 kcal

      lounas: ihan perusruokaa, paljon salaattia, mitä
      milloinkin on töissä ruokana yleensä n.
      400 kcal (juomana vesi)

      välipala: - hedelmä 50 kcal 1 leipä 100 kcal

      iltapala: - jugurtti 80 kcal teetä (ei
      kaloreita)

      ja vettä aina ja joka välissä!

      tällaisella suunnilleen mennään, ei pyörrytä yhtä paljoa kuin syömättömänä, mieli pysyy virkeämpänä.

      ja täytyy mainita että liikun n. 1h/pvä, pyöräilyä, juoksua, kävelyä tms. se tietenkin auttaa painon suhteen!

      • zezzuli

        Oikeesti jos ette syö tuon enempää kasvunne pysähtyy ja kehonne alkaa ottaa energiaa lihaksista ja luunne haurastuvat. Itse sairastin anoreksiaa tän vuoden alussa ja se oli ihan hullua kun en syönyt lähes mitään ja olin koko ajan ärtynyt ja kalastelin netistä kaikkea ruokaanliittyvää tietoa.
        Itse laihduin 10 kiloa, kunnes mut terkka lähetetti painon putoamisen takia tosta vaan sairaalaan, jossa yks lääkäri vaan sanoi et oon anorektikko ja jouduin vastentahtoisesti suljetulle mielenterveys osastolle ja mua vitutti, koska en myöntänyt olevani anorektikko, koska itse halusin laihtua ja halusin olla syömättä ja ajattelin että jos haluan syödä, niin syön, mutta silloin olisi tullut morkkis ja suutuin vain enemmän. En päässyt osastolta pois vaikka vanhempani olisivat vaatineet sitä. Tila meni huonoksi osastollakin, jossa olin 24/7 sisällä ja en saanut edes ikkunasta henkäistä ilmaa. Mä suostuin syömään tosi suuria annoksia, vaikka en jaksanut ja mulla oli tosi raskasta. MUtta vain sen takia, koska olisin tappanut itseni jos he olisivat pakkoruokkineet mua nenämahaletkulla. Ja oireita olivat ihon kuivuminen, siniset kynnet, palelin, varsinkin kädet ja varpaat ja nenä ja leuka. Otsa oli kuuma, sydämeni heikkeni ja verenpaineet, veriarvot, pulssi jne romahtivat alhaisiksi. Alkuun liikuin osastolla salaa, mutta he sanoivat ellei painoni nouse en pääse koskaan pois ja oli pakko lopettaa ja antautua. Olen sydämenipohjasta kiitollinen että mut passitettiin sinne, koska en itse aluksi halunnut parantua. Osaston hoitajat olivat ihan perseestä ja masennuin jo aikasemminkin koska en voinut olla kavereihini yhteydessä(..tai no ennen sairauttani olin aina yksin) ja mut riistettiin pois elämästä ja koulusta. Musta tuntui et olin vain esine, jota tympääntyneet hoitajat nälvi ja alisti ja pakotti syömään. Ei mulla ollut tunteita ei... Olin vain esine jota piti lihottaa. Oon päässyt pois osastolta enkä ikinä enää halua samaan jamaan. Mutta on pakko käydä painokontrolleissa terveyskeskuksessa ja sitten koulussa kun se jatkuu.
        Nykyään pidän syömisestä ja haluan syödä tarpeeksi ja nostaa painoani, jotta menkat palais ja rinnat taas suurenis(menkat loppu ja rinnat pieneni ku laihdutin vähällä syömisellä)
        Oon silti tosi iloinen että taistelu on ohi ja toivon että söisitte enemmän, koska ette ole laihempina yhtään parempia. Laihuus ei tuo onnea, koin sen itse. Ensin luulin että tuo, mutta kun olin laihduttanut ja vetäytynyt omiin oloihini pienin syömisin niin en ollut enää kavereiden kanssa, mikä sen sijaan on tärkeää. Enää liikuntakaan ei ole minulle suorittamista vaan nauttimista vain silloin tällöin.
        Hyvä helmiheleena että sentään syöt, huh..
        Voin laittaa oman ruokalistan jota mun on pakko noudattaa:
        aamupala: 4dl puuroa
        hedelmä
        2dl maitoa
        2dl vettä
        leipä 1 napillinen margariinia

