Onko kellään tietoa mitä suunnilleen maksaa junamatka Gdanskista Varsovaan? Vai onko linjurilla kätevämpi/halvempi matkustaa?
GDANSKISTA VARSOVAAN
5
2616
Vastaukset
- eu01
1 Euro = 3,30 Puolan zlotya (PLZ)
Pikajuna "pospieszny", ei paikkalippuja (esim. klo 18:41) - 49 PLZ -- (n. 15 €)
Intercity, sis. paikkavar. (esim. klo 5:35, 7:25, 15:25, 16:25) - 96 PLZ
Express, sis. paikkavar. (esim. klo 6:35, 9:25, 14:25, 17:25, 18:35) - 88 PLZ
TLK-juna, sis. paikkavar. (esim. klo 19:26) - 50 PLZ
Henkilöjuna "osobowy", ei paikkalippuja (suora yht. vain klo 16:40) - 27 PLZ (n. 8 €).
Jos et matkusta yksin, jokainen seuraava kanssasi matkustava saa alennuksen. Matkustava perhekin saa alennuksen (kaikki 33%).
Jos ekspressit tai Intercity-junat sopii parhaiten, niin Puolan rautatiet myy erilaisia tarjouslippuja, np. "Wakacje z Intercity" - 3 vapaaval. lippua, joista kaksi voimassa myös 1-luokassa, hinta 150 PLZ ( paikkaliput), voi mennä vaikkapa Gdanskista Krakovaan, sitten Varsovaan ja takaisin Gdanskiin, tms. (vain EMPiK kirjakaupat myy).
Suurkuluttajalle on sitten "bilet sieciowy tygodniowy" (viikon lippu, kassalta) - matkustat kaikissa junissa koko maan alueella rajoituksitta kokonaisen viikon, se maksaa 350 PLZ (reilut 100 euroa), paikkaliput saa ilmaiseksi asemalta ennen lähtöä.- junalla
kiitos paljon, olen taas paljon viisaampi!
- Reppumatkaaja
Puolassa on niin nopeat ja siistit junat, että en ikinä menisi linjurilla, vaikka olisikin halvempi. Lisäksi rataverkko on tiheä ja vuoroja usein. Yksi vaihtoehto on myös Interrail Puolan passi. Maksaa 69 eur Suomesta ostettuna. Kelpaa kolmen, vapaavalintaisena päivänä kuukauden aikana. Vain paikkaliput maksaa ekstraa.
- mush
Tuo on aivan totta, junalla pääsee melkein joka kylään paljon nopeammin ja mukavammin.
Mutta sen verran monta kertaa olen ajellut PKS [lisää paikannimi tähän] bussien perässä ja tullut siihen tulokseen, että pakko on niitäkin joskus kokeilla.
Bussi kuin suoraan 60-luvulta, ehkä alamäessä myötätuulessa kulkee sen 60km/h, puikkelehtii kylästä kylään. Siinä täytyy olla vielä jotain kokemisen arvoista wanhan ajan tunnelmaa. Olen päättänyt joskus kokeilla lomilla, reitiksi tullee Szczecin - Świnoujście, ei liian pitkä ettei mene koko viikkoa bussissa ja yhdistetään retki samalla rannallalöhöilyyn.
Mihinkään vakavampaan siirtymätarpeeseen ei siiten busseja kannata harkitakaan. - junalla
mush kirjoitti:
Tuo on aivan totta, junalla pääsee melkein joka kylään paljon nopeammin ja mukavammin.
Mutta sen verran monta kertaa olen ajellut PKS [lisää paikannimi tähän] bussien perässä ja tullut siihen tulokseen, että pakko on niitäkin joskus kokeilla.
Bussi kuin suoraan 60-luvulta, ehkä alamäessä myötätuulessa kulkee sen 60km/h, puikkelehtii kylästä kylään. Siinä täytyy olla vielä jotain kokemisen arvoista wanhan ajan tunnelmaa. Olen päättänyt joskus kokeilla lomilla, reitiksi tullee Szczecin - Świnoujście, ei liian pitkä ettei mene koko viikkoa bussissa ja yhdistetään retki samalla rannallalöhöilyyn.
Mihinkään vakavampaan siirtymätarpeeseen ei siiten busseja kannata harkitakaan.Ihan mukavia linja-autotkin, varsinkin lyhyemmillä matkoilla. Kävin pari kertaa keväällä Stutthofissa linjurilla. Gdanskista sinne kesti tunnin verran, ihailtiin maalaismaisemia ja nautittiin rauhallisesta menosta. Hintakin oli ihan kohtuullinen, alle
10zl/suunta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2589016IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3116267Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?661350Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61301- 1091111
Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.79975Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut60867Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin43778MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk311693Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23686