V70 kokemuksia / kulutus

Volvonko ostan?

Paljon kuluttaa bensaa 2.5 20V Volvo manuulivaihteistolla ja automaatilla. Myös 10V kulutukset kiinnostaa, siis vuosimallit -97-00 volvot kyseessä.

Olen aikeissa ko. autoa ostaa. Onko hyviä autoja?

8

3819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1234

itellä on -99 20v manuuaali ollut kaks vuotta hyvin on pelannu. keskikulutus maantie ja kaupunkii n. 7-11l riipuu kaasu jalan raskaudesta.. tosi hyvä ajaa maantiellä suosittelen!

• Näin on

Manuaali noin 9-12 litraa
      ja
      automaatti 10-13 litraa

........ läpi laskien (pienemmät luvut ovat ehdottomia minimejä. Kannattaa katsoa nykyaikaisempia autoja näillä polttoaineen hinnoilla.

• volvomies¨¨

Itsellä samanikäinen 20v v70 manuaali ja sekalaisessa ajossa vie tuon 9l/100. Ajan rauhallisesti. Maantiellä noin 7-7.5, jopa alle jos ajelee 80-90km/h. Menee jopa 6.5/100, jos oikein ennakoivasti ja rauhallisesti ajaa tasaista 80-90 vauhtia.
        Onkohan sinun autossasi jotain vikaa kuin noin paljon vie? Vai meneekö "suomi" bensaa enempi? Itse ajan venäjältä tankatulla. Ja minullakin kulutuslukemat faktoja, eikä ajotietokoneen, vaikka siinäkään ei ole kyllä kovin isoja heittoja.
        Toki jos haluaa säästää, niin hommaa jonkun pienemmän auton, menee takuulla vähemmällä. Mutta itse olen valmis maksamaan mukavasta kyydistä. Tosin minulle ei olisi väliä vaikka veiskin enempi kun ei rajantakana tuo aine niin kallista ole ja lähellä asun.

• mtl69
        volvomies¨¨ kirjoitti:

Itsellä samanikäinen 20v v70 manuaali ja sekalaisessa ajossa vie tuon 9l/100. Ajan rauhallisesti. Maantiellä noin 7-7.5, jopa alle jos ajelee 80-90km/h. Menee jopa 6.5/100, jos oikein ennakoivasti ja rauhallisesti ajaa tasaista 80-90 vauhtia.
        Onkohan sinun autossasi jotain vikaa kuin noin paljon vie? Vai meneekö "suomi" bensaa enempi? Itse ajan venäjältä tankatulla. Ja minullakin kulutuslukemat faktoja, eikä ajotietokoneen, vaikka siinäkään ei ole kyllä kovin isoja heittoja.
        Toki jos haluaa säästää, niin hommaa jonkun pienemmän auton, menee takuulla vähemmällä. Mutta itse olen valmis maksamaan mukavasta kyydistä. Tosin minulle ei olisi väliä vaikka veiskin enempi kun ei rajantakana tuo aine niin kallista ole ja lähellä asun.

Minulla on keskikulutus sekaajossa tällä hetkellä 10,41 L/10km ja auto on V70 2,5 20V autom.-97

• riisseli

joo.. eli diesel V70 -98 löytyy ja seka-ajon kulutus on 6.0 l/100km

• sama auto...eri kori

S70 menee 80 vauhdilla kulutuksella 7.3l / 100km.
      Reippaammalla maantie ajolla kutus on 8.3l / 100km.
      Sekä vaihtelevassa ajossa, josta noin puolet kaupungissa kulutus on ollut 9.4l /100.

Kulutuksen saa vielä alhaisemmaksi, etenkin vaihtelevassa ajossa. Meilläkin vaimon ajon jälkeen, kulutuslukemat ovat huimasti suuremmat...

• lij

V70 98 2,5 20V automaattini höräisee maantiellä noin 90 km/h 7,5 l, seka-ajo menee kympin tienoille, kaupungissa siinä 13 kieppeillä.

• V 70 hyvä ja nopea

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      60
      3916
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3745
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3531
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3347
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3109
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2598
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2545
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      105
      2380
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2129
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2119
    Aihe