Hurtta Valjaista?

Kokamusta??

Onkohan kellään kokemusta Hurtta valjaista?

Menisiköhän keskikokoisella melko paljn vetävällä koiralla?Pysyykö päällä vai saako koira itsensä helpolla irti? Minkähän hintaisia? (Sakemanni/Lapinkoira sekoitus tyttö itsellämme).

Meillä haukulla ollut Hurttapanta, joka todettu hyväksi, mietimme vain, että pitäisikö lisäksi hankkia valjaat, vetämisen cähentämiseksi?

6

3659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,,,,,

Opeta koirasi ulkoilemaan hihnassa vetämättä, niin ei tarvii ostaa valjaita.

Meillä ei ole ikinä ollut valjaita, ja nätisti kuljetaan.

• asiaa.

Meillä kuljetaan valjaissa, vaikka koira ei vedä.
      On Artun koiratarvikkeen mittatilaus työnä tekemät, pehmustetut Y-valjaat.
      Todella hyvät, koira ei saa vedettyä itseään niistä läpi.
      Oli myös pentuna pentuvaljaat, Y-valjaat ja hyvin oppi kulkemaan vetämättä hihnassa.
      Hinnat oli heillä 35 €:sta alkaen koon mukaan.
      En tiedä onko Hurtalla tätä valjasta vielä, joku tiesi, että alkavat syksyllä valmistaa.

• Sanna K.

Mulla on koiralla Hurtan valjaat, pehmustetut kangasvaljaat ja ovat todella hyvät hieman erikoisenkin mallisella pötkylällä. Koira pyrkii hyökkäilemään autojen kimppuun, pyörii ja hyörii, enkä ole saanut sitä opetettua vielä pois. VBaljaat ovat todella hyvät, pysyvät päällä, ovat helpot laittaa ja niihin voi luottaa. :) Suosittelen. Itse ostin valjaat 17 euron hintaan Messarin näyttelystä.

• Pikku-Hukka

Ei kyllä kokemukseni mukaan ole ollenkaan hyvä idea, laittaa vetävälle koiralle valjaita, koska se pystyy vetämään vaan paremmin, mulla on yhdet aivan uudet reagointivaljaat, voin myydä halvalla, saman valmistajan, kuin halti kuonopanta, niillä saa koiran opetettua, että ei vedä, itse sain ongelman kuriin ilman noita valjaita ja ne on nyt aivan jouten.

• Eläinten asianajaja

Koira voi vetää myös siksi, että kaulapanta (varsinkin jos kuristaa) tuntuu inhottavalta tai jopa sattuu.

Ostin koiralleni ergonomiset valjaat, joissa paine osuu rintalastaan - jos koira sattuu vetämään.

Kumma juttu, että koira käveli kuin unelma sen jälkeen kun oli valjaat päällä. Taisi entinen pehmeä, puolikuristava panta tuntua ikävältä.

Monet koulutusmenetelmät perustuvat negatiiviseen vahvistamiseen (eli koira saa "rangaistuksen" vetäessään), vaikka olisi mahdollista kouluttaa positiivisella vahvistuksellakin eli palkitsemalla. Tai niin yksinkertaisesti, että pysähtyy, kun koira vetää. Näin se oppii, ettei pääse eteenpäin vetämällä.

• Ninskuliini
        Eläinten asianajaja kirjoitti:

Koira voi vetää myös siksi, että kaulapanta (varsinkin jos kuristaa) tuntuu inhottavalta tai jopa sattuu.

Ostin koiralleni ergonomiset valjaat, joissa paine osuu rintalastaan - jos koira sattuu vetämään.

Kumma juttu, että koira käveli kuin unelma sen jälkeen kun oli valjaat päällä. Taisi entinen pehmeä, puolikuristava panta tuntua ikävältä.

Monet koulutusmenetelmät perustuvat negatiiviseen vahvistamiseen (eli koira saa "rangaistuksen" vetäessään), vaikka olisi mahdollista kouluttaa positiivisella vahvistuksellakin eli palkitsemalla. Tai niin yksinkertaisesti, että pysähtyy, kun koira vetää. Näin se oppii, ettei pääse eteenpäin vetämällä.

Niin samaa mieltä olen edellisestä, valjaat kunniaan! Minun mielestä ei ole paljon hinnallakaan väliä, kunhan rakkaalla koirulla on hyvä olla ja kunnon valjaat päällä. Omallani on nämä Hurtan ergonomiset Y-valjaat, ja hyvät ovat olleet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      24
      2978
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2872
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2568
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2198
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe