10-kuvan tarkka koko?

....

Mikähän mahtaa olla 10 x 15 -kuvastandardin tarkka koko sentteinä tai pikselisuhteena? Tuntuu, että aina liikkeessä teetettäessä kuvasta puuttuu joltain raunalta kuvaa. Viivoitin näyttäisi, että koko on 10,2 cm * 15,2 cm. Uskallanko luottaa siihen?

5

7176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lsdfjalskd

Tuo on se standardi paperin koko. Kuvasta rajautuu aina vähän pois, koska valotus pitää tehdä vähän isommaksi, ettei kuvan reunaan jää valkoista, jos sattuisi tulemaan pieni kohdistusvirhe. Rajautuminen on konekohtainen ja säädettävissä, mutta pari milliä voi ainakin rajautua.

• Ja kuva-ala

Ei myöskään koskaan täsmää, vaan kuvasta rajautuu aina jotakin pois riippuen kamerasta ja sen kuvaformaatista, 3:2 tai 4:3 jne.

• yks vaan
        Ja kuva-ala kirjoitti:

Ei myöskään koskaan täsmää, vaan kuvasta rajautuu aina jotakin pois riippuen kamerasta ja sen kuvaformaatista, 3:2 tai 4:3 jne.

4:3 vai 3:2 jos teettäisi valokuvia? Onko järjestelmäkameroissa aina 3:2? (omassa kompaktissa voi valita - lisäksi laajakuvaformaatti mutta en tiedä voiko niistä tehdä valokuvia?)

• pitää aina
        Ja kuva-ala kirjoitti:

jättää, labbikset osaa muuten rajata kuvan suhteet automaatisesti 3:2, 4:3 tai mihin vaan kunhan pisin sivu ei ylitä labbiksen suurinta pituutta. Työvara on siksi ettei niitä valkoisia reunoja tulisi, niitä tulee monestakin syystä jos labbis on säädetty rajauksen kohdalta minimiin, ensin sensori mittaa paperin alkupään, paperikasetin ulostulo säätö vaikuttaa myös ylös alas suhteessa ja ennen kaikkea sekin vaikuttaa onko paperirulla alussa vai lopussa, vähissä oleva paperi "venkoilee" enemmän kasetissa kuin uusi rulla, liikkuminen on kuitenkin milleistä kiinni, valotuspää on taas aina samassa paikkaa. Imurin voimalla paperi siirtyy valotuspään kohdalle ja siinäkin on aina pientä heittoa..!

Pienet pölyhiukkaset vaikuttaa myös sensorien toimintaan, jotkut paperit "nukkaa" enemmän leikkurissa kuin toiset ja rullat lyö vähän tyhjää ajansaatosssa..

Jos haluat täysin kuva-alan kokoiset printit niin sitten laitat niihin tiedostoihin vaikka valkoiset reunat, mutta viitsikkö katsoa tai leikata niitä itse pois printeistä..?

Osaava labbiksen käyttäjä tarkistelee noita aika ajoin, mutta helpommalla pääsee kun printeistä rajautuu se työvara aina..!

Online labbikset taas rajaa miten sattuu jos "väärää" formaattia kuvistasi tilaat, ei niitä kiinnosta kuvia katsella mistä ne rajataan..!

• Paras, joka
        yks vaan kirjoitti:

4:3 vai 3:2 jos teettäisi valokuvia? Onko järjestelmäkameroissa aina 3:2? (omassa kompaktissa voi valita - lisäksi laajakuvaformaatti mutta en tiedä voiko niistä tehdä valokuvia?)

Käyttää koko kennon alan. Joissakin kameroissa voi muodon valita kuin APS:ssä aikoinaan-
        Mikään formaatti ei sovi paperille, vaan aina jostakin laikkautuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe