Tietääkö kukaan mikä ötökkä valtaa joka vuosi parvekkeellani olevan amppelimansikan? Ostan joka kesä uuden amppelin ja hetken päästä siihen ilmestyy valkoinen hämähäkkiä muistuttava pienen pieni eläin (ja niitä on "miljoonia"), joka alkaa tekemään ympäriinsä valkoista harsoa. Myöhemmin se leviää sitten myös muihin parvekkeella oleviin kukkiin. Olen kokeillut mäntysuopa liuosta ja raidia siihen, mutta ne ei ainakaan auta. Jos joku tietää jonkin konstin jolla saan ötökät pois, niin olisi kiva juttu, vai heitänkö koko mansikan biojätteeseen? Kummastuttaa tämä juttu, kun ötököitä ei ilmesty aiemmin laittamiin parveke kukkiin, mutta heti mansikan tuotua niitä alkaa ilmestyä mansikkaan...aivan kuin jokin ötökkä talvehtisi parvekkeella ja heräisi henkiin kun mansikan tuo?!?
Amppelimansikka
epätoivoinenko
3
822
Vastaukset
- soleiroliasoleirolii
Kyseessä taitaa olla punkki, ehkäpä vihannespunkki? Mansikkapunkki se ei voi olla, jos kerran pystyy paljain silmin näkemään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vihannespunkki- epätoivoinenko
vihannespunkkihan se oli, kiitos neuvosta. Suihkutin mansikan kauttaaltaan ja nyt ötökkä on pysynyt poissa.
- NJBr
epätoivoinenko kirjoitti:
vihannespunkkihan se oli, kiitos neuvosta. Suihkutin mansikan kauttaaltaan ja nyt ötökkä on pysynyt poissa.
Hei! Minulla taitaa olla sama vaiva, millä sumutit mansikan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209