Miksi vauvamme kakka on vihreää? onko ihan normaalia? on korvikkeella täysin. vauva on 2.5kk ja korviketta menee jo noin 1000ml vuorokaudessa. olisiko jo aika aloittaa kiinteät kuin määrä on noin suuri ja vauva tosiaankin syö nälkäänsä?
vihreä kakka ja korvike
12
9275
Vastaukset
- joulumamma
Onko kakka ollut kauan vihreää?Se voi olla myös oire maitoallergiasta,mutta jos mitään mahakipuja tai muita oireita ei oo niin tuskin on siitä kyse. Lopetin imetyksen tasan viikko sitte ja siirryttiin kokonaan korvikkeelle. Muutamana ensimmäisenä päivänä pojan kakka oli vihertävää,mut ajattelin sen johtuvan siitä ettei maha ollu tottunu niin suuriin korvikemääriin. Nyt kakka on taas normaalin väristä. Ootko koittanu korvikemerkin vaihtoa?Kakka voi myös olla vihreetä jos vauvalla on paljo ilmavaivoja tai hampaidentulon yhteydessä. Mun mielestä tuo litra kuulostaa aivan normaalilta määrältä tuon ikäselle. En ite ainakaan kiinteitä vielä tuossa iässä alottais. Vauvan ruuansulatuselimistö ei oo vielä tuossa vaiheessa tarpeeks kehittyny.
- alkup.kirj.
olen miettinyt itsekin maitoallergian mahdollisuutta kun vauva ollut aika kärttyinen.. mutta muita oireita en ole havainnut. ja jos allergia on niin kivut varmaan jatkuvia ja kovia? ilmavaivoja on kyllä paljon, jos se väri sitten johtuu siitä...
- korvikemerkkiä
Meidän vauvalla oli vihreää kakkaa aluksi, eikä muita oireita ja kun vaihdettiin korvikemerkkiä niin kakan vihreys hävis samantein
- ............
vauvan kakka voi eri aikoina ja eri lapsilla olla montaa eri sävyä :D jos vauva ei kärsi pahoista vatsanväänteistä ja syö ja kasvaa normaalisti, ei mitään ole vialla ainakaan mitä korvikkeeseen tulee. Vauvasi syö ihan normaalin määrän korviketta päivässä, samoin meni meidän pojalla. Älä ihan vielä anna korvikkeen lisäksi soseita tai edes vellejä. Vauva ei vielä ole siihen valmis, odota ainakin kuukausi, ja silloinkin, jos vauva kasvaa ja nukkuu hyvin pelkällä korvikkeella, ei välttämättä vieläkään tarvitse antaa muuta ravintoa.
- alkup.kirj.
lueskelin tuolta jostain että maitohappobakteerit voivat aiheuttaa vihreää kakkaa. olletteko huomanneet sellaista? meillä käytetään maitohappobakteereja ja cuplatonia. puklailu on toinen ongelma. sillä sitä tulee todella paljon! ja nukkuessaankin. siinäpä sitten vaarana tukehtuminen. nenästäkin kun tulee. olen vaihdellut korvikkeita ja nyt on menossa nanin hypoallergia. en kyllä ole muutosta havainnut,viikon verran on tätä syöty. taidan kuitenkin aamulla soitella lääkärille niin saa selvyyden asiaan.
- !!!
Kirjoituksesi oli kuin meillä! Meiltä löytyy 2,5kk poika. Hän on ollut korvikkeilla alusta asti koska maidontuotantoni ei käynnistynyt. Silloin kun alkuun sai luovutettua äidinmaitoa oli kakka normaalin keltaista ja ryynimäistä ja nopsaan pelkillä korvikkeillä meni vihreän-harmaaksi ja ryynimäisyys myös hävisi ja tilalle tuli hieman vaahtomainen koostumus. Ilmavaivoja kokoajan lisääntyvästi. Kokeilimme eri korvikkeita, ilman apua. Nyt on meilläkin käytössä NAN H.A.1.Päivässä ruokaa menee myös tuollaisen 1000ml. Käytössä on ollut myös Rela ja Disflatyl. Vyöhyketerapiassa käytiin 5kertaa ilman apua.
Käytin pojan sit jo lasten allergologillakin koska vihreä todella ärtsynhajuinen kakka, masukivut ja melkein jatkuva kärttyisyys häiritsi minua.
Hän oli vahvasti sitä mieltä että koska ei ole iho-oireita, kakkaa tulee vain kerran päivässä (eli ei ripulia), me vanhemmat emme ole allergisia ja yöt nukutaan hyvin, kyseessä ei ole allergia. Hän sanoi että vihreä kakka on merkki kehittymättömästä suolistosta ja on ns ohutsuolikakkaa. Asialle ei tarvitse tehdä mitään. Koska poika on meilläkin aina nälkäisen oloinen, niin kiinteitä kehotti aloittamaan 4kuukauden iässä. Se auttaa ruoan takaisinnousemiseenkin. Kehotti väliajan pitämään sänkyä hieman kohoasennossa. - !!!