        lounas: 4 dl pääruokaa(laatikko,keitto)
        TAI lautasmallin mukaan, eli:
        3 isoa perunaa TAI 2dl riisi,pasta
        2dl lihaa, kanaa, kalaa
        puolet lautasesta kasviksia
        2 dl mehua
        hedelmä
        ruisleipä 1 napillinen margariinia

        välipala: 2 pullaa TAI 2 leipää 2 leikkelettä
        2 juustoa(valmissiivuja)
        2 napillista margariinia
        kasviksia
        2 dl mehua
        2dl maitoa
        hedelmä
        jogurtti( ei rasvaton)

        Päivällinen: 4dl pääruokaa
        TAI lautasmallin mukaan(kts. lounas)
        2 leipää 2 nappia margariinia
        2dl jälkiruokaa
        (esim. kiisseliä, piirakkaa)
        2dl maitoa

        Iltapala: 2 leipää 2 nappia margariinia
        2 leikkelettä
        2 juustoviipaletta(valmis)
        kasviksia
        mukillinen teetä
        2 dl mehua TAI hedelmä
        jogurtti(ei rasvaton)

        mua joskus ahdistaa ja vituttaa kun muut syö vähemmän ja mun pitää noi, nykyään saan kävellä rauhallisesti 20 min päivässä.

        Joten hei syötte paljon vähemmän kun mä joten suosittelen lisäämistä. Kulutatte energiaa jopa nukkuessanne, joten päivässä tulisi saada jotain 2400kcal. TSEMppiä mahdolliseen lisäilyyn, toivottavasti ette joudu samaan jamaan kun mä.


      • kurtz
        zezzuli kirjoitti:

        Oikeesti jos ette syö tuon enempää kasvunne pysähtyy ja kehonne alkaa ottaa energiaa lihaksista ja luunne haurastuvat. Itse sairastin anoreksiaa tän vuoden alussa ja se oli ihan hullua kun en syönyt lähes mitään ja olin koko ajan ärtynyt ja kalastelin netistä kaikkea ruokaanliittyvää tietoa.
        Itse laihduin 10 kiloa, kunnes mut terkka lähetetti painon putoamisen takia tosta vaan sairaalaan, jossa yks lääkäri vaan sanoi et oon anorektikko ja jouduin vastentahtoisesti suljetulle mielenterveys osastolle ja mua vitutti, koska en myöntänyt olevani anorektikko, koska itse halusin laihtua ja halusin olla syömättä ja ajattelin että jos haluan syödä, niin syön, mutta silloin olisi tullut morkkis ja suutuin vain enemmän. En päässyt osastolta pois vaikka vanhempani olisivat vaatineet sitä. Tila meni huonoksi osastollakin, jossa olin 24/7 sisällä ja en saanut edes ikkunasta henkäistä ilmaa. Mä suostuin syömään tosi suuria annoksia, vaikka en jaksanut ja mulla oli tosi raskasta. MUtta vain sen takia, koska olisin tappanut itseni jos he olisivat pakkoruokkineet mua nenämahaletkulla. Ja oireita olivat ihon kuivuminen, siniset kynnet, palelin, varsinkin kädet ja varpaat ja nenä ja leuka. Otsa oli kuuma, sydämeni heikkeni ja verenpaineet, veriarvot, pulssi jne romahtivat alhaisiksi. Alkuun liikuin osastolla salaa, mutta he sanoivat ellei painoni nouse en pääse koskaan pois ja oli pakko lopettaa ja antautua. Olen sydämenipohjasta kiitollinen että mut passitettiin sinne, koska en itse aluksi halunnut parantua. Osaston hoitajat olivat ihan perseestä ja masennuin jo aikasemminkin koska en voinut olla kavereihini yhteydessä(..tai no ennen sairauttani olin aina yksin) ja mut riistettiin pois elämästä ja koulusta. Musta tuntui et olin vain esine, jota tympääntyneet hoitajat nälvi ja alisti ja pakotti syömään. Ei mulla ollut tunteita ei... Olin vain esine jota piti lihottaa. Oon päässyt pois osastolta enkä ikinä enää halua samaan jamaan. Mutta on pakko käydä painokontrolleissa terveyskeskuksessa ja sitten koulussa kun se jatkuu.
        Nykyään pidän syömisestä ja haluan syödä tarpeeksi ja nostaa painoani, jotta menkat palais ja rinnat taas suurenis(menkat loppu ja rinnat pieneni ku laihdutin vähällä syömisellä)
        Oon silti tosi iloinen että taistelu on ohi ja toivon että söisitte enemmän, koska ette ole laihempina yhtään parempia. Laihuus ei tuo onnea, koin sen itse. Ensin luulin että tuo, mutta kun olin laihduttanut ja vetäytynyt omiin oloihini pienin syömisin niin en ollut enää kavereiden kanssa, mikä sen sijaan on tärkeää. Enää liikuntakaan ei ole minulle suorittamista vaan nauttimista vain silloin tällöin.
        Hyvä helmiheleena että sentään syöt, huh..
        Voin laittaa oman ruokalistan jota mun on pakko noudattaa:
        aamupala: 4dl puuroa
        hedelmä
        2dl maitoa
        2dl vettä
        leipä 1 napillinen margariinia

