Hei!
Ajattelin ostaa Fiat Uno -87 auton ja haluaisin kysyä mielipiteitä/kokemuksia kyseisestä autosta!
kiitos... :)
Fiat Uno
11
2103
Vastaukset
- MIrafiori
MOI
Jos ei sillä olla liikaa ajettu (yli 200tkm) ja se on edullinen niin mikäs siinä. Se on myös edullinen ylläpitää. Katso kuitenkin ettei pohja oo pahemmin ruosteessa ja että sähköhärvelit toimii! - Uno 70sl -87
Vai kokemuksia,elikkä mul on tollanen yllä mainittu vekotin,ja vikojahan aina on jotain pientä ja joskus isompaakin,vaihelootan vaihoin just ja kytkimen,mut autolla on todella hyvä ajaa!
ja yks plussa on edulliset osat.Ostapa tyttö multa toi uuno pois :)
huippuyksilö :)- Pravda
Paljon sulla on uunolla ajettu ja miten ongelmat ilmenivät tai alkoivat? Oon jonku verran yllättynyt kun ei ole ittellä olla vaihteistossa vikoja - vaikka ajelin käytännössä öljyittäkin 40tkm, ei nimittäin ollu rahnaa siihen aikaan köyhällä opiskelijapojalla :)
- Uno 70sl -87
Pravda kirjoitti:
Paljon sulla on uunolla ajettu ja miten ongelmat ilmenivät tai alkoivat? Oon jonku verran yllättynyt kun ei ole ittellä olla vaihteistossa vikoja - vaikka ajelin käytännössä öljyittäkin 40tkm, ei nimittäin ollu rahnaa siihen aikaan köyhällä opiskelijapojalla :)
Vaihelaatikko alkoi pitää ensin sellasta tasasen pientä ääntä,ja sitte myöhemmin aivan kaameeta rahinaa.öljyt vissiin tuli stefan kautta pihalle.kuukausi on ny ollu toi uus loota,hyvin pelittää.ajettu 160tkm.ainut vika on alustan kolina vasemmalle käännnyttäessä huonolla tiellä,pitäs tutkia mikä kolisee.
- Unoisti
Pravda kirjoitti:
Joo Unoissa tuppaa rahisemaan noi vaihdelaatiko (ainakin alhaisilla kierroksilla) tyyppivika.. ja vetoakselin suojakumien välistä vuosi öljyä n. 1 vuoden ajan ennen kuin kävin vaihtamassa suojakumit.. ihme kun ei laatikko hajonnut ;)
- Unoisti
Hyvät puolet:
hyvin on "toiminut", mutta kaikenlaista vikaa onkin sitten ollut yllinkyllin (auto ollut minulla nyt vuoden) mutta kertaakaan ei ole tielle jättänyt. Olen omistanut kyseisen biilin 2002 vuoden elokuusta, ajokilometrejä takana yli 20tkm.
Fiat Uno 45 (-90 aj 132tkm) on todella kiva ajaa, kaupunkiajossa mainio, tosin moottoriteillä sekä ylämäissä ainakin 45 koneella jää teiden tukoksi kun on niin vähän tehoa. -87 Uunossa on kaasarikone jossa ei ole katalysaattoria joten koneen pitäisi olla hieman vauhdikkaampi kuin ruiskuversion..
Ei mikään maailman turvallisin talviajettava mutta kyllä tuolla ajaa (myös naiset ;), muista hyvät renkaat
Tilaa löytyy takaa "kuljetuksille" kun penkit kaataa (itse kuljetin esim 32 tuuman töllön penkit kaadettuna, moinen ei esim Toyota Carinan takakonttiin mahdu.