!!! kirjoitti:
Kirjoituksesi oli kuin meillä! Meiltä löytyy 2,5kk poika. Hän on ollut korvikkeilla alusta asti koska maidontuotantoni ei käynnistynyt. Silloin kun alkuun sai luovutettua äidinmaitoa oli kakka normaalin keltaista ja ryynimäistä ja nopsaan pelkillä korvikkeillä meni vihreän-harmaaksi ja ryynimäisyys myös hävisi ja tilalle tuli hieman vaahtomainen koostumus. Ilmavaivoja kokoajan lisääntyvästi. Kokeilimme eri korvikkeita, ilman apua. Nyt on meilläkin käytössä NAN H.A.1.Päivässä ruokaa menee myös tuollaisen 1000ml. Käytössä on ollut myös Rela ja Disflatyl. Vyöhyketerapiassa käytiin 5kertaa ilman apua.
Käytin pojan sit jo lasten allergologillakin koska vihreä todella ärtsynhajuinen kakka, masukivut ja melkein jatkuva kärttyisyys häiritsi minua.
Hän oli vahvasti sitä mieltä että koska ei ole iho-oireita, kakkaa tulee vain kerran päivässä (eli ei ripulia), me vanhemmat emme ole allergisia ja yöt nukutaan hyvin, kyseessä ei ole allergia. Hän sanoi että vihreä kakka on merkki kehittymättömästä suolistosta ja on ns ohutsuolikakkaa. Asialle ei tarvitse tehdä mitään. Koska poika on meilläkin aina nälkäisen oloinen, niin kiinteitä kehotti aloittamaan 4kuukauden iässä. Se auttaa ruoan takaisinnousemiseenkin. Kehotti väliajan pitämään sänkyä hieman kohoasennossa.Unohtui vielä laittaa se että yksi syy miksi allergologi epäili ettei allergiasta olisi kyse oli se että meillä on välillä päiviä jolloin ei olla yhtä itkuisia. Maitoallergiassa ei sellaisia päiviä kuulemma tule vaan kipu on ja pysyy. Kipua hän kuvasi lujalla kimeällä itkulla jolloin vauva vääntää selän kaarelle. Hän myös korosti sitä ettei kakan värillä ole väliä! Se korjaantuu hänen mukaansa kun suolisto kehittyy.
- ne tietää 100% varmasti.
täällä ihmiset sanoo yhtä ja toista.
- suolisto??
Jos kakka kulkee nopeasti suoliston läpi, se on vihreää (ohutsuolikakkaa) ja löysää litkua. Ripulia se on jos tulee monta kertaa päivässä.
Ilmavaivat, vihreys, limaisuus/litkuisuus, pulauttelut (kaaressa), kuulostaa allergialta tai korvikkeen sopimattomuudelta. Ota sitten selvää kumpaa :)
Meillä kaaressa ja paineella nenästä tulleet puklut loppuivat kun vaihdoin korviketta, mutta sitten kakka meni vetiseksi vihreäksi litkuksi. Nyt seurailen oireita. Poskiin on tullut näppyläistä ihottumaa. Ilmaa on paljon (maha on pallo) ja vauva on levoton. Viittaisivat allergiaan.
Soittele/käy neuvolassa tai jos vauvalla on vakuutus niin lääkärissä näytillä. Itse harkitsen.. - alkup.kirj.
No terveyskeskuslääkärillä kävimme, joka oli sitä mieltä ettei ole kuitenkaan allergiaa... Olisi kuulema vielä kipeämpi ja iho oireita olisi. Ja että kaikki nykyiset oireet viittaavat normaalin vauvan elämään. No ei sieltä siis mitään uutta. Kuulin kyllä tuttavaltani ettei terveyskeskuslääkärille kannata edes viedä, vaan suoraan keskussairaalan lastenlääkärille jotka ovat ammattitaitoisempia. Käski neuvolassa tarkkailla tilannetta... Toivottavasti ei todellakaan ole allergiaa ettei nyt sitten suolisto kärsi. Tänään tuli vauvalta sitten kakka, joka oli puoliksi vihreää ja puoliksi keltaista.. (tuli muuten sänkyyn kun olin juuri ottanut vaipan pois =)
- ++0+
"Kuulin kyllä tuttavaltani ettei terveyskeskuslääkärille kannata edes viedä, vaan suoraan keskussairaalan lastenlääkärille jotka ovat ammattitaitoisempia."
Täällä meidän kunnassa ei keskussairaalan lastenlääkärille pääse muuten kuin terveyskeskuslääkärin lähetteellä. Eli jos haluaa suoraan lastenlääkärille mennä, niin mennään yksityiselle. Jos kyse on allergiaepäilystä, paras lääkäri on lasten allergologi, mutta heille taitaa olla aika tolkuttoman pitkät jonot. - +++
Ei kaikilla allergisilla vauvoilla ole iho-oireita. Iho-oireet eivät edes ole yhtä vaarallisia kuin suolioireet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339