        lounas: 4 dl pääruokaa(laatikko,keitto)
        TAI lautasmallin mukaan, eli:
        3 isoa perunaa TAI 2dl riisi,pasta
        2dl lihaa, kanaa, kalaa
        puolet lautasesta kasviksia
        2 dl mehua
        hedelmä
        ruisleipä 1 napillinen margariinia

        välipala: 2 pullaa TAI 2 leipää 2 leikkelettä
        2 juustoa(valmissiivuja)
        2 napillista margariinia
        kasviksia
        2 dl mehua
        2dl maitoa
        hedelmä
        jogurtti( ei rasvaton)

        Päivällinen: 4dl pääruokaa
        TAI lautasmallin mukaan(kts. lounas)
        2 leipää 2 nappia margariinia
        2dl jälkiruokaa
        (esim. kiisseliä, piirakkaa)
        2dl maitoa

        Iltapala: 2 leipää 2 nappia margariinia
        2 leikkelettä
        2 juustoviipaletta(valmis)
        kasviksia
        mukillinen teetä
        2 dl mehua TAI hedelmä
        jogurtti(ei rasvaton)

        mua joskus ahdistaa ja vituttaa kun muut syö vähemmän ja mun pitää noi, nykyään saan kävellä rauhallisesti 20 min päivässä.

        Joten hei syötte paljon vähemmän kun mä joten suosittelen lisäämistä. Kulutatte energiaa jopa nukkuessanne, joten päivässä tulisi saada jotain 2400kcal. TSEMppiä mahdolliseen lisäilyyn, toivottavasti ette joudu samaan jamaan kun mä.

        pitäiskö nyt taputtaa? itseasiassa joo, koska sä oot terve ja syöt normaalisti ja se on todella hieno juttu.

        mutta. esimerkiksi mä tiedän kaikki tosiasiat mitä tapahtuu kun sairastaa anoreksiaa/bulimiaa. mä pelkään joka ikinen ilta että mä kuolen. jos syön liian vähän, pelkään, jos syön liian paljon (mun kohalla sekin on määrä jolla ei pitäisi pysyä hengissä) pelkään silloinkin.

        joillekin pienemmille "syömishäiriöisille"(en hauku ketään, puhun nyt vain lapsista jotka tulevat kyselemään miten laihtuu tms) voi olla hyötyä kertoa, kuinka pituuskasvu pysähtyy tai luut haurastuvat. itse olen 158cm pitkä, en kasva enää, olen 18. todennäköisesti kehittyvä osteoporoosi. lihakset menneet jne......

        useimmat tällä palstalla tietävät nuo seuraukset, veikkaan. ja silloin he itse vastaavat seurauksista.


