Katkeruus lientyy ajan kaa

ailu

Katkera vähän vanhanaikaiselle isälleni kun hän näki, ettei oppikouluun ole varaa.
Myöhemmin kantapään / opin, etten olisi menestynyt opiskeluissa...
enkä kyllä elämässäkään mainittavammin.

Itsetunto -merkkinen, mutta itsetuhoisuus merkkinen.
Paremmat työt sai paremmilla kyynärpäillä varustetut, tyrin parhaat naimakaupat.

Siitä osaan olla jopa hyvilläni, etten onnistutut siittämään omia lapsia.
Segertvarmasti olisin tuhonnut heidät tärviölle - kohtuuttomilla pätevyysvaatimuksillani.
Näin yhteiskunta ei saanut lisää onnettomia ihmiskohtaloita.

Hyvää tässä on se, ettei tarvitse ajatella lapsille säästämistä.
Jälkeeni tulevaan lakisääteiseen perunkirjoitukseen ei ole aikaa 10v enempää; ma uskon.

2

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noinkin nähdä

tosin minä en anna ikinä anteeksi äidilleni sitä että hän tieten tahtoen ja tahallaan pilasi minun itsetuntoni ja itsekunnioitukseni ja mitätöi minut ihmisenä.

Vaikka hyvin tiedän että hän vain toisti omaa kurjuuttaan ja että hän oli todella lapsellinen äidiksi aikanaan, en silti voi hyväksyä sitä käytöstä. Jos hyväksyisin niin hyväksyisin sen että yhä edelleen vanhemmat pilaavat lastensa mahdollisuudet kasvaa ihmisiksi!

• ailu

Loppujen lopuksi dominoiva äitimme tuhosi jokaisen poikamme itsetunnon ja tulevaisuuden.
        Itse en - sydänmaanlapsi tätä tajunnut, ennenkuin vapauduin kodin uskonnollisesta kahleesta.

Poikien piti valmistua ennenmuuta taivaskelpoisiksi - ei aviomiehiksi.
        Tämä kasvatustapa on yhä voimassa Pohjois-Suomessa, miksei yleensäkin uskiskodeissa.
        Näissä etenkin miesten itsemurhakuolleisuus näkyy tilastoissa.

Hyväähän ne vanhemmat tarkoittivat koskaan tietämättä, että Raamatun kasvatusmedoti voi
        muodostua tuhon tieksi, ettei ne enää päde.

Etsin tietoa ja hokasin, etteivät vanhempamme meitä invalidisoineet henkisesti vaan
        miekkalähetyksellä tuotu uskonnollinen tyranni.

Ihan sama kaava voi löytyä sinunkin protestisi taustalta. "Kasvatettiin kuten AINA ennenkin".

He tuhosivat eväät hyvään ja vapaaseen elämään, mutta opiskelemalla voi vielä 'jotain' löytää.
        Mielestäni on löydettävä sellainen polku, joka voi johtaa todelliseen henkiseen vapauteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      48
      3592
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3555
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3341
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      79
      3154
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2949
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2438
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2215
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      96
      2105
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1979
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1959
    Aihe