Katkera vähän vanhanaikaiselle isälleni kun hän näki, ettei oppikouluun ole varaa.
Myöhemmin kantapään / opin, etten olisi menestynyt opiskeluissa...
enkä kyllä elämässäkään mainittavammin.
Itsetunto -merkkinen, mutta itsetuhoisuus merkkinen.
Paremmat työt sai paremmilla kyynärpäillä varustetut, tyrin parhaat naimakaupat.
Siitä osaan olla jopa hyvilläni, etten onnistutut siittämään omia lapsia.
Segertvarmasti olisin tuhonnut heidät tärviölle - kohtuuttomilla pätevyysvaatimuksillani.
Näin yhteiskunta ei saanut lisää onnettomia ihmiskohtaloita.
Hyvää tässä on se, ettei tarvitse ajatella lapsille säästämistä.
Jälkeeni tulevaan lakisääteiseen perunkirjoitukseen ei ole aikaa 10v enempää; ma uskon.
Katkeruus lientyy ajan kaa
2
532
Vastaukset
- noinkin nähdä
tosin minä en anna ikinä anteeksi äidilleni sitä että hän tieten tahtoen ja tahallaan pilasi minun itsetuntoni ja itsekunnioitukseni ja mitätöi minut ihmisenä.
Vaikka hyvin tiedän että hän vain toisti omaa kurjuuttaan ja että hän oli todella lapsellinen äidiksi aikanaan, en silti voi hyväksyä sitä käytöstä. Jos hyväksyisin niin hyväksyisin sen että yhä edelleen vanhemmat pilaavat lastensa mahdollisuudet kasvaa ihmisiksi!- ailu
Loppujen lopuksi dominoiva äitimme tuhosi jokaisen poikamme itsetunnon ja tulevaisuuden.
Itse en - sydänmaanlapsi tätä tajunnut, ennenkuin vapauduin kodin uskonnollisesta kahleesta.
Poikien piti valmistua ennenmuuta taivaskelpoisiksi - ei aviomiehiksi.
Tämä kasvatustapa on yhä voimassa Pohjois-Suomessa, miksei yleensäkin uskiskodeissa.
Näissä etenkin miesten itsemurhakuolleisuus näkyy tilastoissa.
Hyväähän ne vanhemmat tarkoittivat koskaan tietämättä, että Raamatun kasvatusmedoti voi
muodostua tuhon tieksi, ettei ne enää päde.
Etsin tietoa ja hokasin, etteivät vanhempamme meitä invalidisoineet henkisesti vaan
miekkalähetyksellä tuotu uskonnollinen tyranni.
Ihan sama kaava voi löytyä sinunkin protestisi taustalta. "Kasvatettiin kuten AINA ennenkin".
He tuhosivat eväät hyvään ja vapaaseen elämään, mutta opiskelemalla voi vielä 'jotain' löytää.
Mielestäni on löydettävä sellainen polku, joka voi johtaa todelliseen henkiseen vapauteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m483592Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163555Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983341Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o793154Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362949Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582438- 502215
- 962105
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141979Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181959