Ongelmat:
Alipainesäädin on rikkoutunut (ei pakko vaihtaa), vetoakselin suojakumit jouduttu vaihtamaan, jakohihnan vaihdon yhteydessä jouduttiin vaihtamaan vesipumppu, venttiilikopan tiiviste vuotaa hieman (en ole vaihtanut), jarrut jumiutuu (satulat, vaihdoin itse), takajarrupaineen säädin jumiutuu/voi ruostua käyttökelvottomaksi, kuumalla bensatankki pulauttaa sisältönsä ulos tankin korkin kautta (tiedän toisenkin unon joka tekee tätä, vissiin joku tyyppivika. Delta-autossa moista vikaa ei osattu korjata vaikka tutkivat bensatankin, huohotusputket jne)
Mitään ns. sähkövikaa ei ole ollut, tosin kostealla ilmalla kulku on aluksi vaivaista (koneen lämmitessä ok) mutta kuluvat osat ovat omalta osaltani menneet kaikki mitä tuossa mainitsin, varaosat eivät tietysti hirveästi maksa mutta itse en esim vetoakselin suojakumeja osannut vaihtaa/ei ollut vehkeitä joten huollossa se maksoi jonkin verran...
Ruostetta löytyy myös. Jostain käsittömättömästä syystä ikkunan tiivisteen reunasta puuttuu 1cm tiivistettä molemmilta puolilta joten vesi pääsee valumaan oven sisälle (vissiin oman autoni ongelma) Pohjassa on tosin reijät mutta kosteus syövyttää usein ovien alareunat rikki (näin käynyt minulle) myös renkaan yläpuolella olevat helmat/bensakorkin ympäristö tykkäävät ruostua.
Lopuksi:
Jos meinaat kyseisen pelin hankkia toivottavasti tunnet jonkun alan miehen joka voi kyseistä vermettä korjata (jos tarpeen). Kun auto on toiminut "normaalisti" ei ole ollut valittamista, oiva peli mutta kun vikoja on ilmentynyt saatana perkele vittu on kuultu usein ja autokin meinannut lähteä vaihtoon useita kertoja. Muista jos moisen pelin meinaat hankkia älä koskaan vie autoasi Delta-Auton huoltoon, siellä sinulta kynitään viimeisetkin pennit. Myös vara-osat ovat Delta-Autossa pirun kalliita..
ps. Toivottavasti tämä nyt ei pelottanut ;) - viimeinen
Ensimmäinen Fiat merkkinen autoni oli Uno. Kesällä mukava ja näppärä kulkupeli, talvella kylmä kuin siperia.
Autoa ostaessani en tiennyt että edes sellaisia autoja on olemassa, joissa lämmintä ilmaa ei saa ollenkaan keskimmäisistä tuuletusventtiileistä kohti kuljettajaa, eli lämmintä ilmaa saa vain alas jaloille ja ylös tuulilasiin. Ensin luulin sen olevan vika, mutta se olikin ominaisuus.
Silloin päätin että en enää ikinä osta Fiat merkkistä autoa... no se päätös ei pitänyt kun myöhemmin löysin ihan talvikelpoisiakin Fiateja.
En siis suosittele Unoa ainakaan talvikäyttöön ! - jere
mulla kilahti just vähän aika sitten mittariin 220 000 ja eteenpäin mennään:) 60s-88
ruosteet alustassa kannattaa tsekata. kolinoita esiintyy yleensä(alustassa)mutta niistä ei kannata stressiä repiä, yleensä pientä harmitonta välystä (´HARMITONTA VÄLYSTÄ´-ton kun kuulis katsastajan suusta)johtaa vaan kolinan herkästi matkustamoon. vaihdelaatikot kannattaa kuunnella.
pikkuautoista oikeasti varmimpia - Pravda
Saat kelpo pelin jos auto on huollettu normaalisti ja eikä ole ruosteessa.
Toinen Uno on menossa eikä oo ongelmia. Kattele aikaisempia viestiketjuja jossa kerron kokemuksia. - 310 tkm
Mulla on reilut 310000km ajettu Uuno (vm. -87), niistä omia n. 80000 reilun kahden vuoden aikana. noilla kilometreilla on joutunut vähän korjailemaankin ja hitsaileen muutaman paikan. Mut osat on halpoja ja varaosaautojaki saa ilmaiseksi.Laatikko on vaihdettu kerran mutta kone on alkuperäinen tosin huohottaa jo aika reilusti. Hintaansa nähden erinomainen peli, suosittelen.
- Anonyymi
Morjes aattelin tulla tänne kyselemään että tietääkö kukaan jos löytyis jostain 85 VM Uno 45:seen ikkunamuovit kyseessä kolmiovinen malli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257047Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451315Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291128- 75921
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49895Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96856Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38811Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43763