Hittolainen ku minulle ei aukene ei toi Fysiikka ei kestä -kappale.
Olen lukenut sen tekstin kymmeniä kertoja mutta ei niin ei. Mistä siinä kappaleessa on kysymys? Ja mitä kertosäkeen Kun Jumala tulee ei fysiikka kestä -oikein merkitsee siihen muihin säkeistöihin viitaten? En tajua.
Apuaaaa....
Tässä vielä kappaleen teksti:
Fysiikka ei kestä
Monet viettää elämäänsä murskautuen hiljaa
hei hei heleijaa, hei heleijaa hei
monet kulkee tietään tuntematta kipuaan
Minä lasken elämäni silkan typeryyden huomaan
minä katson kiittäneeni jo kyllin korkeaa
Kun jumala tulee ei fysiikka kestä
Monet katsoo maailmaa kuin tylsää pahvikuvaa
hei hei heleijaa, hei heleijaa hei
monet käsikirjoituksen lukeneensa luulevat
Minä uskon aamupäivän vielä ikuisesti jatkuvan
minä, jos kuka luotan rajattomaan kasvuun, sokeaan
Tulessa haluan katsoa maailman palavan
luojan lempilasten nähdä ikeen alle kaatuvan
tahdon tuskan tahdon vaivan, sairauksien armeijan
jotta edes etken voisi kurjuutensa unohtaa
Siis montako laulua vielä laulat
montako kestät rakkautta
montako aamua aikaisin kohoat
katselemaan valoa
Kertokaapas.
ÄSFGM
2
813
Vastaukset
- mutta olisikohan
tuossa kyse siitä, että on elämänsä loppupuolella ja miettii, onko elänyt hyvän elämän ja onko mitään kaduttavaa.
Mutta kerrohan sinä, onko Discopolis levy yö- vai kaupunkielämästä? - Jean
Mielestäni kappale kertoo siitä, että elä elämää täysillä, älä suunnittele, vaan elä! Nauti jokaisesta pienestä siemauksesta elämää. Ah.
Kappaleet on kuitenkin tulkittava itselleen sopiviksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1606981
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264088- 473397
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1353138- 512906
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432256
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722013Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291856