      • zezzuli
        kurtz kirjoitti:

        pitäiskö nyt taputtaa? itseasiassa joo, koska sä oot terve ja syöt normaalisti ja se on todella hieno juttu.

        mutta. esimerkiksi mä tiedän kaikki tosiasiat mitä tapahtuu kun sairastaa anoreksiaa/bulimiaa. mä pelkään joka ikinen ilta että mä kuolen. jos syön liian vähän, pelkään, jos syön liian paljon (mun kohalla sekin on määrä jolla ei pitäisi pysyä hengissä) pelkään silloinkin.

        joillekin pienemmille "syömishäiriöisille"(en hauku ketään, puhun nyt vain lapsista jotka tulevat kyselemään miten laihtuu tms) voi olla hyötyä kertoa, kuinka pituuskasvu pysähtyy tai luut haurastuvat. itse olen 158cm pitkä, en kasva enää, olen 18. todennäköisesti kehittyvä osteoporoosi. lihakset menneet jne......

        useimmat tällä palstalla tietävät nuo seuraukset, veikkaan. ja silloin he itse vastaavat seurauksista.

        ai kiitti :D en kyl tarkottanut ylpeilä tai mtn jos joku sai sellasen kuvan. Tai siis oon ylpee et oon parantunut aika hyvin, mut toisaalta mua nolottaa hirveesti jos jotkut jätkät esim sais tietää koska ei kaikki ymmärrä. On erityyppistä anoreksiaa ja mun mielestä median kuva anoreksiasta on se et se johtuis langanlaihoista malleista joita ihannoidaan. Itse tottakai halusin alussa pudottaa painoa, mutta ei se mulla ollut sitä että voi kun olisin tikku.

        .. juu, en väitä että parantuminen olisi helppoa, vaan se on suuri taistelu. Itselläni se oli vaikeaa, mutta onneksi sairauteni syntyi erittäin nopeasti, eikä kytenyt vuosia hiljalleen. Eli en voi sanoa ymmärtäväni 100% niitä, jotka ovat sairastaneet kauan, koska itse sairastin pikavauhtia noin 3kk kunnes mut laitettiin pakkohoitoon ja se oli sellainen shokkiherätys, et motivoiduin aika nopeesti, vaikka vänkäsin alussa vastaan ja kun mulla paljon tukijoita ja oli tulossa ripari, jolle halusin ehdottomasti päästä, niin ne vauhditti mua. Hoitojakso kesti myös 3kk ja nyt oon avohoidossa. Nykyään siis haluan syödä, mutta terveellisesti.

        Tiedän et se on hemmetin vaikeeta päästä siitä pakosta irti jonka itselleen tekee ja silloin oli sellanen tunne että epäonnistuisin ja asiat olis huonommin, olisin tyytymättömämpi jos söisin enemmän.
        Mut mun kohdalla hoito osui juuri oikeaan kohtaan koska oli mennyt siihen jamaan että olin jo yrittänyt kaikki ja oodotin välil kuolemaa mut silti tuli joku valopilkku ja en halunnut kuolla vaan kokeilla sellasta mitä en ole kokeillut(ajattelin et voisin syödä itseni pullaks ja sitten kuolla, koska oli hirvee nälkä(vaikka mahalaukku supistunut))mut kummiskin halusin muutosta kun perheessä asiat ihan sekasin ja paskasti mnun takiani. Hoitopaikassa oli tosiaan kestämistä ja vihasin olla siel, se oli kyl kamalaa, mutta ainakin parannuin, kun kotona en olisi pystynyt, kun vaan kyyläsin äitin syömistä ja muiden liikuntaa. Ahdisti liiikaa, nykyään joskus raivoan äitille kun on paha päivä kuinka se syö vähän ja vetää tunnin juoksulenkkejä ku en itte saa ja se ahdistaa, mut sitte taas muistan et ei oo oikein verrata itseään muihin ja et oon onnellinen tälläisenä.

        Kurtz, on hyvä että sä tiedät nää asiat ja ajattelet realisesti, en ainakaan saanut kuvaa että sul olis pakkomielle laihdulaihdu-mielessäs. Tai no mulla oli se et en halunnut lihoa, mut ei olis ollut pakko laihtuakaan.

        On hyvä et tiedostat tän, kun yleensä sairauteen kuuluu ettei sitä myönnä, itse en myöntänyt aluksi ja vittuilin et ei ne lääkärit mitää osaa eikä tiedä.

        Mut toivon paranemista kaikille joilla on syömishäiriö, se tapahtuu hiljalleen mutta toivottavasti varmasti :D
        Ja pitää antautua hoidolle, vaikka pelottaa, raivostuttaa ja satuttaa minäkuvaa, mikä oli mulle tosi vaikeet, mut nyt oon tyytyväinen et tein sen. Vieläkin inhottaa hoitajien naamat mut on heitä kiittäminen vaikka toiset aina pilas mun päiväni hirveillä epäillyillään ja pilkunnussimisella..
        Mun itsetunto on paljon parempi kun silloin:)

        pitää mennä kun pikkuveli


      • lähes samanlainen
        zezzuli kirjoitti:

        Oikeesti jos ette syö tuon enempää kasvunne pysähtyy ja kehonne alkaa ottaa energiaa lihaksista ja luunne haurastuvat. Itse sairastin anoreksiaa tän vuoden alussa ja se oli ihan hullua kun en syönyt lähes mitään ja olin koko ajan ärtynyt ja kalastelin netistä kaikkea ruokaanliittyvää tietoa.
        Itse laihduin 10 kiloa, kunnes mut terkka lähetetti painon putoamisen takia tosta vaan sairaalaan, jossa yks lääkäri vaan sanoi et oon anorektikko ja jouduin vastentahtoisesti suljetulle mielenterveys osastolle ja mua vitutti, koska en myöntänyt olevani anorektikko, koska itse halusin laihtua ja halusin olla syömättä ja ajattelin että jos haluan syödä, niin syön, mutta silloin olisi tullut morkkis ja suutuin vain enemmän. En päässyt osastolta pois vaikka vanhempani olisivat vaatineet sitä. Tila meni huonoksi osastollakin, jossa olin 24/7 sisällä ja en saanut edes ikkunasta henkäistä ilmaa. Mä suostuin syömään tosi suuria annoksia, vaikka en jaksanut ja mulla oli tosi raskasta. MUtta vain sen takia, koska olisin tappanut itseni jos he olisivat pakkoruokkineet mua nenämahaletkulla. Ja oireita olivat ihon kuivuminen, siniset kynnet, palelin, varsinkin kädet ja varpaat ja nenä ja leuka. Otsa oli kuuma, sydämeni heikkeni ja verenpaineet, veriarvot, pulssi jne romahtivat alhaisiksi. Alkuun liikuin osastolla salaa, mutta he sanoivat ellei painoni nouse en pääse koskaan pois ja oli pakko lopettaa ja antautua. Olen sydämenipohjasta kiitollinen että mut passitettiin sinne, koska en itse aluksi halunnut parantua. Osaston hoitajat olivat ihan perseestä ja masennuin jo aikasemminkin koska en voinut olla kavereihini yhteydessä(..tai no ennen sairauttani olin aina yksin) ja mut riistettiin pois elämästä ja koulusta. Musta tuntui et olin vain esine, jota tympääntyneet hoitajat nälvi ja alisti ja pakotti syömään. Ei mulla ollut tunteita ei... Olin vain esine jota piti lihottaa. Oon päässyt pois osastolta enkä ikinä enää halua samaan jamaan. Mutta on pakko käydä painokontrolleissa terveyskeskuksessa ja sitten koulussa kun se jatkuu.
        Nykyään pidän syömisestä ja haluan syödä tarpeeksi ja nostaa painoani, jotta menkat palais ja rinnat taas suurenis(menkat loppu ja rinnat pieneni ku laihdutin vähällä syömisellä)
        Oon silti tosi iloinen että taistelu on ohi ja toivon että söisitte enemmän, koska ette ole laihempina yhtään parempia. Laihuus ei tuo onnea, koin sen itse. Ensin luulin että tuo, mutta kun olin laihduttanut ja vetäytynyt omiin oloihini pienin syömisin niin en ollut enää kavereiden kanssa, mikä sen sijaan on tärkeää. Enää liikuntakaan ei ole minulle suorittamista vaan nauttimista vain silloin tällöin.
        Hyvä helmiheleena että sentään syöt, huh..
        Voin laittaa oman ruokalistan jota mun on pakko noudattaa:
        aamupala: 4dl puuroa
        hedelmä
        2dl maitoa
        2dl vettä
        leipä 1 napillinen margariinia

        lounas: 4 dl pääruokaa(laatikko,keitto)
        TAI lautasmallin mukaan, eli:
        3 isoa perunaa TAI 2dl riisi,pasta
        2dl lihaa, kanaa, kalaa
        puolet lautasesta kasviksia
        2 dl mehua
        hedelmä
        ruisleipä 1 napillinen margariinia

        välipala: 2 pullaa TAI 2 leipää 2 leikkelettä
        2 juustoa(valmissiivuja)
        2 napillista margariinia
        kasviksia
        2 dl mehua
        2dl maitoa
        hedelmä
        jogurtti( ei rasvaton)

        Päivällinen: 4dl pääruokaa
        TAI lautasmallin mukaan(kts. lounas)
        2 leipää 2 nappia margariinia
        2dl jälkiruokaa
        (esim. kiisseliä, piirakkaa)
        2dl maitoa

        Iltapala: 2 leipää 2 nappia margariinia
        2 leikkelettä
        2 juustoviipaletta(valmis)
        kasviksia
        mukillinen teetä
        2 dl mehua TAI hedelmä
        jogurtti(ei rasvaton)

        mua joskus ahdistaa ja vituttaa kun muut syö vähemmän ja mun pitää noi, nykyään saan kävellä rauhallisesti 20 min päivässä.

        Joten hei syötte paljon vähemmän kun mä joten suosittelen lisäämistä. Kulutatte energiaa jopa nukkuessanne, joten päivässä tulisi saada jotain 2400kcal. TSEMppiä mahdolliseen lisäilyyn, toivottavasti ette joudu samaan jamaan kun mä.

        ruokavalio kuin sulla. Onko sun paino noussut sillä? Mulle ei selitetty onko tuo normaali ruokavalio eli painon ylläpito, vai lihotukseen.

        Paino on noussut varmaan 3-5 kiloa n.3 viikossa noilla määrin, mutta voisko se olla vaan nestettä? Enää en ole alipainoinen... Mitoiltani oon 52/164. Voinkohan silti syödä vieläkin listan mukaan?

        Oma ravitsemusterapeutti ei ollut oikein ollenkaan mun asioista kiinnostunut tai selvillä, ja suoraan sanoen vaan lätkäis listan kouraan ja näkemiin. Ei kysytty liikkumis-, ruokatottumuksista yms. Aika outoa?


      • zezzuli
        lähes samanlainen kirjoitti:

        ruokavalio kuin sulla. Onko sun paino noussut sillä? Mulle ei selitetty onko tuo normaali ruokavalio eli painon ylläpito, vai lihotukseen.

        Paino on noussut varmaan 3-5 kiloa n.3 viikossa noilla määrin, mutta voisko se olla vaan nestettä? Enää en ole alipainoinen... Mitoiltani oon 52/164. Voinkohan silti syödä vieläkin listan mukaan?

        Oma ravitsemusterapeutti ei ollut oikein ollenkaan mun asioista kiinnostunut tai selvillä, ja suoraan sanoen vaan lätkäis listan kouraan ja näkemiin. Ei kysytty liikkumis-, ruokatottumuksista yms. Aika outoa?

        Mulla tapahtui alussa juuri siinä kolmen viikon jälkee, kun pääsin viikonloppulomalle kotiin, niin silloin kävin saunas ja lähikaupas ja söin näkkäriä leipinä, niin mun painoni humpsahtikin vahingossa kilon alemmas :S Siitä seurasi se, etten päässytkään 5 päivän lomalle enkä edes vapuksikaan kotiin :( Sen jälkeen harmitti ihan sikana ja olin tosi varovainen.
        ..mut siis jooooo, mun painoni on noussut jo 5 kiloa :D


      • sulla menee
        zezzuli kirjoitti:

        Mulla tapahtui alussa juuri siinä kolmen viikon jälkee, kun pääsin viikonloppulomalle kotiin, niin silloin kävin saunas ja lähikaupas ja söin näkkäriä leipinä, niin mun painoni humpsahtikin vahingossa kilon alemmas :S Siitä seurasi se, etten päässytkään 5 päivän lomalle enkä edes vapuksikaan kotiin :( Sen jälkeen harmitti ihan sikana ja olin tosi varovainen.
        ..mut siis jooooo, mun painoni on noussut jo 5 kiloa :D

        paremmin painon noustua. Mulla ei olis mitään tarvetta painon nousulle, mutta en pysty syömään vähempää kuin tuo lista. Listan mukaan syöminen merkkaa mulle ahmimista, ja epäonnistumista. Taidan vaan jatkaa lihomista... Pysähtyykö painonnousu koskaan?

        En taida kehtaa enää mennä lukioon tämän kokoisena. Pitäisi varmaan etsiä töitä ja asunto.

        Kukaan ei meillä onneksi pakota mua syömään. Aivan sama painanko 40 vai 100 kiloa. Perheessäni lähes kaikki on läskejä, ja heidän mielestä elämä ei ole mitään ilman tosi rasvaista, lihottavaa ruokaa.

        Inhoan lihomista ja läskejäni. Tuleeko elämästä mitään tämän painoisena? Olen ruma, läski itsekuriton ahmatti. En jaksais enää pitää itsekuria yllä, vaan antaa elämän mennä omalla painollaan. Kiva kun oon elossa, mutta tällainen anoreksian turmelema rampa. Onko mulla enää mitään nähtävää, koettavaa? Mikään ei tunnu miltään, tai sitten tosi pahalle.


    • Joooooooooooooooooooo

      Joo. Vanha keskustelu. Ei mulla anoreksiaa oo mutta laihutan vaan siis joten lasken kyllä kalorit. Mun päivittäinen kalorimäärä vaihtelee paljon 500-1000 välillä, mutta yleensä se on se 600.
      Esim tänään söin:
      Aamulla n. 200cal
      -ruisleipä raejuustolla ja tomaatilla
      -päärynä, dippinä luonnonjugurtti
      Lounaaksi: n. 200cal
      -pieni annos lihakeittoa
      Välipala: n. 100cal
      -appelsiini
      -2 rkl raejuustoa
      Iltapala: n. 100cal
      -kaakao veteen
      -ruiskorppu raejuustolla ja tomaatilla
      Ja sitten mitä kulutin:
      -aamulla poljin kuntopyörällä n. 150 kalorin edestä
      -koulumatkat kävellen
      -400 kalorin edestä treeniä päivällä
      -1h kestävä lenkki

    • helppomenu

      aamulla mustikoita pakasteesta ja kaurapuuroa jugurtilla, kahvi
      lounaaksi, voileipa, juustoa, hedelmiä, avokado, kahvi tai vihreä tee
      paivällinen kanaa tai kala, perunat tai riisi vihanneksi, kasviksia oliivioljyä sitruunamehua, hedelmiä tai marjoja. kammomillatee tai vihreä tee

    • Anonyymi

      No siis enpä syö oikeestaa mitää... mul ei oo niinsanottuja sääntöjä mut korvaan n. puolet ruuista vedellä tms.

    • Anonyymi

      Aamupala: 2 kuppia kahvia sokerilla (2tl)ja kauramaidolla (2dl)

      Terassilla yksi alkoholiton drinksu (n.2dl)

      Päivällinen: kalkkuna salaatti, jossa kurkkua (100g), tomaattia (100g), paprikaa (200g), salaatinkastike (1rkl) ja kalkkunaa (100g)

      Ilta snack: kurkku (200g), ketsuppi (30g), kahvi sokerilla (1tl) ja kauramaidolla (1dl)

      About 600kcal

      Ihan liian pitkään oon jo sairastanu bulimiaa ja anoreksiaa. Nää syömiset oli niiku anorektiselt päivältä mut bulimia päivin vedän helpostikki 10 000kcal ja oksennan vaa kaiken nii pysyn iha suht hoikkana. Oon 170cm ja 45kg, 19v

      Kävin just vähä aika sitte verikokeissa ja KAIKKI arvot kunnossa...vanhemmat, terapeutti ja lääkäri kyl ihmettelee erittäi paljo, mut miu kroppa vaa kestää näköjää aika hyvi. Hampaiskaa ei yhtää reikää tai kiillevaurioo vaik oon jo 1,5 vuotta oksennellukkii melkei päivittäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe